نکات و موارد مهم در ارسال کالا فروشگاه اینترنتی

نکات و موارد مهم در ارسال کالا فروشگاه اینترنتی نکات و موارد مهم در ارسال کالا فروشگاه اینترنتی
  • 1400/09/01
  • 626
  • 1
نکات و موارد مهم در ارسال کالا فروشگاه اینترنتی

هزینه ارسال کالا فروشگاه‌های اینترنتی در شرکت پایگان

شهر تهران

سایر شهرها با استفاده از پیک ویژه

سایر شهرها با استفاده از پست

18000 تومان

25000 تومان

طبق تعرفه شرکت پست

 

در بین مواردی که یک فروشگاه اینترنتی در طول عمر و فعالیت خود، با آن مواجه است ارسال محصول یا کالا در فروشگاه اینترنتی، موضوع بسیار مهمی است و شاید بتوان گفت از سایر فرایندهایی مانند بازاریابی، جذب مخاطب، دریافت سفارش و انبارداری و لجستیک اهمیت بیشتری دارد. دلیل این موضوع این است که ارسال کالا در فروشگاه اینترنتی تنها نقطه تماس فیزیکی مشتری با فروشگاه اینترنتی است و اگر این ارتباط موفق نباشد تمام هزینه‌هایی که برای جذب مشتری انجام شده است به هدر می‌رود.

امروزه هر فروشگاه اینترنتی که می‌خواهد فعالیت کند و مسیر موفقیت و رشد را در پیش بگیرد باید به ارسال محصول در فروشگاه اینترنتی توجه زیادی داشته باشد. ارسال کالا (محصول) در فروشگاه اینترنتی به اندازه‌ای مهم است که کوچک‌ترین اشتباه در روش ارسال کالا (محصول) می‌تواند منجر به کاهش درآمد فروشگاه و در نهایت حذف آن از چرخه‌ی رقابت شود.

با توجه به مواردی که بیان شد در ادامه قصد داریم نکات و موارد مهم در انواع روش‌های ارسال کالا فروشگاه اینترنتی را برای شما بیان کنیم تا با دقت و توجه به آن‌ها در مسیر پیشرفت فروشگاه اینترنتی خود گام بردارید.

نکات مهم در ارسال کالای فروشگاه اینترنتی

نکات ارسال کالا (محصول) در فروشگاه‌های اینترنتی

 

زمان ارسال محصول فروشگاه اینترنتی

اولین نکته در ارسال محصول (کالا) فروشگاه اینترنتی زمان ارسال کالا است. این موضوع را با یک مثال شرح می‌دهیم. فرض کنید قصد خرید یک کالا را داریم. در بیشتر مواقع ابتدا ما به سایت دیجی کالا سر می‌زنیم و پس از مشاهده قیمت و سایر موارد، سفارش را ثبت می‌کنیم. پس از ثبت سفارش در مرحله انتخاب زمان ارسال کالا، اگر کالا طی یکی دو روز آینده برای ما ارسال نشود (که در بیشتر مواقع هم به همین صورت است) بیشتر ما سفارش خود را لغو می‌کنیم و به سراغ یک وب سایت دیگر می‌رویم. اینجا دقیقا جایی است که اگر فروشگاه‌های اینترنتی به آن دقت ویژه‌ای داشته باشند می‌توانند از دیجی کالا پیشی بگیرند. یعنی مدت زمان ارسال محصول (کالا) فروشگاه اینترنتی اولین و بزرگترین مزیت آن‌ها در مقابل وب سایت بزرگی مانند دیجی کالا است.

ما در پایگان به دلیل اینکه خدمات ارسال محصول (کالا) فروشگاه اینترنتی را انجام می‌دهیم فروشگاه‌های بسیاری را مشاهده کرده‌ایم که تنها با توجه به مزیت مدت زمان ارسال کالا، توانسته‌اند با فروشگاه بزرگی مانند دیجی کالا رقابت کنند و در این رقابت پیروز شوند.

پس ما به شما تضمین می‌دهیم که اگر فروشگاه‌های اینترنتی شما ارسال محصول را در مدت زمان معقولی انجام دهند می‌توانید رضایت مشتریان خود را کسب کنید و به فروش خود بیافزایید.

ارسال محصولات فروشگاه های آنلاین

 هزینه ارسال کالا (محصول) فروشگاه اینترنتی

پس از مدت زمان ارسال کالا، هزینه ارسال عامل دیگری در موفقیت یک فروشگاه اینترنتی است. در مثال بالا شما فرض کنید که مدت زمان ارسال کالا هم مناسب بود؛ اما آیا مبلغ 30،000 تومان برای ارسال کالا فروشگاه اینترنتی، در تهران عدد معقولی است؟

هزینه ارسال کالا فروشگاه اینترنتی با اینکه نسبت به هزینه کالا در بیشتر واقع عدد ناچیزی است اما مشتری این دو هزینه را با هم به عنوان مبلغ کالا در نظر می‌گیرد. یعنی محصولی که 100 هزار تومان قیمت ابتدایی آن بوده است در مجموع برای مشتری 130 هزار تومان تمام می‌شود. یعنی 30 درصد بیشتر از آنچه ابتدا به او گفته شده بود.

پس اگر شما یک فروشگاه اینترنتی هستید؛ به شما توصیه می‌کنیم برای ارسال محصول فروشگاه اینترنتی خود از روش و سیستم ارسالی استفاده کنید که هزینه ارسال کمتری به مشتری تحمیل کند.

برای مثال ما در پایگان برای ارسال محصول فروشگاه‌های اینترنتی در شهر تهران مبلغ 16،000 تومان را دریافت می‌کنیم.

اگر هنوز فروشگاه اینترنتی خود را راه‌اندازی نکرده‌اید مقاله "نحوه راه‌اندازی کسب و کار یا فروشگاه اینترنتی" را مطالعه کنید.

آسیب رسیدن به کالای فروشگاه‌های اینترنتی در مرحله ارسال

عامل دیگری که در ارسال محصول (کالا) فروشگاه‌های اینترنتی بسیار مهم است سالم رسیدن کالا به دست مشتری است. اگر دو عامل بالا هم در بهترین شرایط قرار داشته باشد اگر کالا سالم به دست مشتری نرسد تمام تلاش‌ها به هدر خواهد رفت.

اگر شما فروشگاه اینترنتی دارید و تجربه ارسال با سیستم‌های ارسال مختلف را داشته باشید مطمئنا با این موضوع مواجه شده‌اید. در برخی سیستم‌های ارسال به دلیل تفکیک نکردن محصولات فروشگاه‌های مختلف و عدم توجه به این موضوع، زمانی که کالا به دست خریدار می‌رسد دچار آسیب شده است.

یکی از مزایای سیستم ارسال کالا فروشگاه‌های ایننترنتی پایگان توجه ویژه به این موضوع است.

برای آشنایی با بهترین شرکت‌ پستی مقاله "بهترین شرکت‌های پستی" را مطالعه کنید.

برخورد نامناسب مامور توزیع کالای فروشگاه‌های اینترنتی

مورد دیگری که در ارسال محصول فروشگاه‌های اینترنتی بسیار مهم است برخورد مامور توزیع است. بسیار مشاهده می‌شود که کالای به دلیل برخورد نامناسب مامور توزیع برگشت می‌خورد و مشتری از دریافت آن خودداری می‌کند. این موضوع برای فروشگاه‌هایی که پرداخت در محل (COD) دارند خیلی موضوع حیاتی و مهمی است و باید به آن بیشتر توجه کنند.

اگر مشتری هزینه کالا را به صورت آنلاین پرداخت کرده باشد کالا را دریافت می‌کند و دیگر از فروشگاه خرید نمی‌کند. اما اگر هزینه کالا به صورت پرداخت در محل باشد که همان سفاش هم کنسل می‌شود.

البته این نکته را نباید فراموش کرد که عودت کالا و کنسل شدن سفارش کمترین ضرری است که فروشگاه اینترنتی باید پرداخت کند. زیرا امکان دارد مشتری به دلیل برخورد نامناسب مامور توزیع، اقدام به شکایت از طریق مراجع قضایی هم کند.

در رابطه با اهمیت موضوع برخورد نامناسب مامور توزیع، این نکته را باید در نظر داشته باشید که بسیاری از فروشگاه‌های اینترنتی به دلیل عدم توانایی در مدیریت ماموران توزیع خود، با وجود امکانات داخلی ترجیح می‌دهند از سیستم‌های ارسالی مانند پایگان که به صورت تخصصی در زمینه ارسال فعالیت می‌کنند استفاده کنند.

به شما توصیه می‌کنیم قبل از انتخاب یک شرکت برای ارسال کالا فروشگاه اینترنتی خود، در رابطه با ماموران توزیع شرکت ارائه دهنده خدمات ارسال تحقیق کنید یا از شرکت ارسال، مستنداتی در رابطه با آموزش دیده بودن ماموران توزیع دریافت کنید.

ما در سیستم ارسال پایگان علاوه بر اینکه ماموران ارسال خود را به صورت تخصصی آموزش داده‌ایم، به صورت مرتب با مشتریانی که کالا دریافت کرده‌اند و یا سفارش خود را کنسل کرده‌اند تماس می‌گیریم؛ تا از نحوه برخورد ماموران توزیع اطمینان حاصل کنیم.

اگر در رابطه با ارسال کالا و محصول فروشگاه‌های اینترنتی و قرارداد با پست برای فروشگاه‌های اینترنتی سوالی دارید کارشناسان ما در پایگان آماده پاسخگویی به سوالات شما هستند.

لطفا ما را از نظرات و تجربیات خود در مورد این مطلب بهره‌مند سازید.

1 دیدگاه

  • avatar
    قره باغی

    سلام هد ست برگشتی شناسه سفارش ۱۸۹۹۹۳۲۷_۲۱۴۱_۱۳ ۱۰ ابان برگشت شده تا کنون خبری نشده لطفآ اطلاع از وضعیت کالا را اعلام نمایید

ما در تلاشیم تا با همدیگر مطالب زیادی یاد بگیریم

بهترین شرکت‌های پستی ایران
30آبان
  • 0
  • 600

بهترین شرکت‌های پستی ایران

با توجه به گسترش فروشگاه‌های اینترنتی و فروش آنلاین در کشور، یکی از چالش‌هایی که برای فروشگاه‌های اینترنتی وجود دارد، انتخاب بهترین شرکت ارائه دهنده خدمات پستی در ایران است.

تحویل کالا به مشتریان تنها نقطه برقراری ارتباط یک فروشگاه با مشتریان خود است. یک فروشگاه هر چقدر هم در زمینه فروش آنلاین خوب عمل کند و خدم

ادامه مطلب
نکات و موارد مهم در ارسال کالا فروشگاه اینترنتی
01آذر
  • 1
  • 626

نکات و موارد مهم در ارسال کالا فروشگاه اینترنتی

در بین مواردی که یک فروشگاه اینترنتی در طول عمر و فعالیت خود، با آن مواجه است ارسال محصول یا کالا در فروشگاه اینترنتی، موضوع بسیار مهمی است و شاید بتوان گفت از سایر فرایندها مانند بازاریابی، جذب مخاطب، دریافت سفارش و انبارداری و لجستیک اهمیت بیشتری دارد. دلیل این موضوع این است که ارسال کالا در فروشگاه اینترنتی تنها نقطه

ادامه مطلب
انواع روش‌های ارسال کالا
10آذر
  • 0
  • 289

انواع روش‌های ارسال کالا

برای ارسال کالا و محصول فروشگاه‌های اینترنتی روش‌های مختلفی مانند ارسال کالا با شرکت پست، ارسال محصول توسط پیک شخصی فروشگاه، ارسال کالا با استفاده از شرکت‌هایی مانند تیپاکس و ارسال محصول با شرکت‌های واسط پستی مانند پایگان وجود دارد. هر کدام از این روش‌ها مزایا و معایبی دارد که در این مقاله به صورت کامل شرح داده

ادامه مطلب
مزایا و معایب سیستم پرداخت در محل
17آذر
  • 0
  • 622

مزایا و معایب سیستم پرداخت در محل

سیستم پرداخت در محل با توضیح؛ پرداخت به صورت نقدی هنگام تحویل کالا یا همان  COD- Cash On Delivery، یک سرویس محبوب برای پرداخت در خرید و فروش‌های اینترنتی است. COD به خریداران اجازه می‌دهد که از طریق پول نقد و یا عابر بانک، در زمان تحویل سفارش، هزینه محصول و کالای خریداری شده را پرداخت کنند. تحقیقات نشان

ادامه مطلب
بهترین و ارزان‌ترین روش ارسال کالا
30آذر
  • 0
  • 784

بهترین و ارزان‌ترین روش ارسال کالا

ارسال کالا در طول تاریخ به عنوان بخش مهمی از تجارت و بازرگانی همیشه مطرح بوده است. طبق گفته مورخان اولین بار در حدود 12هزار سال پیش شبکه‌ای برای حمل و نقل و ارسال کالا در خاورمیانه ایجاد شد. اولین کالای تجاری ابسیدین یا سنگ آتشفشانی بود که از آناتولی به ایران و بین النهرین ارسال می‌شد. در آن زمان کار حمل و نقل و ارسال کالا توسط ش

ادامه مطلب
رهگیری مرسولات پستی
25دی
  • 1
  • 60

رهگیری مرسولات پستی

رهگیری مرسولات (پستی و غیره) یکی از نکات مهم برای نگهداشت مشتری در فروش‌های اینترنتی است. زمانی که شما به عنوان یک فروشگاه آنلاین محصولی را برای مشتری ارسال می‌کنید، روند ارسال و وضعیت سفارش برای مشتری بسیار مهم است. اهمیت رهگیری مرسولات بخصوص در سفارشات آنلاین که از قبل پول پرداخت شده دوچندان می‌شود، چراکه اعتماد مشتری ب

ادامه مطلب
تماس با ما: 54124-021