قرارداد با شرکت پست برای فروشگاه‌های اینترنتی

قرارداد با شرکت پست برای فروشگاه‌های اینترنتی قرارداد با شرکت پست برای فروشگاه‌های اینترنتی
  • 1400/08/22
  • 863
  • 0
قرارداد با شرکت پست برای فروشگاه‌های اینترنتی

در این مطلب از وبلاگ پایگان، مراحل قرارداد با پست برای فروشگاه اینترنتی را برای شما شرح خواهیم داد.

امروزه با توجه به گسترش دسترسی افراد به اینترنت، مبادلات تجاری آنلاین و خرید از فروشگاه‌های اینترنتی محبوبیت زیادی در بین مردم پیدا کرده و بسیار فراگیر شده است. به همین دلیل فروشگاه‌هایی که محصولات خود را تا به حال به صورت آفلاین و در فروشگاه‌های فیزیکی خود، به فروش می‌رساندند به فروش اینترنتی روی آورده‌اند. اما فروش اینترنتی کالا هم چالش‌های مانند لجستیک و ارسال را دارد و مشاهده می‌شود بسیاری از فروشگاه‌هایی که به فروش اینترنتی روی آورده‌اند در ادامه مسیر توان حضور و ادامه رقابت را به دلیل مشکلات لجستیک و ارسال کالا نداشته‌اند و از این فضا خارج شده‌اند.

موضوع لجستیک و ارسال کالا یکی از چالش‌های بزرگی بسیاری از کسب‌وکارهایی است که به فروش اینترنتی روی آورده‌اند. موضوع لجستیک و ارسال کالا آنقدر مهم و بزرگ است که فروشگاه‌هایی مانند دیجی‌کالا هم با آن دست به گریبان هستند و همیشه درصدد حل این مشکل هستند.

اگر فروشگاه اینترنتی خود را راه‌اندازی نکرده‌اید مقاله "نحوه راه اندازی فروشگاه اینترنتی" را مطالعه کنید.

شاید این موضوع در ذهن شما ایجاد شده باشد که با وجود شرکت‌ پست فروشگاه‌های اینترنتی چرا با این چالش روبرو هستند؟ و یا اینکه قرارداد با شرکت پست برای فروشگاه‌های اینترنتی بهترین راه‌حل و برطرف کننده چالش است.

اگر موضوع قرارداد فروشگاه‌های اینترنتی با پست به ذهن شما رسیده است شاید بهتر باشد قبل از ادامه مقاله، شرایط و بندهای قرارداد با پست برای فروشگاه اینترنتی را مرور کنیم.

دانلود نسخه اصل قرارداد با شرکت پست برای فروشگاه‌های اینترنتی

بندهای قرارداد با پست برای فروشگاه‌های اینترنتی 

بندهای قرارداد با شرکت پست برای فروشگاه اینتنرتی

جهت استفاده از خدمات و عقد قرارداد با شرکت پست، فروشگاه‌های اینترنتی باید قرارداد "سرویس خرید و فروش اینترنتی" را منعقد کنند که برخی از بندها و مواراد مهم آن به شرح زیر است:

  1. حوزه تحت پوشش شرکت پست برای ارائه خدمات سراسر کشور است.
  2. هزینه‌های پستی براساس تعرفه‌های مصوب و ابلاغی شرکت پست محاسبه می‌شود.
  3. حق اشتراک استفاده از سرویس پست، ماهانه 300 هزار تومان است. علاوه بر حق اشتراک ماهانه فروشگاه بابت هر بسته باید 500 تومان به شرکت پست پرداخت کند.
  4. به هزینه ارسال هر بسته 9 درصد مالیات بر ارزش افزوده اضافه می‌شود.
  5. افزایش نرخ تعرفه‌های پستی در طول مدت زمان قرارداد توسط شرکت پست قابل تغییر است.
  6. مبلغ فروش کل محصولاتی که به صورت پرداخت در محل (COD) به فروش می‌رسند و شرکت پست آن‌ها را ارسال می‌کند یکبار در ماه به حساب فروشگاه اینترنتی واریز می‌شود.
  7.  کارمزد محصولاتی که به صورت پرداخت در محل (COD) ارسال می‌شوند معادل یک درصد ارزش کالا است.
  8. فروشگاه اینترنتی نمی‌تواند ارسال بیش از 10 درصد از سفارشات خود را کنسل کند.
  9. اگر در رابطه با سرویس پرداخت در محل شرکت پست یا همان COD اطلاعاتی ندارید مقاله " روش پرداخت در محل پست چیست؟" را مطالعه کنید.
  10.  در مجموع 250 میلیون ریال که شامل 50 میلیون ریال ضمانتنامه بانکی معتبر و 200 میلیون ریال سفته است به عنوان تضمین از فروشگاه اینترنتی دریافت می‌شود.
  11. قرارداد با شرکت پست یکساله است و فسخ قرارداد زودتر از موعد مقرر مشمول قوانین فسخ می‌شود.
  12.  هزینه ارسال کالا فروشگاه اینترنتی با وزن 500 گرم و در سایز 10*15*20 در شهر تهران معادل 20،000 تومان است.
  13.  مدت زمان ارسال محصولات در شهر تهران بین یک تا دو روز است.
  14.  مدت زمان ارسال کالا برای مراکز استان‌های دیگر متوسط 4 روز کاری است.
  15.  مدت زمان ارسال کالا برای سایر شهرهای استان‌های دیگر متوسط 6 روز کاری است.

 

اکنون که برخی از بندهای قرارداد با پست را مطالعه کردید؛ لطفا به این چند سوال کمی فکر کنید:

با توجه به واریز ماهانه شرکت پست، مدت زمان ارسال، هزینه ارسال و تضامین شرکت پست، شما به عنوان یک فروشگاه اینترنتی با پست قرارداد می‌بندید و محصولات خود را با پست ارسال می‌کنید؟

شما به عنوان یک خریدار از یک فروشگاه اینترنتی، با مدت زمان ارسال کالا (برای تهران متوسط 2 روز) مشکلی ندارید؟

مشکلات قرارداد با شرکت پست برای فروشگاه‌های اینترنتی

مشکلات قرارداد با شرکت پست برای فروشگاه‌های اینترنتی

همانطور که به سوالات بالا فکر می‌کنید برخی از چالش‌های بندهای قرارداد با پست برای فروشگاه‌های اینترنتی را برای شما شرح می‌دهیم.

واریز ماهانه مبلغ محصولاتی که به صورت پرداخت در محل به فروش رسیده‌اند

شرکت پست مبلغ محصولاتی را که به صورت پرداخت در محل به فروش رسیده‌اند را ماهانه واریز می‌کند. یعنی درآمد 30 روز یک فروشگاه اینترنتی همیشه در اختیار پست هیت و در اختیار فروشگاه نیست.

با توجه به فراگیر شدن فروشگاه‌های اینترنتی، رقابت بسیاری که در بین این فروشگاه‌ها وجود دارد و مسائلی مانند فیشینگ و درگاه‌های نامعتبر پرداخت آنلاین، خریداران تمایل دارند مبلغ محصولات خود را به صورت پرداخت در محل پرداخت کنند. همچین این موضوع به عنوان یک مزینت برای فروشگاه عمل می‌کند و فروشگاه‌ها برای اینکه ثابت کنند محصولاتی با کیفیت عرضه می‌کنند مبلغ محصولات خود را در محل تحویل سفارش از مشتری دریافت می‌کنند.

اکنون فرض کنید شما صاحب یک فروشگاه اینترنتی هستید و روزانه تنها 20 محصول به ارزش متوسط 150 هزار تومان به صورت پرداخت در محل به فروش می‌رسانید. یعنی شما در 30 روز مبلغی معادل 90 میلیون تومان فروش محصول دارید که آن را دریافت نمی‌کنید و همیشه در اختیار شرکت پست است.

با توجه به این موضوع به نظر شما قرارداد با شرکت پست برای فروشگاه اینترنتی گزینه‌ی خوبی است؟

مدت زمان ارسال کالا در قرارداد فروش‌های اینترنتی با پست

همانطور که در بالا اشاره شد متوسط زمان ارسال کالا در شهر تهران 1 تا 2 روز، در سایر مراکز استان‌ها متوسط 4 روز و در سایر شهرهای استان‌ها متوسط 6 روز است. لازم به ذکر است که این مدت زمان تنها برای ارسال است. یعنی اگر مراحل آماده‌سازی و بسته‌بندی یک محصول در فروشگاه اینترنتی 2 روز باشد به زمان‌های بالا باید 2 روز دیگر هم اضافه شود.

مدت زمان ارسال کالا در شرکت پست برای فروش‌های اینترنتی در مقایسه با سایر فروشگاه‌ها مانند دیجی‌کالا بسیار زیاد است. این موضوع باعث می‌شود هنگامی که یک خریدار برای خرید یک محصول هم به فروشگاه اینترنتی شما سر بزند و هم به دیجی‌کالا یا سایر فروشگاه‌های اینترنتی دیگر سر بزند، به دلیل زمان ارسال ترجیح بدهد که محصول را از سایر فروشگاه‌ها تهیه کند.

با توجه به این موضوع به نظر شما قرارداد با شرکت پست برای فروش‌های اینترنتی گزینه‌ی خوبی است؟

اگر قصد دارید برای فروشگاه اینترنتی خود با یکی از شرکت‌های ارسال قرارداد منعقد کنید مقاله "بهترین شرکت‌های پستی" را حتما مطالعه کنید.

هزینه ارسال کالا در قرارداد فروش‌های اینترنتی با پست

در بندهای قرارداد پست با فروشگاه اینترنتی مشاهده کردید که متوسط هزینه ارسال کالا در شهر تهران 20،000 تومان است؛ در صورتیکه این مبلغ در شرکت‌های واسط پستی مانند پایگان تنها 15،000 تومان با مدت زمان ارسال 1 روز است.

حالا با توجه به این موضوع به نظر شما قرارداد با پست برای فروش اینترنتی معقول است؟

همانطور که خود شما هم متوجه شدید موضوعاتی چون واریز ماهانه شرکت پست، مدت زمان ارسال، هزینه ارسال و تضامین شرکت پست، باعث می‌شود یک فروشگاه اینترنتی با پست قرارداد نبندد و به دنبال یک روشی دیگر برای چالش ارسال کالاها و محصولات خود باشد.

حالا این سوال مطرح می‌شود که اکنون فروشگاه‌های بزرگ این چالش خود را چگونه برطرف کرده‌اند؟

اگر علاقمند به آشنایی با انواع روش ارسال کالا فروشگاه اینترنتی دارید مقاله "انواع روش ارسال کالا" را مطالعه کنید.

لطفا ما را از نظرات و تجربیات خود در مورد این مطلب بهره‌مند سازید.

0 دیدگاه

ما در تلاشیم تا با همدیگر مطالب زیادی یاد بگیریم

بهترین شرکت‌های پستی ایران
30آبان
  • 0
  • 600

بهترین شرکت‌های پستی ایران

با توجه به گسترش فروشگاه‌های اینترنتی و فروش آنلاین در کشور، یکی از چالش‌هایی که برای فروشگاه‌های اینترنتی وجود دارد، انتخاب بهترین شرکت ارائه دهنده خدمات پستی در ایران است.

تحویل کالا به مشتریان تنها نقطه برقراری ارتباط یک فروشگاه با مشتریان خود است. یک فروشگاه هر چقدر هم در زمینه فروش آنلاین خوب عمل کند و خدم

ادامه مطلب
نکات و موارد مهم در ارسال کالا فروشگاه اینترنتی
01آذر
  • 1
  • 627

نکات و موارد مهم در ارسال کالا فروشگاه اینترنتی

در بین مواردی که یک فروشگاه اینترنتی در طول عمر و فعالیت خود، با آن مواجه است ارسال محصول یا کالا در فروشگاه اینترنتی، موضوع بسیار مهمی است و شاید بتوان گفت از سایر فرایندها مانند بازاریابی، جذب مخاطب، دریافت سفارش و انبارداری و لجستیک اهمیت بیشتری دارد. دلیل این موضوع این است که ارسال کالا در فروشگاه اینترنتی تنها نقطه

ادامه مطلب
انواع روش‌های ارسال کالا
10آذر
  • 0
  • 289

انواع روش‌های ارسال کالا

برای ارسال کالا و محصول فروشگاه‌های اینترنتی روش‌های مختلفی مانند ارسال کالا با شرکت پست، ارسال محصول توسط پیک شخصی فروشگاه، ارسال کالا با استفاده از شرکت‌هایی مانند تیپاکس و ارسال محصول با شرکت‌های واسط پستی مانند پایگان وجود دارد. هر کدام از این روش‌ها مزایا و معایبی دارد که در این مقاله به صورت کامل شرح داده

ادامه مطلب
مزایا و معایب سیستم پرداخت در محل
17آذر
  • 0
  • 622

مزایا و معایب سیستم پرداخت در محل

سیستم پرداخت در محل با توضیح؛ پرداخت به صورت نقدی هنگام تحویل کالا یا همان  COD- Cash On Delivery، یک سرویس محبوب برای پرداخت در خرید و فروش‌های اینترنتی است. COD به خریداران اجازه می‌دهد که از طریق پول نقد و یا عابر بانک، در زمان تحویل سفارش، هزینه محصول و کالای خریداری شده را پرداخت کنند. تحقیقات نشان

ادامه مطلب
بهترین و ارزان‌ترین روش ارسال کالا
30آذر
  • 0
  • 784

بهترین و ارزان‌ترین روش ارسال کالا

ارسال کالا در طول تاریخ به عنوان بخش مهمی از تجارت و بازرگانی همیشه مطرح بوده است. طبق گفته مورخان اولین بار در حدود 12هزار سال پیش شبکه‌ای برای حمل و نقل و ارسال کالا در خاورمیانه ایجاد شد. اولین کالای تجاری ابسیدین یا سنگ آتشفشانی بود که از آناتولی به ایران و بین النهرین ارسال می‌شد. در آن زمان کار حمل و نقل و ارسال کالا توسط ش

ادامه مطلب
رهگیری مرسولات پستی
25دی
  • 1
  • 60

رهگیری مرسولات پستی

رهگیری مرسولات (پستی و غیره) یکی از نکات مهم برای نگهداشت مشتری در فروش‌های اینترنتی است. زمانی که شما به عنوان یک فروشگاه آنلاین محصولی را برای مشتری ارسال می‌کنید، روند ارسال و وضعیت سفارش برای مشتری بسیار مهم است. اهمیت رهگیری مرسولات بخصوص در سفارشات آنلاین که از قبل پول پرداخت شده دوچندان می‌شود، چراکه اعتماد مشتری ب

ادامه مطلب
تماس با ما: 54124-021