خانه / اقتصاد / چطور با درآمد متوسط ثروتمند شویم؟

چطور با درآمد متوسط ثروتمند شویم؟

شاید برایتان جالب باشد اگر بگوییم که شما هم، حتی اگر درآمد متوسطی دارید میتوانید مثل افراد ثروتمند زندگی کنید. یعنی مثل این افراد در رفاه زندگی کنید یا ماشین گران قیمت سوار شده و مهمانی های مجلل برگزار کنید. اگر رویایی اینچنینی دارید با ادامه مطالب همراه شوید.

هر فردی تصور می‌کند برای ثروتمند شدن باید شغل خوب با درآمد بالا داشت؛ اما باید بدانید شرط اصلی پولدارشدن، حقوق بالا نیست. بلکه می‌توانید با برنامه‌ریزی درست، بهترین بهره را از پول خود ببرید و ثروتمند شوید.

برای پولدار شدن باید روی ارتباط خود با دیگر افراد جامعه نیز وقت بگذارید. در ادامه ۴ عادت مؤثر را بیان می‌کنیم که می‌تواند شما را به موفقیت و استقلال مالی برساند. در واقع همین عادت‌هاست که سبب ایجاد تفاوت میان زندگی افراد معمولی و پولدارها می‌شود.

۱- از راه‌های مختلفی به کسب درآمد بپردازید

با تکیه بر یک منبع درآمد نمی‌توانید به موفقیت مالی برسید. اگر شغل خود را از دست بدهید، مجبور خواهید شد از پس‌اندازتان استفاده کنید تا شغل دیگری پیدا کنید، اما وقتی این زمان طول بکشد چاره‌ای جز قرض گرفتن از دوستان خود نخواهید داشت؛ اما افراد پولدار معمولاً چند منبع مختلف برای کسب درآمد دارند؛ پس آن‌ها می‌توانند در شرایط عادی به قدر کافی پول پس‌انداز کنند و اگر یکی از شغل‌هایشان را از دست بدهند خیالشان راحت است که منبع درآمد دیگری دارند و به پس‌اندازها نیز دست نخواهند زد.

پیشنهاد می‌کنیم برای افزایش درآمد خود پول‌هایتان را برای گرفتن بهره بانکی در بانک بگذارید یا خریدوفروش سهام داشته باشید. می‌توانید از طریق انجام دادن کار موردعلاقه‌تان برای خود درآمد داشته باشید، در این زمینه آزادکاری بسیار خوب است تا از مهارت‌هایی که کسب کرده‌اید بهره ببرید و منبع درآمد دیگری برای خود ایجاد کنید. مثلاً می‌توانید وب سایتی را به صورت دورکاری طراحی کنید، وقتی این کارها را در زمان استراحت و بیکاری خود انجام دهید، هم به درآمد بیشتری دست خواهید یافت و هم از انجام کار موردعلاقه‌تان لذت می‌برید.

۲- در خرج کردن زیاده روی نکنید

برای ثروتمند شدن باید درست خرج کردن را یاد بگیرید. افراد پولدار و میلیونر به خوبی بر این مسئله واقف‌اند که کم خرج کردن به آن‌ها فرصت می‌دهد تا در حوزه‌ی موردنظرشان سرمایه‌گذاری کنند یا به یک خیریه کمک برسانند.

جیم ران کارآفرین موفق، برای خرج کردن، پس‌انداز کردن، سرمایه‌گذاری و کمک کردن از قانون ۳۰/۷۰ استفاده می‌کند. او می‌گوید ۷۰ درصد درآمد خود را در کارهای مهم و ضروری خرج کنید و ۳۰ درصد را به ۳ قسمت ۱۰ درصدی تقسیم کرده و به سرمایه‌گذاری، پس‌انداز و کمک کردن به دیگران اختصاص دهید.

در دخل‌وخرج و پس‌انداز کردن میان افراد پولدار و افراد فقیر تفاوت وجود دارد. به گفته‌ی ران، افراد فقیر ابتدا پول‌های خود را خرج می‌کنند و مابقی آن را پس‌انداز می‌کنند؛ اما افراد ثروتمند ابتدا سهم لازم را پس‌انداز کرده و مابقی آن را خرج می‌کنند.

پس انداز

۳- یک برنامه مناسب برای سرمایه‌گذاری داشته باشید

افراد پولدار به خوبی می‌دانند برای زیاد کردن پول‌هایشان نیاز است یک نقشه‌ی سرمایه‌گذاری داشته باشند. این نقشه باید متشکل از پرداخت منظم به حساب بودجه‌ی مشترک، حساب تجاری و حساب بازنشستگی باشد. برای ثروتمند شدن و زیاد کردن میزان دارایی خود نیاز به سرمایه‌گذاری‌های ارزشمند و بزرگ دارید. پس می‌توانید روی یک کسب‌وکار، بازاریابی، فروش محصولات جدید یا یک شرکت و استارتاپ سرمایه‌گذاری کنید. البته قبل از این که اقدامی انجام دهید، ریسک کار را در نظر بگیرید و با دانش کامل دست به سرمایه‌گذاری بزنید. ابتدا اطلاعات خود را در حوزه امور مالی افزایش دهید و با دیگران دراین‌باره حرف بزنید. باید سرمایه‌گذاری خود را از تمام جوانب مورد بررسی قرار دهید و به اطلاعات لازم دست یابید.

۴- به افراد نیازمند پول دهید

شاید خیلی برایتان سخت باشد به کس دیگری پول قرض دهید، اما باید بدانید این کار به‌قدر سرمایه‌گذاری برای ثروتمند شدن مهم است. وقتی به کسانی که نیاز به پول دارند قرض دهید، با افراد بیشتری ارتباط برقرار خواهید کرد و این می‌تواند به موفقیت مالی شما کمک کند.

وقتی به دیگران کمک کنید برای انجام این کار احساس خوشحالی و مفید بودن خواهید داشت. برای ثروتمند شدن تنها نباید پول‌ها را در یک حساب بانکی جمع کنید، بلکه باید کاری انجام دهید که برای تمام جامعه مفید باشد.

افرادی که این کار را انجام می‌دهند باور دارند همان احساس خوبی که به دیگران منتقل می‌کنند، در آخر به زندگی خودشان برمی‌گردد و در زندگی احساس شادی و رضایت خواهند داشت.

با پایگان همراه باشید

درباره‌ی گروه تولید محتوا پایگان

همچنین ببینید

شناخت مشتری

مشتریان خود را چگونه بشناسیم؟

شناخت ویژگی های مخاطبان و مشتریان یکی از موارد مهمی است که برای فروش بهتر …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *