خانه / لجستیک / بسته بندی / بسته بندی عاملی مهم در بهینه سازی تجارت الکترونیک

بسته بندی عاملی مهم در بهینه سازی تجارت الکترونیک

در حالی که تقاضای تجارت الکترونیک افزایش یافته و مصرف کنندگان با سرعت رکورددار به خرید آنلاین ادامه می دهند ، شرکت ها می توانند عملیاتی روی بسته بندی و حجم عملیاتِ آن برای مدیریت هزینه ها انجام دهند.

بسته بندی عاملی مهم در بهینه سازی تجارت الکترونیک

اکثر سازمان ها و شرکت ها با بهینه سازی سایت های فروشِ خود، زمان و منابع قابل توجهی را برای حمایت از رشدِ بخشِ تجارت الکترونیک در فروش محصولشان صرف می کنند. این کار معمولا با هدفِ افزایش تغییرات ، ساده سازی ثبت سفارش مشتری و به حداقل رساندن درصدِ مشتریانی که بدون تکمیلِ سفارش سبد خرید را رها می کنند، انجام می شود.

این سرمایه گذاری ها مبالغی را در طول مدت همه گیری صرف افزایش میزان فروش کردند. علاوه بر این، پاندمی ویروس کرونا، آسیب پذیری بخش هایی از تجارت الکترونیک را که تا به حال به این حد از توجه نرسیده بودند آشکار کرد از جمله “بسته بندی”.
در ابتدای وقوع همه‏ گیری کرونا، درست جایی که تجارت الکترونیک نیاز به یک جهش قوی رو به جلو را داشت، خیلی از فرایندهای بسته بندی قدرت همگام سازی سریع با این جهش را نداشتند و نمی توانستند با سرعت مناسب توسعه پیدا کنند و نهایتا عملیات با مشکل مواجه می شد.

در حالی که از آن زمان تاکنون رشد تجارت الکترونیک تا حدودی کاهش یافته است، به نظر می رسد همه گیر شدن روند تغییر تجارت الکترونیک را برای همیشه تسریع کرد. حتی پیش بینی می شود تجارت الکترونیک به عنوان درصدی از کل فروش خرده فروشی ایالات متحده در سال ۲۰۲۰ به سطحی برسد که میزان آن برای سال ۲۰۲۲ نیز قابل تصور نبود. بنابراین برندهایی که قصد دارند طی چند سال آینده فعالیت های تجارت الکترونیکی خود را آغاز و توسعه دهند، باید خیلی سریعتر با سطوح بالای تقاضا سازگاری پیدا کنند. چرا که عملیات پردازش سفارشات و بسته بندی مانعی برای رشد آنها خواهد شد.

انجام عملیات پردازش با سرعت زیاد

عملیات بسته بندی  آنقدر مهم است که نباید بسته بندی سفارش ها را به روز بعد موکول شود. پاسخگویی به تقاضای مشتری برای تحویل سریع، نیازمند این است که سفارشات در همان روز دریافت، پر و بسته بندی شوند. دستیابی به این هدف، نیازمندِ ترکیبی دقیق از فناوری، مدیریت یکپارچه موجودی و انعطاف پذیری منابع دارد.

به همان اندازه که این فناوری از اهمیت برخوردار است، عامل کلیدی دیگری که قابلیتِ پردازش سفارشات برخی از سازمانها را در طی همه گیری کرونا محدود کرد ، مدیریت نیروی کار است.

مدیریت نیروی کار در زمان افزایش سفارشات تجارت الکترونیک

برای مثال شرکت لجستیکی DHL Supply Chain ، از طریق انعطاف پذیری منابع و استراتژی های پیچیده استخدام ، توانست رشد ناگهانی نیازهای بسته بندی در بخش تجارت الکترونیک را کنترل کند. هنگامی که بیماری همه گیر برای اولین بار اقتصاد را به هم زد ، DHL  به سرعت نیروی کار خود را در سراسر مراکز آموزشی و پرسنل تولید نمایشگرها، به سمت مراکز پردازش سفارشات فراخواند. بخاطر اینکه وقتی بسیاری از فروشگاه ها مجبور به تعطیلی موقت شدند، پرسنل این مراکز به بخش بسته بندی تجارت الکترونیک منتقل شوند.

برندینگ موفق با بسته بندی مناسب

همانطور که از پنجره های تحویل کالا باید به عنوان بُعد مهمی از تجارت الکترونیک محافظت شود، برندها نیز باید برای اینکه مشتریانشان تجربه خوبی از برند داشته باشند، تمام تلاش خود را بکنند. امروزه در بسیاری از موارد ، تجربه مشتری با یک برند تجاری منحصراً با عملیات فروش در بخش تجارت الکترونیک تعریف می شود. در این زمینه ، بسته بندی تنها نقطه ی قابل لمسِ مصرف کننده با محصولِ خریداری شده است.

انطباق با این واقعیت جدید ممکن است برندها را مجبور کند تا در مورد بسته بندی تجارت الکترونیکی خود تجدید نظر کنند. برای مثال برندهایی که می خواهند با مصرف کنندگان دوستدار محیط زیست همسو شوند، نباید از موادی برای بسته بندی استفاده کنند که غیرقابل بازیافت است.

مدیریت هزینه ها

قطعه آخر معما ، به حداکثر رساندن بهره وری و به حداقل رساندن هزینه های حمل و نقل با افزایش حجم کار لجستیک است. یک شریک باتجربه در بسته بندی می تواند از طریق مهارت در فرآیند، اجرای منظم و انعطاف پذیری، کارایی را افزایش دهد. به عنوان مثال ،DHL توانست با تجربه ای که داشت خطوط پردازش سفارشات را بازبینی کرده و با رعایتِ فاصله اجتماعی، بالاترین بهره وری را نیز داشته باشد.

موضوع بعدی، بهینه سازی سایز کارتن های  بسته بندی است. این امر زباله های بسته بندی را از بین برده و هزینه های حمل و نقل را کاهش خواهد داد. تحقیقات نشان میدهد به طور متوسط ​​، ۲۴٪ از حجم بسته های تجارت الکترونیک را فضای خالی تشکیل میدهد. این امر نیازمند توسعه فناوری جدیدی است که ترکیبی از الگوریتم های پیچیده و میزان تقاضا برای بسته بندی است. با بکارگیری این فناوری، بسته مناسب در زمان مناسب برای هر بار تولید می شود.

امروزه اکثر شرکت ها و برندها برای رشد بهتر طی چند سال آینده به یک استراتژی تجارت الکترونیکی کارآمد احتیاج دارند. اگرچه گرفتن سفارش برای موفقیت در تجارت الکترونیکی ضروری است، اما توانایی تحویل سفارشات به گونه ای که انتظارات مشتری را برآورده کند، برای خاطره خوب مشتری از برند نیز ضروری است. شرکت واسط پستی و لجستیک پایگان نه تنها می تواند به شما در پردازش سفارشات کمک کند، بلکه با تجارب بالا و استفاده از تکنولوژی های به روز در بحث انبارداری، بسته بندی و مدیریت اطلاعات، میتواند اطمینان دهد که مشتری شما تجربه ی خوبی از برند شما خواهد داشت.

درباره‌ی گروه تولید محتوا پایگان

همچنین ببینید

تاثیر شیوع جهانی ویروس کرونا بر کسب و کارها

تاثیر شیوع کرونا بر کسب و کارها ویروس کرونا یکی از جدیدترین و خطرناک‌ترین ویروس‌های شناخته …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonدریافت مشاوره و تماس با پایگان