پیگیری مرسولات پستی با کد رهگیری

پیگیری مرسولات پستی با کد رهگیری پیگیری مرسولات پستی با کد رهگیری
  • 1400/10/25
  • 2942
  • 4
پیگیری مرسولات پستی با کد رهگیری

رهگیری مرسولات (پستی و غیره) یکی از نکات مهم برای نگهداشت مشتری در فروش‌های اینترنتی است. زمانی که شما به عنوان یک فروشگاه آنلاین محصولی را برای مشتری ارسال می‌کنید، روند ارسال و وضعیت سفارش برای مشتری بسیار مهم است. اهمیت رهگیری مرسولات بخصوص در سفارشات آنلاین که از قبل پول پرداخت شده دوچندان می‌شود، چراکه اعتماد مشتری با رهگیری مرسولات بالا رفته و شکی در ارسال نشدن سفارش ایجاد نمی‌شود.
در سفارشات پرداخت در محل نیز اهمیت رهگیری مرسولات پستی کاملا واضح است. در سفارشات پرداخت درمحل مشتری می‌بایست پول آماده و در دسترس داشته باشد تا به محض رسیدن سفارش، مبلغ سفارش را به پیک پرداخت کرده و محصول خود را دریافت کند. زمانی که مشتری بتواند با رهگیری مرسولات وضعیت سفارش خود را بررسی کند، به راحتی می‌تواند این امر را مدیریت کند.

اطلاعات مورد نیاز رهگیری مرسولات پستی

رهگیری مرسولات با چه اطلاعاتی امکان پذیر است؟

رهگیری مرسولات در سایت اداره پست و سایت شرکت‌های پستی خصوصی که برای این منظور برنامه‌ای در نظر گرفته‌اند، انجام می‌شوند. همچنین در پنل‌های مدیریتی که شرکت‌های پست خصوصی برای فروشگاه در نظر گرفته‌اند نیز رهگیری وضعیت سفارشات قابل انجام است، اما کاربردی برای مشتری نهایی ندارد. شما از سه راه می‌توانید رهگیری مرسولات پستی را انجام دهید:

  •   رهگیری مرسولات پستی در سامانه اداره پست
     

اداره پست برای رهگیری مرسولات پستی سامانه‌ای را در نظر گرفته است و کاربران می‌توانند با داشتن بارکد پستی، سفارش و یا بسته خود را رهگیری کنند. بارکد پستی یک عدد 20 رقمی است که هنگام ثبت سفارش و یا ارسال بسته از باجه‌های پستی، برای بسته مورد نظر ایجاد می‌شود. کاربران با وارد کرد بارکد پستی در لینک رهگیری مرسولات پستی می‌توانند سفارش خود را رهگیری کرده  و از وضعیت آن مطلع شوند.
همچنین اداره پست امکان رهگیری سفارشات سازمانی مانند؛ کارت ماشین، کارت ملی و ... با کد ملی را نیز فعال کرده است. در صورتی که کاربر منتظر رسیدن کارت ملی خود باشد، در صورت نداشتن بارکد پستی می‌تواند از کد ملی خود استفاده کرده و  نیز با مراجعه به اداره پست مرسوله خود را دریافت کند.

نحوه رهگیری مرسولات پستی در سامانه پست

  •     رهگیری مرسولات در سایت شرکت‌های پستی خصوصی (پایگان)


در سایت شرکت پایگان نیز رهگیری مرسولات چه پستی و چه غیر پستی امکان پذیر است. منظور از سفارشات غیر پستی سفارشاتی است که با پیک‌ها و نمایندگی‌های اختصاصی پایگان ارسال می‌شود. در صفحه رهگیری مرسولات پستی با سه نوع اطلاعات، رهگیری امکان پذیر است. بارکد پستی، شناسه پایگان و شماره موبایل مشتری.

مشتریان شما می‌توانند با وارد کردن هر کدام از اطلاعات گفته شده وضعیت سفارشات خود را رهگیری کرده و از زمان رسیدن سفارش مطلع شوند. در صورتی که فروشگاه بارکد پستی را در اختیار مشتریان خود قرار نداده باشد، مشتری می‌تواند به راحتی با وارد کرد کردن شماره همراه خود سفارش خود را پیگیری کند.

رهگیری مرسولات پستی در سایت پایگان

 

  •     پنل اختصاصی شرکت‌های پست خصوصی


پنل مدیریتی سامانه‌ای است که شرکت‌های پستی خصوصی برای ثبت سفارشات، پیگیری سفارشات، بررسی وضعیت مالی، بررسی اطلاعات مشتریان، میزان سود و زیان، درصد فروش و بسیاری موارد دیگر، در اختیار فروشگاه‌های اینترنتی قرار می‌دهند. در مورد اطلاع از خدمات شرکت‌های پست خصوصی می‌توانید مقاله بهترین شرکت‌های پستی ایران را بخوانید. یکی از موارد مهم برای مدیر فروشگاه بررسی وضعیت سفارشات ثبت شده است که در پنل کاملا قابل بررسی است. البته باید توجه داشت که رهگیری مرسولات در پنل مدیریتی برای مشتریان شما امکان پذیر نیست و این پنل مختص مدیران فروشگاه می‌باشد. شرکت واسط پستی پایگان  نیز با در اختیار گذاشتن یک پنل اختصاصی با کابری‌های مورد نیاز همان فروشگاه، فروش را برای مدیران بسیار آسان کرده است. مدیر می‌تواند با گزارشات ارائه شده در این پنل به راحتی  و تنها با چند کلیک وضعیت فروشگاه خود را بررسی کرده و تصمیمات مورد نیاز را با اطلاعاتی دقیق بگیرد.

در ادامه تمام راه‌های رهگیری مرسولات پستی برای استفاده آسان در یک جدول ارائه شده است:

مقایسه رهگیری مرسولات پستی


شما می‌توانید با انتخاب هرکدارم از موارد ذکر شده برای رهگیری مرسولات پستی، به راحتی از وضعیت سفارشات خود مطلع شوید. همچنین به جای اختصاص پشتیبان برای پاسخگویی به سوالات در مورد وضعیت سفارشات، مشتریان می‌توانند به طور مستقیم بسته خود را پیگیری کنند. این امر علاوه بر آسان شدن مسیر فروش باعث افزایش اعتماد مشتریان به فروشگاه شده و فروش را تا درصد بالایی بیشتر خواهد کرد.

ویژگی رهگیری مرسولات پستی

رهگیری مرسولات پستی، یکی از ویژگی‌های مهم ارسال و دریافت مرسولات است که به کمک آن می‌توانید به راحتی وضعیت مرسوله خود را پیگیری کنید. برخی از ویژگی‌های رهگیری مرسولات پستی عبارتند از:

1. اطلاع از وضعیت مرسوله: با استفاده از کد رهگیری مرسوله، می‌توانید به راحتی وضعیت مرسوله خود را پیگیری کنید. این اطلاعات شامل تاریخ ارسال، تاریخ تحویل، محل مربوط به مرسوله و وضعیت فعلی مرسوله است.

2. اطلاع رسانی به مشتری: برخی شرکت‌های پستی، به صورت خودکار از وضعیت مرسوله به مشتریان خود اطلاع رسانی می‌کنند. این اطلاع رسانی می‌تواند به صورت پیامک، ایمیل یا اعلان در اپلیکیشن شرکت پستی باشد.

3. پیگیری آنلاین: بسیاری از شرکت‌های پستی، سامانه‌های پیگیری آنلاینی برای مشتریان خود فراهم می‌کنند که با وارد کردن کد رهگیری مرسوله، می‌توانید به راحتی وضعیت مرسوله خود را پیگیری کنید.

4. شناسایی محل مربوط به مرسوله: با استفاده از ویژگی رهگیری مرسوله، می‌توانید محل مربوط به مرسوله خود را شناسایی کنید و با دقت بیشتری به تحویل مرسوله خود برسید.

5. رفع مشکلات سریع‌تر: در صورتی که با مشکلی در رابطه با مرسوله خود روبرو شدید، با استفاده از ویژگی رهگیری مرسوله، می‌توانید به راحتی با شرکت پستی تماس گرفته و مشکل خود را برطرف کنید.

به طور کلی، ویژگی رهگیری مرسولات پستی، به شما کمک می‌کند تا به راحتی و با دقت بیشتری به تحویل مرسوله خود برسید و در صورت بروز مشکل، آن را به سرعت رفع کنید.

 

 

 

 

سوالات متداول

  • آیا می‌توانم برای پیگیری مرسوله، از تلفن همراه خود استفاده کنم؟

بله، می‌توانید برای پیگیری مرسوله از تلفن همراه خود استفاده کنید. برخی از شرکت‌های پستی، اپلیکیشن‌هایی را برای پیگیری مرسولات ارائه می‌دهند که می‌توانید از آن‌ها در تلفن همراه خود استفاده کنید. علاوه بر این، سایت پست ایران نیز به صورت طراحی شده برای دستگاه‌های همراه، قابل دسترسی است و می‌توانید از آن برای پیگیری مرسوله استفاده کنید.

  • آیا برای پیگیری مرسوله، نیاز به پرداخت هزینه‌ای دارم؟

عموماً برای پیگیری مرسوله، نیاز به پرداخت هزینه‌ای نیست. شرکت‌های پستی، این امکان را برای مشتریان خود به صورت رایگان فراهم می‌کنند تا بتوانند وضعیت مرسولات خود را پیگیری کنند. به هر حال، در برخی موارد ممکن است برای پیگیری مرسوله، هزینه‌ای برای شما وجود داشته باشد. به عنوان مثال، در صورتی که برای مرسوله خود بیمه‌ای برگزیده باشید و مرسوله شما در حین حمل و نقل آسیب ببیند، باید برای پرداخت هزینه‌های مربوط به بیمه، پرداخت کنید. همچنین، در صورتی که برای ارسال مرسوله خود از روش اکسپرس استفاده کنید، هزینه‌ای برای پیگیری سفارش شما وجود دارد.به هر حال، برای پیگیری مرسوله خود، بهتر است با شرکت پستی مربوطه تماس بگیرید و از هزینه‌های مربوط به پیگیری مرسوله خود مطلع شوید.

رهگیری مرسولات پستی 

لطفا ما را از نظرات و تجربیات خود در مورد این مطلب بهره‌مند سازید.

 

4 دیدگاه

  • avatar
    سمین۷۴۷۸

    فروشگاه را ثبت کردم

  • avatar

  • avatar

  • avatar

ما در تلاشیم تا با همدیگر مطالب زیادی یاد بگیریم

نکات مهم  در مورد ارسال کالا درب به درب باید دانست
24اردیبهشت
  • 0
  • 346

نکات مهم در مورد ارسال کالا درب به درب باید دانست

این روزها خرید آنلاین محصول برای همه آسان است. اگر صاحب یک فروشگاه آنلاین هستید و محصولاتی را به صورت اینترنتی می فروشید، می دانید که چقدر این بازار، رقابتی است. تحویل درب به درب سرویسی است که در صورت اجرای صحیح می تواند مزیت رقابتی برای شما محسوب شود.

ادامه مطلب
ارسال کالا با  شرکت های پستی چند روز طول میکشد
24اردیبهشت
  • 0
  • 45

ارسال کالا با شرکت های پستی چند روز طول میکشد

با توجه به مشغله افراد و تمایل آنها به صرف مدت بیشتری از وقت خود در خانه به جای سرگردانی در خریدهای حضوری، کسب ‌و کارهای تجارت الکترونیک رونق بسیاری پیدا کرده اند و هر روزه بر تعداد آنها افزوده می شود.  یکی از سوالاتی که مشتریان فروشگاه های اینترنتی اغلب سوال میکنند

ادامه مطلب
معرفی بصرفه ترین روش ارسال کالا بین شهری
24اردیبهشت
  • 0
  • 38

معرفی بصرفه ترین روش ارسال کالا بین شهری

انتخاب روش مناسب برای ارسال کالا بین شهری، برای یک صاحب تجارت الکترونیک یا فروشگاه اینترنتی کار سختی است. چرا که گزینه ها زیاد هستند و هر یک نرخ ها و خدمات متفاوتی را ارائه می دهند. اگر در نحوه ارسال کالا از طریق پست به شهرستان، ابهاماتی دارید و به عنوان یک فروشگاه ا

ادامه مطلب
معرفی به صرفه ترین شرکت پست برای فروشگاه آنلاین
24اردیبهشت
  • 0
  • 41

معرفی به صرفه ترین شرکت پست برای فروشگاه آنلاین

امروزه همزمان با افزایش مشتریان در زمینه خرید محصولات به صورت اینترنتی، فروشگاه های آنلاین نیز رونق گرفته اند. فروشگاه های آنلاین برای ارسال کالای پستی و رساندن محصولات خود به دست مشتریان، نیازمند همکاری با شرکت های پستی خدمات رسان به فروشگاه های آنلاین هستند.

ادامه مطلب
معرفی لیست کامل کالا های ممنوعه شرکت های پستی ایران
24اردیبهشت
  • 0
  • 46

معرفی لیست کامل کالا های ممنوعه شرکت های پستی ایران

شما به عنوان یک شرکت پستی، آیا می دانید برخی از محصولات ممنوع یا تحت نظارت هستند؟ برای اطمینان از اینکه بسته های شما بدون مشکل به هر نقطه از جهان ارسال شود، باید قوانین مربوط به این کالاها را بدانید و با آنها آشنا شوید. باید اقدامات احتیاطی لازم را انجام دهید تا مطمئن شوید که بسته های

ادامه مطلب
معجزه پرداخت درب منزل با شرکت پایگان
24اردیبهشت
  • 0
  • 83

معجزه پرداخت درب منزل با شرکت پایگان

امروزه با گسترش کسب و کارهای تجارت الکترونیک و فروشگاه های آنلاین، رقابت در این حوزه بسیار زیاد می باشد. مشتریان فروشگاه های اینترنتی بسیار آزاد هستند که از یک فروشگاه خرید کنند یا به دلیلی بسیار کوچک آن فروشگاه را کنار بگذارند و از آن خرید نکنند. در این فضای رقابتی، فروشگاه ها باید تمام تلاش خود را برای جذب

ادامه مطلب
تماس با ما: 54124-021