خانه / لجستیک / انبار / مراکز آماده سازی سفارشات آنلاین در بزرگترین فروشگاه آنلاین جهان

مراکز آماده سازی سفارشات آنلاین در بزرگترین فروشگاه آنلاین جهان

بهترین فروشگاه آنلاین جهان، الگوی خوبی برای سایر افرادی است که می‌خواهند فروشگاه اینترنتی خود را به خوبی مدیریت کنند. آیا شما هم دارای یک فروشگاه اینترنتی هستید و برای ارسال سریع محصولات به دست مشتریان دچار مشکل هستید؟ اگر این طور است و یا این که علاقه مند به بالا بردن آگاهی‌تان در مورد تجارت الکترونیک و فروشگاه های اینترنتی و نحوه‌ی ذخیره سازی محصولات آن‌ها هستید، این مطلب برای شما مفید خواهد بود.

مراکز آماده سازی سفارشات آنلاین در بزرگترین فروشگاه آنلاین جهان

این موضوع که آمازون قادر است سفارشات اینترنتی را به راحتی در کمتر از دو روز و یا حتی در عرض چند ساعت به دست مشتریانش برساند، به دلیل تعداد زیاد انبارها و مراکز تامین و تدارکی است که آمازون در اختیار دارد. پس با ما همراه باشید تا نکات جالبی را در مورد انبارهای بهترین فروشگاه آنلاین جهان بدانید.

 

آمازون چه مکان هایی را برای ذخیره‌ی کالا و آماده‌سازی نهایی آن‌ها در اختیار دارد؟

در حال حاضر (نوامبر ۲۰۱۷)، بهترین فروشگاه آنلاین جهان – آمازون – تقریباً به میزان ۱۵۰ میلیون فوت مربع (حدود ۵ مایل مربع) فضا در اختیار دارد که یا از آنِ خودش است و یا آن ها را اجاره کرده است و از آن ها برای ذخیره سازی و انتقال خرید های اینترنتی مشتریان به درب منزلشان استفاده می‌کند.

این فضاها، شامل مراکز تامین و تدارک بزرگ، مراکز کوچک‌تر و سایر تجهیزات و فضاهایی است که برای تحویل سریع سفارشات به مشتریان (در عرض چند روز و یا حتی چند ساعت)، برای آمازون کارکرد دارد. نقشه‌ی زیر، مکان و تخمینی از اندازه‌ی این فضاها در آمریکا را نشان می‌دهد

مراکز آماده سازی سفارشات آنلاین در بزرگترین فروشگاه آنلاین جهان

شکل زیر نیز مساحت این مکان های تامین و تدارک سفارشات اینترنتی را بر حسب فوت مربع در هر سال، از ابتدای تاسیس فروشگاه آنلاین آمازون تا امروز و به علاوه، برنامه‌ریزی در مورد خرید یا اجاره‌ی مکان‌های جدید تا سال ۲۰۱۹ نشان می‌دهد. همان طور که مشاهده می‌کنید، آمازون در ابتدا فاقد انبار و مراکز تامین و تدارک بوده و به تدریج، میزان آن‌ها را با نرخ نسبتاً سریعی افزایش داده است.

مراکز آماده سازی سفارشات آنلاین در بزرگترین فروشگاه آنلاین جهان

تکنولوژی های مورد استفاده در انبارهای آمازون

در انبارها یا مراکز تامین بهترین فروشگاه آنلاین جهان، از تکنولوژی‌های زیادی استفاده می‌شود و مساحت آن‌ها از ۶۰ هزار فوت مربع تا حدود یک و نیم میلیون فوت مربع می‌باشد. این انبارها معمولاً دارای سیستم تسمه نقاله‌ی اتوماتیک و ربات‌ها هستند. بزرگ‌ترین مرکز توزیع (انبار) آمازون که دارای مساحتی حدود یک و نیم میلیون فوت مربع است، در سن برناردینوی کلیفرنیا در سال ۲۰۱۲ ایجاد شده است و حدود ۲۰۰۰ نفر در آن جا مشغول به کار هستند.

انبارهای مخصوص تامین و تدارک سریع سفارشات

آمازون، انبارهایی دارد که برای تحویل سریع محصولات به درب منزل مشتریان مجهز شده‌اند و به Prime now hubs معروف هستند. سفارشات اینترنتی که در این مراکز تامین می‌شوند، قابلیت ارسال به مشتری در مدت زمان کوتاهی پس از ثبت سفارش اینترنتی و در همان روز را دارند. در این مراکز تامین و تدارک یا انبارها، اکثراً محصولات کوچک‌تری ذخیره می‌شوند و همچنین مکان این انبارها بیشتر در شهرهای بزرگ و پر جمعیت می‌باشد.

 

انبارهای مخصوص ذخیره و ارسال سفارشات خواربار (محصولات زود فاسد شدنی)

فروشگاه اینترنتی آمازون به دلیل این که علاوه بر محصولات عمومی، محصولات فاسد شدنی (خواربار) را نیز به فروش می‌رساند، نیاز به مراکز توزیع یا انبارهایی دارد که مجهز به یخچال باشند و بتوان محصولات را به طور تازه تا چند ساعت در آن‌ها نگهداری کرد.

در این راستا، آمازون در سال ۲۰۱۷ تصمیم گرفت که یکی از بزرگ‌ترین فروشگاه‌های زنجیره‌ای به نام Whole foods را خریداری کند. پس از این که آمازون این فرشگاه‌های زنجیره‌ای را خریداری کرد، صاحب تمامی مراکز توزیع و تجهیزات آن شد که تعداد این مراکز توزیع (یا فروشگاه ها) به ۴۷۳ عدد می‌رسید و در آمریکا، کانادا و انگلستان قرار دارند. تجهیزات مربوط به این مراکز توزیع هم برای تازه نگه داشتن خواربار، مورد استفاده قرار می‌گیرند.

همچنین لازم است ذکر شود که آمازون –بهترین فروشگاه آنلاین جهان- دارای یک سری مراکز توزیع محلی نیز می‌باشد که سفارشات اینترنتی از آن جا به ادارات پست محلی ارسال می‌شود تا پستچی، آن‌ها را به دست مشتریان در نزدیکی آن محدوده برساند. این مراکز توزیع، معمولاً حدود ۳۰۰ هزار فوت مربع مساحت دارند. در این مراکز، سفارشاتی که کد پستی های نزدیک به هم دارند، در دسته‌بندی‌های جداگانه قرار می‌گیرند. به این صورت که سفارشات محدوده‌های نزدیک به هم، در پالت‌های جداگانه‌ای دسته بندی می‌شوند و به دست ماموران پستی می‌رسند تا آن ها، سفارشات مشتریان را به دستشان برسانند.

با پایگان همراه باشید

درباره‌ی گروه تولید محتوا پایگان

همچنین ببینید

اقداماتی که احتمال خرید از فروشگاه اینترنتی شما را افزایش می‌دهد

احتمال خرید از فروشگاه اینترنتی خود را افزایش دهید

تجربه ثابت کرده که هرچه مشتری بالقوه(یعنی همان بازدیدکننده)، بیشتر در سایت فروشگاه اینترنتی شما …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *