خانه / لجستیک / حمل و نقل / ویژگی وسایل حمل و نقل ؛ کامیون ، حجم بیشتر خدمات کمتر

ویژگی وسایل حمل و نقل ؛ کامیون ، حجم بیشتر خدمات کمتر

امروزه روی تحلیل مسائل تاکید زیادی می شود. و کسانی که دارای قابلیت دید و تحلیل هستند ارزش زیادی قائل اند. از همین رو کسانی که می توانند داده های حمل و نقل خام را به هوش عملی تبدیل کنند ، مشاغل متعدد و با ارزشی در پیش رو دارند.

در برنامه ریزی برای فروش در حجم زیاد ، امروزه تولیدکنندگان باید در مورد حمل و نقل – خصوصاً نیاز به وانت باربری یا کامیون یا … – در مراحل اولیه برنامه ریزی حتما لحاظ کنند.

مشکلات حمل و نقلی در بخش کامیون داران

مشکلی که در ایالات متحده به وضوح ظهور پیدا کرد

در ایالات متحده، تجزیه و تحلیل متا داده های دولت و صنعت در سال ۲۰۲۰ نشان می دهد ، با پیشرفت همه گیری کرونا سفارشات کالا که اغلب بصورت خرید آنلاین هم بود شروع به افزایش کرد. دلیل این امر نیز افزایش استفاده از خدمات مصرف کننده (رستوران ها، فروشگاه ها و غیره) بود ، چرا که این مراکز بدلیل همه گیری یا بسته شده اند و یا در بهترین حالت، با محدودیت خدمات حضوری به مشتری مواجه شده اند.

افزایش کالاهای خریداری شده توسط مشتری، تعداد سفارشات حمل و نقل را افزتیش داد. این حمل و نقل یا مستقیما به دست مصرف کننده می رسد (تک بسته و LTL- less than truck load-) و یا به نزدیکترین مرکز توزیع به مشتری ( تعداد بسته زیاد و حمل و نقل با وانت بار). با این حال ، لازم به یادآوری است که صنعت حمل و نقل نیز یک کسب و کار “خدماتی” است ، و در حالی که تجارت و کسب و کارهای فروش در حال افزایش حجم فروش بودند، بخش حمل و نقل با کاهش راننده و پرسنل عملیاتی مواجه شد.

استفاده از وسایل حمل و نقل متناسب با سفارشات

این فشار منجر به افزایش قیمت و محدودیت قابل توجه ظرفیت در بخش های دیگر حمل و نقل شده است. به عنوان مثال، سنگفرش هایی که اغلب به صورت منطقه ای در جنوب شرقی ایالات متحده تولید می شوند، معمولا طی ۹۰ روز به دست نصاب میرسیدند ولی از زمان همه گیری کرونا و محدودیت در عملیات حمل و نقل و ظرفیت کاهش یافته در این بخش، خریدارن اظهار دارند که سفارشات مشتریان با تاخیر زیاد و معمولا ۱۲۰ روزه به دستشان می رسد.

با نگاهی عمیق تر در فرآیند تولید سنگفرش مشخص می شود که سنگ خام و خاک رس به تجهیزات حمل و نقل و مجریان ماهر تجهیزات سنگین احتیاج دارند که همگی در حال حاضر با کمبود راننده و تجهیزات مواجه اند. بنابراین ، چگونه می توانیم برنامه ریزی و خرید خود را تنظیم کنیم که با گذر از کرونا و در دوره آینده با ظرفیت محدود و نرخ های بالاتر موفق باشیم؟

اقدامات لازم در رویارویی با مشکلات پیش رو

در مدیریت هزینه های حمل و نقل در بزرگراه ها و همچنین سطح خدمات ، افراد فعال و باهوش در این زمینه در حال ویرایش کتاب زنجیره تامین برای شرکت خود هستند. در اینجا ۵ اقدام ممکن بان شده است برای وقتی که این فناوری رویکرد چابکی را برای برنامه ریزی لجستیکِ حال حاضر طلب کند، فراهم می کند:

انواع مختلف وسایل حمل و نقل برای بخش های مختلف تجارت
  1. در زمان پردازش و انتظار (Lead time) برای محصولات بویژه برای کالاهای وارداتی باید تجدید نظر شود. معمولا با فرض حمل و  نقل سریع، این بخش شامل ۴ مورد است. در مناطقی که کامیون ها همه با یک اندازه و ظرفیت باشند ناچارا روش less than truck load-LTL (بار کمتر از ظرفیت کامیون) بیشتر استفاده می شود. چرا که تقاضای زیاد با توجه به ظرفیت تولید محدود و تلاش برای حمل و نقل سریع موجب حرکت کامیون ها پیش از پر شدن ظرفیت بار می شود و همین مورد باعث افزایش هزینه ارسال و در نهایت تحقق سفارشات است.
  2. تشکیل تیم برای برنامه های فروش و عملیات (S&OP)، که معمولاً توجه کمی به آن می شود. در گذشته افراد دعوت شده به جلسات S&OP معمولا فایده ی این جلسات را بررسی عملکرد تحویل منظم سفارش فرض می کردند نه بیشتر. اما شرکت ها باید خبرهای پیشرفته را برای همه تأمین کنندگان خدمات در مورد نیازهای آینده با حضور در این جلسات به حداکثر برسانند.
  3. کمک بیرونی از طرف واسطه های معاملات تجاری و خدمات ناوگان اختصاصی آن ها برای افزایش اقدامات موثر برای زمان بندی و حرکت، روشی معمول برای افزایش کارایی حمل و نقل است. با این کار احتمالاً هزینه بیشتر خواهد بود ، اما معیارهای خدمات برای مواقع پیک کار و جستجوی ظرفیت بیشتر در بازار ، بهبود می یابند.
  4. ایجاد شبکه و روابط در هر زمان حیاتی است، به ویژه هنگامی که زنجیره تامین تحت فشار است. برای ارائه دهندگان خدمات حمل و نقل، این دوره چالش برانگیز می تواند با کسب توجه نسبت به شرکت های هدف از طریق عملکرد فشرده ، منجر به ایجاد یک کسب و کار مطلوب شود. کمک به این بخش برای ایجاد نوآوری در گزینه های توزیع جدید و خدمات سریع ، می تواند باعث ایجاد روابط جدید و طولانی مدت شود.
  5. تجزیه و تحلیل یا هوش تجاری برای اکثر باربران و شرکت های حمل و نقل که ممکن است فقط منحصرا با مشتری محلی یا تأمین کننده با عملیات روزمره سرکار دارند، در اولویت اصلی خود قرار گرفته است. در حال حاضر ، شرکت های هوشمند در حال جمع آوری داده ها در سراسر زنجیره تامین خود هستند تا در مورد تقاضا ، اختلالات ، مسیریابی مجدد و مهندسی معکوس در شرکای تامین و توزیع از راه دور خود اطلاعات پیشرفته تری را کسب کنند.

در واقع باید با برنامه ریزی درست و پیش بینی منطقی برای وضعیت های پیش رو در آینده، با انتخاب درست تجهیزات و متناسب با سفارش صنعت حمل و نقل را در مسیر پیشرفت و توسعه قرار داد.

درباره‌ی گروه تولید محتوا پایگان

همچنین ببینید

فرآیند های لجستیک و توزیع واکسن COVID-19 بسیاری از بخش های لجستیک را درگیر خواهد کرد

چندین شرکت داروسازی اعلام کرده اند که واکسن COVID-19 را برای کمک به رهایی از …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonدریافت مشاوره و تماس با پایگان