خانه / اقتصاد / چگونه کالای خود را دنیای دیجیتال معرفی کنیم؟

چگونه کالای خود را دنیای دیجیتال معرفی کنیم؟

بخش دوم

 

تجربه خرید را شخصی سازی کنید

  • مشتریان خود را بشناسید

برای اینکه مشتریان خود را بشناسید از آنها اطلاعاتی در قالب فرم “یک تست فشن” بگیرید و بر همان اساس فروش آنها را شخصی سازی کنید. طی فرآیندی محصولاتی را که آن فرد به سمت آنها گرایش دارد یا سلیقه اش با آنها جور است، به او پیشنهاد کنید. این امر علاوه بر راضی نگه داشتن مشتری از جنس خرید خود این احساس را به او می دهد که شما مانند یک فروشگاه فیزیکی به او مشاوره می دهید و در خریدش او را کاملا راهنمایی می کنید.

  • از کوکی ها برای شخصی سازی خرید استفاده کنید

کوکی یک سرنخ متنی و کد است که در مرورگر فرد ذخیره می شود. می توان از این کوکی ها برای سهولت دسترسی به مشتری استفاده کرد. مثلاً پس از هر ورود به وبسایت لازم نیست تا فرد نام کاربری و رمز عبور خود را برای ثبت سفارش هر بار وارد کند. در تجارت الکترونیک این چهار cookie معروفترین ها هستند.

Website functionality cookies، Website analytics cookies، Customer preference cookies، Targeting cookies

  • فرم پاپ آپ

فرم های پاپ آپ روش مناسبی هستند برای اینکه شخص را از خبرنامه، فشن نامه یا محصولات و تخفیف های خود آگاه کنید. سایت های خوب دنیا این فرم پاپ آپ را در حالی که زمینه پشت فرم سایت اصلی است به حالت تار یا خاکستری رنگ، نمایش می دهند و بعد در ازای یک نوید و مژده خوب اطلاعات ایمیلی و تماسی آنها را می گیرند تا ارتباط خود را با مشتری از دست ندهند. با این کار مشتری را همیشه نسبت به برند خود آگاه می کنند.

 

دیجیتال

 

صداقت، گشاده رویی و واقع گرایی

در دوره ای زندگی می کنیم که برندها باید صادق و شفاف باشند. امروز بیش از هر برهه دیگری از زمان یک مشتری ناراضی می تواند صدمه بیشتری به کمک شبکه های اجتماعی به برند شما وارد سازد.

  • در قسمت دیدگاه کاربران صادق باشید

اگر در صنعت خرده فروشی هستید می دانید که تا چه حد اعلام نظرات یا دیدگاه کاربران حیاتی و ضروری است. این دیدگاه ها می توانند به راحتی در خرید دیگر مشتریان شما اثر بگذارند. بعضی از فروشگاه ها فقط دیدگاه های مثبت را نشان می دهند که مشتریان بیشتری تصمیم به خرید بگیرند. با این دیدگاه که “هر چه دیدگاه بهتر، جنس فروخته شده بیشتر”.

هدف از نشان دادن این دیدگاه پرورش یک رابطه سراسر صادق با مشتری است. این برند حتی در قسمت خلاصه اطلاعات محصول نیز این ویژگی را در اختیار مشتری قرار می دهد.

  • واقعی بمانید

شبکه های اجتماعی دیگر امروز به هیچ برندی اجازه نمی دهند تا دیکتاتور صنعت فشن باشند و به کسی بگویند: “شما به اندازه کافی زیبا نیستید تا محصول ما را استفاده کنید”. اگر برندی بود که چنین حرفی را زد مردم به سادگی به آن می گویند: “برو به جهنم!”.

رابطه صحیح با عکس های واقعی شکل می گیرد. هر محصول جدید که به طور مثال یک خانم با آیفونش از خود سلفی گرفته و آن را به اشتراک گذاشته را درنظر بگیرید. به جرات می توان گفت بسیار مهم تر از عکسی است که تیم تولید شما با امکانات ویژه در عکاسخانه شما گرفته اند.

  • پیامی شفاف بفرستید

در صنعت تک فروشی آنلاین، چیزی که بیزنس ها را از هم متمایز می سازد این است که حرف خود را واضح بزنند و بگویند رسالت شان چیست و چه برای آن می کنند. بزرگترین سود و مزیت این پیام این است که نه تنها مشتریان بلکه خود شما، تیم شما و حتی تولید کننده شما نیز هر روز رسالت فروش شما را می بیند و سعی می کند هیچ وقت از هدف خود دور نشود.

  • برند سایت خود را اول قرار دهید

آیا شما اول برند محصولتان را بزرگ نمایی می کنید یا برند سایت خود را؟ ممکن است بسته به نوع فعالیت شما هر دوی این امور کاری صحیح و منطقی باشد. بهتر است در کنار هر عکسی که از محصول نمایش می دهید عکسی از برند و لوگو خود قرار دهید تا مشتری بداند چنین کالای اصیلی را از چه سایتی می تواند خریداری کند. در عصر جدید، بیشتر سایت های موفق ابتدا برند خود را معرفی کرده اند و بعد برندهای مطرح محصول خود را.

 

 

دنیای دیجیتال

با ما همراه باشید

درباره‌ی گروه تولید محتوا پایگان

همچنین ببینید

با تجارت الکترونیک و انواع مدل‌های کسب وکار در این حوزه آشنا شوید؛ مدل کسب و کار B2C

با تجارت الکترونیک و مدل های کسب وکار در این حوزه آشنا شوید؛ مدل کسب و کار B2C

در مطلب قبلی در مورد مفهوم تجارت الکترونیک و پرکاربردترین مدل‌های کسب و کار در …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *