خانه / تجارت الکترونیک / شرایط قرارداد بستن با اداره پست برای فروشگاه اینترنتی

شرایط قرارداد بستن با اداره پست برای فروشگاه اینترنتی

در این مطلب از وبلاگ پایگان، مراحل قرارداد بستن با اداره پست برای ارسال بسته های فروشگاه اینترنتی برا شما شرح خواهیم داد. اینکه برای ارسال کالاهای فروشگاه اینترنتی خود چگونه با پست قرارداد ببندیم با توجه به گسترش دسترسی افراد به اینترنت، امروزه مبادلات تجاری آنلاین محبوبیت زیادی در بین مردم پیدا کرده است و بسیار فراگیر شده. همین موضوع باعث پدیدار شدن فروشگاه‎ اینترنتی شده است. فروشگاه اینترنتی وب‎سایتی است که مانند یک فروشگاه واقعی، اجناس خود را برای فروش در معرض دید کاربران قرار می‎دهد و خریداران، پس از انتخاب کالای مورد نظر خود، آن را سفارش می‌دهند.

ویژگی های این فروشگاه های آنلاین توجه بسیاری از کاربران فضای مجازی را به سمت این فروشگاه ها و خرید از سایت های عرضه دهنده محصولات اینترنتی جذب کرده است به گونه ای که خرید و فروش کالا از این سایت ها به یکی از شاخه های مهم تجارت الکترونیک تبدیل شده است.

شرایط قرارداد بستن با اداره پست برای فروشگاه اینترنتی
شرایط قرارداد بستن با اداره پست برای فروشگاه اینترنتی

کاربران چگونه در سایت های فروش اینترنتی خرید می کنند

کاربر برای خرید و سفارش کالای مورد نظرشون وارد سایت ارائه دهنده محصول یا همان فروشگاه اینترنتی می شود و پس از مشاهده و بررسی مشخصات کالاهای مورد نظر، آن را انتخاب و هزینه مربوط به خرید را پرداخت می کند و با وارد کردن اطلاعات شخصی و آدرس پستی خرید خود را نهایی می کنند. اما برخی از کاربران نمیتوانند به پرداخت مبلغ قبل از دریافت محصول اعتماد کنند و در مواردی این عدم اعتماد به حق می باشد. این کاربران تمایل دارند کالای موردنظر به دستشان برسد و بعد هزینه آن را پرداخت کنند و اصولا تا قبل از دیدن کالا مورد نظر مایل به پرداخت هزینه آن نمی باشند. سیستم های ارسال برای این نوع کاربران که درصد بالایی از مشتریان خرید اینترنتی را هم شامل می شوند خدمات پرداخت درب منزل یا همان “پرداخت در محل” را ارائه می دهد.

به عبارتی در این سیستم مشتریان، محصولات مورد نظر خود را در سایت انتخاب کرده و در سبد خرید (Shopping Cart) قرار می دهند. مشتری پس از وارد نمودن اطلاعات ارسال کالا، خرید خود را نهایی می کند. از این پس شرکت پست کالا را از فروشنده دریافت کرده و به آدرس خریدار ارسال می نماید و در هنگام تحویل کالا به خریدار، مبلغ کالا و هزینه ارسال را طبق فاکتور صادر شده از خریدار دریافت می کند و در مقاطع زمانی خاص بهای کالا را به حساب فروشنده واریز می نماید.

شرایط قرارداد بستن با اداره پست برای فروشگاه اینترنتی
شرایط قرارداد بستن با اداره پست برای فروشگاه اینترنتی

چگونه با اداره پست برای ارسال کالا قرارداد ببندیم ؟

جهت استفاده و امکان پیاده سازی سرویس پرداخت در محل نیاز و ارسال کالا توسط اداره پست به عقد قرارداد “سرویس خرید و فروش اینترنتی” با شرکت پست می باشد که در قرارداد مربوطه موارد زیر اعلام شده است :

  1. ۱٫ حوزه تحت پوشش قرارداد فوق سراسر کشور می باشد.
  2. ۲٫ هزینه های پستی براساس تعرفه های مصوب و ابلاغی پست محاسبه می شود.
  3. ۳٫ افزایش نرخ تعرفه های پستی در طول مدت زمان قرار داد که توسط کارفرما اعمال می شود.
  4. ۴٫ واریز از حساب پست به حساب طرف قرارداد ۲ بار در هفته انجام می شود.
  5. ۵٫ مجموعا ۲۵۰ میلیون ریال (۵۰ میلیون ریال ضمانتنامه بانکی معتبر و ۲۰۰ میلیون ریال سفته) به عنوان تضمین از طرف قرارداد دریافت می شود.
  6. قرارداد یکساله می باشد.

با پایگان همراه باشید

درباره‌ی گروه تولید محتوا پایگان

همچنین ببینید

چگونه محصول خود را بفروشیم؟

یک پسر تگزاسی برای پیدا کردن کار از خانه به راه افتاد و به یکی …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *