خانه / تجارت الکترونیک / پیش بینی اکوسیستم خرده فروشی ها در سال ۲۰۱۸

پیش بینی اکوسیستم خرده فروشی ها در سال ۲۰۱۸

ارسال سریع، دسته بندی های بزرگتر و تجاری سازی داده محور از جمله موضوعاتی هستند که برای ادامه رشد تجارت الکترونیک و خرده فروشی در سال ۲۰۱۸ ضروری اند.

پیش بینی روند خرده فروشی در سال 2018

جدای از همه ی اتفاقاتی که در سال ۲۰۱۷ بر سر صنعت خرده فروشی آمد و صدها باری که این صنعت صدای مرگ خود را شنید، گزارش وزارت بازرگانی ایالات متحده رشد ۱۵ درصدی تجارت الکترونیک در سال ۲۰۱۷ را نشان می دهد و ارزش سهام بسیاری از خرده فروشان با تکیه بر ابتکارات افزایش پیدا کرده است. این پروژه ها با تکیه بر موفقیت در سال ۲۰۱۷ و بهبود وضعیت اقتصاد و همچنین نوآوری و خلاقیت خود، فرصت رشد بیشتری در سال ۲۰۱۸ خواهند داشت.

همه مصرف کنندگان هنگامی که نام تجارت الکترونیک را می شنوند، تمایل دارند روی آمازون تمرکز کنند اما داده ها نشان می دهد گرچه آمازون سهم بزرگی از تجارت الکترونیک را در اختیار دارد اما به اندازه کافی در دسترس نیست. سهم بازار آمازون در ۲۰۱۷ نسبت به ۲۰۱۶ مقداری کاهش را نشان می دهد. این درحالی است که بخش غیرآمازون تجارت الکترونیک رشد بیشتری داشته است.

مفهوم اکوسیستم در خرده فروشی :

عبارت و مفهوم اکوسیستم خرده فروشی برای تغییر و نوآوری به وجود آمده است و تنها زمانی اهمیت دارد که نوآوران واقعی در ارائه تجارب حقیقی مصرف کننده به اوج می رسند. منظور از اکوسیستم خرده فروشی شرایطی است که در آینده پیرامون صنعت خرده فروشی خواهد بود و بر روند آن تاثیر می گذارد.

در مرکز تحقیقاتی CommerceHub روزانه اطلاعات بیش از ۱۱،۰۰۰ خرده فروش بازارها، برندها و توزیع کنندگان برای آگاهی از آینده خرده فروشی ها جمع آوری و بررسی می شود. براساس این بررسی ها پنج پیش بینی وجود دارد که روی اکوسیستم خرده فروشی در سال ۲۰۱۸ تاثیرگذار خواهد بود:

۱- سیستم های تحویل سریع

آمازون میلیاردها دلار برای ساختن شبکه ای از صدها مرکز پردازش سفارشات آنلاین خود در سراسر جهان سرمایه گذاری کرده است. برای رقابت با آمازون، خرده فروشان باید پیشنهادات رقابتی حمل و نقل را با گزینه های تحویل سریع ارائه دهند. اما هنگامی که آنها قادر به سرمایه گذاری در دارایی های فیزیکی آمازون نیستند، چگونه می توانند رقابت کنند؟ شاید چاره کار بقیه خرده فروشان به حداکثر رساندن ارزش دارایی های خود – فروشگاه های فیزیکی و انبارهای خود – و تکیه بر شبکه حمل مویرگی به منظور بهینه سازی حمل و نقل و انتخاب حامل مناسب -مثل شرکت های لجستیکی طرف سوم- برای کاهش هزینه ها و تحقق وعده های تحویل رقابتی باشد.

در حال حاضر بیشتر حمل و نقل های خرده فروشان در ایالات متحده وابسته به خدمات چند روزه توسط حمل کننده های سنتی بسته، مانند UPS و FedEx است. با این حال، فروشندگان به طور روزافزونی تحویل در همان روز را به عنوان ضرورت تحول می بینند. استفاده از شبکه پیک های محلی و تحویل یک روزه برای سفارشات آنلاین در فروشگاه ها، بخشی از یک پیشنهاد کلی حمل و نقل برای خرده فروشان است.

ارسال سریع پایگان

۲- زنجیره تامین دوجهته

در فروش سنتی، رابطه بین خرده فروش و تامین کننده یک رابطه یک طرفه بود. این رابطه یکطرفه زمانی که برندها مستقیما نمی توانستند فروش به مصرف کنندگان را داشته باشند به خوبی کار می کرد. با این حال، در تجارت الکترونیک امروز در حالیکه کانال های خرده فروشی افزایش یافته، برندها مستقیما کالاهای خود را به فروش می رسانند. بدون هماهنگی و ارتباط دوطرفه بین خرده فروشان و برندها، موجودی ممکن است در کانال های بدون تقاضا انباشته شده و منجر به سناریویی شود که در آن خرده فروشان مجبور به از بین بردن یا حراج محصولات برندها شوند.

در واقع بایستی خرده فروشان و برندها موجودی جغرافیایی خود را در بستر یک شبکه مناسب توزیع کنند. در این مدل، برندها سفارشات مربوط به خرده فروشی را تامین می کنند و خرده فروشان نیز سفارشات مستقیم مصرف کننده را برای برندها انجام می دهند.

پس از آن زنجیره تامین یک طرفه دو طرفه می شود، شبیه به اینکه چگونه صاحب خانه با پانل های خورشیدی می تواند تامین کننده برق در شبکه در زمان اوج نور خورشید و مصرف کننده برق از شبکه در شب باشد. از طریق هماهنگی زنجیره تامین، خرده فروشان و برندها می توانند مشکل تقاضای اضافی محصول را حل کرده و راه های ارزان تری را برای تحویل محصولات به مصرف کنندگان سریع پیدا کنند.

۳- روابط قوی با تامین کننده

داده های مرکز CommerceHub نشان می دهد که در سال ۲۰۱۶، تقریبا یک سوم کل فروش آنلاین، از محصولات جدیدی که به فروشگاه آنلاین خرده فروشی ها افزوده شده، صورت گرفته است. خرده فروشان همیشه به دنبال ایجاد روابط با تامین کننده گان جدید برای کمک به رشد تنوع محصولات آنلاین هستند، اما برخی از خرده فروشان از فرصت موجود برای ایجاد رابطه بهتر با تامین کننده موجود خود غافل هستند.

تجزیه و تحلیل داده های محصول و موجودی شبکه خرده فروشی نشان می دهد که بسیاری از خرده فروشان قادرند تنها بخشی از محصولات ارائه شده توسط تامین کنندگان خود را به فروش برسانند، و آن هم اغلب یک بخش کوچک است. در حالی که این محصولات بهترین فرصت برای خرده فروشان است، زیرا آنها با این کار رابطه با تامین کننده فعلی خود را تحقیر می کنند، این تاکتیک حتی در مقایسه با تجزیه و تحلیل رقابتی مفیدتر است.

۴- برنامه الگوریتم انتخابی

داده های زیادی مربوط به خرده فروشی آنلاین همواره در دسترس هستند. خرده فروشان نیاز به استفاده از داده های بزرگ برای ترکیب منابع متنوع اطلاعاتی و ایجاد ارزش برای مشتریان (و سهامداران) خود هستند. به عنوان مثال، این یک شیوه استاندارد برای خرده فروشان است که به طور مداوم بر انتخاب محصولات رقبای خود نظارت کنند. سپس این اطلاعات رقابتی با مجموعه محصولات موجود در خرده فروشی و محصولات عرضه شده توسط تامین کننده مقایسه می شود. پس از آن شکاف ها یا به اصطلاح “gaps” های موجود در محصولات رقبا دسته بندی شده به سرعت بسته می شوند، که می تواند به افزایش درآمد خرده فروشان منجر شود زیرا مصرف کنندگان محصولات موجود را در دسترس تر می بینند.

این نوع تجزیه و تحلیل حتی زمانی موثرتر می شود که خرده فروشان فایل های اطلاعاتی مشتری خود را با داده های جمعیت شناختی آن منطقه که درآمد، نحوه زندگی و دیگر اطلاعات را در مورد مشتریان خود فراهم می کنند، بررسی کنند.

پیش بینی اکوسیستم خرده فروشی ها در سال 2018

۵- تمرکز بر مصرف کننده: درسی از آمازون

هنگامی که شما آن تمام این اقدامات را انجام دهید، می بینید که باز هم آمازون برنده است. زیرا تمرکز وسواسی آن در خدمت به مشتریان خود است. از دومین مشتری، جستجوی خود را جهت محصولی برای زمان تحویل آغاز می کند. خرده فروشان و برندها باید از فن آوری های جدید برای ارائه تجربه های منحصر به فرد و رضایت بخش برای مشتری استفاده کنند. این اقدامات از بازسازی سیستم های تحویل گرفته تا ساختن و افزایش روابط با تامین کننده ها، از طریق تجزیه و تحلیل و ارائه محصولات تکمیلی برای مصرف کنندگان از همه برندها را شامل می شود.

خرده فروشان بایستی خود را به خاطر تجربه مصرف کنندگان بهینه سازی کنند؛ زیرا این دقیقا همان چیزی است که آمازون انجام می دهد.

با پایگان همراه باشید

درباره‌ی گروه تولید محتوا پایگان

همچنین ببینید

ارسال بسته های فدکس باعث سودآوری این شرکت شده است

ارسال بسته های تجارت الکترونیک، باعث سودآوری بیشتر برای فدکس شده است

شرکت لجستیکی فدکس (Fedex) و دیگر شرکت‌های ارسال بسته ای که در کار تحویل بسته‌های …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *