داستان پایگان
هولدینگ پایگان در سال 1379 با انتشارات پایگان شروع به فعالیت کرد. پس از سال های موفق فعالیت در حوزه کتاب و انتشارات، با راه اندازی خط تولید پلمپهای امنیتی، پا به عرصهی اقتصاد گذاشت تا در کنار کارخانهها و کسب و کارهای دیگر، قدمی موثر برداشته باشد.
در ادامه روند فعالیت ها ی خود با گرفتن ایده از فروشگاههای اینترنتی در دنیا، با یک فروشگاه اینترنتی پا به عرصهی تجارت الکترونیک گذاشت. زمانی که پایگان به عنوان یک فروشگاه اینترنتی فعالیت خود را آغاز کرد کمتر شخصی در کشور از پتانسیل بالای فروش در بستر اینترنت آگاه بود و این موضوع پایگان را با چالش بزرگ تغییر فرهنگ در جامعه روبرو میکرد.
در سال 1388 و پس از نه سال از آغاز به فعالیت و موفقیت در فروش اینترنتی، وقت آن رسیده بود که ما دِین خود را به جامعه ادا کنیم و کسب و کارهای دیگر را در راهاندازی فروش اینترنتی یاری کنیم.
با توجه به اینکه ما به خوبی از چالشهای فروش اینترنتی آگاه بوده و اولین شرکت طرف قرارداد با پست در حوزه خدمات پرداخت در محل بودیم تصمیم گرفتیم در بزرگترین چالش فروش اینترنتی، یعنی انبارداری و ارسال به یاری کسبوکارها بشتابیم. به همین دلیل سیستم لجستیک پایگان را راهاندازی کردیم.
ما در سیستم لجستیک پایگان یک هاب (توزیع کننده) مرکزی در تهران دایر کردیم و تمام خدمات مربوط به انبارداری و بسته بندی را به فروشگاههای اینترنتی ارائه دادیم تا فروشگاههای اینترنتی بدون دغدغه، فقط به افزایش فروش خود فکر کنند.
در سال 1390 و با گسترش فروش اینترنتی و فروشگاههای اینترنتی ما متوجه شدیم که یکی از مواردی که باعث نارضایتی مشتریان و در نتیجه برگشت سفارشات میشود؛ زمان ارسال محصولات است. از اینرو در تمام استانهای کشور نمایندگیها و انبارهای اختصاصی پایگان را راه اندازی کردیم تا سفارشات زودتر به دست مشتریان برسد.
اما کار به همین جا ختم نشد و تیم تحقیق و توسعه پایگان به این نکته پی برد که نحوه درست برخورد همکاران در بخش توزیع، باعث کاهش چشمگیر کالاهای برگشتی میشود. به همین دلیل، دورههای آموزش توزیع، براساس استانداردهای شرکتهای توزیع در دنیا برای پرسنل پایگان برگزار شد و این امر سبب شد ما بتوانیم به رکورد توزیع 8000 سفارش در روز با نرخ توزیع 85 درصد دست بیابیم که در آن سالها برای یک شرکت توزیع در کشور رویایی بیش نبود.
دنیای تکنولوژی دائم در حال دگرگونی است و این دگرگونی در دنیای کسبوکارها با ورود هوش مصنوعی بار دیگر شکل گرفت. پایگان در این زمینه هم پیشرو بود و موفق شد با استفاده از هوش مصنوعی، فرایندهای لجستیک را بهبود دهد و با مدیریت هزینهها و مسیرگزینی هوشمند، ناوگان و سیستم توزیع خود را بهینه کند.
در بهار 1399 و با شیوع گسترده ویروس کرونا، ما مسئولیت خود را نسبت به جامعه بیش از پیش احساس کردیم و تصمیم گرفتیم شرایطی را فراهم کنیم تا کسب و کارهایی که تجربه فروش اینترنتی را ندارند هم، به راحتی بتوانند فروش محصولات خود در بستر اینترنت را آغاز کنند. از این رو دو رکن اساسی مورد نیاز کسب و کارها را به مجموعه اضافه کردیم و تیم توسعه پایگان شبانه روز زحمت کشیدند و موفق شدند پلتفرمی را فراهم کنند تا افراد و کسبوکارهایی که در تامین محصول و یا فروش محصول مشکل دارند هم بتوانند از خدمات پایگان بهرهمند شوند. در واقع تولیدکنندگانی که محصولات مناسب برای فروش اینترنتی دارند میتوانند از بسترهای فروش آنلاین ما استفاده کنند و همچنین افرادی که پلتفرم فروش دارند و در زمینه تامین محصول با مشکل روبرو هستند، میتوانند به راحتی محصول مناسب را برای فروش دریافت کنند.
اکنون با افتخار اعلام میکنیم که اگر شما هیج یک از شرایط فروش اینترنتی را ندارید اما علاقه و پشتکار دارید نگران نباشید. تنها کافی است با همکاران ما در پایگان تماس بگیرید آنها راهنمای سوالات شما هستند.
ما اینجاییم تا شما با خیالی راحت کسب و کار خود را راهاندازی کنید.
پایگان بستری هوشمند برای ارائه خدمات به کسبوکار شماست.