خانه / دسته‌بندی نشده / همین امروز نام خود را در گوگل جستجو کنید !

همین امروز نام خود را در گوگل جستجو کنید !

نتایجی که از جستجوی نام شما در گوگل به دست می‌آید، می‌تواند همه‌ی زندگی شغلی و حرفه‌ای‌تان را تحت تأثیر قرار دهد.

گوگل ابزاری فوق‌العاده برای پرسش‌های روزانه‌ی مردم است. زمانی که یک نفر می‌خواهد روی شرکت شما به عنوان کارآفرین یا کسی که ایده استارتاپی دارد، سرمایه‌گذاری کند یا با شما همکاری داشته باشد، نام شما را در گوگل جستجو می‌کند و اگر در اولین صفحه‌ی نتایج به مورد ناخوشایندی برخورد کند، بلافاصله عقب می‌نشیند.

مطمئن باشید خیلی وقت ها پیش آمده که کسی نام شما را در گوگل جستجو کند! اخیر مؤسسه‌ی Job-Hunt.org نشان می‌دهد ۴۰.۶ درصد از کارفرمایان، وقتی می‌خواهند فردی را استخدام کنند، به نتایج اولین صفحه‌ی گوگل خوب دقت می‌کنند. شکی نداشته باشید که سرمایه‌گذاران هم برای پی بردن به صلاحیت شما، همین کار را می‌کنند.

اگر می‌خواهید مانع از این شوید که گوگل، چهره‌ی کارآفرینی شما را تخریب کند، به این نکات توجه کنید:

گوگل چگونه کار می‌کند؟

برای بسیاری از مردم، گوگل یک سایت جادویی است که به تمام سؤالات آن‌ها پاسخ می‌دهد. ولی کسی به چگونگی کارکرد آن فکر نمی‌کند. باوجوداینکه گوگل همه‌ی رازهای خود را فاش نکرده است؛ ولی ما تا حدود کمی می‌دانیم که این سایت چطور نتایج جستجوها را نمایش می‌دهد.

برای شروع، گوگل با استفاده از ربات‌ها، اینترنت را جستجو می‌کند تا مشخص کند هر صفحه‌ی وب، چه موضوعیتی دارد. برای مثال اگر کسی عبارت «کفش اسپرت» را سرچ کند، گوگل تمام سایت‌هایی را که مکرراً به این عبارت اشاره دارند و کلمات مرتبط با آن‌ها به‌ کار برده‌اند، نشان می‌دهد.

وقتی یک نفر اسم شما را در گوگل جستجو می‌کند، صفحات شبکه‌های اجتماعی شما، وبلاگ‌های حرفه‌ای و اگر خوش‌شانس باشید، در درجه‌ی بعد وب‌سایت شرکت شما نشان داده می‌شوند.

این پروسه برای کارآفرینان چه معنایی دارد؟

اگر در حساب فیس بوک خود پست‌های نامناسبی ارسال کرده باشید، مطالب جنجال‌برانگیز و سیاسی توئیت کرده باشید یا حساب لینکدین شما فاقد مخاطبان مرتبط با حوزه‌ی کاری شما باشد، باید نگران باشید؛ چرا که این نتایج در جستجوی گوگل بالاتر از بقیه‌ی اطلاعات قرار می‌گیرند.

نکته‌ی مهم دیگر، متداول بودن نام شما است. مثلاً اگر اسم شما جان اسمیت است، احتمالاً با صدها جان اسمیت دیگر در فیس‌بوک مواجه خواهید شد. نباید اجازه دهید تشابهات اسمی شهرت و اعتبار شما را خدشه‌دار کند. بهتر است نام شرکت خود را در کنار اسم و فامیلتان ذکر کنید و همیشه بیوگرافی مختصری از خودتان و شرحی از فعالیت شرکت را در پروفایلتان ذکر کنید.

به یاد داشته باشید که نام شما در ایمیل‌ها و حساب شبکه‌های اجتماعی و پروفایل شرکت، یکی باشد. مثلاً اگر ایمیلتان به اسم دانیل باشد و در لینکدین نام خود را دنی ثبت کرده باشید، باعث سردرگمی مردم می‌شوید.

به‌علاوه، به لطف جستجوی تصویری گوگل، کارمندان بالقوه، سرمایه‌گذاران و مشتریان هر عکسی را که از خودتان به پروفایل‌ها ضمیمه کرده باشید، می‌بینند. معمولاً تصویر نمایه‌ی حساب گوگل شما اولین چیزی است که نمایش داده می‌شود، پس در انتخاب آن کاملاً حرفه‌ای عمل کنید.

برای آنکه به‌عنوان یک رهبر کسب‌وکار مورد توجه قرار بگیرید، حداقل به ۵۰۰ رابطه در لینکدین نیاز دارید. شبکه‌ی مخاطبان لینکدین به مردم نشان می‌دهد شما در صنعت خود مورد توجه هستید و ارتباطات ارزشمندی دارید که به موفقیت شما کمک می‌کند.

چگونه اطلاعات مناسب را در گوگل منتشر کنید؟

برای اینکه به‌عنوان یک کارآفرین تصویر بهتری از خودتان به مردم نشان بدهید، باید سطح حضور خود را در اینترنت بالا ببرید. هرچه محتوا و سایت‌های حرفه‌ای بیشتری نام شما را ذکر کنند، به نفع شما است.

یکی از راه‌های تقویت شهرت شما، پیوستن به انجمن‌های تخصصی آنلاینی است که فهرست عوامل خود را در دسترس عموم قرار می‌دهند. عضویت شما در این انجمن‌ها و گروه‌ها در صفحه‌ی اول گوگل نشان داده می‌شود.

جویس پیشنهاد می‌کند وبلاگ شخصی و حرفه‌ای خودتان را داشته باشید و دانش تخصصی‌تان را در حوزه‌ی صنعتی که در آن فعالیت می‌کنید، به اشتراک بگذارید. وب‌سایت‌هایی مثل مدیوم و لینکدین، برای کسب اعتبار به‌عنوان یک مدیر اندیشمند، گزینه‌های مناسبی هستند. راه دیگری که پیش رو دارید انتشار مطالب تخصصی در وب‌سایت شرکتتان است. این کار به مردم هم کمک می‌کند در مورد شرکت شما آگاهی بیشتری به دست آورند.

درنهایت، بهترین ابزاری که به کارآفرینان جوان کمک می‌کند، خود گوگل است. شما با جستجو کردن نامتان احتمالاً همان نتایجی را می‌بینید که دیگران می‌بینند. به‌این‌ترتیب می‌توانید اطمینان پیدا کنید که اعتبار آنلاین خوبی دارید و مشکل خاصی وجود ندارد.

با پایگان همراه باشید

درباره‌ی گروه تولید محتوا پایگان

همچنین ببینید

راه هایی برای کاهش هزینه کسب و کارهای کوچک

راه هایی برای کاهش هزینه کسب و کارهای کوچک

مدیریت هزینه‌ها یکی از اصلی‌ترین موضوعاتی است که باید در تمام کسب و کارها در …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *