خانه / تجارت الکترونیک / بهترین شرکت پرداخت درب منزل

بهترین شرکت پرداخت درب منزل

سیستم پرداخت درب منزل

در این مطلب به بررسی ویژگیهای بهترین شرکت پرداخت درب منزل (cod) می پردازیم. این روش، روش مناسبی هست که فروشندگان اینترنتی میتوانن با آن، محصولات خود را به دست مشتریان خود برسانند. در این روزها، دنیای اطراف ما علاوه بر همه ویژگی­های خاص و منحصر به فرد خود، توجه بسیاری از کاربران فضای مجازی را به طرف خرید اینترنتی از سایت­هایی که عرضه کننده محصولات اینترنتی هستند، جذب کرده است. به شکلی که خرید و فروش کالاها به وسیله شبکه ­های جهانی اینترنتی، در سال های اخیر به یکی از مهم­ترین شاخه های تجارت الکترونیک تبدیل شده است و اینترنت در واقع به عنوان یک پل بین مراکز فروش و مشتریان اصلی، باعث شده فاصله زمانی و مکانی بین کاربران و فروشگاه­های مورد نظر آنها به صفر برسد.

کاربران اینترنتی، جهت خرید و سفارش کالای مورد نظر خود، به سایتی که ارائه دهنده محصول است (یا همان فروشگاه اینترنتی) وارد می­شوند و بعد از مشاهده و بررسی کردن مشخصات آن کالا، آن را انتخاب کرده و هزینه­اش را نیز می­پردازند.

سپس با وارد کردن اطلاعات شخصی خود و همچنین آدرس پستی، اقدام به نهایی کردن پروسه خرید خود می­کنند. البته بعضی از کاربران فضای مجازی هم هستند که به خاطر کلاه برداری­هایی که در فضای مجازی انجام شده، به این جور فروشگاه­ها اعتماد ندارند که البته حق با آنها است. آنها تا وقتی که کالا مورد نظر خود را نبینند، تمایلی به پرداخت کردن هزینه محصول ندارند. برای جلب اعتماد این نوع از کاربران، شما می­توانید از سیستم پرداخت هزینه درب منزل استفاده نمایید تا این اشخاص هم بتوانند با آسودگی خیال از شما خرید کنند و نگران کلاه برداری­های احتمالی نباشند.

به عبارت دیگر در این سیستم، مشتری پس از جست و جو کردن در سایت، محصول مورد نظر خویش را انتخاب کرده و در قسمت سبد خرید ( Shopping Cart ) خود قرار می­دهد. مشتری باید بعد از وارد کردن اطلاعات ارسال کالا، خرید خودش را نهایی کند. بعد از آن، شرکت یا فروشگاه فروشنده، کالا را به شرکت پست تحویل می­دهد. شرکت پست نیز پس از دریافت کالا، آن را به آدرس خریدار محصول ارسال می­کند و در زمان تحویل داده شدن کالا به خریدار، هزینه کالا و نیز هزینه پست را بر اساس فاکتوری که از سوی خریدار صادر شده، دریافت می­نماید و در چند مقطع زمانی خاص، هزینه کالا ارسال شده را به حساب فروشنده محصول واریز می­ کند.

 

بهترین شرکت پرداخت درب منزل
بهترین شرکت پرداخت درب منزل

چطور سیستم پرداخت در محل ایجاد کنیم؟

اگر شما هم وبسایتی دارید یا اینکه به شکل کلی یک فروشگاه آنلاین را راه اندازی کرده­اید، امکان دارد برایتان پیش آمده باشد که به ایجاد یک سیستم پرداخت  در محل نیاز داشته باشید. یا امکان دارد که بسیاری از مشتریان شما، از شما درخواست پرداخت هزینه درب منزل را داشته باشند تا بتوانند پس از دریافت محصول سفارشی خود، هزینه آن را پرداخت نمایند. ما در این مقاله قصد آشنا کردن شما با شیوه ایجاد یک سیستم پرداخت درب منزل را داریم. پس تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

شما به صورت کلی از دو راه می­توانید سیستم پرداخت درب منزل را ایجاد کنید. راه اول استفاده کردن از پیک و راه دوم نیز استفاده کردن از شرکت­های ارائه دهنده این خدمات است.

روش اول: استفاده کردن از پیک

در این روش لازم است برای ارسال سفارشات، یک نیرو و کارمند پیک داشته. او باید پس از رساندن محصول به دست مشتری، هزینه آن محصول را دریافت نماید به دست شما برساند. اگر هم کارمند ندارید، می توانید از پیک­های اینترنتی استفاده کرده یا اینکه با یک شرکت پیک همکاری کنید. اما در هر صورت، این راه تنها وقتی جواب می دهد که آن مشتری در شهر خودتان ساکن باشد یا در واقع محل ارسال آن محصول، شهر خودتان باشد. مثلا در صورتی که انبار شما در شهر تهران باشد و یک مشتری از اصفهان قصد خرید کردن از شما را داشته باشد، دیگر نخواهید توانست از این روش جهت پرداخت در محل استفاده نمایید و لازم است به سراغ روش دوم بروید.

 روش دوم: قرار داد بستن با شرکت­های ارائه دهنده این خدمات

اگر مشتری­های شما از نقاط مختلف ایران هستند، دیگر نمی­شود از پیک­ها استفاده نمایید. شرکت­هایی وجود دارند که ارائه دهنده خدمات پرداخت درب منزل هستند. معتبرترین شرکت در این زمینه، خود اداره پست است. این امکان برای شما وجود دارد که با اداره پست قرارداد امضا کنید و به این وسیله، سیستم پرداخت در محل خود را فعال نمایید. البته قرارداد بستن با پست الزاماتی دارد که کار را ممکن است برای فروشگاه ها سخت کند. شرکت پایگان نیز یکی از بهترین ارائه دهندگان خصوصی این خدمت است. سرویس واسط پستی پایگان علاوه بر اینکه سیستم پرداخت در محل دارد می تواند به عنوان واسط پستی نیز عمل کرده و کار شما را بدون قرارداد با پست به شرکت پست واگذار کند.

بهترین شرکت پرداخت درب منزل
بهترین شرکت پرداخت درب منزل

چرا لازم است سیستم پرداخت درب منزل را مورد استفاده قرار دهیم؟

امکان دارد که شما به تازگی کسب و کار خود را راه اندازی کرده باشید؛ در آغاز کار افراد زیادی با کسب و کار شما آشنا نیستند و ممکن است که به کسب و کار شما اعتماد نداشته باشند. به وجود آوردن یک سیستم پرداخت درب منزل، باعث می­شود خریداران بتوانند به شما اعتماد کنند. علاوه بر آن موجب بیشتر شدن میزان فروش شما هم خواهد شد. حتی کسانی که اصلا به شما اعتماد ندارند هم می­توانند با آرامش خاطر و به راحتی از شما خرید کنند. به این دلیل که مطمعن هستند هنگامی که محصول خریداری شده با دستشان رسیده باشد پول محصول را پرداخت می­کنند.

مزایا و معایب استفاده کردن از سیستم پرداخت هزینه در محل

همانطور که گفته شد، ایجاد اعتماد در میان مخاطبان شما، از جمله مزایای سیستم پرداخت درب منزل است. همین موضوع می­تواند باعث بیشتر شدن میزان فروش شما هم بشود. البته این سیستم دارای معایبی هم هست. برای مثال، سیستم پرداخت درب منزل در اداره پست، پولی را که از مشتری­های شما می­گیرد تقریبا ۱۰ الی ۱۴ روز دیرتر به حساب شما واریز خواهد کرد. این مسئله می­تواند باعث ایجاد ضرر در کسب و کار شما شود. اما در صورتی که شما مشکلی با این تاخیر واریز پول به حساب خود ندارید، سعی کنید حتما از این سیستم استفاده نمایید.

به این دلیل که واقعا مشتری­های شما با این روش بهتر می­توانند به شما اعتماد کنند. پیشنهاد ما این است که در ابتدای راه اندازی کسب و کار خود از این سیستم استفاده کنید. بعد از گذشت مدتی که کسب و کار شما خودش را ثابت کرد و مشتریانتان توانستند به شما اعتماد کنند، می­توانید دیگر از این سیستم استفاده نکنید.

با تشکر از شما دوستان عزیز که تا پایان این مقاله با ما همراه بودید.

با پایگان همراه باشید

درباره‌ی گروه تولید محتوا پایگان

همچنین ببینید

مروری بر تاریخچه پست و ارسال از گذشته تا کنون

مروری بر تاریخچه پست و ارسال از گذشته تا کنون

ساختمان اداره پست جیمز فارلی در سال ۱۹۱۲ میلادی ساخته شده ‌است. اما این ساختمان …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *