خانه / اخبار / پای شرکت پست به شبکه توزیع مرغ باز می شود

پای شرکت پست به شبکه توزیع مرغ باز می شود

قائم مقام وزارت صمت از استقرار سامانه پایش توزیع کالاهای اساسی با همکاری شرکت پست ایران تا دو هفته آینده در کشور خبر داد. این اقدام در راستای طرح رصد بازار مرغ از تولید تا خرده فروشی صورت می گیرد.

علیرضا رزم حسینی در نشست ستاد تنظیم بازار درباره طرح رصد بازار مرغ از تولید تا خرده فروشی اظهار کرد: این طرح آزمایشی از شهرستان قم آغاز و از ۱۸ مرداد ۱۴۰۰ در ۳۱ استان اجرایی شد. تمام تولید مرغ توسط شبکه اداره پست توزیع و توسط شبکه هوشمند مدیریت می‌شود. میزان تولید و توزیع کالا به تمام جزئیات تحت رصد و پایش قرار می‌گیرد.

توزیع مرغ در مراکز فروش مرغ از طریق شرکت پست

او با تاکید بر همکاری وزارت جهاد، صمت و پست گفت: هم اکنون مواد پتروشیمی را به عنوان هدف بعدی طرح رصد بازار در نظر می‌گیریم. نیازی نیست تمام کالاها وارد این شبکه شوند، اما کالاهای دارای محدودیت عرضه یا مشمول یارانه از این طرح کنترل خواهند شد. شبکه گسترده پست در سراسر کشور راهکار مناسبی برای این موضوع خواهد بود.

دلیل همکاری با شرکت پست برای توزیع مرغ چیست؟

یکی از نواقص شبکه توزیع این بود که کالا در شبکه توزیع قابل رصد نبود. منظور کالاهایی است که به دلیل استفاده از سیستم‌های حمایتی، ارز یا نهاده ارزان یا به هر دلیل دیگر، دولت بر توزیع آن‌ها حساس است و از نظر سیستم‌های نظارتی و برنامه‌ریزی کلان، کیفیت توزیع آن‌ها مهم است.

در سال‌های گذشته همواره درمورد این کالاها مشکل وجود داشته و عدد تولید و توزیع همواره اختلاف داشته است. اکنون امکانات خوبی از نظر سخت افزاری و نرم افزاری در شرکت پست ایجاد شده که می تواند کالا را به همان نقطه‌ای که باید برود برساند و آمار بدهد که مرغ به آن نقطه جغرافیایی اعم از واحد صنفی یا یک منزل رسیده و چه تعداد تحویل داده شده است.

سخنگوی وزارت صمت در این مورد گفته است : با این سیستم توزیع مطمئن هستیم چه مقدار مرغ به کدام واحد صنفی یا صنعتی تحویل داده شده و قابل انکار هم نیست. بنابراین اطلاعات در یک سیستم بر خط در سطح کشور قابل رصد است و برای برنامه ریزی اطلاعات خوبی در اختیار مدیران کشور قرار داده شده است.

اما سوال اینجاست آیا شرکت پست با امکاناتی که در اختیار دارد می تواند از پسِ این عملیات برآید؟ باید منتظر باشیم و نتیجه را طی چند ماه آینده بررسی کنیم.

پای شرکت پست به شبکه توزیع مرغ باز می شود

کالای پستی بعدی محصولات پتروشیمی است

اگر اجرای این طرح موفقیت آمیز باشد، قرار است این طرح در مورد سایر کالاها به خصوص پتروشیمی مورد استفاده قرار گیرد . با توجه به اهمیت و اولویت کالاها سیستم بعدی، سیستم توزیع پتروشیمی است که به دلیل اختلاف قیمت در بورس و بازار آزاد، این نگرانی وجود دارد کسانی که در بورس برنده می‌شوند کالا را به محل مصرف می‌برند یا نه که باز هم با پست این سیستم تحت رصد قرار می‌گیرد. مطلع می‌شویم کالا کجا رفته و می‌توانیم از فرد دریافت کننده مطالبه کنیم. بنابراین کسانی که مجاز به دریافت هستند می توانند محصولات پتروشیمی را دریافت کنند.

این سوال وجود دارد که آیا شرکت های خصوصی توزیع نیز می توانند در این زمینه به وزارت صمت و پست کمک کنند؟

درباره‌ی گروه تولید محتوا پایگان

همچنین ببینید

مزایای خدمات شرکت های لجستیک طرف سوم برای فروشگاه های اینترنتی

امروزه استفاده فروشگاه‌های اینترنتی از شرکت های لجستیک طرف سوم (۳PL) به بخشی مهم از …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonدریافت مشاوره و تماس با پایگان