سرویس پرداخت در محل خدمتی با ارزش افزوده، برای فروش‌های اینترنتی

  • صفحه اصلی
  • وبلاگ
  • سرویس پرداخت در محل خدمتی با ارزش افزوده، برای فروش‌های اینترنتی
سرویس پرداخت در محل خدمتی با ارزش افزوده، برای فروش‌های اینترنتی سرویس پرداخت در محل خدمتی با ارزش افزوده، برای فروش‌های اینترنتی
  • 1400/06/29
  • 66
  • 1
سرویس پرداخت در محل خدمتی با ارزش افزوده، برای فروش‌های اینترنتی

پرداخت در محل یا (COD (Cash On Delivery نوعی تراکنش مالی است که در آن هزینه محصول در زمان تحویل دریافت می‌گردد. نحوه پرداخت وجه می‌تواند به صورت نقدی یا با استفاده از کارت‌های اعتباری باشد. در بسیاری از کشورها، خرده‌فروشی‌های اینترنتی برای فروش محصولات خود از این روش استفاده می‌کنند.

اجرای خدمات پرداخت در محل از جانب فروشگاه‌های اینترنتی

این روش بیشتر توسط کسب‌وکارها و فروشگاه‌های اینترنتی استفاده می‌شود. اما هر کسب‌و‌‌کاری که از مشتری به‌صورت غیرحضوری سفارشی را دریافت کرده و ارسال می‌کند می‌تواند از این روش برای ارسال کالا و دریافت وجه آن استفاده کند.

بخاطر گسترش کاربرد این اصطلاح، بهتر است موضوع خدمات پرداخت در محل را ساده‌تر توضیح دهیم.

فروشگاه‌های آنلاین جهت ترغیب مشتریان خود برای اعتماد به خرید اینترنتی، معمولا آفرها و گزینه‌های مختلفی برای آنها قائل می‌شوند. از جمله این موارد می‌توان به وجود پشتیبانی 24 ساعته، ارسال رایگان، تخفیف‌های ویژه فصلی، گارانتی تعویض و یا حتی مرجوع محصول در مدت زمان مقرر اشاره کرد. البته درمورد صحت این قبیل گزینه‌ها، مشتریان در برخی موارد نارضایتی خود را از عدم اجرای آن توسط فروشگاه‌های اینترنتی اعلام می‌کنند. اما یکی از موثرترین اقدامات در این زمینه، که احتمال عدم اجرای آن، تقریبا صفر بوده و فروشگاه‌ها حتما به آن عمل می‌کنند، امکان پرداختِ قیمت محصول، در زمان دریافت آن درب منزل مشتری است که اصطلاحا خدمات "پرداخت در محل" یا "تسویه درب منزل" گفته می‌شود.

در این روش پرداخت، فروشگاه بدون دریافت هیچ هزینه‌ای، محصول را برای مشتری ارسال می‌کند و این اطمینان را می‌دهد که هزینه محصول فقط در ازای دریافت آن درب منزل مشتری دریافت می‌شود. اینکار مشتری را تشویق به خرید آنلاین خواهد کرد.

این تصویر دارای صفت خالی alt است؛ نام پروندهٔ آن cash-on-delivery-cod-0-784x441-300x169-1.jpg است

مزایای استفاده از خدمات پرداخت در محل

بزرگترین مزیت استفاده از خدمات پرداخت در محل برای یک فروشگاه اینترنتی، ایجاد اعتماد دوطرفه بین خریدار و فروشگاه است، اعتمادی که خود باعث وفاداری و تبلیغ فروشگاه اینترنتی توسط مشتری خواهد شد. از دیگر مزایای سیستم COD میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

  • توسعه و گسترش فروش با افزایش چندبرابری تعداد مشتریان
  • جلوگیری از اتلاف انرژی و زمان جهت قانع کردن مشتری برای پرداخت آنلاین
  • راحت شدن نحوه ثبت سفارش برای مشتری
  • امکان دریافت مبلغ محصول توسط شرکت واسط لجستیکی و تسویه با فروشگاه

بنابراین یک فروشگاه آنلاین، بهتر است در کنار درگاه پرداخت مستقیم، امکان پرداخت حضوری در محل را نیز فراهم کند، بسیاری از مشتریان به دلایلی مثل نداشتن اطلاعات لازم برای پرداخت آنلاین، نداشتن کارت متصل به حساب بانکی یا عدم اعتماد به فروشنده در عین نیاز به خرید، ترجیح می‌دهند تا اول کالا به دستشان برسد، بعد مبلغ موردنظر را پرداخت کنند.

مزایای استفاده از خدمات پرداخت در محل

بزرگترین مزیت استفاده از خدمات پرداخت در محل برای یک فروشگاه اینترنتی، ایجاد اعتماد دوطرفه بین خریدار و فروشگاه است، اعتمادی که خود باعث وفاداری و تبلیغ فروشگاه اینترنتی توسط مشتری خواهد شد. از دیگر مزایای سیستم COD میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

  • توسعه و گسترش فروش با افزایش چندبرابری تعداد مشتریان
  • جلوگیری از اتلاف انرژی و زمان جهت قانع کردن مشتری برای پرداخت آنلاین
  • راحت شدن نحوه ثبت سفارش برای مشتری
  • امکان دریافت مبلغ محصول توسط شرکت واسط لجستیکی و تسویه با فروشگاه

بنابراین یک فروشگاه آنلاین، بهتر است در کنار درگاه پرداخت مستقیم، امکان پرداخت حضوری در محل را نیز فراهم کند، بسیاری از مشتریان به دلایلی مثل نداشتن اطلاعات لازم برای پرداخت آنلاین، نداشتن کارت متصل به حساب بانکی یا عدم اعتماد به فروشنده در عین نیاز به خرید، ترجیح می‌دهند تا اول کالا به دستشان برسد، بعد مبلغ موردنظر را پرداخت کنند.

سرویس پرداخت در محل، خدمتی با ارزش افزوده مناسب برای فروش‌های اینترنتی

اما در کنار این مزایا، استفاده از روش پرداخت در محل مستلزم پذیرفتن درصدی بالاتر از پرداخت‌های آنلاین در مورد برگشتی‌هاست. چون مشتری پولی پرداخت نکرده و ممکن است از خرید خود منصرف شده و محصول را دریافت نکند. البته که میزانی از درصد برگشتی برای سفارشات اینترنتی همواره قابل قبول است. بنابراین فروشنده باید با توجه به نوع کسب و کار خود، نسبت هزینه برگشتی در مقابل تعداد سفارشات بیشتر را سنجیده و با قبول ریسک این هزینه، امکانات پرداخت در محل را برای مشتریانش فراهم کند.

البته اگر فروشگاه اینترنتی در کنار ارائه یک تجربه خرید راحت، محصولاتی با کیفیت و مشابه چیزی که تبلیغ می‌کند را برای مشتری ارسال کند، درصد سفارشات مرجوعی تا حد زیادی کاهش می‌یابد. در این صورت، هم رضایت مشتری جلب خواهد شد و هم فروشگاه سود بیشتری از فروش بیشترش که بواسطه‌ی وجود امکان پرداخت در محل (COD) است، دریافت خواهد کرد.

شرکت پایگان، یکی از شرکت‌های با سابقه لجستیکی است که خدمات پرداخت در محل را برای ارسال‌های سراسر کشور برای فروشندگان اینترنتی فراهم کرده است.

1 دیدگاه

  • avatar
    احمد مهتابی

    سلام من سفارش پاوربانک سامسونگ قهوه ای رنگ دادم طبق اطلاعات فروش در دیوار توسط خانم منتطری از تهران متاسفانه طبق سفارسم نبود اولا قهوه ای نبود و آکبند نبود پاور مشکی مستعمل برام فرستادن بعد از پرداخت وجه باز کردن ان متوجه شدم خراب هست اطلاعیه دیوار هم حدف کرده چطور عودت دهم ؟

ما در تلاشیم تا با همدیگر مطالب زیادی یاد بگیریم

بهترین شرکت‌های پستی ایران
30آبان
  • 0
  • 610

بهترین شرکت‌های پستی ایران

با توجه به گسترش فروشگاه‌های اینترنتی و فروش آنلاین در کشور، یکی از چالش‌هایی که برای فروشگاه‌های اینترنتی وجود دارد، انتخاب بهترین شرکت ارائه دهنده خدمات پستی در ایران است.

تحویل کالا به مشتریان تنها نقطه برقراری ارتباط یک فروشگاه با مشتریان خود است. یک فروشگاه هر چقدر هم در زمینه فروش آنلاین خوب عمل کند و خدم

ادامه مطلب
نکات و موارد مهم در ارسال کالا فروشگاه اینترنتی
01آذر
  • 1
  • 631

نکات و موارد مهم در ارسال کالا فروشگاه اینترنتی

در بین مواردی که یک فروشگاه اینترنتی در طول عمر و فعالیت خود، با آن مواجه است ارسال محصول یا کالا در فروشگاه اینترنتی، موضوع بسیار مهمی است و شاید بتوان گفت از سایر فرایندها مانند بازاریابی، جذب مخاطب، دریافت سفارش و انبارداری و لجستیک اهمیت بیشتری دارد. دلیل این موضوع این است که ارسال کالا در فروشگاه اینترنتی تنها نقطه

ادامه مطلب
انواع روش‌های ارسال کالا
10آذر
  • 0
  • 294

انواع روش‌های ارسال کالا

برای ارسال کالا و محصول فروشگاه‌های اینترنتی روش‌های مختلفی مانند ارسال کالا با شرکت پست، ارسال محصول توسط پیک شخصی فروشگاه، ارسال کالا با استفاده از شرکت‌هایی مانند تیپاکس و ارسال محصول با شرکت‌های واسط پستی مانند پایگان وجود دارد. هر کدام از این روش‌ها مزایا و معایبی دارد که در این مقاله به صورت کامل شرح داده

ادامه مطلب
مزایا و معایب سیستم پرداخت در محل
17آذر
  • 0
  • 647

مزایا و معایب سیستم پرداخت در محل

سیستم پرداخت در محل با توضیح؛ پرداخت به صورت نقدی هنگام تحویل کالا یا همان  COD- Cash On Delivery، یک سرویس محبوب برای پرداخت در خرید و فروش‌های اینترنتی است. COD به خریداران اجازه می‌دهد که از طریق پول نقد و یا عابر بانک، در زمان تحویل سفارش، هزینه محصول و کالای خریداری شده را پرداخت کنند. تحقیقات نشان

ادامه مطلب
بهترین و ارزان‌ترین روش ارسال کالا
30آذر
  • 0
  • 793

بهترین و ارزان‌ترین روش ارسال کالا

ارسال کالا در طول تاریخ به عنوان بخش مهمی از تجارت و بازرگانی همیشه مطرح بوده است. طبق گفته مورخان اولین بار در حدود 12هزار سال پیش شبکه‌ای برای حمل و نقل و ارسال کالا در خاورمیانه ایجاد شد. اولین کالای تجاری ابسیدین یا سنگ آتشفشانی بود که از آناتولی به ایران و بین النهرین ارسال می‌شد. در آن زمان کار حمل و نقل و ارسال کالا توسط ش

ادامه مطلب
رهگیری مرسولات پستی
25دی
  • 1
  • 66

رهگیری مرسولات پستی

رهگیری مرسولات (پستی و غیره) یکی از نکات مهم برای نگهداشت مشتری در فروش‌های اینترنتی است. زمانی که شما به عنوان یک فروشگاه آنلاین محصولی را برای مشتری ارسال می‌کنید، روند ارسال و وضعیت سفارش برای مشتری بسیار مهم است. اهمیت رهگیری مرسولات بخصوص در سفارشات آنلاین که از قبل پول پرداخت شده دوچندان می‌شود، چراکه اعتماد مشتری ب

ادامه مطلب
تماس با ما: 54124-021