خانه / تجارت الکترونیک / نکاتی برای جلوگیری از شکست فروشگاه های اینترنتی

نکاتی برای جلوگیری از شکست فروشگاه های اینترنتی

طراحی فروشگاه اینترنتی می تواند فرصت فوق‌العاده‌ای را برای افزایش درآمد شما ایجاد نماید. شروع یک کسب وکار اینترنتی میتواند سریع، آسان و تقریبا ارزان باشد. اما این را باید در نظر داشت که میانگین درصد شکست فروشگاه‌های اینترنتی ۸۰ درصد می‌باشد که برخی تا ۹۷ درصد هم تخمین زده اند. طراحی یک فروشگاه اینترنتی کار آسانی است اما با این میزان درصد شکست بالا میتوان گفت که به موفقیت رسیدن در آن کار راحتی نیست.

اگر شما صاحب یک فروشگاه اینترنتی هستید یا قصد دارید آن را ایجاد کنید در این جا نکته‌های مهمی را برای موفقیت و کاهش خطرهای شکست کسب و کار اینترنتی شما قرار داده‌ایم.

نکاتی برای جلوگیری از شکست فروشگاه‌های اینترنتی

تصاویر و توضیحات نامطلوب محصولات

هنگام خرید به صورت اینترنتی، اغلب مشتریان قادر به لمس فیزیکی محصولات و بررسی آن‌ها نیستند. به همین جهت آن‌ها به تصاویر و توضیحاتی که فروشگاه شما ارائه داده است توجه می‌کنند. اگر تصاویر و توضیحات محصولات شما خوب نباشد، به احتمال زیاد مشتریان بسیاری را از دست خواهید داد.

همیشه تصاویری را ارائه دهید که محصولات شما را از جهات مختلف نمایش میدهند و از کیفیت کافی برخوردار هستند. همچنین اطمینان حاصل کنید که توضیحاتی که از محصول خود ارائه میدهید منحصر به فرد باشد.

حذف اطلاعات تماس فروشگاه اینترنتی

شاید از نظر شما این مسئله کوچکی به نظر بیاید اما عدم دسترسی مشتریان به اطلاعات تماس با فروشگاه اینترنتی مانع اصلی اعتماد آن‌ها به فروشگاه شما خواهد بود. قبل از انجام خرید آنها به دنبال کسب این اطلاعات هستند زیرا آنها گمان میکنند اگر بتوانند با شما تماس بگیرند، میتوانند خرید خود را انجام دهند.

اگر شما از نمایش دادن اطلاعات تماس و موقعیت مکانی فروشگاه اینترنتی خودداری کنید، زمانی زیادی را باید برای کسب اعتماد مشتریان آنلاین خرج کنید.

پرداخت‌های پیچیده

آمازون شرکت پیشگام در انجام پردازش‌های ساده و آسان است و روند کاری آن‌ها انقلابی در فروشگاه‌های اینترنتی به وجود آورد. استفاده از یک روند پرداخت پیچیده و گیج کننده سبب میشود که آنها قبل از تمام شدن فرآیند خرید فروشگاه شما را ترک کنند. ثبت نام برای پرداخت هزینه‌ها لازم نیست و اجازه دهید مشتری فرآیند خرید خود را تکمیل کند و اطلاعات خود را وارد کند. پس از تکمیل فرآیند خرید آن‌ها مجددا برمیگردند.

هزینه‌های پنهان فروشگاه اینترنتی

این مورد یکی از بزرگترین اشتباهات است. هزینه‌های حمل و نقل باید در ابتدا و هنگام انتخاب حصول نمایش داده شود. پنهان کردن آن میتواند سبب نارضایتی همیشگی مشتریان شما شود. بهتر است این اطلاعات را به طور دقیق به آنها ارائه دهید. این کار از نظر فنی بسیار آسان است و هیچ دلیلی برای خودداری از انجام آن وجود ندارد. درصد زیادی از علت برگشتی‌های فروشگاه‌ها، مربوط به همین مورد است. شرکت‌های لجستیکی نیز همواره به مشتریان فروشگاهی خود در مورد آگاهی خریداران اینترنتی از هزینه ارسال و موارد مشابه تاکید دارند. با این کار عملکرد این شرکت‌ها نیز بهبود می یابد. این شرکت‌ها کار ارسال و تحویل بسته‌های اینترنتی را برعهده دارند.

عدم استفاده از صفحه نمایش واکنش‌گرا

امروزه جامعه ما با سرعت بیشتری به سمت استفاده از تلفن‌های همراه پیش میرود. این موضوع درباره فروشگاه‌های اینترنتی اهمیت چند برابری ایجاد میکند. اگر فروشگاه اینترنتی شما به درستی برای نمایش در دستگاه‌های مختلف طراحی نشده باشد، تجربه کاربری بسیار سختی برای مخاطبان تلفن همراه ارائه خواهد شد. پس اطمینان حاصل کنید که وبسایت شما واکنشگرا طراحی شده است.

سردرگمی مشتریان در فرآیند خرید

شما در فروشگاه اینترنتی خود باید مشخص کنید که چه کاری را باید مشتریان در فروشگاه شما انجام دهند. موفق‌ترین وبسایت‌های فروشگاهی مشخص می‌کنند که مشتریان دقیقا باید چه کاری را انجام دهند. هرگز مشتری را برای انتخاب گام بعدی رها نکنید. گام به گام آنها را راهنمایی کنید و از عملکرد درست آنها در وب سایت خود اطمینان حاصل کنید.

نکاتی برای جلوگیری از شکست فروشگاه‌های اینترنتی

اهمیت ندادن به موضوع بازاریابی آنلاین

شما ممکن است یک فروشگاه اینترنتی حرفه‌ای داشته باشید که خدمات مناسبی را به مشتریان ارائه میدهد. اما بدون ترافیک هدفمند شما نمیتوانید به نقاط مورد نظر خود برسید و یا شاید به اندازه کافی فروش نداشته باشید تا کسب و کار را حفظ کنید.

ایجاد شبکه‌های اجتماعی سبب افزایش ورودی‌های ارگانیک به وب سایت شما شده و تاثیر مثبتی در سئو وب سایت شما خواهد داشت. روش‌های بازاریابی آنلاین را بیاموزید.

عدم بکارگیری مشتریان بالقوه

سعی کنید مشتریان موثر و بالقوه فروشگاه اینترنتی خود را به کار بگرید. از طریق شبکه‌های اجتماعی از آنها برای معرفی محصولات و خدمات خود استفاده کنید. مشتریان بالقوه شما از با ارزشترین سرمایه‌های کسب و کار شما هستند، پس آنها را نادیده نگیرید.

هدف گیری مخاطبان اشتباه

شما ممکن است هزینه‌های زیادی را برای بازاریابی اینترنتی و مدیریت شبکه‌های اجتماعی خود داشته باشید. با این حال اگر نتوانید مخاطبان خود را درست هدف قرار دهید، همه این کارها بی‌فایده خواهد بود. برای انتخاب یک رویکرد مناسب نیاز به تحقیقات است. علاوه بر این بررسی و تست دائمی نیز نیاز است تا مشخص شود شما از بودجه خود به درستی استفاده میکنید.

قیمت‌گذاری غلط

قیمت‌گذاری یک فاکتور مهم در همه فروشگاه‌های اینترنتی به حساب می‌آید. با استفاده از فروشگاه‌های اینترنتی مردم میتوانند قیمت‌های خود را در عرض چند ثانیه مقایسه کنند به جای آنها به سراغ فروشگاه‌های فیزیکی بروند. اگر قیمت‌های شما خیلی پایین باشد مشتریان به کیفیت محصولات شما شک خواهند کرد و اگر قیمت‌های شما خیلی بالا باشد آنها فکر می‌کنند که می‌خواهید سرشان را کلاه بگذارید.

نکاتی برای جلوگیری از شکست فروشگاه‌های اینترنتی

صبر داشته باشید

یک فروشگاه اینترنتی برای رشد نیازمند زمان و صبر است. بسیاری از صاحبان کسب وکارهای اینترنتی انتظار دارند وب سایتشان سریعا به فروش برسد. اما این طور نیست و ممکن است حتی ماه ها طول بکشد تا شما به یک درآمد کمی دست پیدا کنید.

گسترش سریع کسب وکار

یک فروشگاه کوچک لوازم ورزشی را در نظر بگرید. یکی از استراتژی‌هایی که میتواند سبب شکست این فروشگاه شود این است که تصمیم بگیرد یکباره به بزرگترین فروشگاه اینترنتی لوازم ورزشی در کشور تبدیل شود. این فروشگاه به احتمال زیاد در مدت زمان کوتاهی نابود خواهد شد. شما باید از نقاط کوچک شروع کنید، صبر داشته باشید و به تریج فضای کسب وکار اینترنتی خود را گسترش دهید.

طراحی بد فروشگاه اینترنتی

حتی بهترین کسب و کار ها هم نمی توانند بر یک فروشگاه اینترنتی که بد طراحی شده است غلبه کند. یک سایت فروشگاهی حرفه ای باید بتواند امینت کاربران را حفظ کرده، کاربردی باشد، جستجوی مناسبی داشته باشد، واکنش گرا بوده و بارگذاری آن سریع باشد. وجود هر مشکلی در این موارد قابل قبول نیست.

با پایگان همراه باشید

درباره‌ی گروه تولید محتوا پایگان

همچنین ببینید

معرفی برترین فروشگاه های اینترنتی دنیا؛ فروشگاه اینترنتی Zappos

معرفی برترین فروشگاه های اینترنتی دنیا؛ فروشگاه اینترنتی Zappos

Zappos فروشگاهی برای عاشقان کفش!! این جمله‌ای است که در مورد Zappos  گفته می‌شود! فروشگاه …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *