خانه / تجارت الکترونیک / کدام یک مهم تر است؟ حمل و نقل رایگان سفارشات اینترنتی یا سرعت تحویل آن ها به مشتری؟

کدام یک مهم تر است؟ حمل و نقل رایگان سفارشات اینترنتی یا سرعت تحویل آن ها به مشتری؟

معمولاً فروشگاه های اینترنتی برای مشتریان خود، در صورتی حمل و نقل رایگان را انجام می‌دهند که این مشتریان، به اندازه یک مبلغ مشخصی، از فروشگاه مورد نظر خرید کرده باشند. این قیمت برای فروشگاه های اینترنتی مثل هم نیست و بسته به بزرگی و کوچکی این فروشگاه ها و میزان موفق بودنشان، با هم فرق می‌کند.

تحویل رایگان سفارشات یا سرعت تحویل

اهمیت حمل و نقل رایگان سفارشات اینترنتی، برای مشتریان

تعیین کردن یک قیمتِ حداقلی، برای حمل و نقل رایگان سفارشات، موضوع رایجی است که معمولاً فروشگاه های اینترنتی آن را طبق قابلیت های خود در نظر می‌گیرند. شرکت اینترنتی توی (Toy)، که رتبه‌ی ۳۸ را در بین برترین خرده فروشی های اینترنتی دارد، در سال ۲۰۱۵ این قیمت حداقلی خود را از ۴۹ دلار به ۱۹ دلار کاهش داد. این میزان، یکی از کم ترین قیمت های حداقلی بود که فروشگاه های اینترنتی برای حمل و نقل رایگان در نظر گرفته بودند. این شرکت بعد از این مورد، قیمت مورد نظر را به ۲۹ دلار افزایش داد ولی امروزه در حال انجام حمل و نقل به صورت رایگان برای هر گونه سفارش و با هر قیمتی برای مشتریان است؛ یعنی برنامه ای را – البته به صورت موقتی – اجرا می‌کند که در آن، قیمت حداقلی برای حمل و نقل به صورت رایگان در نظر گرفته نشده و تمام حمل و نقل ها به طور رایگان انجام می‌گیرد.

حمل و نقل رایگان، موضوعی بسیار مهم برای شمار زیادی از مشتریان اینترنتی است. بر طبق گزارشی که در ژانویه‌ی سال ۲۰۱۷ در مورد مهم ترین فاکتورهای خرید آنلاین انجام شد، حمل و نقل رایگان دومین عامل مهم در خرید اینترنتی مشتریان بود (مهم ترین عامل، قیمت محصول بود). تعداد زیادی از فروشگاه های اینترنتی در حال ارائه دادن حمل و نقل به طور رایگان در شرایطی ویژه هستند و تعدادشان نیز در حال افزایش است. بر طبق آمار سال ۲۰۱۶، در میان بزرگ ترین خرده فروشان اینترنتی در آمریکای شمالی، ۳۸۷ تا از آن ها دارای امکانِ حمل و نقل رایگان سفارشات بودند. البته این تعداد، هم فروشگاه هایی را شامل می‌شد که یک حداقل قیمتی را برای حمل و نقل مجانی در نظر گرفته بودند و هم فروشگاه هایی که این حداقل را تعیین نکرده بودند و برای همه‌ی محصولات، حمل و نقل را رایگان انجام می‌دادند. این تعداد در سال ۲۰۱۵، برابر با ۳۰۳ فروشگاه بود که در یک سال، رشدی معادل ۲۸% داشته است.

تحویل رایگان سفارشات یا سرعت تحویل

حمل و نقل سریع در مقابل حمل و نقل رایگان – کدام برای مشتریان مهم تر است؟

اخیراً خرده فروشان به ارسال سریع تر سفارشات نیز توجه زیادی دارند؛ اگرچه مشتریان بیان کرده اند که این موضوع آنچنان برای آن ها اولویت ندارد (در بررسی ژانویه‌ی ۲۰۱۷، عامل سرعت تحویل سفارشات، بر مبنای نظر مشتریان، اولویت چهارم را داشت). در سال ۲۰۱۶، در بین ۵۰۰ خرده فروش، ۳۳۴ تای آن ها گزینه‌ی تحویل روز بعد (next-day delivery) را برای سفارشات خود داشتند و ۳۱ عدد از آن ها، سفارشات را در همان روز تحویل می‌دادند (same-day delivery) که این تعداد در سال ۲۰۱۵، به تعداد ۲۶ فروشگاه بود.

بر طبق بررسی هایی که اخیراً انجام شده است، حمل و نقل سفارشات به صورت رایگان، مهم تر از حمل و نقل سریع آن ها بوده است و اکثر مشتریان، حاضر بودند مدت زمان طولنی تری را منتظر دریافت سفارش خود بمانند اما حمل و نقل آن ها رایگان باشد. شکل زیر نیز نشان می‌دهد که اولویت اول مشتریان، حمل و نقل به صورت رایگان است.

تحویل رایگان سفارشات یا سرعت تحویل

با پایگان همراه باشید

درباره‌ی گروه تولید محتوا پایگان

همچنین ببینید

احتمال خرید خرده فروشی تارگت توسط آمازون در سال ۲۰۱۸

جین مانستر از مؤسسه‌ی تحقیقاتی لوپ ونچرز، پیش‌بینی‌های جالب توجهی در خصوص خرید‌های آینده‌ی خرده …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *