استاندارد های جعبه ارسال شامل چه مواردی است ؟

استاندارد های جعبه ارسال شامل چه مواردی است ؟ استاندارد های جعبه ارسال شامل چه مواردی است ؟
  • 1402/03/21
  • 292
  • 0
استاندارد های جعبه ارسال شامل چه مواردی است ؟

با توجه به استقبال بی نظیر مشتریان از خرید آنلاین، راه اندازی کسب و کار اینترنتی نیز رو به افزایش می باشد. در بازار رقابتی کسب و کارهای اینترنتی، مهم است که به همه چیز دقت کنید، از همان مرحله اول، یعنی انتخاب محصول برای کسب و کار اینترنتی تا مرحله آخر، یعنی رساندن محصول به دست مشتری و خدمات پشتیبانی، باید همه چیز، به صورت موشکافانه مورد بررسی قرار گیرد و تمامی فاکتورها تا حد امکان در فروشگاه اینترنتی لحاظ شود.
 این مقاله به بررسی جزئیات جعبه های ارسال کالا پرداخته است.
اندازه‌ جعبه های ارسال کالا، بیشتر به صاحبان مشاغل تجارت الکترونیک مربوط می‌شود، که می‌خواهند از جعبه‌های حمل مناسب برای بهبود حرفه خود و همچنین کاهش هزینه با انتخاب اندازه مناسب جعبه مقوایی برای محصولات شان استفاده کنند. 
انتخاب جعبه حمل و نقل مناسب یکی از فرایندهای تحویل کالای شما است. در ابتدا ممکن است خیلی برایتان مهم نباشد، ولی وقتی بعد از آماده سازی سفارش، نوبت به ارسال آن می رسد، خواهید دید که باید برای آن نکاتی را در نظر بگیرید.
به عنوان مثال اگر محصولات را در جعبه ای بسیار بزرگ یا خیلی کوچک ارسال کنید، احتمال آسیب دیدن محتویات جعبه وجود دارد. همچنین می‌توانید با اطمینان از اینکه جعبه برای اقلام شما مناسب است، از هزینه‌های حمل و نقل اضافی جلوگیری کنید.
جعبه‌ها با اشکال، اندازه‌ها و استحکام متفاوتی مطابق با هر نیازی موجود هستند. 

اهمیت انتخاب جعبه مناسب

به طور کلی، اگر در انتخاب جعبه مناسب برای بسته های خود دقت نکنید، ممکن است موارد زیر برای شما پیش بیاید:
•    ممکن است با شرکت پست یا شرکت حامل بسته خود دچار چالش شوید؛ برای هر شرکت پست یا حمل و نقلی، استانداردهایی باید رعایت شود که در صورت عدم رعایت آنها، بسته شما رد خواهد شد. البته این مشکل در صورتی که خود شرکت، مسئولیت بسته بندی را به عهده بگیرد، بروز نخواهد داد. به این نکته توجه کنید که شرکت‌های حمل ‌و نقل بیشتر از شما نگران بسته ها هستند و دقیقاً می‌دانند که چه نوع جابجایی و مسائل زیست ‌محیطی می‌تواند در حین حمل و نقل ظاهر شود و چگونه از آنها جلوگیری کنند. 

•    به دلیل فوق ممکن است هزینه های اضافی بپردازید و علاوه بر این موجب تاخیر در رسیدن کالای شما شود و شما در هر حال متضرر خواهید شد.
•    جعبه ای که انتخاب می کنید و نوع بسته بندی شما، تاثیر بسیار زیادی بر تامین امنیت و سلامت کالا نیز دارد؛ چنانچه بسته بندی ایده آل نباشد، ممکن است در طی فرایند حمل و نقل و جابجایی دچار آسیب شود.

ویژگی های جعبه ارسال کالا

جنس جعبه

معمولا جنس جعبه ارسال کالا از تخته های موج دار است. تخته راه راه یا موج دار، یک ماده کامپوزیت است که از دو یا چند ورق مقوا تولید می شود. که می‌توان آن را با یک نوار چسب قفل یا محکم کرد. این نوع جعبه ارسال کالا ، اغلب به عنوان "جعبه های مقوایی" شناخته می شوند.  در ساده ترین حالت از سه لایه تشکیل شده است، که لایه وسطی موجدار است و در بین دو لایه یا صفحه مسطح قرار گرفته است.
می توان با توجه به نوع و حساسیت کالای ارسالی از لایه های بیشتر استفاده نمود؛ به عنوان مثال تخته دو جداره از دو لایه موج دار و سه صفحه خطی ساخته شده است و برای محصولات بزرگتر مانند لوازم خانگی بزرگ استفاده می شود. 
مهم ترین ویژگی این جعبه ها، سهولت مونتاژ و حمل و نقل شان به دلیل قابلیت جمع شدن آنهاست. این نوع بسته بندی بدون مونتاژ تحویل داده می شود تا فضای کمتری را اشغال کند.
وزن و اندازه جعبه ارسال کالا و محاسبات حمل و نقل شرکت های حمل و نقل بر اساس وزن و اندازه جعبه هایی که برای شما ارسال می کنند، از شما هزینه می گیرند. 
مهم است که توجه داشته باشید که دو نوع وزن وجود دارد که حامل ها برای محاسبه هزینه های حمل و نقل از آنها استفاده می کنند. لازم به ذکر است، معمولا شرکت حمل و نقل هر وزنی که از بین این دو وزن بالاتر باشد را برای صدور صورت حساب انتخاب می کند.
•    وزن واقعی محصول شما: که بر اساس کیلوگرم عنوان می شود.
•    وزن DIM  که در آن، از ابعاد بسته در محاسبات هزینه های حمل و نقل نهایی لحاظ می شود. دلیل اهمیت وزن DIM برای شرکت های پستی این است که مشاغل ممکن است محصولات سبک اما بزرگ مانند پرده، فرش حمام یا اقلام نمایشی بزرگ را بفروشند که نمی توان آنها را به بسته بندی های کوچکتر تبدیل کرد. از آنجایی که کامیون‌های حمل‌کننده باید سفرهای بیشتری را با اقلامی که از نظر فیزیکی بزرگ‌تر هستند انجام دهند، اندازه جعبه می‌تواند مستقیماً بر میزان هزینه آنها تأثیر بگذارد.
نکته ای که باید در اینجا در نظر بگیرید این است که جعبه خود را تا حد امکان به کوچک کنید. این مورد علاوه بر صرفه جویی در هزینه های حمل و نقل موجب جابجایی ایمن تر محصول و جلوگیری از نوسانات کالا در داخل خود جعبه می شود.

نمای بیرونی جعبه 

فضای روی جعبه نیز بسیار مهم است، از این فضا می توان برای تبلیغات استفاده نمود؛ گاهی اوقات نیز نمای بیرونی جعبه ارسال کالا، معرف کالای درونش است و از خطرات احتمالی که ممکن است برای کالا پیش بیاید جلوگیری می کند. به عنوان مثال درج عبارت "شکستنی" بر روی جعبه می تواند باعث احتیاط بیشتر در زمان حمل و نقل جعبه شود.


استانداردهای بسته بندی شرکت های پستی یا حمل و نقل

همانگونه که گفته شد، باید قبل از بسته بندی و ارسال کالا، از استانداردهای شرکتی که می خواهید برای این منظور از خدمات شان بهره بگیرید، مطلع شوید. تعدادی از این استانداردها در ادامه آورده شده است:
استفاده از برچسب بر روی جعبه ارسال کالا مطمئن شوید که اطلاعات لازم را روی جعبه با برچسب عنوان کرده اید. در همین راستا حواستان به این باشد که نوشته روی برچسب با ساییده شدن، قابل پاک شدن نباشد. 


بسته بندی داخلی

 

شرکت های پستی معمولاً دستورالعمل‌هایی برای این دارند که چه مقدار نایلون حباب دار، فوم و غیره باید برای احاطه کردن اقلام بسته‌بندی شده در جعبه استفاده شود. نادیده گرفتن این مورد می تواند منجر به آسیب شود.


اندازه جعبه ارسال کالا


در هر شرکت پستی، جعبه ها اندازه های استانداردی دارند؛ به عنوان مثال شرکت ملی پست ، استانداردهای زیر را در سایز جعبه دارد: 
سایز ۱: ۱۰ در ۱۵ – ارتفاع ۱۰ (مقوا سه‌لایه)
سایز ۲: ۱۵ در ۲۰ – ارتفاع ۱۰ (مقوا سه‌لایه)
سایز ۳: ۲۰ در ۲۰ – ارتفاع ۱۵ (مقوا سه‌لایه)
سایز ۴: ۲۰ در ۳۰ – ارتفاع ۲۰ (مقوا پنج‌لایه)
سایز ۵: ۲۵ در ۳۵ – ارتفاع ۲۰ (مقوا پنج‌لایه)
سایز ۶: ۲۵ در ۴۵ – ارتفاع ۲۰ (مقوا پنج‌لایه)
سایز ۷: ۳۰ در ۴۰ – ارتفاع ۲۵ (مقوا پنج‌لایه)
سایز ۸: ۴۰ در ۴۵ – ارتفاع ۳۰ (مقوا پنج لایه)
سایز ۹: ۴۵ در ۵۵ – ارتفاع ۳۵ (مقوا پنج لایه)


شرکت پایگان نیز به عنوان یک شرکت واسط پستی و پیشگام در ارسال کالا، استانداردهای زیر را برای جعبه هایش دارد: 
کارتن سایز نیم:      10 در 19 – وزن 50 گرم
کارتن سایز 1:        10 در 18 
کارتن سایز 2:        20 در 30 – وزن 100 گرم
کارتن سایز 6:         25 در 40 – وزن 300 گرم
کارتن کارواش:        15 در 54 – وزن 200 گرم
کارتن بالکی:         30 در 40 – وزن 700 گرم
کارتن میواپ:        40 در 50 – وزن 1000 گرم
کارتن وکیوم:        30 در 11 – وزن 100 گرم


دستورالعمل های ویژه هر شرکت

به طور معمول، شرکت های پستی الزامات خاصی برای عبارات روی جعبه مانند اندازه نوشته، جای نوشته روی یک بسته دارند که باید در ارسال به آنها توجه شود و عدم رعایت این استانداردها به منزله سلب مسئولیت از شرکت پستی خواهد بود.

0 دیدگاه

ما در تلاشیم تا با همدیگر مطالب زیادی یاد بگیریم

بهترین شرکت پستی برای فروشگاه ایکامرس
06شهریور
  • 0
  • 802

بهترین شرکت پستی برای فروشگاه ایکامرس

ایکامرس (E-commerce) به فروش و خرید کالاها و خدمات از طریق اینترنت اشاره دارد. در این مدل تجارت، تراکنش‌های تجاری بین فروشنده و خریدار از طریق وبسایت‌ها، اپلیکیشن‌های موبایل یا سایر پلتفرم‌های تجارت الکترونیکی انجام می‌شود. ایکامرس با استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات، تسهیلات پرداخت الکترونیکی و ارسال سریع کال

ادامه مطلب
مطمئن ترین روش ارسال کتاب با پست برای فروشگاه آنلاین کتاب
11شهریور
  • 0
  • 2143

مطمئن ترین روش ارسال کتاب با پست برای فروشگاه آنلاین کتاب

امروزه فروش کتاب به صورت آنلاین بسیار رونق پیدا کرده است و مشتریان می توانند بسیاری از عنوان کتاب های کمیاب را از طریق فروشگاه های اینترنتی خریداری کنند. بر این اساس فروشگاه های آنلاین کتاب برای ارسال کتاب باید از خدمات پستی رسمی و معتبر استفاده کنند. در اکثر شهرهای بزرگ، شرکت‌ های پستی معتبری وجود دارند که خدمات ارسال کت

ادامه مطلب
ارسال مرسوله آنلاین با پایگان
12شهریور
  • 0
  • 763

ارسال مرسوله آنلاین با پایگان

در دنیای امروز، ارسال مرسوله‌ها به سرعت و امانت بالا اهمیت بسیاری دارد. یکی از راه‌های پرطرفدار برای ارسال مرسوله آنلاین، استفاده از سرویس‌های ارسال پیک مانند "پایگان" می‌باشد. پایگان یکی از پیشروهای ایرانی در زمینه ارائه خدمات ارسال سریع و آنلاین می‌باشد که با بهره‌گیری از فناوری‌های پیشرفته، به مشت

ادامه مطلب
ارسال مرسوله یک روزه با پایگان
12شهریور
  • 5
  • 1167

ارسال مرسوله یک روزه با پایگان

ارسال مرسوله‌ها و بسته‌ها با سرعت و امانت بالا از جمله نیازهای اساسی هر سازمان یا فردی است که در فعالیت‌های روزمره خود نیازمند ارسال و دریافت مرسوله‌ها می‌باشد. یکی از راه‌های موثر و محبوب برای انجام این فرآیند، استفاده از خدمات پیک و ارسال مرسوله یک روزه با شرکت‌هایی مانند "پایگان" می‌باشد. پایگان ب

ادامه مطلب
افزایش تعرفه های پست در سال 1403
19اردیبهشت
  • 0
  • 22

افزایش تعرفه های پست در سال 1403

افزایش تعرفه های پست از سمت شرکت پست جمهوری اسلامی ایران به صورت سالانه و گاها طی چند مرحله انجام می‌شود. از آنجایی که تعرفه نهایی قابل پرداخت در شرکت پست، شامل موارد گوناگونی است، در این مقاله سعی کرده‌ایم تا شما را با این موارد آشنا کنیم تا بتونید دقیق

ادامه مطلب
تماس با ما: 54124-021