خانه / دسته‌بندی نشده / گوگل، اپل و فیسبوک بیشتر چه افرادی را استخدام می کنند؟

گوگل، اپل و فیسبوک بیشتر چه افرادی را استخدام می کنند؟

در اولین صفحه ای که اپل برای جذب کارمند در شرکت خودش به صورت بولد گذاشته است این متن دیده می شود :

“کار کردن در اپل بهترین زندگی برای شما است که می خواهید همواره چشم همه دنیا به سمت شما  باشد “

شرکت های بزرگ و موفق همیشه نیازمند افرادی می باشد تا برای پیش برد این شرکت ها و به نائل رسیدن اهدافش تلاش کنند . بسیاری از شما نیز ممکن است خواستار کار کردن در بزرگترین و ثروتمندترین شرکت های تاریخ دنیا باشید اما ندانید این شرکت ها به دنبال چه افرادی هستند.

از طرفی استخدام نیروهای حرفه‌ای و بااستعداد یکی از مهم‌ترین دلایل موفقیت یک شرکت است. ریچارد برنسون در این رابطه می‌گوید: موفقیت در کسب‌‌و‌کار به مردم، مردم و مردم وابسته است. نیروی انسانی، مزیت رقابتی یک شرکت و فارغ از صنعتی است که در آن فعالیت می‌کند.

فرآیند استخدام برای تمام شرکت‌ها یک مشکل پیچیده است. حتی شرکت گوگل هم بعد از دو سال مطالعه در مورد چگونگی تشکیل تیمی از افراد با کارایی بالا، به پنج ویژگی نه‌چندان واضح در شخصیت افراد دست پیدا کرده است. در لیست این شرکت از هیچ ویژگی خاصی در اعضای تیم صحبت نشده است؛ زیرا هر تیم به مهارت‌ها و تواناهای متفاوتی نیاز دارد. اما نگاه دقیق‌تر به پرسونای هر عضو یک تیم موفق نتایج متفاوتی داشته است.

 

پرسونای شخصیتی، ارزش محل کار شما را تعریف می‌کند

بررسی ها نشان می دهد پرسونای هر فرد و همچنین نحوه‌ی انجام دادن کارها همان چیزی است که در مصاحبه‌ی استخدام شرکت‌های بزرگ مورد بررسی قرار می‌گیرد و به آن اهمیت داده می‌شود. پرسونا همان چهرۀ اجتماعی است که فرد به دنیای بیرون ارائه می‌کند. زمانی که سعی می‌کنید ارزش‌ها را از طریق راهی که لذت می‌برید افزایش دهید، میزان رضایت نیز بالا خواهد رفت. راهکارهایی که برای تهیه‌ی این ارزش به کار می‌برید، پرسونای محل کار گفته می‌شود. تحقیقات نشان می‌دهند که در یک محیط کاری هشت پرسونای اصلی وجود دارند:

  • سازنده
  • محقق
  • خیال‌پرداز
  • آموزش‌دهنده
  • دارای ارتباطات قوی
  • جنگجو
  • بهینه‌ساز
  • مربی

اغلب افراد بعد از انجام یک آزمون ساده می‌توانند تعیین کنند که به استفاده از کدام پرسونا علاقه‌ی بیشتری دارند.

مدیران گوگل، فیسبوک و اپل پرسوناها را استخدام می‌کنند

اگر تمام مقالات منتشرشده در مورد چگونگی استخدام در شرکت‌هایی مانند گوگل، فیسبوک و اپل را مطالعه کرده باشید متوجه می‌شوید که همه‌ی آن‌ها در مورد نتایج کاندیداها صحبت می‌کنند. آیا شما می‌توانید جزئیات دقیق چگونگی موفقیت خود را در گذشته شرح دهید؟ دانستن پاسخ این سؤال از این جهت اهمیت دارد که مدیر استخدام با دقت به نحوه‌ی به هدف رسیدن گوش می‌کند و نقاط قوت شما را در نظر می‌گیرد. تجربیات نه‌تنها اهمیت دارند بلکه نوع عملکرد شما برای انجام دادن وظایف نیز بسیار مهم است. به این روش مصاحبه، مصاحبه‌ی رفتاری گفته می‌شود و تکنیک پرطرفداری برای مصاحبه است؛ زیرا رفتار شما را در تک‌تک کارهایی که انجام داده‌اید زیر نظر می‌گیرد. مدیران باهوش استخدام می‌دانند باید افرادی با پرسونا یا رفتار مناسب برای موفقیت تیم استخدام کنند. چالش اصلی این است که هیچ دو تیمی اهداف یکسانی برای پروژه‌های خود ندارند و نیازی نیست که دو نفر در یک تیم پرسونای یکسان داشته باشند و همچنین هر تیم به پرسوناهای خاصی برای رسیدن به موفقیت احتیاج دارد.

آیا می‌خواهید به رضایت شغلی برسید؟ پرسونای خود را بشناسید و آن‌ها را از راه صحیح به کارفرما نشان دهید

پرسونای شما بهتر از بیان کردن ارزش‌ها  است و کارفرما را برای استخدام متقاعد می‌کند. این شفافیت به کارفرما کمک می‌کند به درک بهتری از ویژگی‌ها و مزایای شما برسد. مدیریت کردن انتظارات رئیس و اعضای تیم یکی از مهم‌ترین فاکتورهای رسیدن به شغل موفق و رضایت‌بخش است. زمانی که انتظارات دو طرف برآورده شود، ارتباطات قوی‌تر می‌شود و میزان رضایت نیز بالا می‌رود. این موضوع همچنین کمک می‌کند که به واسطه‌ی دانش، پروژه‌ها و کارهایی که انجام داده‌اید شهرت و اعتبار کسب کنید و به‌عنوان یک متخصص در حوزه‌ی کاری خود شناخته شوید. تقویت کردن پرسونا همچنین کمک می‌کند که همیشه در مسیر باقی بمانید و شغل خود را از دست ندهید. بنابراین اگر می‌خواهید توسط شرکت‌های بزرگ استخدام شوید، باید ابتدا پرسونای خود را تشخیص دهید.

با ما همراه باشید

 

درباره‌ی گروه تولید محتوا پایگان

همچنین ببینید

فروشگاه زنجیره ای فرانسوی با برند “دکتلون” وارد ایران شد

برند «دکتلون» فرانسه، بزرگ‌ترین فروشگاه زنجیره‌ای دنیا در لوازم ورزشی و البسه، با امضای قرارداد …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *