خانه / تجارت الکترونیک / چگونه محصول خود را بفروشیم؟

چگونه محصول خود را بفروشیم؟

یک پسر تگزاسی برای پیدا کردن کار از خانه به راه افتاد و به یکی از فروشگاه های بزرگ در ایالت کالیفرنیا که همه چیز می فروشند، رفت.مدیر فروشگاه به او گفت: «یک روز فرصت داری تا بطور آزمایشی کار کرده و در پایان روز با توجه به نتیجه ی کار در مورد استخدام تو تصمیم می گیریم.»

در پایان اولین روز کاری، مدیر به سراغ پسر رفت و از او پرسید که چند تا فروش داشته است.

پسر پاسخ داد: یک فروش

مدیر با تعجب گفت: تنها یک فروش؟! بی تجربه ترین متقاضیان در اینجا حداقل ده تا بیست فروش در روز دارند. حالا مبلغ فروشت چقدر بوده است؟

پسر گفت: ۱۳۴,۹۹۹ دلار.

مدیر تقریباً فریاد کشید: ۱۳۴,۹۹۹ دلار؟ مگر چه فروخته ای؟

پسر گفت: «اول یک قلاب ماهیگیری کوچک فروختم، بعد یک قلاب ماهیگیری بزرگ، بعد یک چوب ماهیگیری گرافیت به همراه یک چرخ ماهیگیری ۴ بلبرینگه. بعد پرسیدم کجا می روید، گفت ماهیگیری در خلیج پشتی. من هم گفتم پس به قایق هم احتیاج دارید و یک قایق توربوی دو موتوره به او فروختم. بعد پرسیدم اتومبیل تان چیست و آیا می تواند این قایق را بکشد که گفت هوندا سیویک. پس من هم یک بلیزر به او پیشنهاد دادم که او هم خرید.»

مدیر با تعجب پرسید: او آمده بود که یک قلاب ماهیگیری بخرد و تو به او قایق و بلیزر فروختی؟

پسر به آرامی گفت: نه، او با همسرش دعوا کرده و اعصابش به هم ریخته بود و آمده بود یک بسته قرص اعصاب بخرد که من گفتم پس آخر هفته ی شما خراب شده است، بیا یک برنامه ی ماهیگیری برایت ترتیب بدهم!

دلیل این موفقیت بی نظیر چه بود؟

احترام به مشتری، حس کمک کردن به مشتری و هم درد بودن با مشتری، اینها همگی می توانند جواب درست باشند.

راهکارهایی برای فروش بهتر محصول:

به مشتری اجازه دهید به شما اعتماد کند.

بارها پیش آمده است که وارد مغازه‌ای شده‌ام، وسیله‌ی مورد نیاز و باب میلم را هم انتخاب کرده‌ام اما در آخر به علت اعتماد نکردن به فروشنده، از خرید آن منصرف شده‌ام.

همین موضوع در خرید‌های اینترنتی هم بسیار پیش می آید، خرید بلیط قطار و هواپیما، بازی و فیلم، وسیله تزئینی، پوشاک و خیلی چیزهای دیگر، بسیاری از اینها توسط مشتریان خریداری نشده اند چون به وبسایت فروشنده اعتماد نکرده‌اند.

کمی طراحی شفاف و حداقل داشتن نماد اعتماد الکترونیک، باعث ایجاد یک اعتماد نسبی خواهد شد، همچنین دریافت پول به صورت نقدی هنگام تحویل محصول (پرداخت در محل) یک نکته مهم در اعتماد مشتری است.

 

۹۰٪ از زمان را به صحبت‌های مشتری اختصاص دهید.

یک وقت‌هایی فروشنده آنقدر از یک محصول تعریف می‌کند و حرف می‌زند که احساس می شود بجای یک تی شرت داری یک جلیقه ضدگلوله می خری.

گفتگوی دو طرفه داشتن خوب است اما نه اینکه مشتری فقط شنونده باشد. در وبسایت‌ها و فروشگاه‌های خود بخشی برای ارسال نظر، حتماً در نظر بگیرید.

زیره به کرمان نبرید!

خود این عبارت ۴ کلمه‌ایِ بیان‌گر همه چیز هست و به اندازه ۴ پاراگراف در خودش مفهوم و محتوا دارد. پس زیره به کرمان نبریم

 

به مشتریان خود زمان بدهید تا تصمیم‌گیری کنند.

یکهو جواب نه شنیدن یا کلیک نکردن روی گزینه‌ی خرید، ضدحال بدی هست. کمی صبوری و ایجاد فضای تصمیم‌گیری برای مشتری یعنی جواب بله شنیدن و کلیک شدنِ گزینه‌ی خرید.

پاسخ به سوالات خریدار به جای متقاعد کردن او، فرصت تصمیم‌گری درست برای او ایجاد می‌کند.

 

زمانی که محصول خود را تلفنی می‌فروشید، بایستید.

تلفن صحبت کردن آداب خاص خود را دارد، حالا چه برسد به اینکه بخواهیم تلفنی محصول خود را هم بفروشیم. ایستاده تلفن حرف زدن نوعی اشتیاق و آمادگی در فرد ایجاد می‌کند و مسلط‌تر می‌توانید محصول خود را بفروشید.

تا آخرین نفس پیگیر باشید.

فروش رفتن محصول اتمام کار نیست، تازه شروع ماجراست! تا رسیدن محصول به دست خریدار پیگیر باشید. اگر فروش انیترنتی دارید حتما از یک شرکت لجستیکی مناسب برای ارسال محصول استفاده کنید، تا به رسیدن خرید به دست مشتری مطمئمن باشید. این پیگیر بودن یعنی ایجاد حس رضایت در مشتری و شانس خرید دوباره از شما.

خوش‌بین باشید، نه واقع‌گرا!

واقع‌بین بودن یعنی محصول من یا فروش می‌رود یا نه، اما خوش‌بین بودن یعنی محصول من یا فروش می‌رود و یا سعی می‌کنم برای فروش آن.

همه‌ی راه‌ها را طی کنید تا یک جواب مثبت بگیرید.

منظور از همه‌ی راه‌ها یعنی همین مواردی که گفته شد و موارد مشابه و توصیه‌های دیگر. مطمئناً هر کدام از این توصیه‌ها می‌تواند به شما یک جواب مثبت هدیه بدهد.

با پایگان همراه باشید

درباره‌ی گروه تولید محتوا پایگان

همچنین ببینید

پرداخت درب منزل

بهترین شرکت پرداخت درب منزل

سیستم پرداخت درب منزل در این مطلب به بررسی ویژگیهای بهترین شرکت پرداخت درب منزل …

یک نظر

  1. خیلی عالی بود لطفا بیشتر توضیح بدید

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *