پرداخت در محل
ما با ارائه سرویس پرداخت در محل شما را قادر میسازیم تا فروش بیشتری را تجربه کنید
ما با ارائه سرویس پرداخت در محل شما را قادر میسازیم تا فروش بیشتری را تجربه کنید
یکی از مشکلات و موانعی که باعث میشود برخی از مخاطبان نسبت به خرید اینترنتی مقاومت از خود نشان دهند عدم اطمینان آنها به این نوع از خرید است. مواردی مانند عدم دسترسی به رمز دوم اینترنتی، ترس از هک شدن اطلاعات، عدم ارسال کالا توسط فروشگاه، ارسال کالای معیوب برای خریدار، ارسال کالای بیکیفیت برای خریدار، ارسال کالای اشتباه برای خریدار و مواردی مانند آن از جمله علل ترس برخی مخاطبان از خرید اینترنتی است.
در طی سالهای رشد تجارت الکترونیک و فروش اینترنتی راهحلی که برای حل مشکلات بالا به دست آمد استفاده از خدمات پرداخت در محل یا همان Cash on Delivery در فروشگاههای اینترنتی است.
پرداخت به صورت نقدی هنگام تحویل کالا یا همان خدمات پرداخت در محل COD- Cash On Delivery، یک سرویس محبوب برای پرداخت در خریدهای اینترنتی است. سیستم پرداخت در محل به خریداران اجازه می دهد که از طریق پول نقد و یا عابربانک، در زمان تحویل سفارش، پرداخت را انجام دهند. تحقیقات نشان می دهد که این روش پرداخت، احساس رضایت و امنیت بیشتری را برای خریداران به وجود میآورد.
افزایش حس رضایت و اعتماد در مشتری باعث میشود میزان خرید اینترنتی مشتریان از سایت افزایش پیدا کند و در نتیجه افزایش سود بیشتری برای فروشنده به همراه داشته باشد.
شرکت خدمات پستی پایگان در کنار ارائه خدمات پستی به فروشگاههای اینترنتی، خدمات پرداخت در محل یا همان Cash on Delivery را به صورت اختصاصی و با نیروهای توزیع ویژه خود به فروشگاههای اینترنتی ارائه میکند.
خدمات پرداخت در محل پایگان در مقایسه با خدمات پرداخت در محل پست مزایای بیشتری را برای فروشگاههای اینترنتی به همراه دارد. از جمله مزایای این سیستم برای فروشگاههای اینترنتی میتوان به؛
هزینه ارسال کمتر در مقایسه با باجه پستی
واریز پول سفارشات به حساب فروشگاه اینترنتی در بازه زمانی کمتر نسبت به پست
میزان توزیع بیشتر محصولات نسبت به پست
میزان برگشتی کالای کمتر نسبت به پست
و در نتیجه احساس رضایت بیشتر خریداران اشاره کرد.
علاوه بر مواردی که در بالا اشاره شد، استفاده از خدمات پرداخت در محل پایگان برای فروشگاههای اینترنتی مزایای زیر را به همراه دارد:
افزایش ۳۰۰ درصدی فروش به دلیل افزایش اعتماد مشتری
حل مشکل جمع آوری پول نقد از نقاط مختلف کشور و پردازش آن
کاهش خواب سرمایهی فروشگاه اینترنتی به دلیل کاهش زمان بازگشت پول سفارش
مشاهده روند ارسال کالا، تحویل کالا به مشتری و بازگشت مبلغ سفارش به حساب فروشگاه از طریق پنلهای مدیریتی
همچنین فروشگاههای اینترنتی که از سیستم خدمات پرداخت در محل پایگان استفاده میکنند دیگر نیازی به واحد پشتیبانی برای بررسی علل برگشتی ندارند. چون شرکت خدمات پستی پایگان برای افزایش کیفیت خدمات خود به صورت دائم علل برگشت کالاها را با تماس با مشتریان جمعآوری و بررسی میکند و اطلاعات هر فروشگاه را در اختیار خود فروشگاه قرار میدهد.
شرکت پست در کنار خدمات ارسال کالا، خدمات پرداخت در محل یا همان Cash on Delivery را هم به فروشگاههای اینترنتی ارائه میکند.
خدمات پرداخت در محل شرکت پست هم مانند خدمات پرداخت در محل شرکت پایگان است، با این تفاوت که مدت زمان ارسال کالا و واریز مبلغ مرسولات ارسالی در ارسال با پست پیشتاز بیشتر از شرکت پایگان است.
موضوع افزایش مدت زمان ارسال مرسولات، در روند ارسال که به صورت تصویری در بالا نمایش داده شده است کامل مشهود است.
فروشگاههای اینترنتی که قصد استفاده از خدمات پرداخت در محل پست را دارند از دو طریق میتوانند از این خدمات استفاده کنند.
روش اول این است که با مراجعه به اداره پست قرارداد فروشگاه اینترنتی منعقد کنند.
روش دوم این است که از خدمات پرداخت در محل پست از طریق شرکت پایگان استفاده کنند. مزیت این روش نسبت به عقد قرارداد مستقیم با پست، نداشتن الزامات قرارداد رسمی است. همچنین با استفاده از خدمات پستی پایگان این امکان هم وجود دارد که فروشگاه اینترنتی برای برخی از شهرها از خدمات پرداخت در محل پایگان که سرعت بیشتری دارد استفاده کند.
برای استفاده از خدمات پرداخت در محل نیاز به قرارداد رسمی با شرکت پست است.
علاوه بر هزینه ارسال، مالیات و عوارض هم باید بپردازید.
مدت زمان تعیین تکلیف سفارشات در خدمات پرداخت در محل پست بین 7 تا 14 روز است.
ارسال محصولات در این روش ارسال، بدون تماس قبلی با مشتری انجام میشود. پس اگر برای شما هماهنگی قبلی با مشتری برای ارسال کالا اهمیت دارد این سیستم ارسال برای شما مناسب نیست و باید از خدمات پرداخت در محل پایگان استفاده کنید.