بهترین و ارزان‌ترین روش ارسال کالا + مزایا و معایب

بهترین و ارزان‌ترین روش ارسال کالا + مزایا و معایب بهترین و ارزان‌ترین روش ارسال کالا + مزایا و معایب
  • 1402/02/16
  • 2128
  • 0
بهترین و ارزان‌ترین روش ارسال کالا + مزایا و معایب

ارسال کالا در طول تاریخ به عنوان بخش مهمی از تجارت و بازرگانی همیشه مطرح بوده است. طبق گفته مورخان اولین بار در حدود 12هزار سال پیش شبکه‌ای برای حمل و نقل و ارسال کالا در خاورمیانه ایجاد شد. اولین کالای تجاری ابسیدین یا سنگ آتشفشانی بود که از آناتولی به ایران و بین النهرین ارسال می‌شد. در آن زمان کار حمل و نقل و ارسال کالا توسط شخص بازرگان انجام می‌شد. با گذشت سال‌ها و همگام با گسترش تجارت و بازرگانی صنعت لجستیک نیز پیشرفت چشمگیری کرد و امروزه شاهد حضور شرکت‌های بزرگ و بین‌المللی مانند DHL هستیم که ارسال کالا را به صورت تخصصی در تمام نقاط کره زمین انجام می‌دهند.

امروزه با افزایش فعالیت فروشگاه‌های اینترنتی و توجه مردم به خرید غیرحضوری و سرویس پرداخت در محل روش ارسال کالا و انتخاب بهترین و ارزان‌ترین روش ارسال کالا بیش از پیش اهمیت پیدا کرده است.

با توجه به گسترش فعالیت و نیازهای فروشگاه‌های اینترنتی در حال حاضر شاهد آن هستیم که روش‌های ارسال کالا هم بسیار متنوع شده‌اند و برای ارسال کالا و انتخاب بهترین و ارزان‌ترین روش ارسال کالا گزینه‌های زیادی پیش روی فروشگاه‌های اینترنتی قرار دارد.

ما در پایگان تصمیم گرفته‌ایم که در این مقاله پاسخ بسیاری از سوالات فروشگاه‌های اینترنتی را در رابطه با بهترین و ارزان‌ترین روش ارسال کالا بدهیم و با معرفی انواع روش‌های ارسال کالا به فروشگاه‌ها و کسب و کارهای اینترنتی کمک کنیم تا به راحتی بتوانند بهترین روش ارسال کالا متناسب با نیازهای خود را انتخاب کنند و با بیان نکات ریز  و کلیدی کمک کنیم تا علاوه بر انتخاب بهترین، فروشگاه‌ها بتوانند از ارزان‌ترین روش ارسال کالا هم بهره‌مند شوند.

بهترین روش های ارسال کالا

بهترین روش ارسال کالا

یکی از مهم‌ترین نکات برای داشتن فروش بالا و موفق در فروش‌های آنلاین، انتخاب بهترین روش ارسال کالا است که موارد زیادی را در بر می‌گیرد. فروشندگان باید با توجه به طبقه‌ی مشتریان خود و درخواست آنها و نوع محصول بهترین روش ارسال را انتخاب کنند تا فروش خوبی داشته باشند.

منظور از بهترین روش ارسال کالا رعایت موارد زیر می‌باشد:

  •    وسیله نقلیه مناسب با نوع محصول
  •    هزینه ارسال مناسب با توجه به طبقه مشتری و خواسته او
  •   استفاده از شرکت‌های پستی معتبر برای اطمینان بخشیدن به مشتری

 

لزوما بهترین روش ارسال کالا برای فروشندگان آنلاین، ارزان‌ترین روش ارسال کالا نیست، توجه به شرایط گفته شده می‌تواند به شما کمک کند بهترین روش ارسال کالا را با توجه به نیاز مشتری و نوع محصول خود انتخاب کنید و در کنار آن مدیریت هزینه‌های ارسال و لجستیک را نیز داشته باشید تا به بالاترین حد ممکن سود دست پیدا کنید. علاوه بر آن وفاداری و خرید مجدد مشتری را نیز داشته باشید.

انتخاب بهترین روش ارسال کالا نیازمند بررسی تمام شرکت‌های پست خصوصی و روش‌های ارسال کالا است. شما می‌توانید با یک مشاور متخصص در این زمینه صحبت کنید و با سایت‌های شرکت‌های پستی را بررسی کنید تا به اطلاعات مورد نیاز و صحیح دست پیدا کنید.

ما در این مقاله با معرفی بهترین روش‌های ارسال کالا و معرفی ویژگی‌های آنها به شما کمک می‌کنیم تا انتخاب درستی داشته باشید.

ارازن‌ترین روش ارسال کالا

ارسال کالا مسئله ی بسیار مهمی است و شناخت ارزان‌ترین روش‌های ارسال کالا به فروشگاه‌های اینترنتی کمک می‌کند تا کالا را با بهترین روش ممکن و مناسب‌ترین هزینه به دست مشتری برسانند.

گاهی اوقات تنها مسئله مهم برای فروشندگان آنلاین صرفه جویی در هزینه‌ها است. از این رو می‌توانند با شناخت درست شرکت‌های پستی خصوصی و دولتی با توجه به نیاز خود و مشتری ارزان‌ترین روش ارسال کالا را انتخاب کنند.  

ارزان ترین روشهای ارسال کالا

 

معیارهای انتخاب نحوه ارسال کالا

انتخاب نحوه ارسال کالا بستگی به نیازهای شما دارد. با این حال، می‌توانید به چند معیار کلی توجه کنید که برای بسیاری از مشتریان مهم هستند:

1. سرعت تحویل:

برای بسیاری از مشتریان، سرعت تحویل کالا بسیار مهم است. در صورتی که به دنبال روش ارسال کالای سریع هستید، باید در نظر داشته باشید که این گزینه ها هزینه بیشتری دارند.

2. امنیت:

امنیت ارسال کالا برای بسیاری از مشتریان بسیار مهم است. شما باید مطمئن شوید که کالای شما به صورت امن و سالم تحویل داده می‌شود.

3. هزینه:

هزینه ارسال کالا برای بسیاری از مشتریان بسیار مهم است. برای اینکه بهترین و ارزان‌ترین روش را پیدا کنید، باید قیمت‌های مختلف را برای هر گزینه مقایسه کنید.

4. پوشش جغرافیایی:

برای بسیاری از مشتریان، این مهم است که روش ارسال کالا پوشش جغرافیایی خوبی داشته باشد، تا بتوانند به راحتی کالای خود را دریافت کنند.

5. خدمات پیگیری:

برای بسیاری از مشتریان، این مهم است که بتوانند خود را در مورد وضعیت ارسال کالا با خبر کنند. برای همین روش‌هایی که امکان پیگیری ارسال را فراهم می‌کنند، می‌توانند برای آنها جذاب باشند.

6. حجم و وزن کالا:

در صورتی که کالای شما بزرگ و یا سنگین است، باید مطمئن شوید که روش ارسالی که انتخاب می‌کنید، برای حمل و نقل آن مناسب است.

با توجه به معیارهای فوق، شما می‌توانید روش مناسبی را برای ارسال کالای خود انتخاب کنید. برای اطمینان از انتخاب بهترین گزینه، می‌توانید با فروشنده یا شرکت پستی مورد نظرتان تماس بگیرید و از آنها در مورد مزایا و معایب هر روش ارسال کالا بپرسید.

چطور می‌توانم هزینه‌های ارسال کالا را مقایسه کنم؟

برای مقایسه هزینه‌های ارسال کالا، می‌توانید از روش‌های زیر استفاده کنید:

1. مقایسه هزینه‌های شرکت‌های پستی:

می‌توانید به سایت‌های شرکت‌های پستی مختلف مراجعه کنید و هزینه‌های ارسال کالا را برای هر شرکت مقایسه کنید. همچنین، برخی از این شرکت‌ها، ابزارهایی را برای مقایسه هزینه‌ها و انتخاب بهترین گزینه برای شما ارائه می‌دهند.

2. استفاده از سایت‌های مقایسه قیمت:

برخی از سایت‌های مقایسه قیمت، قیمت‌های شرکت‌های پستی و شرکت‌های حمل و نقل بین‌المللی را برای شما مقایسه می‌کنند. با استفاده از این سایت‌ها، می‌توانید به راحتی بهترین گزینه را برای ارسال کالای خود پیدا کنید.

3. مشاوره با فروشنده:

می‌توانید با فروشنده‌ای که کالای شما را فروش می‌دهد، تماس بگیرید و از او در مورد بهترین روش ارسال و هزینه‌های آن سوال کنید. فروشنده می‌تواند شما را در مورد هزینه‌های تحویل سریع و یا ارسال رایگان به شما کمک کند.

با این کارها، می‌توانید بهترین گزینه را برای ارسال کالای خود پیدا کنید. همچنین، قبل از انتخاب روش ارسال، باید مطمئن شوید که این روش، نیازهای شما را برآورده می‌کند و بهترین انتخاب برای کالای شماست.

بررسی بهترین و ارزان‌ترین روش ارسال کالا

در اینجا به بررسی بهترین روش‌های ارسال کالا می پردازیم و هزینه‌های آن را بررسی می‌کنیم تا با انتخاب بهترین و ارزان‌ترین روش ارسال کالا بتوانید فروش خوبی را داشته باشید.

1- ارسال کالا با پست پیشتاز:

ارسال کالا با پست پیشتاز به 3 صورت امکان پذیر است. با این روش شما می‌توانید به سراسر کشور ارسال کالا داشته باشید. هزینه متوسط این روش بین 10 الی 25 هزار تومان می‌باشد.

روش اول مراجعه به باجه پستی است که در این روش با سپردن محصول به باجه پستی، همان جا بسته بندی مناسب توسط پست انجام می‌شود و ارسال کالا صورت می‌گیرد. هزینه این روش در مقایسه با روش بعدی که ارسال برای فروشگاه‌های اینترنتی است، حدود 5 الی 6 هزار تومان بیشتر است.

روش دوم ارسال کالا با پست پیشتاز به وسیله قرارداد با شرکت پست برای فروشگاه‌های اینترنتی است که مطالب آن را می‌توانید در مقاله قرارداد با شرکت پست برای فروشگاه‌های اینترنتی، به صورت کامل بخوانید. در این روش بعد از قرارداد با شرکت پست شما می‌توانید از پنل پستی استفاه کنید و بعد از بسته بندی محصولات توسط خودتان، طبق خواسته شما سفارشات جمع آوری شده و  به سراسر کشور ارسال می‌شوند. هزینه این روش نسبت روش قبلی بسیار یه صرفه‌تر است.

روش سوم که ارزان‌ترین روش ارسال کالا با پست پیشتاز توسط شرکت‌های واسط پستی است. در این روش شما می‌توانید بسته‌بندی خود را نیز به این شرکت‌ها بسپارید و علاوه بر آن شرکت‌های بزرگ پستی مثل پایگان با قرارداد و تخفیف‌هایی که دارند، هزینه ارسال شما را تا حد زیادی نسبت به روش دوم کاهش می‌دهند.

2- ارسال کالا  با شرکت‌های پستی خصوصی:

شرکت‌های پستی خصوصی دارای نمایندگی‌های ارسال در سراسر کشور هستند و با پیک‌های اختصاصی ارسال کالا را انجام می‌دهند. در این روش امکان ارسال کالا به سراسر کشور وجور ندارد. هزینه متوسط ارسال کالا بین20  الی 50 هزار تومان است.

 این شرکت‌ها باداشتن نمایندگی در برخی استان ها و شهرها بهترین روش ارسال کالا را برای فروشگاه‌های اینترنتی انجام می‌دهند. همچنین ممکن است خدمات انبارداری و بسته بندی را نیز انجام دهند. در این روش هزینه ارسال کالا نسبت به ارسال کالا با پست پیشتاز افزایش می‌یابد اما زمان ارسال ممکن است تا 2 روز یا بیشتر کاهش پیدا کند. در این روش شما می توانید کار بسته بندی را نیز به این شرکت‌ها بسپارید.

3- ارسال کالا با پیک‌های موتوری:

در این روش امکان ارسال کالا به سراسر کشور وجود ندارد. هزینه متوسط ارسال کالا در این روش بسیار متغیر است و بر اساس حقوق پیک شما و یا هزینه‌ای است که پیک درخواست می‌کند.

 در این روش فروشگاه‌های اینترنتی با استخدام پیک ارسال کالا را انجام می‌دهند. هزینه‌ها در این روش ارسال کالا ممکن است بسیار بالا باشد و همچنین دغدغه‌های زیادی را برای فروشگاه به دلیل مدیریت پیک به بار می‌آورد. مشکل دیگر در این روش این است که ارسال کالا فقط در همان شهری که فروشگاه مستقر است، امکان پذیر است و ارسال کالا به سایر شهرهای کشور مشکل ساز می‌شود. در این روش نیز می توان بدون استخدام پیک و در لحظه‌ی ارسال، از پیک‌های بیرونی استفاده کرد که این روش باز مشکل ساز است. اول اینکه هزینه ارسال کالا نامشخص است و ممکن است با هر بار درخواست پیک، هزینه متفاوتی اعلام شود. همچنین ممکن است مشکلاتی برای بسته از جمله گم شدن، دزدیده شدن و آسیب دیدن، پیش بیاید. به علاوه اینکه همان مشکل عدم ارسال کالا به سایر شهرها نیز هنوز پابرجاست.

در جدول زیر شما می توانید در یک مقایسه کلی ارزانترین و بهترین روش ارسال کالا را انتخاب کنید

مقایسه روش های ارسال کالا

با توجه به بهترین روش های ارسال کالا  که در بالا توضیح داده شد، شما می‌توانید بهترین و ارزان‌ترین روش ارسال کالا را با توجه به شرایط فروشگاه خود انتخاب کنید. توجه داشته باشید که ارسال کالا نکته بسار مهمی در فروش‌های آنلاین است.

نیاز به شرکتی امین، فعال و همچنین قانونی در زمینه ارسال کالا و همچنین انتخاب ارزان‌ترین روش ارسال کالا از اساسی‌ترین نیازهای فروشگاه‌های اینترنتی است. بهترین روش‌های ارسال کالا که در بالا گفته شد همه می توانند مورد استفاده قرار بگیرند اما برخی روش‌ها مثل ارسال با پیک‌های موتوری پیشنهاد نمی شود چرا که فاکتور ارسال امن و پرداخت درب منزل برای این روش‌ها وجود ندارد. یکی از بهترین و امن‌ترین روش‌های ارسال کالا همکاری با شرکت های لجستیکی است که علاوه بر ارسال سریع، هزینه‌های مقرون به صرفه‌ای را به شما ارائه می‌دهند.

 

 

 

سوالات متداول

  • آیا همه شرکت‌های پستی خدمات پیگیری را ارائه می‌دهند؟

اکثر شرکت‌های پستی خدمات پیگیری را ارائه می‌دهند، اما میزان خدمات پیگیری و نحوه ارائه آن‌ها در هر شرکت ممکن است متفاوت باشد. برای مثال، بعضی از شرکت‌های پستی تنها برای خدمات ارسال بین‌المللی پیگیری را ارائه می‌دهند، در حالی که دیگر شرکت‌ها برای تمامی ارسال‌ها این خدمت را دارند. همچنین، نحوه پیگیری نیز ممکن است در هر شرکت متفاوت باشد؛ برخی شرکت‌ها از طریق وب‌سایت، برخی از طریق اپلیکیشن‌های موبایل و برخی دیگر از طریق تماس تلفنی خدمات پیگیری را ارائه می‌دهند.

  • آیا هزینه‌ای برای استفاده از خدمات پیگیری وجود دارد؟

اکثر شرکت‌های ارسال کالا خدمات پیگیری را بدون هزینه ارائه می‌دهند. با این حال، برخی شرکت‌ها برای خدمات پیگیری خاص، مانند پیگیری ارسال بین‌المللی یا پیگیری ارسال با ارزش بالا، هزینه‌ای اضافی را ممکن است اعمال کنند. در هر صورت، اگر برای اولین بار از خدمات پیگیری استفاده می‌کنید، بهتر است با شرکت پستی یا فروشنده خود تماس بگیرید و در مورد هزینه‌های مربوط به خدمات پیگیری، اطلاعات بیشتری دریافت کنید.

در برخی موارد، فروشندگان نیز ممکن است برای استفاده از خدمات پیگیری، هزینه‌ای برای شما اعمال کنند. به همین دلیل، پیشنهاد می‌دهیم که قبل از خرید کالا، شرایط خدمات پیگیری را با فروشنده مورد نظرتان بررسی کنید تا از هرگونه هزینه ناخواسته جلوگیری کنید.

 

 

خدمات ارسال پایگان

لطفا ما را از نظرات و تجربیات خود در مورد این مطلب بهره‌مند سازید.

0 دیدگاه

ما در تلاشیم تا با همدیگر مطالب زیادی یاد بگیریم

بهترین روش ارسال روغن با پست
05شهریور
  • 0
  • 835

بهترین روش ارسال روغن با پست

بهترین روش برای ارسال روغن با پست به عوامل مختلفی، از جمله وزن و حجم بسته، محدودیت‌ها و قوانین حمل و نقل، مقصد نهایی و نیازهای شما بستگی دارد. 

برای ارسال روغن با پست، توصیه می‌شود با ارائه دهنده خدمات پست محلی یا بسته‌بندی و حمل و نقل مورد نظرتان تماس بگیرید تا بهترین روش ارسال را براساس نیازهای خاصتان م

ادامه مطلب
بهترین شرکت پستی برای فروشگاه ایکامرس
06شهریور
  • 0
  • 734

بهترین شرکت پستی برای فروشگاه ایکامرس

ایکامرس (E-commerce) به فروش و خرید کالاها و خدمات از طریق اینترنت اشاره دارد. در این مدل تجارت، تراکنش‌های تجاری بین فروشنده و خریدار از طریق وبسایت‌ها، اپلیکیشن‌های موبایل یا سایر پلتفرم‌های تجارت الکترونیکی انجام می‌شود. ایکامرس با استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات، تسهیلات پرداخت الکترونیکی و ارسال سریع کال

ادامه مطلب
مطمئن ترین روش ارسال کتاب با پست برای فروشگاه آنلاین کتاب
11شهریور
  • 0
  • 1965

مطمئن ترین روش ارسال کتاب با پست برای فروشگاه آنلاین کتاب

امروزه فروش کتاب به صورت آنلاین بسیار رونق پیدا کرده است و مشتریان می توانند بسیاری از عنوان کتاب های کمیاب را از طریق فروشگاه های اینترنتی خریداری کنند. بر این اساس فروشگاه های آنلاین کتاب برای ارسال کتاب باید از خدمات پستی رسمی و معتبر استفاده کنند. در اکثر شهرهای بزرگ، شرکت‌ های پستی معتبری وجود دارند که خدمات ارسال کت

ادامه مطلب
ارسال مرسوله آنلاین با پایگان
12شهریور
  • 0
  • 711

ارسال مرسوله آنلاین با پایگان

در دنیای امروز، ارسال مرسوله‌ها به سرعت و امانت بالا اهمیت بسیاری دارد. یکی از راه‌های پرطرفدار برای ارسال مرسوله آنلاین، استفاده از سرویس‌های ارسال پیک مانند "پایگان" می‌باشد. پایگان یکی از پیشروهای ایرانی در زمینه ارائه خدمات ارسال سریع و آنلاین می‌باشد که با بهره‌گیری از فناوری‌های پیشرفته، به مشت

ادامه مطلب
ارسال مرسوله یک روزه با پایگان
12شهریور
  • 5
  • 1051

ارسال مرسوله یک روزه با پایگان

ارسال مرسوله‌ها و بسته‌ها با سرعت و امانت بالا از جمله نیازهای اساسی هر سازمان یا فردی است که در فعالیت‌های روزمره خود نیازمند ارسال و دریافت مرسوله‌ها می‌باشد. یکی از راه‌های موثر و محبوب برای انجام این فرآیند، استفاده از خدمات پیک و ارسال مرسوله یک روزه با شرکت‌هایی مانند "پایگان" می‌باشد. پایگان ب

ادامه مطلب
تماس با ما: 54124-021