خانه / لجستیک / حمل و نقل / گام های اولیه UPS و FedEx برای بازگشتن به شرایط عادی و تحویل به موقع سفارشات

گام های اولیه UPS و FedEx برای بازگشتن به شرایط عادی و تحویل به موقع سفارشات

از شروعِ همه گیری COVID-19 در ماه مارس ۲۰۲۰ چندی نگذشته بود که دو شرکت مهم تحویل بسته یعنی  UPS و FedEx به دلیل تغییر سریع و بی سابقه بودن شرایط بازار، که دلیلش همان شیوع کرونا بود، ضمانت خدمات را متوقف کردند. یعنی از تحویل به موقع بسته های اینترنتی به مردم در زمان معین و با شرایط مطلوب معذور بودند.

تحویل به موقع بسته های اینترنتی به مردم توسط UPS و FedEx

دلیل این امر کاملا مشخص بود. بدلیل قرنطینه ها و ترجیح مردم برای ماندن در خانه، میزان سفارشات اینترنتی برای تهیه مایحتاج به شدت افزایش یافت. به طوریکه در بسیاری موارد میزان سفارشات روزانه از ظرفیت عملیاتی شرکت های لجستیکی خارج بود. به همین علت تضمینِ رسیدن کالا به دست مشتری در زمان مقرر غیرممکن شد. این مساله شکایت های مردمی را در پی داشت. البته بسیاری از مشتریان نیز شرایط موجود را درک می کردند.

اکنون که کمی بیش از یک سال از این موضوع گذشته است، شرکت های UPS و FedEx اعلام کرده اند که آماده ی بازگشت به شرایط قبل و برگرداندن تضمین بخشی از خدمات هستند.

شرکت UPS

UPS طی بیانیه ای گفت: “همانطور که اثرات ویروس کرونا ویروس بر زیرساختهای ما تأثیر می گذارد ، ما همچنان به دنبال راهنمایی و کمک از نهادهای ایالتی و دولتی خواهیم بود تا اطمینان حاصل شود که کاملاً با مقررات آنها همسو هستیم. “ما متعهد هستیم که فعالیت خود را در سطح جهان ادامه دهیم مگر در مواردی که محدودیت های دولت مانع باشد.”

در ادامه UPS اعلام کرد ضمانت خدمات را برای بخش های خدماتی زیر برگردانده است :

  • خدمات هوایی یک روزه UPS (UPS Next Day Air Early, UPS Next Day Air and UPS Next Day Air Saver)
  • خدمات اکسپرس جهانی (UPS Worldwide Express NA1, UPS Worldwide Express Plus, UPS Worldwide Express, UPS Worldwide Express Saver, UPS Worldwide Saver, UPS Worldwide Express Freight Midday and UPS Worldwide Express Freight)
FedEx و UPS فقط محصولات هوایی را دوباره به شرایط عادی برگرداندند

شرکت FedEx

بازگشت تضمین خدمات در شرکت FedEx عبارتست از :

  • تضمین ارسال محموله های واردات و صادرات ایالات متحده که شامل خدمات (FedEx First Overnight; FedEx Priority Overnight; FedEx Standard Overnight; FedEx International First; FedEx International Priority; and FedEx International Priority Freight) می باشند.

همچنین FedEx نیز در بیانیه دیگری گفت: “به منظور تعادل تمرکز ما بر روی خدمات و ایمنی ، ضمانت بازگشت پول FedEx برای سایر بخش های خدماتی مثل خدمات FedEx Express ، FedEx Ground ، FedEx Freight و FedEx Office تا اطلاع ثانوی به حالت تعلیق در خواهد آمد. “وضعیت تضمین برگشت وجه برای این سرویس های FedEx و خدمات اضافی FedEx در سراسر جهان به طور مداوم در حال ارزیابی است و تمرکز ما همچنان بر روی ارائه بهترین خدمات ممکن به مشتریان در این دوره است.”

اما چرا UPS و FedEx ضمانت خدمات ارسال بسته های زمینی را بازنگرداندند؟

یک مشاور و متخصص در زمینه مدیریت حمل و نقل مشاهده کرد که در حال حاضر UPS و FedEx هیچ تغییری در مورد زمان بازگرداندن تضمین های خدمات ارسال برای سفارشات زمینی خود نداشته اند. او در مقاله ای این موضوع را انتشار داد.

وی خاطر نشان کرد که FedEx و UPS فقط محصولات هوایی را دوباره به شرایط عادی برگرداندند. علت این امر مشخص نیست اما حدس و گمان های زیادی وجود دارد. به احتمال زیاد این امر برای تشویق حمل و نقل برای رفتن به سمت محصولات هوایی گران تر برای تحویل سریع تر است.

با این شرایط چرا حمل و نقل باید به تضمین های خدمات اهمیت دهد؟ سال گذشته تاخیرهای حمل و نقل را همه تجربه کردند. در این صورت ، به دلیل تعلیق در تضمین های خدمات و کوتاهی در این موارد، در قبال خدمات تحویل تضمینی به موقع با FedEx و / یا UPS ، هیچ بازپرداختی دریافت نکردند. با این حال اکنون ، این شرکت ها آماده ی تضمین در مورد خدمات هوایی هستند. اکنون منتظر تضمین های خدمات برای سرویس های زمینی هستیم.

مشاهدات نشان میدهد UPS در حال اعمال شرایط سختگیرانه در مورد هزینه ها حتی برای مشتریان بزرگش است.

بنظر میرسد روزهای استفاده از دو قطب بزرگ حمل و نقل یعنی UPS یا FedEx به پایان رسیده است. چرا که شرایط به مرحله ای رسیده است که FedEx و UPS می خواهند تمام اهرم هایی را که دارند را استفاده کنند. چرا که مشتریانشان سالهاست با آنها عجین شده اند و تغییر شرکت حمل و نقلشان برای آن ها بسیار دشوار بنظر میرسد. و این شرکت ها این موضوع را بخوبی میدانند و از همین رو با اعمال فشار هزینه های خود را افزایش خواهند داد.

برای کمک به حمل و نقل در مقابله با این شرایط ، می توان گفت که استفاده از گزینه های دیگر می توانئ مفید باشد. مانند کار با شرکت های حمل و نقل منطقه ای و شرکت های خصوصی و تلفیقی، که هم از خدمات ناوگان خصوصی استفاده می کنند و هم از خدمات پستی.

درباره‌ی گروه تولید محتوا پایگان

همچنین ببینید

ارسال انواع کالا

روش ارسال کالای شکستنی، مایعات، حجیم و کالای خاص با پست چگونه است؟

ارسال کالا ارسال کالا در طول تاریخ به عنوان بخش مهمی از تجارت و بازرگانی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonدریافت مشاوره و تماس با پایگان