روش پرداخت در محل پست چیست؟

روش پرداخت در محل پست چیست؟ روش پرداخت در محل پست چیست؟
  • 1400/08/24
  • 23926
  • 11
روش پرداخت در محل پست چیست؟

اگر شما هم صاحب یک فروشگاه اینترنتی هستید و یا علاقه‌مند به راه‌اندازی کسب‌وکاری یا فروشگاه آنلاین هستید، به احتمال زیاد عبارت پرداخت در محل و روش پرداخت درب منزل پست را شنیده‌اید. این مقاله ضمن معرفی کامل سرویس و روش پرداخت در محل پست، شما را با نکاتی آشنا می‌کند که می‌تواند باعث شود بیشترین بازده را از روش پرداخت درب منزل پست دریافت کنید.

امروزه یکی از چالش‌های مهم در کسب‌وکارها، موضوع خرید و فروش آنلاین است و یکی از بسترهایی که خرید و فروش آنلاین می‌تواند در آنجا شکل بگیرد، فروشگاه‌های اینترنتی است. اغلب فروشگاه‌های اینترنتی در هنگام ثبت سفارش به مشتریان خود این امکان را می دهند که از سه طریق بتوانند هزینه کالای خود را پرداخت نمایند.

این سه روش عبارتند از:

1. پرداخت آنلاین

2. خدمات پرداخت در محل

3. پرداخت از طریق کیف پول

از میان این سه روش، روش پرداخت درب منزل که به آن سرویس پرداخت در محل و یا COD هم گفته می‌شود، یکی از پرتقاضاترین روش‌ها است.

روش پرداخت درب منزل، روشی است که با استفاده از آن، فروشگاه‌های اینترنتی مبلغ کالا و سفارش را در زمان تحویل سفارش به مشتری، از او دریافت می‌کنند. همانطور که در بالا گفته شد به سرویس و خدمات پرداخت در محل COD که مخفف عبارت Cash On Delivery است هم گفته می‌شود.

زمانی که فروشگاه‌ها از روش پرداخت در محل (درب منزل) استفاده می‌کنند به 4 روش می‌توانند پول را از مشتری دریافت کنند.

  •  پرداخت با کارت بانکی در محل دریافت سفارش: در این روش مشتری هزینه سفارش را از طریق POS یا همان دستگاه کارتخوان پرداخت می‌کند.

  •  پرداخت از طریق سامانه  USSD: در این روش هزینه سفارش با استفاده از کد USSD و از طریق تلفن همراه پرداخت می شود. یکی از مثال‌های این روش سامانه‌ی  #724* است.

  •  پرداخت نقدی: دراین روش هزینه سفارش را پیک یا مامور پست به صورت نقدی دریافت می‌کند و آن را به حساب فروشگاه اینترنتی واریز می‌کند.

  • پرداخت کارت به کارت: در این روش مشتری هزینه سفارش را در زمان تحویل به حساب فروشگاه یا مامور پست کارت به کارت می‌کند.

 

با توجه به اینکه سرویس و روش پرداخت درب منزل، یکی از پرتقاضاترین روش‌ها است باید به آن توجه ویژه‌ای شود زیرا می‌تواند رضایت بیشتر مشتریان و در نتیجه افزایش فروش و سود فروشگاه را به همراه داشته باشد.

چگونگی استفاده از سرویس و روش پرداخت در محل (COD)

چگونگی استفاده از روش پرداخت در محل

فروشگاه‌های اینترنتی اغلب با این مشکل مواجه هستند که مشتریان تمایل به پرداخت هزینه سفارش قبل از مطمئن شدن از سالم بودن ارسال کالا فروشگاه اینترنتی را ندارند. این موضوع سبب از دست رفتن بخشی از بازار هدف فروشگاه‌ها می‌شود که بنا به دلایل مختلف تمایل یا امکان واریز آنلاین یا مراجعه به بانک را ندارند.

فروشگاه‌های اینترنتی برای افزایش فروش و رضایت مشتریان خود یکی از راه‌هایی که پیش رو دارند استفاده از روش پراخت در محل است. اما این روش دارای چالش‌های بسیاری است. بزرگترین چالش این موضوع این است که برای راه‌اندازی و استفاده از این روش پرداخت نیاز است که فروشگاه‌ها در تمام شهرهایی که از آنجا سفارش دریافت می‌کنند پیک اختصاصی داشته باشند تا هنگام تحویل کالا مبلغ کالا را هم از مشتری دریافت کنند؛ که عملا این موضوع غیر ممکن است. شاید این روش ارسال کالا در شهری که فروشگاه در آن قرار دارد امکان پذیر باشد اما برای کل کشور غیرممکن است. پس فروشگاه‌ها برای استفاده از سرویس و روش پرداخت در محل باید از چه راه‌ حلی استفاده کنند؟

بهترین راه‌حل برای این فروشگاه‌ها استفاده از روش پرداخت در محل پست است.

خدمات سرویس پرداخت در محل شرکت پست

خدمات سرویس پرداخت در محل پست به این صورت است که اگر شما دارای یک وب سایت اینترنتی (فروشگاه اینترنتی) با اینماد باشید می‌توانید با شرکت پست قرارداد سرویس پرداخت در محل منعقد کنید. در روش پرداخت در محل پست، کالا و محصول شما توسط موزعان (ماموران توزیع) پست توزیع شده و وجه کالا در زمان تحویل سفارش به مشتری، از او دریافت می‌شود و بعد از مراحل مالی پست و کسر هزینه‌های ارسال پست، مبلغ به حساب فروشگاه واریز می‌شود.

مزایای استفاده از خدمات شرکت‌های ارسال پستی که پرداخت در محل ارائه می‌کنند

مزایای استفاده از خدمات شرکت‌های پرداخت در محل

ایجاد اعتماد

بزرگترین مزیت استفاده از خدمات و سرویس شرکت‌های پرداخت در محل برای یک فروشگاه اینترنتی، ایجاد اعتماد دوطرفه بین خریدار و فروشگاه است. اعتمادی که باعث وفاداری و تبلیغ فروشگاه اینترنتی توسط مشتری می‌شود.

نکته بعدی اطمینان از بازگشت پول جمع آوری شده از مشتریان سراسر کشور است. شرکت‌های پرداخت در محل همچون پایگان با داشتن نمایندگی در سراسر کشور،  توزیع و جمع آوری پول را انجام داده و مسئولیت این کار را بر عهده می‌گیرند و دغدغه جمع‌آوری پول محصول از مشتریان را برای فروشگاه اینترنتی کاهش می‌دهند. تا فروشگاه اینترنتی با خیالی آسوده به فروش خود بپردازد.

از دیگر مزایای خدمات شرکت‌های پستی پرداخت در محل، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • توسعه و گسترش فروش اینترنتی با افزایش چند برابری تعداد مشتریان

  • جلوگیری از اتلاف انرژی و زمان جهت قانع کردن مشتری برای پرداخت آنلاین

  • راحت شدن نحوه ثبت سفارش برای مشتری

  • امکان دریافت مبلغ محصول توسط شرکت واسط لجستیکی و تسویه با فروشگاه

معایب COD:

1. برخی از مشتریان ممکن است در زمان تحویل کالا از خرید خود منصرف شوند و این موجب زیان برای فروشنده می‌شود.
2. هزینه‌های بالای ارسال: برخی از شرکت‌های حمل و نقل بابت ارائه خدمات COD هزینه‌های اضافی دریافت می‌کنند.
3. تاخیر در جمع‌آوری درآمد: فروشنده باید منتظر بماند تا کالا به دست مشتری برسد و پرداخت انجام شود. در نتیجه، جریان نقدینگی کسب و کار تا حدی به تعویق می‌افتد.

 

بنابراین یک فروشگاه اینترنتی، بهتر است در کنار درگاه پرداخت مستقیم، امکان پرداخت حضوری در محل را نیز فراهم کند، بسیاری از مشتریان به دلایلی مثل نداشتن اطلاعات لازم برای پرداخت آنلاین، نداشتن کارت متصل به حساب بانکی یا عدم اعتماد به فروشنده در عین نیاز به محصول، ترجیح می‌دهند تا اول کالا به دستشان برسد سپس مبلغ محصول را پرداخت کنند.

اما در کنار این مزایا، استفاده از روش پرداخت در محل مستلزم پذیرفتن درصدی برگشتی بالاتر نسبت به روش پرداخت آنلاین است.

چون مشتری پولی پرداخت نکرده و ممکن است از خرید خود منصرف شود و محصول را دریافت نکند. البته که میزانی از درصد برگشتی برای سفارشات اینترنتی همواره قابل قبول است.

بنابراین فروشگاه‌های اینترنتی باید با توجه به نوع کسب و کار خود، نسبت برگشتی مناسب را بسنجند و با قبول ریسک هزینه ارسال کالا، امکان پرداخت در محل را برای مشتریان خود فراهم کنند.

البته اگر فروشگاه اینترنتی در کنار ارائه یک تجربه خرید راحت، محصولاتی با کیفیت و مشابه چیزی که تبلیغ می‌کند را برای مشتری ارسال کند، درصد سفارشات مرجوعی تا حد زیادی کاهش می‌یابد.

در این صورت، هم رضایت مشتری جلب خواهد شد و هم فروشگاه سود بیشتری از فروش بیشتر که بواسطه‌ی امکان پرداخت در محل (COD) است، دریافت خواهد کرد.

 

پایگان بزرگترین و قدیمی ترین شرکت واسط پستی در ایران است که خدمات متعددی از قبیل انبارداری،بسته بندی،لجستیک و ارسال کالا برای فروشگاه های آنلاین انجام میدهد.

سرویس پرداخت در محل 

لطفا ما را از نظرات و تجربیات خود در مورد این مطلب بهره‌مند سازید.

11 دیدگاه

  • avatar
    حسن مکری

    سلام . وقت بخیر خواستم بدانم که آیا سیستم جمع آوری مرسولات فرستنده را هم دارید . تحویل مرسوله به شهرستان چقدر زمان میبرد . کد رهگیری صادر میشود . با سپاس

  • avatar
    پایگان

    بله جمع آوری توسط پایگان انجام می شود

  • avatar
    ایمان اسدابادی

    سلام این وسط ب فکر خریدار نیستید که داخل بسته رو‌. رویت کنه. من بارها شده وسیله اشتباهی یا بی کیفیتی رو فرستادن بنده هم تحویل گرفتم. راه حلی بیندیشید که خریدار داخل بسه‌ رو‌نگاه‌کند

  • avatar
    احمد‌گودرزی

    سلام چجوری سفارش بدم

  • avatar
    احمد‌گودرزی

    سلام چجوری سفارش بدم

  • avatar
    احمد‌گودرزی

    سلام من نیاز دارم چندروزه بدستم میرسه

  • avatar
    بهروز جوانی

    سلام من وسیله ای سفارش دادم بیارن هزینه پست روهم کم کردن الان وسیله دستم برسد باید دوباره هزینه بدم چون تو کدرهگیری میزنم هزینه سرویس هم میاد

  • avatar
    زهرا

    سلام وقت بخیر من چندوقت پیش از طرف چند نفر کلاه بردار باهام تماس گرفته شد ی سیم کارت برام فرستادن،قبل دریافت مرسوله متوجه شدم ک کلاه برداریه و بسته رو دریافت نکردم،اما متاسفانه با برخورد بد پستچی مواجه شدم و تهدید کردن ک اگ تحویل نگیرم وارد لیست سیاه اداره پست میشم میخواستم بدونم این گفته صحت داره؟چون من انلاین شاپ دارم و هر روز بسته دریافت میکنم این موضوع باعث نگرانی بنده شده ممنون میشم جواب بدین????

  • avatar

  • avatar
    فاتح نژاد

    متن خوبی بود ممنون

  • avatar
    حالی باجولونّ

    دوست دارم خیلی خوبی

ما در تلاشیم تا با همدیگر مطالب زیادی یاد بگیریم

بهترین روش ارسال روغن با پست
05شهریور
  • 0
  • 838

بهترین روش ارسال روغن با پست

بهترین روش برای ارسال روغن با پست به عوامل مختلفی، از جمله وزن و حجم بسته، محدودیت‌ها و قوانین حمل و نقل، مقصد نهایی و نیازهای شما بستگی دارد. 

برای ارسال روغن با پست، توصیه می‌شود با ارائه دهنده خدمات پست محلی یا بسته‌بندی و حمل و نقل مورد نظرتان تماس بگیرید تا بهترین روش ارسال را براساس نیازهای خاصتان م

ادامه مطلب
بهترین شرکت پستی برای فروشگاه ایکامرس
06شهریور
  • 0
  • 734

بهترین شرکت پستی برای فروشگاه ایکامرس

ایکامرس (E-commerce) به فروش و خرید کالاها و خدمات از طریق اینترنت اشاره دارد. در این مدل تجارت، تراکنش‌های تجاری بین فروشنده و خریدار از طریق وبسایت‌ها، اپلیکیشن‌های موبایل یا سایر پلتفرم‌های تجارت الکترونیکی انجام می‌شود. ایکامرس با استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات، تسهیلات پرداخت الکترونیکی و ارسال سریع کال

ادامه مطلب
مطمئن ترین روش ارسال کتاب با پست برای فروشگاه آنلاین کتاب
11شهریور
  • 0
  • 1966

مطمئن ترین روش ارسال کتاب با پست برای فروشگاه آنلاین کتاب

امروزه فروش کتاب به صورت آنلاین بسیار رونق پیدا کرده است و مشتریان می توانند بسیاری از عنوان کتاب های کمیاب را از طریق فروشگاه های اینترنتی خریداری کنند. بر این اساس فروشگاه های آنلاین کتاب برای ارسال کتاب باید از خدمات پستی رسمی و معتبر استفاده کنند. در اکثر شهرهای بزرگ، شرکت‌ های پستی معتبری وجود دارند که خدمات ارسال کت

ادامه مطلب
ارسال مرسوله آنلاین با پایگان
12شهریور
  • 0
  • 711

ارسال مرسوله آنلاین با پایگان

در دنیای امروز، ارسال مرسوله‌ها به سرعت و امانت بالا اهمیت بسیاری دارد. یکی از راه‌های پرطرفدار برای ارسال مرسوله آنلاین، استفاده از سرویس‌های ارسال پیک مانند "پایگان" می‌باشد. پایگان یکی از پیشروهای ایرانی در زمینه ارائه خدمات ارسال سریع و آنلاین می‌باشد که با بهره‌گیری از فناوری‌های پیشرفته، به مشت

ادامه مطلب
ارسال مرسوله یک روزه با پایگان
12شهریور
  • 5
  • 1052

ارسال مرسوله یک روزه با پایگان

ارسال مرسوله‌ها و بسته‌ها با سرعت و امانت بالا از جمله نیازهای اساسی هر سازمان یا فردی است که در فعالیت‌های روزمره خود نیازمند ارسال و دریافت مرسوله‌ها می‌باشد. یکی از راه‌های موثر و محبوب برای انجام این فرآیند، استفاده از خدمات پیک و ارسال مرسوله یک روزه با شرکت‌هایی مانند "پایگان" می‌باشد. پایگان ب

ادامه مطلب
تماس با ما: 54124-021