رهگیری مرسولات پستی

رهگیری مرسولات پستی رهگیری مرسولات پستی
  • 1400/10/25
  • 393
  • 0
رهگیری مرسولات پستی

رهگیری مرسولات (پستی و غیره) یکی از نکات مهم برای نگهداشت مشتری در فروش‌های اینترنتی است. زمانی که شما به عنوان یک فروشگاه آنلاین محصولی را برای مشتری ارسال می‌کنید، روند ارسال و وضعیت سفارش برای مشتری بسیار مهم است. اهمیت رهگیری مرسولات بخصوص در سفارشات آنلاین که از قبل پول پرداخت شده دوچندان می‌شود، چراکه اعتماد مشتری با رهگیری مرسولات بالا رفته و شکی در ارسال نشدن سفارش ایجاد نمی‌شود.
در سفارشات پرداخت در محل نیز اهمیت رهگیری مرسولات پستی کاملا واضح است. در سفارشات پرداخت درمحل مشتری می‌بایست پول آماده و در دسترس داشته باشد تا به محض رسیدن سفارش، مبلغ سفارش را به پیک پرداخت کرده و محصول خود را دریافت کند. زمانی که مشتری بتواند با رهگیری مرسولات وضعیت سفارش خود را بررسی کند، به راحتی می‌تواند این امر را مدیریت کند.

اطلاعات مورد نیاز رهگیری مرسولات پستی

رهگیری مرسولات با چه اطلاعاتی امکان پذیر است؟

رهگیری مرسولات در سایت اداره پست و سایت شرکت‌های پستی خصوصی که برای این منظور برنامه‌ای در نظر گرفته‌اند، انجام می‌شوند. همچنین در پنل‌های مدیریتی که شرکت‌های پست خصوصی برای فروشگاه در نظر گرفته‌اند نیز رهگیری وضعیت سفارشات قابل انجام است، اما کاربردی برای مشتری نهایی ندارد. شما از سه راه می‌توانید رهگیری مرسولات پستی را انجام دهید:

  •   رهگیری مرسولات پستی در سامانه اداره پست
     

اداره پست برای رهگیری مرسولات پستی سامانه‌ای را در نظر گرفته است و کاربران می‌توانند با داشتن بارکد پستی، سفارش و یا بسته خود را رهگیری کنند. بارکد پستی یک عدد 20 رقمی است که هنگام ثبت سفارش و یا ارسال بسته از باجه‌های پستی، برای بسته مورد نظر ایجاد می‌شود. کاربران با وارد کرد بارکد پستی در لینک رهگیری مرسولات پستی می‌توانند سفارش خود را رهگیری کرده  و از وضعیت آن مطلع شوند.
همچنین اداره پست امکان رهگیری سفارشات سازمانی مانند؛ کارت ماشین، کارت ملی و ... با کد ملی را نیز فعال کرده است. در صورتی که کاربر منتظر رسیدن کارت ملی خود باشد، در صورت نداشتن بارکد پستی می‌تواند از کد ملی خود استفاده کرده و  نیز با مراجعه به اداره پست مرسوله خود را دریافت کند.

نحوه رهگیری مرسولات پستی در سامانه پست

  •     رهگیری مرسولات در سایت شرکت‌های پستی خصوصی (پایگان)


در سایت شرکت پایگان نیز رهگیری مرسولات چه پستی و چه غیر پستی امکان پذیر است. منظور از سفارشات غیر پستی سفارشاتی است که با پیک‌ها و نمایندگی‌های اختصاصی پایگان ارسال می‌شود. در صفحه رهگیری مرسولات پستی با سه نوع اطلاعات، رهگیری امکان پذیر است. بارکد پستی، شناسه پایگان و شماره موبایل مشتری.

مشتریان شما می‌توانند با وارد کردن هر کدام از اطلاعات گفته شده وضعیت سفارشات خود را رهگیری کرده و از زمان رسیدن سفارش مطلع شوند. در صورتی که فروشگاه بارکد پستی را در اختیار مشتریان خود قرار نداده باشد، مشتری می‌تواند به راحتی با وارد کرد کردن شماره همراه خود سفارش خود را پیگیری کند.

رهگیری مرسولات پستی در سایت پایگان

 

  •     پنل اختصاصی شرکت‌های پست خصوصی


پنل مدیریتی سامانه‌ای است که شرکت‌های پستی خصوصی برای ثبت سفارشات، پیگیری سفارشات، بررسی وضعیت مالی، بررسی اطلاعات مشتریان، میزان سود و زیان، درصد فروش و بسیاری موارد دیگر، در اختیار فروشگاه‌های اینترنتی قرار می‌دهند. در مورد اطلاع از خدمات شرکت‌های پست خصوصی می‌توانید مقاله بهترین شرکت‌های پستی ایران را بخوانید. یکی از موارد مهم برای مدیر فروشگاه بررسی وضعیت سفارشات ثبت شده است که در پنل کاملا قابل بررسی است. البته باید توجه داشت که رهگیری مرسولات در پنل مدیریتی برای مشتریان شما امکان پذیر نیست و این پنل مختص مدیران فروشگاه می‌باشد. شرکت واسط پستی پایگان  نیز با در اختیار گذاشتن یک پنل اختصاصی با کابری‌های مورد نیاز همان فروشگاه، فروش را برای مدیران بسیار آسان کرده است. مدیر می‌تواند با گزارشات ارائه شده در این پنل به راحتی  و تنها با چند کلیک وضعیت فروشگاه خود را بررسی کرده و تصمیمات مورد نیاز را با اطلاعاتی دقیق بگیرد.

در ادامه تمام راه‌های رهگیری مرسولات پستی برای استفاده آسان در یک جدول ارائه شده است:

مقایسه رهگیری مرسولات پستی


شما می‌توانید با انتخاب هرکدارم از موارد ذکر شده برای رهگیری مرسولات پستی، به راحتی از وضعیت سفارشات خود مطلع شوید. همچنین به جای اختصاص پشتیبان برای پاسخگویی به سوالات در مورد وضعیت سفارشات، مشتریان می‌توانند به طور مستقیم بسته خود را پیگیری کنند. این امر علاوه بر آسان شدن مسیر فروش باعث افزایش اعتماد مشتریان به فروشگاه شده و فروش را تا درصد بالایی بیشتر خواهد کرد.

رهگیری مرسولات پستی 

لطفا ما را از نظرات و تجربیات خود در مورد این مطلب بهره‌مند سازید.

 

0 دیدگاه

ما در تلاشیم تا با همدیگر مطالب زیادی یاد بگیریم

انواع روش‌های ارسال کالا
10آذر
  • 0
  • 703

انواع روش‌های ارسال کالا

برای ارسال کالا و محصول فروشگاه‌های اینترنتی روش‌های مختلفی مانند ارسال کالا با شرکت پست، ارسال محصول توسط پیک شخصی فروشگاه، ارسال کالا با استفاده از شرکت‌هایی مانند تیپاکس و ارسال محصول با شرکت‌های واسط پستی مانند پایگان وجود دارد. هر کدام از این روش‌ها مزایا و معایبی دارد که در این مقاله به صورت کامل شرح داده

ادامه مطلب
مزایا و معایب سیستم پرداخت در محل
17آذر
  • 0
  • 1712

مزایا و معایب سیستم پرداخت در محل

سیستم پرداخت در محل با توضیح؛ پرداخت به صورت نقدی هنگام تحویل کالا یا همان  COD- Cash On Delivery، یک سرویس محبوب برای پرداخت در خرید و فروش‌های اینترنتی است. COD به خریداران اجازه می‌دهد که از طریق پول نقد و یا عابر بانک، در زمان تحویل سفارش، هزینه محصول و کالای خریداری شده را پرداخت کنند. تحقیقات نشان

ادامه مطلب
بهترین و ارزان‌ترین روش ارسال کالا
30آذر
  • 0
  • 1850

بهترین و ارزان‌ترین روش ارسال کالا

ارسال کالا در طول تاریخ به عنوان بخش مهمی از تجارت و بازرگانی همیشه مطرح بوده است. طبق گفته مورخان اولین بار در حدود 12هزار سال پیش شبکه‌ای برای حمل و نقل و ارسال کالا در خاورمیانه ایجاد شد. اولین کالای تجاری ابسیدین یا سنگ آتشفشانی بود که از آناتولی به ایران و بین النهرین ارسال می‌شد. در آن زمان کار حمل و نقل و ارسال کالا توسط ش

ادامه مطلب
رهگیری مرسولات پستی
25دی
  • 0
  • 393

رهگیری مرسولات پستی

رهگیری مرسولات (پستی و غیره) یکی از نکات مهم برای نگهداشت مشتری در فروش‌های اینترنتی است. زمانی که شما به عنوان یک فروشگاه آنلاین محصولی را برای مشتری ارسال می‌کنید، روند ارسال و وضعیت سفارش برای مشتری بسیار مهم است. اهمیت رهگیری مرسولات بخصوص در سفارشات آنلاین که از قبل پول پرداخت شده دوچندان می‌شود، چراکه اعتماد مشتری ب

ادامه مطلب
ارسال کالای شکستنی و مایعات با پست
03اسفند
  • 0
  • 437

ارسال کالای شکستنی و مایعات با پست

ارسال کالا در طول تاریخ به عنوان بخش مهمی از تجارت و بازرگانی مطرح بوده است. طبق گفته مورخان در حدود ۱۲هزار سال پیش شبکه‌ای برای حمل و نقل کالا در خاورمیانه ایجاد شد. اولین کالای تجاری ابسیدین یا سنگ آتشفشانی بود که از آناتولی به ایران و بین النهرین ارسال می‌شد. در آن زمان کار ارسال کالا

ادامه مطلب
سریع‌ترین روش ارسال کالا
16اسفند
  • 0
  • 495

سریع‌ترین روش ارسال کالا

فروشگاه‌های اینترنتی برای ارسال کالا به به مشتریان خود با توجه به نوع محصول، هزینه در نظر گرفته شده برای ارسال، درخواست مشتری و بسیاری موارد دیگر، روش مناسب ارسال کالا را انتخاب می‌کنند.

در این میان بعضی

ادامه مطلب
تماس با ما: 54124-021