یکی از نکات مهم در فروش های اینترنتی بسته بندی محصولات است. بسته بندی تاثیر زیادی بر روند فروش های اینترنتی دارد و عوامل مهمی را در برمی گیرد. مانند، عدم آسیب دیدن محصول، ارائه اطلاعات درست به مشتری، زیبایی و …. . انتخاب نوع بسته بندی بر هزینه های تولید و حمل و نقل شما تاثیر می گذارد و با انتخاب درست می توانید هزینه های خود را تا حد زیادی کاهش داده و مدیریت کنید.
برای داشتن بهترین بسته بندی با در نظر گرفتن نکات زیر می توان هم بسته بندی زیبایی به مشتری ارائه داد و هم بسته بدون آسیب دیدگی به مقصد برسد، علاوه بر اینها می توان هزینه را تا حد زیادی کاهش داد.
نکات مهم در بسته بندی:
۱- انتخاب طرح مناسب، زیبا و در عین حال ساده و قابل فهم برای رساندن اطلاعات به مشتری.
۲- انتخاب سایز مناسب کارتن هم جهت جلوگیری از آسیب محصول و هم جلوگیری از اتلاف هزینه ها.
۳- استفاده از ضربه گیرهای فومی و پلاستیک های حبابدار و یا خرده های کارتن ضایعاتی برای پر کردن فضای خالی اطراف محصول برای جلوگیری از آسیب محصول به خصوص در محصولات شکستنی.
۴- استفاده از ضربه گیرها اطراف محصولات مایع برای جلوگیری از ترکیدن قوطی در فشار.
۵- استفاده از چسب و آبچسب های مناسب برای جلوگیری از باز شدن بسته در طول مسیر.
۶- استفاده از سلفون های محکم و زیبا برای بسته بندی پوشاک برای صرفه جویی در هزینه ها و جلوگیری از لک شدن پوشاک در طول مسیر و کنار بسته های دیگر.
یکی از پیشنهادات جذاب برای داشتن بسته بندی صحیح، به صرفه و زیبا سپردن این تخصص به شرکت های لجستیک و بسته بندی است که این کار را به خوبی انجام می دهند. دلیل این امر داشتن تجربه کافی در عمل بسته بندی است که باعث می شود بهترین و مناسب ترین ملزومات را جهت بسته بندی انتخاب کنند و کنار شکل صحیح بسته بندی و جایگذاری محصول در بسته را انجام دهند.
همچنین به دلیل خرید ملزومات در تیراژ بالا هزینه های ملزومات شما تا حد قابل توجهی کاهش میابد و این امر دلیل مهمی در سپردن کار به کاردان است. به علاوه اینکه با بسته بندی صحیح و سالم رسیدن محصول به مقصد، شما از ضایعات محصول و ضرر دوچندان به دور هستید.
امیدواریم این مطلب برای انتخاب نوع بسته بندی و کمتر شدن ضررهای احتمالی به شما فروشنده محترم کمک کرده باشد.