خانه / تجارت الکترونیک / والمارت شرکت های طرف سوم را برای ارسال مواد غذایی مشتریان خود به خدمت می‌گیرد

والمارت شرکت های طرف سوم را برای ارسال مواد غذایی مشتریان خود به خدمت می‌گیرد

والمارت قصد دارد شرکت DoorDash را برای تحویل مواد غذایی تازه‌ی فروشگاه‌های خود در آتلانتا به خدمت بگیرد. DoorDash شرکت طرف سوم فعال در زمینه خدمات لجستیکی است. غول خرده‌فروشی شماره ۳، همچنین در حال کار با شرکت توزیع Postmates نیز هست. والمارت از این شرکت در موارد اوج ترافیک کاری خود بهره می‌برد.

والمارت شرکت های طرف سوم را برای ارسال مواد غذایی مشتریان خود به خدمت می‌گیرد

این اقدامات همگی در جهت گسترش خدمات تحویل مواد غذایی صورت می‌گیرد. والمارت قصد دارد تا پایان سال ۲۰۱۸، مناطق تحویل خود را به ۱۰۰ منطقه گسترش دهد. با این کار والمارت می‌تواند به ۴۰درصد از خانوارها در ایالات متحده، خدمات تحویل مواد غذایی را ارائه دهد.

در میان خبرهای این همکاری‌های جدید، خبری نیز از اتمام همکاری این شرکت با شرکت اوبر شنیده شده است. والمارت از خودروهای اوبر برای تحویل مواد غذایی خود استفاده می‌کرد.

 

 چرا والمارت و اوبر به قرارداد خود برای تحویل مواد غذایی پایان دادند

 

با اینکه سال قبل، والمارت با امضای قراردادی از اوبر (شرکت درخواست تاکسی آنلاین) خواسته بود تا در تحویل سفارشات آنلاین مواد خوراکی در ۴ شهر با او همکاری داشته باشد، اما خبرها حاکی از آن است که والمارت دیگر از اوبر استفاده نخواهد کرد.

با پایان قرارداد، این دو شرکت همکاری خود را ادامه نخواهند داد. والمارت اعلام کرده است که برای ارائه خدمات ارسال سفارش و تحویل آن به مشتریان خود، از شرکت‌های طرف سوم کمک می‌گیرد. در همین راستا نیز تاکنون با شرکت‌های توزیع مانند Deliv، DoorDash و Postmates وارد همکاری شده است.

این دو شرکت از دلیل عدم همکاری خود چیزی نگفته اند اما این اتفاق ممکن است دلایل متفاوتی داشته باشد. برای مثال سیستم اوبر بر مبنای درخواست تاکسی آنلاین و بصورت سفارشات تکی که همان مسافران هستند، ساخته شده است. استفاده از این سیستم برای سفارشات خرده‌فروشی‌ها که ماهیت متفاوتی دارند ممکن است کارایی نداشته باشد. از طرفی در مقایسه با شرکت‌های توزیع و ارسال کالا، سیستم اوبر تنوع وسیله حمل و نقل نداشته و خدمات ارزش افزوده موجود در سیستم‌های لجستیکی را نیز ندارد. این موارد از جمله دلایل این قطع همکاری است. والمارت به این نتیجه رسیده است که برای اجرای درست عملیات ارسال خود، باید این عملیات را به شرکت‌های طرف سوم بسپارد.

اوبر نیز لغو برنامه UberRUSH والمارت را اقدامی در جهت تغییر و ارائه خدمات تازه‌تری مانند Uber Eats می‌داند. این برنامه جدید عملیات ارسال را برای رستوران‌ها هدف قرار داده است.

والمارت شرکت های طرف سوم را برای ارسال مواد غذایی مشتریان خود به خدمت می‌گیرد

اهمیت ارائه خدمات تحویل برای خرده‌فروشان

 

در حالیکه خواربارفروشی‌ها مسئله تحویل را نادیده گرفته‌اند، با این حال سوپرمارکت‌های بزرگ و خرده‌فروشانی که فعالیت‌های خود را در بخش تجارت الکترونیک نیز گسترش داده‌اند، مثل والمارت روی تسهیل خرید مشتری در سفارشات آنلاین تمرکز کرده‌اند. برای مثال والمارت در حال حاضر ۱۲۰۰ نقطه برداشت سفارشات آنلاین در سرتاسر ایالات متحده دارد. این نقاط تا چند ماه پیش ۸۰۰ نقطه بود. والمارت قصد دارد تعداد این مناطق را تا پایان سال ۲۰۱۸ تا ۱۰۰۰ نقطه دیگر افزایش دهد.

در همین اقدام اخیر، والمارت با شرکت توزیع DoorDash همکاری می‌کند تا از طریق پنل این شرکت، سفارشات آنلاین خود را ارسال کند. سرویس جدید برای شروع فقط در آتلانتا در دسترش است. مشتریان در این شهرها برای خریدهای بالای ۳۰ دلار و پرداخت هزینه ارسال ۹٫۹۵ دلاری، می توانند سفارشات خود را در همان روز تحویل بگیرند.

در واقعیت، در بازار تحویل مواد غذایی، رقابت اصلی بین آمازون و شرکت Instacart است. Instacart یک استارتاپ با سرمایه گذاری سنگین است که قرارداد تحویل با صاحب برند والمارت دارد. در واقع Instacart یک شرکت توزیع طرف سوم است که با جذب مشتریان بزرگی مثل والمارت برای تحویل سفارشات آنلاین در حال پیشی گرفتن از آمازون در ارسال موفقیت آمیز مواد غذایی است.

سال گذشته پس از خرید ۱۳٫۷ میلیارد دلاری فروشگاه‌های میوه و سبزی Whole Foods توسط آمازون، Walmart در حال پیشرفت استراتژی تحویل خواروبار خود است. به همین خاطر هم در حال همکاری با شرکت‌های توزیع و حمل و نقلی مثل DoorDash، Instacart ، Deliv و Postmates برای تحویل کالا است.

با پایگان همراه باشید

درباره‌ی گروه تولید محتوا پایگان

همچنین ببینید

فروشگاه‌های اینترنتی هزینه های عملیات کالا را چگونه مدیریت می‌کنند؟

فروشگاه‌های اینترنتی هزینه های عملیات کالا را چگونه مدیریت می‌کنند؟

در موضوعات مربوط به کارآفرینی و شروع کسب‌وکار، معمولا تامین هزینه‌ اولیه برای شروع کسب …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *