ارسال کالای شکستنی و مایعات با پست

ارسال کالای شکستنی و مایعات با پست ارسال کالای شکستنی و مایعات با پست
  • 1400/12/03
  • 8405
  • 3
ارسال کالای شکستنی و مایعات با پست

حمل و نقل کالاهای شکننده می تواند یک کار چالش برانگیز برای مشاغل و افراد باشد. اقلام شکننده نیاز به جابجایی خاصی دارند تا اطمینان حاصل شود که دست نخورده و بدون آسیب به مقصد می رسند. خوشبختانه، چندین استراتژی وجود دارد که می تواند برای به حداقل رساندن خطر شکستگی در طول فرآیند حمل و نقل به کار گرفته شود.

 

1. استفاده از مواد بسته بندی مناسب است:

 ضروری است که مواد بسته بندی را انتخاب کنید که به اندازه کافی محکم باشند تا از کالا در هنگام حمل و نقل محافظت کنند. مواد بسته بندی باکیفیت مانند نایلون حباب دار، بسته بندی بادام زمینی و مواد فوم باید برای بالشتک کردن اقلام ظریف استفاده شود. همچنین بسته بندی باید در برابر هر گونه ضربه یا آسیبی که ممکن است در حین حمل و نقل رخ دهد مقاومت کند.

2. انتخاب شرکت حمل و نقل مناسب است:

 حامل های مختلف سیاست ها و روش های متفاوتی برای رسیدگی به محموله های شکننده دارند. برخی از حامل ها در اقلام شکننده تخصص دارند و تجربه بیشتری در جابجایی، حمل و نقل و تحویل آنها دارند. شرکت‌های حمل‌ونقلی که در برابر آسیب، گم شدن یا سرقت اقلام شکننده بیمه ارائه می‌دهند باید در اولویت قرار گیرند.

 

3.برچسب زدن مناسب اقلام شکننده هنگام حمل و نقل بسیار مهم است:

 برچسب‌های قابل مشاهده باید در همه طرف جعبه یا بسته قرار داده شوند تا به مسئولین اطلاع دهند که محتویات شکننده هستند. این امر باعث می‌شود که گرداننده‌ها در حین جابجایی بسته دقت بیشتری به خرج دهند و از حمل کردن خشن، انداختن یا چیدن اجسام سنگین روی آن خودداری کنند. برچسب همچنین باید جهت گیری مناسب بسته را نشان دهد، مانند "این سمت به بالا".

4.استفاده از پالت یکی دیگر از راه های موثر برای محافظت از کالاهای شکننده در طول حمل و نقل است.:

از پالت ها می توان برای تثبیت اقلام و جلوگیری از جابجایی یا افتادن آنها در حین حمل و نقل استفاده کرد. این امر خطر آسیب ناشی از حرکت در حین حمل و نقل را کاهش می دهد. بسته بندی پالت با روکش یا فیلم استرچ محافظت بیشتری در برابر رطوبت، گرد و غبار و سایر عوامل خارجی که ممکن است به اقلام شکننده آسیب برساند، ایجاد می کند.

 

حمل و نقل کالاهای شکننده نیاز به برنامه ریزی، آماده سازی و اجرای مناسب برای جلوگیری از آسیب یا تلفات در حین حمل و نقل دارد. استفاده از مواد بسته بندی مناسب، انتخاب حامل حمل و نقل مناسب، برچسب گذاری مناسب اقلام شکننده، استفاده از پالت در صورت لزوم برای تثبیت اقلام، و انتخاب حمل و نقل هوایی برای حمل و نقل در مسافت های طولانی ضروری است. با پیروی از این استراتژی ها، مشاغل و افراد می توانند اطمینان حاصل کنند که کالاهای شکننده آنها سالم و دست نخورده به مقصد می رسد.

ارسال کالا

ارسال کالا در طول تاریخ به عنوان بخش مهمی از تجارت و بازرگانی مطرح بوده است. طبق گفته مورخان در حدود ۱۲هزار سال پیش شبکه‌ای برای حمل و نقل کالادر خاورمیانه ایجاد شد. اولین کالای تجاری ابسیدین یا سنگ آتشفشانی بود که از آناتولی به ایران و بین النهرین ارسال می‌شد. در آن زمان کار ارسال کالا توسط شخص بازرگان انجام می‌پذیرفت. با گذشت سال‌ها همگام با گسترش تجارت و بازرگانی صنعت لجستیک نیز پیشرفت چشمگیری داشته است. امروزه با افزایش فعالیت فروشگاه‌های اینترنتی، توجه مردم به خرید غیرحضوری و سرویس پرداخت در محل بیش از گذشته شده است. با توجه به تنوع اجناس در این فروشگاه‌ها مانند اجناس شکستنی، مایعات، اقلام حجیم و سنگین یا کالاهای خاص باید روش‌های ارسال کالا نیز متنوع باشد. با ما در ادامه مطلب همراه باشید تا درباره چگونگی ارسال کالای شکستنی، مایعات و سنگین مطالب بیشتری بیاموزید.

 

ارسال کالای حجیم و سنگین

نخستین باید بدانیم که کالای حجیم و سنگین به چه کالایی گفته می‌شود؟ در گذشته این پرسش چواب واحدی نداشت. اما در خردادماه ۹۸ شرکت پست قانونی تصویب نمود تا دیگر مسئولیتی در ارتباط با حمل کالای بیشتر از ۳۰ کیلوگرم نداشته باشد. با توجه به این محدودیت ارائه شده توسط شرکت پست می‌توان هر کالایی که بیش از ۳۰ کیلوگرم وزن داشته باشد نمونه‌ای از یک کالای سنگین برشمرد.

به طور مثال یخچال فریزر نمونه‌ای از یک کالای حجیم و سنگین است. علت تصویب این قانون و محدودیت ایجاد شده بنا به گفته کارشناسان شرکت پست نداشتن توجیه اقتصادی آن بود. این مورد باعث کاهش قابل توجه محموله‌های ارسالی شرکت پست گردید. از طرف دیگر حجم سفارش کالا برای شرکت های دیگر فعال در این زمینه افزایش یافت.

اما بهتر است بدانید که برخی از شرکت‌های فعال در این صنعت معتبر نیستند و سپردن محموله به آنها تضمینی برای رسیدن آن به مقصد نخواهد بود. شرکت پایگان با در اختیار داشتن جامعه ای از افراد آشنا و متخصص به صنعت لجستیک و داشتن مجوز فعالیت رسمی به شما ضمانت می‌دهد کالای شما را با سلامت فیزیکی کامل در بازه معین شده به گیرنده آن تحویل خواهد داد. برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره رایگان در این زمینه با ما تماس بگیرید.

ارسال کالای حجیم

ارسال کالای شکستنی

کالای شکستنی نیاز به تعریف چندانی ندارد و نام آن به طور کامل محتوی این نوع محموله‌ها را بیان می‌کند. انواع تلویزیون می‌تواند نمونه‌ای از یک کالای شکستنی با تعداد ارسال بالا باشد. نماد محموله‌هایی که کالای درون آن شکستنی و آسیب‌پذیر می‌باشد، تصویری از یک لیوان شکسته است.

نکته مهم درباره این ‌نوع از محموله‌های پستی این است که ارسال آن باید تحت مراقبت ویژه انجام بپذیرد. این مراقبت ویژه باعث پرداخت هزینه بیشتر توسط مشتری خواهد شد. نخستین گام در ارسال کالای شکستنی ایجاد پوشش و بسته بندی مناسب برای آن است تا از آسیب احتمالی آن جلوگیری شود.

 

شرکت پایگان سال‌ها در زمینه ارسال کالای شکستنی فعالیت دارد. این شرکت با ارسال موفق هزاران محموله شکستنی به نامی قابل اعتماد در زمینه ارسال این نوع کالا تبدیل شده است. ضمنا سلامت فیزیکی کالا در زمان دریافت توسط گیرنده بررسی می‌شود. در صورت داشتن هرگونه نقص یا مشکلی گیرنده می‌تواند از پذیرش آن خودداری کند.

ارسال مایعات

ارسال مایعات

ارسال مایعات امروزه به چالش جدیدی در زمینه حمل و نقل کالا تبدیل شده است. نکته نخست درباره مایعات این است که ارسال آن توسط شرکت پست صورت نمی‌پذیرد. مایعات موردنظر می‌تواند لوازم آرایشی بهداشتی یا عرقیات گیاهی و موارد مشابه نظیر اسپری و… باشد. از طرفی شرکت‌های فعال در زمینه ارسال کالا محدودیت‌های زیادی در این زمینه دارند. ضمنا هزینه دریافتی موردنظر برای حمل مایعات توسط بسیاری از شرکت‌ها مقرون به صرفه نیست. همچنین ضمانت چندانی بابت سلامت فیزیکی کالا در نزد گیرنده وجود ندارد. شرکت پایگان با سال‌ها تجربه در این زمینه توانسته است با رعایت اصول حرفه‌ای مایعات را با بسته بندی ایمن به اقصی نقاط ایران عزیز ارسال کند. ضمنا هزینه دریافتی برای ارسال انواع کالا توسط شرکت پایگان نسبت به سایر گروه‌های فعال در این زمینه بسیار مناسب و به صرفه است.

ویژگی های ارسال کالای شکستنی و مایعات

ارسال کالای شکستنی و مایعات، نیاز به مراقبت ویژه‌ای دارد چرا که این کالاها ممکن است در حمل و نقل آسیب ببینند. به همین دلیل، برای ارسال کالای شکستنی و مایعات، باید از روش‌های خاصی استفاده کرد. در ادامه ویژگی‌های ارسال کالای شکستنی و مایعات را بررسی می‌کنیم:

1. بسته‌بندی مناسب:

کالای شکستنی و مایعات باید با بسته‌بندی مناسب و محکم بسته‌بندی شوند. برای این منظور، می‌توان از جعبه‌های مقاوم، بسته‌بندی های فومی، کاورهای پلاستیکی و یا بسته‌بندی های دیگر استفاده کرد.

2. استفاده از روش‌های حمل و نقل مناسب:

برای حمل و نقل کالای شکستنی و مایعات، باید از روش‌های مناسب استفاده شود. برای مثال، برای ارسال کالای شکستنی، می‌توان از حمل با پست پیشتاز یا حمل با خودروهای داخل شهری استفاده کرد. همچنین، برای ارسال مایعات، باید از روش‌هایی مانند هواپیما یا کشتی استفاده کرد.

3. استفاده از بسته‌بندی دو لایه برای مایعات:

برای ارسال مایعات، باید از بسته‌بندی دو لایه استفاده شود. به این ترتیب که، مایع درون یک بطری یا جعبه بسته‌بندی شده و سپس به یک بسته‌بندی دو لایه، یعنی یک جعبه با بسته‌بندی فومی و یک کاور پلاستیکی، بسته‌بندی می‌شود.

4. برچسب‌زنی و علامت‌گذاری:

برای ارسال کالای شکستنی و مایعات، باید برچسب‌های مناسب بر روی بسته‌بندی قرار داده شود. برچسب‌هایی مانند «شکننده» یا «محتویات مایع» بر روی بسته‌بندی قرار داده شود تا در حمل و نقل، این کالاها با مراقبت ویژه برخورد شود.

5. بیمه کالا:

برای ارسال کالای شکستنی و مایعات، بهتر است بیمه کالای خود را از طریق شرکت حمل و نقل یا شرکت بیمه بگیرید. این کار به شما کمک می‌کند تا در صورت بروز حادثه در حمل و نقل، خسارت کالای خود را تحمل نکنید.

در کل، برای ارسال کالای شکستنی و مایعات، باید از روش‌های خاص و بسته‌بندی مناسب استفاده کرد تا این کالاها در حمل و نقل آسیب نبینند.

پایگان بزرگترین و قدیمی ترین شرکت واسط پستی در ایران است که خدمات متعددی از قبیل ارائه خدمات ارسال فوری در تهران، ارسال پستی در سراسر کشور، انبارداری، بسته بندی، پرداخت در محل، پنل مدیریتی و بسیاری از خدمات مورد نیاز فروشگاه‌های اینترنتی ارائه میدهد.

 شماره تماس:  021-54124      66465122 

 

 

خدمات ارسال پایگان 

شما می‌توانید در ارسال خاص‌ترین محموله‌های خود به شرکت پایگان اعتماد کنید.

جهت دریافت اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید.

سوالات متداول

1.آیا پست خدماتی برای بسته‌بندی کالاهای شکستنی و مایعات ارائه می‌دهد؟

بله، پست خدمات بسته‌بندی و حمل و نقل کالاهای شکستنی و مایعات را ارائه می‌دهد.این خدمات شامل بسته‌بندی مناسب، استفاده از جعبه‌های محافظ، فوم‌های محافظ، جداسازی مایعات و انتخاب روش حمل و نقل مناسب برای هر نوع کالا می‌باشد.

2.آیا پست خدماتی برای بسته‌بندی و حمل و نقل کالاهای بزرگ نیز ارائه می‌دهد؟

بله، پست خدمات بسته‌بندی و حمل و نقل کالاهای بزرگ را نیز ارائه می‌دهد. این خدمات شامل بسته‌بندی، بارگیری، حمل و نقل و تخلیه کالاهای بزرگ می باشد.

3 دیدگاه

  • avatar
    ایرانی

    پست بدترین گزینه ای هست که میشه برای ارسال کالای شکستنی ازش استفاده کرد من با فوم ضربه گیر و پلاستیک ضربه گیر و دو کارتن ارسال کردم ولی متاسفانه آنقدر بسته هارو پرت میکنند که تمامش شکسته بود

  • avatar
    ویران ویرانستانی

    سلام متاسفانه با وضعیت فعلی در آینده آیی نه چندان دورخریداینترنتی درکشورماباشکست روبه رومیشودمخصوصاکالاهایی مانند تلویزیون وقتی کالاسالم بدست خریدارنمیرسد نمیداندبایدبه کجا مراجعه کند

  • avatar

ما در تلاشیم تا با همدیگر مطالب زیادی یاد بگیریم

بهترین روش ارسال روغن با پست
05شهریور
  • 0
  • 876

بهترین روش ارسال روغن با پست

بهترین روش برای ارسال روغن با پست به عوامل مختلفی، از جمله وزن و حجم بسته، محدودیت‌ها و قوانین حمل و نقل، مقصد نهایی و نیازهای شما بستگی دارد. 

برای ارسال روغن با پست، توصیه می‌شود با ارائه دهنده خدمات پست محلی یا بسته‌بندی و حمل و نقل مورد نظرتان تماس بگیرید تا بهترین روش ارسال را براساس نیازهای خاصتان م

ادامه مطلب
بهترین شرکت پستی برای فروشگاه ایکامرس
06شهریور
  • 0
  • 769

بهترین شرکت پستی برای فروشگاه ایکامرس

ایکامرس (E-commerce) به فروش و خرید کالاها و خدمات از طریق اینترنت اشاره دارد. در این مدل تجارت، تراکنش‌های تجاری بین فروشنده و خریدار از طریق وبسایت‌ها، اپلیکیشن‌های موبایل یا سایر پلتفرم‌های تجارت الکترونیکی انجام می‌شود. ایکامرس با استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات، تسهیلات پرداخت الکترونیکی و ارسال سریع کال

ادامه مطلب
مطمئن ترین روش ارسال کتاب با پست برای فروشگاه آنلاین کتاب
11شهریور
  • 0
  • 2049

مطمئن ترین روش ارسال کتاب با پست برای فروشگاه آنلاین کتاب

امروزه فروش کتاب به صورت آنلاین بسیار رونق پیدا کرده است و مشتریان می توانند بسیاری از عنوان کتاب های کمیاب را از طریق فروشگاه های اینترنتی خریداری کنند. بر این اساس فروشگاه های آنلاین کتاب برای ارسال کتاب باید از خدمات پستی رسمی و معتبر استفاده کنند. در اکثر شهرهای بزرگ، شرکت‌ های پستی معتبری وجود دارند که خدمات ارسال کت

ادامه مطلب
ارسال مرسوله آنلاین با پایگان
12شهریور
  • 0
  • 733

ارسال مرسوله آنلاین با پایگان

در دنیای امروز، ارسال مرسوله‌ها به سرعت و امانت بالا اهمیت بسیاری دارد. یکی از راه‌های پرطرفدار برای ارسال مرسوله آنلاین، استفاده از سرویس‌های ارسال پیک مانند "پایگان" می‌باشد. پایگان یکی از پیشروهای ایرانی در زمینه ارائه خدمات ارسال سریع و آنلاین می‌باشد که با بهره‌گیری از فناوری‌های پیشرفته، به مشت

ادامه مطلب
ارسال مرسوله یک روزه با پایگان
12شهریور
  • 5
  • 1102

ارسال مرسوله یک روزه با پایگان

ارسال مرسوله‌ها و بسته‌ها با سرعت و امانت بالا از جمله نیازهای اساسی هر سازمان یا فردی است که در فعالیت‌های روزمره خود نیازمند ارسال و دریافت مرسوله‌ها می‌باشد. یکی از راه‌های موثر و محبوب برای انجام این فرآیند، استفاده از خدمات پیک و ارسال مرسوله یک روزه با شرکت‌هایی مانند "پایگان" می‌باشد. پایگان ب

ادامه مطلب
تماس با ما: 54124-021