نحوه راه‌اندازی یک کسب‌وکار یا فروشگاه اینترنتی

نحوه راه‌اندازی یک کسب‌وکار یا فروشگاه اینترنتی نحوه راه‌اندازی یک کسب‌وکار یا فروشگاه اینترنتی
  • 1400/08/29
  • 1850
  • 0
نحوه راه‌اندازی یک کسب‌وکار یا فروشگاه اینترنتی

با گسترش اینترنت و افزایش استفاده از این ابزار فروشگاه‎‌های اینترنتی به سرعت رشد کرده‌اند و این موضوع سبب شده است که بسیاری از افراد در اندیشه راه‌اندازی یک کسب و کار و یا فروشگاه اینترنتی باشند.

شاید شما هم در دوستان و آشنایان خود مشاهده کرده باشید افرادی را که یا اقدام به راه‌اندازی یک فروشگاه اینترنتی کرده‌اند و یا اینکه تجربه راه‌اندازی یک فروشگاه اینترنتی را در سر داشته‌اند و قبلا اقدام به این کار کرده‌اند.

اما در اینجا یک سوال مطرح است و آن این است که با این همه تقاضا برای راه‌اندازی یک کسب و کار اینترنتی چرا تعداد فروشگاه اینترنتی موفق کم است و ما کمتر فروشگاه اینترنتی را می‌بینیم که در مسیر خود به موفقیت‌های چشمگیری دست یافته باشد.

با توجه به موارد گفته شده در این مقاله سعی داریم که موارد مهم در راه‌اندازی یک کسب و کار و فروشگاه اینترنتی را به شما معرفی کنیم تا اگر شما هم روزی قصد راه‌اندازی یک فروشگاه اینترنتی را داشتید به راحتی بتوانید این کار را انجام دهید و در این مسیر موفق شوید.

1. شناسایی نیاز و دغدغه مردم جامعه

در بسیاری از موارد خیلی از ما به دنبال راه‌اندازی یک کسب و کار و یا فروشگاه اینترنتی هستیم ولی سوال اصلی اینجاست چقدر این کسب و کار و فروشگاه اینترنتی قادر به حل نیازهای مردم است و واقعا برطرف کننده نیازهای آن‌ها است؟

پس اولین موضوعی که در راه‌اندازی یک کسب و کار و فروشگاه اینترنتی باید مد نظر قرار دهید این موضوع است که کسب و کار و فروشگاه شما تا چه حد برطرف کننده نیاز مخاطبانتان است؟

برای پاسخ دقیق به این سوال ابتدا باید نیاز مخاطبان خود را به خوبی بشناسید. برای مثال کسب و کاری که غذای آماده ارائه می‌کند باید ابتدا از خود بپرسد که نیاز مخاطبان او چیست؟

آیا نیاز مخاطبان او غذای آماده است؟ و یا اینکه نیاز مخاطبان او برطرف کردن گرسنگی است؟

اگر مخاطبان او فقط به غذای آماده نیاز دارند فرد باید در راه‌اندازی کسب و کار خود به این موضوع توجه کند که استراتژی او همواره باید عرضه غذای آماده باشد. اما اگر مخاطبان او به غذای آماده نیاز ندارند و رفع گرسنگی نیاز آن‌ها است فرد می‌تواند در کنار غذای آماده غذای نیمه آماده و موارد دیگر هم به فروش برساند.

2. نیاز قابلیت رفع به صورت اینترنتی را دارد؟

دومین موضوعی که در راه اندازی یک کسب و کار اینترنتی باید به آن توجه کنید قابلیت رفع نیاز به صورت اینترنتی است. برای مثال در نمونه‌ای که در بالا ذکر شد اگر نیاز مخاطبان خرید مواد اولیه و آماده کردن آن توسط خودشان در رستوران باشد اصلا می‌توان این نیاز را به صورت اینترنتی برطرف کرد؟

شاید درک این موضوع برای شما کمی سخت باشد اما بسیار مشاهده می‌شود که کسب و کارهایی بدون توجه به همین موارد  اقدام به راه‌اندازی فرشگاه اینترنتی می‌کنند و در همان ابتدای مسیر با شکست مواجه می‌شوند.

انتخاب بهترین محصول برای فروش اینترنتی

3.  قابلیت تامین محصول

سومین موضوعی که در راه‌اندازی یک کسب و کار اینترنتی باید به آن توجه داشته باشید؛ امکان تامین کالا است. برای مثال اگر شما قصد دارید فروشگاه اینترنتی راه‌اندازی کنید و در آن لباس زمستانی بفروشید آیا می‌توانید محصولات آن را تامین کنید؟

شاید این موضوع برای شما کمی عجیب باشد که چرا تامین کالا را یکی از عوامل موفقیت در راه‌اندازی کسب و کار و فروشگاه اینترنتی برشمرده‌ایم. ولی واقعا در دنیای واقعی موضوعی کمی پیچیده‌تر از آن است که تصور می‌کنید و موضوع تامین کالا در راه‌اندازی یک فروشگاه اینترنتی بسیار حیاتی است. فرض کنید شما به عنوان خریدار به یک فروشگاه اینترنتی مراجعه می‌کنید و یک محصول را سفارش می‌دهید؛ اما فروشگاه قادر نیست محصول را تامین کند و به دست شما برساند. اکنون شما مجدد حاضر هستید برای خرید محصول به آن فروشگاه مراجعه کنید؟

4. پیداکردن روش حمل و نقل مناسب

پس از تامین کالا موضوع ارسال کالا و انتخاب بهترین روش ارسال کالا یکی از چالش‌های بزرگ راه‌اندازی یک کسب و کار اینترنتی است. معمولا در حالت عادی بیش از چهل درصد از درآمد یک فروشگاه اینترنتی  برای حمل و نقل و رساندن محصول به دست مشتری صرف می‌شود و همین هزینه سنگین سبب می‌شود بسیاری از فروشگاه‌های اینترنتی پس از راه‌اندازی و در همان ابتدای مسیر با شکست مواجه شوند.

البته موضوع ارسال از جمله مواردی است که اگر اطلاعات درستی در رابطه با این صنعت در اختیار داشته باشید و با شرکت‌های واسط پستی آشنا باشید به راحتی می‌توانید آن را حل کنید.

ما در مقاله "انواع روش ارسال کالا برای فروشگاه اینترنتی" سعی کرده‌ایم شما را با انواع روش ارسال کالا آشنا کنیم. به شما پیشنهاد می‌کنیم این مقاله را مطالعه کنید.

اما اگر بخواهیم خیلی شفاف ساده‌ترین راه‌حل برای ارسال کالا را به شما معرفی کنیم فقط یک عبارت می‌توان گفت:

سیستم ارسال پایگان

اگر علاقمند به آشنایی با شرکت‌های ارائه دهنده خدمات ارسال کالا هستید مقاله "بهترین شرکت‌های پستی" را مطالعه کنید.

5. مشخص کردن نحوه  درآمد زایی

موضوع مهم دیگر در راه‌اندازی یک کسب و کار و فروشگاه اینترنتی مشخص کردن نحوه درآمد زایی است. شاید فکر کنید که چرا مشخص کردن نحوه درآمد زایی می‌تواند مهم باشد؟

این موضوع را بهتر است با یک مثال روشن کنیم. به نظر شما درآمد زایی دیجی کالا از فروش کالا است یا هزینه ارسال کالا و یا حق اشتراک‌های دیجی کالا؟ و یا ترکیبی از این موارد؟

تعیین نحوه درآمدزایی در راه‌اندازی یک فروشگاه اینترنتی بسیار مهم است و این نحوه درآمدزایی تعیین کننده استراتژی‌های فروشگاه در هر یک از مواردی است که در بالا به آن‌ها اشاره شد.

حال اگر شما به راه‌اندازی یک کسب و کار و فروشگاه اینترنتی علاقمند هستید و فروشگاه اینترنتی خود را راه‌اندازی نکرده‌اید و یا اینکه در برخی از مواردی که در بالا ذکر شد اعم از تعیین محصول، تامین محصول، نکات و موارد ارسال کالا و موارد مشابه دیگر با چالش مواجه هستید؛ نگران نباشید. ما در تجارت الکترونیک پایگان برای هر یک از مواردی که عنوان د راه‌حلی ویژه داریم.

پس اگر شما دارای فروشگاه اینترنتی هستید و یا اینکه علاقمند به راه‌اندازی یک فروشگاه اینترنتی هستید کافی است که با همکاران ما در پایگان تماس بگیرید و برای هر یک از مواردی که عنوان شد درخواست راهنمایی بفرمایید.

علاوه بر این، مطالعه مقالاتی مانند "قرارداد با اداره پست برای فروشگاه اینترنتی" هم می‌تواند به شما کمک زیادی کند.

 

ارتباط صحیح با مشتری در فروش های اینترنتی

6.  برقراری ارتباط با مشتری

به یاد داشته باشید مردم بیش از آنکه علاقمند باشند از یک فروشگاه اینترنتی خرید کنند دوست دارند از کسی خرید کنند که نیاز‌های آن‌ها را به خوبی می‌شناسد، برای رفع نیازهای آن‌ها راه‌حل‌های مناسبی دارند و با آن‌ها ارتباطی دوستانه دارد.

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که از یک فروشگاه فقط به دلیل اینکه فروشنده خوبی دارد و یا اینکه شما با آن فروشنده دوست هستید خرید کرده باشید. در رابطه با فروشگاه‌های اینترنتی هم این موضوع صادق است و شما هر چه بیشتر بتوانید با مخاطبان و مشتریان خود ارتباط بهتری برقرار کنید در کسب و کار موفق‌تر خواهید بود.

پیدایش شبکه‌های اجتماعی کمک بسیار زیادی به کسب وکارهای مختلف در جهت برقراری ارتباط با مردم و معرفی آن‌ها کرده است. پس به شما پیشنهاد می‌کنیم از شبکه‌های اجتماعی خود غافل نشوید.

علاوه بر مواردی که در بالا بیان شد برای راه‌اندازی یک فروشگاه اینترنتی موفق شما باید با موضوعاتی دیگر از جمله روش پرداخت در محل هم آشنا باشید و از آن اطلاع داشته باشید، برای آشنایی با این موارد سایر مقالات ما را هم مطالعه کنید.

لطفا ما را از نظرات و تجربیات خود در مورد این مطلب بهره‌مند سازید.

0 دیدگاه

ما در تلاشیم تا با همدیگر مطالب زیادی یاد بگیریم

بهترین شرکت‌های پستی ایران
30آبان
  • 0
  • 611

بهترین شرکت‌های پستی ایران

با توجه به گسترش فروشگاه‌های اینترنتی و فروش آنلاین در کشور، یکی از چالش‌هایی که برای فروشگاه‌های اینترنتی وجود دارد، انتخاب بهترین شرکت ارائه دهنده خدمات پستی در ایران است.

تحویل کالا به مشتریان تنها نقطه برقراری ارتباط یک فروشگاه با مشتریان خود است. یک فروشگاه هر چقدر هم در زمینه فروش آنلاین خوب عمل کند و خدم

ادامه مطلب
نکات و موارد مهم در ارسال کالا فروشگاه اینترنتی
01آذر
  • 1
  • 632

نکات و موارد مهم در ارسال کالا فروشگاه اینترنتی

در بین مواردی که یک فروشگاه اینترنتی در طول عمر و فعالیت خود، با آن مواجه است ارسال محصول یا کالا در فروشگاه اینترنتی، موضوع بسیار مهمی است و شاید بتوان گفت از سایر فرایندها مانند بازاریابی، جذب مخاطب، دریافت سفارش و انبارداری و لجستیک اهمیت بیشتری دارد. دلیل این موضوع این است که ارسال کالا در فروشگاه اینترنتی تنها نقطه

ادامه مطلب
انواع روش‌های ارسال کالا
10آذر
  • 0
  • 295

انواع روش‌های ارسال کالا

برای ارسال کالا و محصول فروشگاه‌های اینترنتی روش‌های مختلفی مانند ارسال کالا با شرکت پست، ارسال محصول توسط پیک شخصی فروشگاه، ارسال کالا با استفاده از شرکت‌هایی مانند تیپاکس و ارسال محصول با شرکت‌های واسط پستی مانند پایگان وجود دارد. هر کدام از این روش‌ها مزایا و معایبی دارد که در این مقاله به صورت کامل شرح داده

ادامه مطلب
مزایا و معایب سیستم پرداخت در محل
17آذر
  • 0
  • 647

مزایا و معایب سیستم پرداخت در محل

سیستم پرداخت در محل با توضیح؛ پرداخت به صورت نقدی هنگام تحویل کالا یا همان  COD- Cash On Delivery، یک سرویس محبوب برای پرداخت در خرید و فروش‌های اینترنتی است. COD به خریداران اجازه می‌دهد که از طریق پول نقد و یا عابر بانک، در زمان تحویل سفارش، هزینه محصول و کالای خریداری شده را پرداخت کنند. تحقیقات نشان

ادامه مطلب
بهترین و ارزان‌ترین روش ارسال کالا
30آذر
  • 0
  • 795

بهترین و ارزان‌ترین روش ارسال کالا

ارسال کالا در طول تاریخ به عنوان بخش مهمی از تجارت و بازرگانی همیشه مطرح بوده است. طبق گفته مورخان اولین بار در حدود 12هزار سال پیش شبکه‌ای برای حمل و نقل و ارسال کالا در خاورمیانه ایجاد شد. اولین کالای تجاری ابسیدین یا سنگ آتشفشانی بود که از آناتولی به ایران و بین النهرین ارسال می‌شد. در آن زمان کار حمل و نقل و ارسال کالا توسط ش

ادامه مطلب
رهگیری مرسولات پستی
25دی
  • 1
  • 66

رهگیری مرسولات پستی

رهگیری مرسولات (پستی و غیره) یکی از نکات مهم برای نگهداشت مشتری در فروش‌های اینترنتی است. زمانی که شما به عنوان یک فروشگاه آنلاین محصولی را برای مشتری ارسال می‌کنید، روند ارسال و وضعیت سفارش برای مشتری بسیار مهم است. اهمیت رهگیری مرسولات بخصوص در سفارشات آنلاین که از قبل پول پرداخت شده دوچندان می‌شود، چراکه اعتماد مشتری ب

ادامه مطلب
تماس با ما: 54124-021