خانه / تجارت الکترونیک / والمارت و jet.com برنامه ای برای تحویل روزانه مواد غذایی در شهر نیویورک دارند

والمارت و jet.com برنامه ای برای تحویل روزانه مواد غذایی در شهر نیویورک دارند

شرکت والمارت، سومین خرده‌فروشی برتر دنیا و فروشگاه اینترنتی Jet.com، شرکت تجارت الکترونیک برتر چینی، قصد دارند بزودی تحویل روزانه سفارشات را در شهر نیویورک راه‌اندازی کنند. این اقدام باعث شدت گرفتن رقابت بر سر مشتریان در بازار تحویل مواد غذایی و کالای خواروبار فروشی خواهد شد.

شرکت jet.com برای این اقدام تصمیم دارد یک مرکز تحقق سفارشات در شهر Bronx (شهری در شمال شرقی نیویورک) افتتاح کند تا بتواند برای سفارشات این شهر پرجمعیت و بزرگ، تحویل در همان روز یا روز بعد را انجام دهد. در این مرکز موجودی کالای jet.com دپو خواهد شد. این محصولات شامل کالاهای ضروری و پرمصرف به همراه سایر کالاهای انتخابی خواهد بود.

از مزایایی که می‌توان برای این اقدام برشمرد، جدایِ از کاهش محسوس زمان ارسال سفارشات، اشتغالزایی برای افرادی است که در شهر کوچکی مثل برونکِس در حال زندگی هستند. این افراد میتوانند با آماده‌سازی، بسته‌بندی و ارسالِ سفارشات شمار زیاد مشتریان تجارت الکترونیک در شهر نیویورک، مشغول کار می‌شوند.

والمارت و jet.com برنامه ای برای تحویل روزانه مواد غذایی در شهر نیویورک دارند

ایده‌ای که از آمازون و تارگت سرایت کرد!

قبل از اینکه والمارت و jet.com تصمیم خود را بیان کنند، دو شرکت آمازون و تارگت نیز در این زمینه برنامه‌هایی را اجرا کرده‌اند. در حال حاضر فروشگاه اینترنتی تارگت در ازای پرداخت هزینه، ارسال آنی را برای مشتریان در شهر نیویورک انجام می‌دهد. همین کار در آمازون با برنامه PrimeNow در داخل شهرها در حال اجراست.

بنظر می‌رسد نیاز مشتریان برای دریافت سریعِ کالای سفارش داده شده از سایت‌های تجارت الکترونیک و رقابت سیستم‌های ارسال برای همکاری با فروشگاه‌های اینترنتی بزرگ، باعث شده ایده‌های زیادی در زمینه جذب مشتری مطرح شود. ایده‌هایی که همگی در راستای ارائه خدمات بهتر، سریع‌تر و ارزان‌تر مطرح می‌شوند. برخی از این ایده‌ها در اجرا دچار مشکل شده و بعد از مدتی از طرف شرکت لجستیک کنسل می‌شوند. اما تجربه ثابت کرده ایده‌هایی که با استقبال خوبی از طرف مشتریان فروشگاه‌ها مواجه می‌شوند، با عناوین و شرایط متفاوت، از طرف رقبای دیگر مطرح شده و اجرا می‌شوند.

همچنین رقابتِ این روزهای سیستم‌های ارسال برای تحویل مواد غذایی، باعث شده شرکت‌های لجستیکی در پیِ کسبِ مهارت‌ها و امکاناتی مناسب ارسال مواد غذایی باشند.

والمارت و jet.com برنامه ای برای تحویل روزانه مواد غذایی در شهر نیویورک دارند

اقدامات رونق بخشِ شرکت‌ها در کشورهای آسیایی

سیمون بِلشام، مدیرعامل فروشگاه jet.com در نشستی با سرمایه‌گذاران والمارت عنوان کرد “با مطالعاتی که داشتند، دریافته‌اند فروشگاه‌ها و مراکز تحقق سفارشات والمارت حضوری قدرتمند و ردپایی محسوس در مناطقی غیر از ایالات متحده دارد در حالیکه فروشگاه jet.com برند نام آشناتری در خود کشور چین محسوب می‌شود. همین مسئله باعث شد تا برنامه‌ای برای ایجاد کسب و کاری جدید و مکمل داشته باشیم تا فرایند انتقال و بازتولید تجارت الکترونیک فراهم شود. به همین خاطر در پی گسترش فعالیت‌های خود در سطح جهانی هستیم”

در نتیجه jet.com مجموعه متنوعی از محصولات از جمله مواد غذایی، خانه، مبلمان و پوشاک راه‌اندازی خواهد کرد. ترکیب فروش آنلاین محصولات غذایی و دیگر محصولات برای اولین بار است که توسط یک فروشگاه بزرگ چینی اجرا می‌شود. بنابراین جت دات کام در پی تنوع دادن به محصولاتش است.

اما والمارت سیاست دیگری در پیش گرفته است. او در حال سرمایه‌گذاری بیشتر در چین و هند است در حالیکه می‌خواهد اندازه بیزنس خود را در کشورهایی مثل برزیل و انگلیس کاهش دهد. هدف از این تصمیم کسب سهم بیشتری از بازار در کشورهای در حال رشد است. همچنین تمرکز کرده تا خدمات ارسال مواد غذایی و تحویل درب منزل را گسترش دهد. به همین خاطر هم شرکت لجستیکی Parcel را خریداری کرده است.

 

والمارت در لجستیک چین سرمایه‌گذاری می‌کند

والمارت تصمیم دارد برای رونق کسب و کار در چین، ابتدا زیرساخت خود را تقویت کنند. به همین منظور درصدد سرمایه‌گذاری ۵۰۰ میلیون دلاری در لجستیک چین است. چین بیش از ۴۰۰ شهر با میانگین ۱٫۲ میلیون تاجر دارد که نیاز به سیستم تحویل درب منزل دارند. وسعت کشور چین و پراکندگی جمعیت میلیاردی در آن باعث شده شرکت‌هایی که زنجیره تامین این کشور را برای خرید و فروش تجارت الکترونیک انتخاب کرده‌اند، ابتدا به فکرِ همکاری با سیستم‌های ارسال بزرگ و کارآمد در این زمینه باشند. خصوصا برای شرکت‌هایی مثل والمارت که تازه تصمیم به تجارت در چین دارند، استفاده از سیستم بیرونی برای ارسال سفارشات بصرفه‌تر و منطقی‌تر است. این سرمایه‌گذاری، بیشتر به منظور جذب یک سیستم لجستیک طرف سوم و بعد از آن ایجاد سیستم مستقل خواهد بود.

با پایگان همراه باشید

درباره‌ی گروه تولید محتوا پایگان

همچنین ببینید

Fedex در عصر پیشرفت شرکت‌های لجستیکی همیشه برنده خواهد بود!

Fedex در عصر پیشرفت شرکت های لجستیکی همیشه برنده خواهد بود!

گزارش‌ها حاکی از آن است که حجم بسته‌های تجارت الکترونیک شرکت لجستیکی فدکس ۲٫۲% رشد …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *