خانه / تجارت الکترونیک / معرفی برترین فروشگاه‌های اینترنتی دنیا؛ فروشگاه اینترنتی کاستکو (Costco.com)

معرفی برترین فروشگاه‌های اینترنتی دنیا؛ فروشگاه اینترنتی کاستکو (Costco.com)

فروشگاه كاستكو يكي از بزرگترين فروشگاهاي زنجيره‌اي آمريكا مي‌باشد كه علاوه بر امريكا در بسياري از كشورهاي ديگر جهان نیز شعبه دارد. در این فروشگاه و فروشگاه اینترنتی آن شما می توانید اجناس باکیفیت‌تر و ارزان‌تر خریداری کنید. برای آشنایی بیشتر با این فروشگاه، با ما همراه باشید.

معرفی برترین فروشگاه‌های اینترنتی دنیا؛ فروشگاه اینترنتی کاستکو (Costco.com)

معرفی و تاریخچه فروشگاه‌های زنجیره‌ای Costco

فروشگاه Costco یکی از بزرگ‌ترین مجموعه‌های فروشگاهی در جهان (رتبه دوم در امریکا و سوم در جهان) است که در سال ۲۰۱۷، ۷۴۱ شعبه در سرتاسر جهان دارد که تعداد ۵۱۴ مورد آن در آمریکا و ۹۸ مورد آنها در کاناداست. این فروشگاه‌ها به دلایل مختلف با رقبایی چون والمارت، Home Depot، Target و نظایر اینها تفاوت‌های جدی دارد. در این فروشگاه، هرچیزی که فکرش را بکنید، به فروش می‌رسد و بدلیل قیمت‌های مناسب همیشه انبوهی مشتریان خود را دارد.

تاریخچه کلی کاستکو با بازگشایی اولین شعبه از پرایس کلاب در تاریخ ۱۲ ژوئیه ۱۹۷۶ در بولوار مورنای سن دیگو، کالیفرنیا و در آشیانه قدیمی هواپیماها که مالک پیشین آن هوارد هیوز بود توسط شخصی به نام سل پرایس و پسرش رابرت با ایجاد مفهومی تازه به نام انبار خرده‌فروشی بازگشایی شد. اولین انبار کاستکو در سیاتل واشنگتن و در ۱۵ سپتامبر ۱۹۸۳ توسط جیمز سینه‌گال و جفری اچ. براتمن بازگشایی شد. سینه‌گال کار در این عرصه را با فعالیت در توزیع انبار کالا در هر دو شرکت پرایس کلاب و فدمارت آغاز کرده بود. براتمن نیز یک وکیل از خانواده قدیمی خرده فروش بود که از جوانی در کار توزیع خرده فروشی شرکت داشت.

در سال ۱۹۹۳ کاستکو و پرایس کلاب، پس از آنکه پرایس پیشنهاد سام والتون و شرکتش وال‌مارت را جهت ادغام با سمز کلاب را رد کرد، توافقی برای ادغام این دو شرکت انجام شد.

در ۲۶ مارس ۲۰۰۱ شرکت نرم‌افزار ریتیل ایکس ال.تی. دی اعلام کرد قراردادی با شرکت کاستکو مبنی بر پشتیبانی نرم‌افزار در ۱۵۲ شعبه کاستکو در ایالات متحده امضا کرده. شبکه تلویزیونی سی‌ان‌بی‌سی در ۲۶ آوریل ۲۰۱۲ مستندی با نام «جنون کاستکو: درون عمده فروشی غول آسا» را پخش کرد. بخش فروش فیزیکی Costco از ابتدا تاکنون بیشتر موردتوجه بوده و مشتریان بیشتری نسبت به سایت فروش اینترنتی این سایت دارد.

معرفی برترین فروشگاه‌های اینترنتی دنیا؛ فروشگاه اینترنتی کاستکو (Costco.com)

ویژگی‌های فروشگاه عمده‌فروشی Costco

کاستکو ویژگی‌هایی دارد که در ادامه به آنها اشاره شده است. این ویژگی‌ها در موارد زیادی برای فروشگاه اینترنتی Costco.com نیز صادق است:

  • اول: پرداخت حق عضویت برای خرید از کاستکو فروشگاه را به مشتریانش متعهدتر می‌کند. در سال ۲۰۱۷ حدود ۸۳/۷ میلیون نفر عضو کاستکو بوده‌اند.
  • دوم: فقدان طراحی داخلی ویژه؛ تمامی شعبه کاستکو شبیه سوله بسیار بزرگ است که محصولات در طبقات بزرگ یا روی خود تخته‌های حمل بار در آن مرتب شده‌اند و با دکوراسیون معمول سایر فروشگاه‌ها متفاوت است.
  • سوم: کاستکو حتی یک دلار در خارج از مجموعه خودش برای خودش هزینه تبلیغاتی نمی‌کند و تمام تبلیغاتی که دارد در قالب فعالیت‌های داخلی (وبسایت، انتشار نشریه، خبرنامه الکترونیکی و غیره) می‌باشد.
  • چهارم: Costco از نظر کیفیت یکی از معتبرترین فروشگاه‌ هاست به‌طوری که می‌توان با خیال راحت از کیفیت محصولات آن اطمینان داشت.
  • پنجم: با توجه به نکات بالا (بسته‌بندی در حجم بالا، کاهش هزینه‌های بالادستی به دلیل عرضه ساده و بدون تزیینات، کاهش هزینه‌های تبلیغاتی و…) قیمت کالاهای عرضه شده در کاستکو در اغلب موارد (مثلا در مورد کالاهای صوتی و تصویری و الکترونیکی) اقتصادی تر و معمولا پایین‌ترین در بازار عمومی کالا و خدمات است.
  • ششم: Costco دارای یکی از طولانی‌ترین و آسانترین سیستم‌های پس دادن محصولات مرجوعی است.
  • هفتم: دریافت کوپن‌های تخفیف برای کالاهای پرمصرف در صورت عضویت executive (لازم به ذکر است که این مورد خیلی مهم نیست چون تعداد این کوپن‌ها در سال زیاد نیست.) البته Costco نظیر هر فروشگاه دیگر تخفیف‌های هفتگی هم دارد که در زمان حضور در فروشگاه می‌توان از آنها بهره برد و یا در زمان خرید آنلاین از آنها استفاده کرد. تعدادی از این کالاها از طریق اپلیکیشن آن معرفی می‌شود و تعداد دیگری فقط در صورت حضور در فروشگاه قابل رویت است؛
  • هشتم: امکان دریافت خدمات جانبی از شرکت‌های دیگر نظیر کرایه اتومبیل،خدمات بیمه‌ای، مخابراتی و…با تخفیف که بسته به نوع عضویت، ارقام مختلفی است.
  • نهم: فرصت امتحان کردن طیف گسترده‌ای از خوردنی‌ها در داخل هر فروشگاه که به مشتری‌ها فرصت بدهد خرید دقیق‌تری انجام دهند. تعداد این موارد در رزوهای تعطیل آخر هفته خیلی بیشتر از روزهای عادی است.
  • دهم: محوطه سرو غذا food court در هر فروشگاه کاستکو یکی از بهترین مکان‌ها برای دسترسی به fast food با قیمت‌های ارزان و کیفیت مناسب هستند و یکی از محبوب‌ترین مکان‌ها برای خانوده‌هایی است که علاقه‌مند به خرید و صرف ناهار در کنار یکدیگر هستند.

معرفی برترین فروشگاه‌های اینترنتی دنیا؛ فروشگاه اینترنتی کاستکو (Costco.com)

این شرکت از سال ۲۰۰۱ بخش فروش آنلاین و اینترنتی محصولات خود را آغاز کرده و نام سایت تجارت الکترونیکش را Costco.com ثبت کرد. هدف از این کار آسان کردن خرید مشتریانی بود که به فروشگاه‌ها دسترسی ندارند و همچنین ورود به دنیای تجارت الکترونیک بوده است. این سایت تا سال ۲۰۰۸ توانست ۵۸ میلیون بازدید کننده را جذب کند.

علل موفقیت فروشگاه‌های فیزیکی و اینترنتی کاستکو

علل موفقیت Costco را می‌توان در ویژگی‌های منحصربفرد این فروشگاه دانست. از فروش عمده و قیمت‌های پایین گرفته تا مزیت‌های عضویت سالانه در سایت این فروشگاه فیزیکی و اینترنتی بزرگ!

نکته‌ای که راجع به این فروشگاه اینترنتی (و بیشتر فیزیکی) وجود دارد این است که در ابتدا فروش فیزیکی داشته است و بعد از گسترش و توسعه به فکر راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی افتاده است. راهی که خیلی از فروشگاه‌های اینترنتی بزرگ آن را پیموده‌اند. البته در مورد بزرگترین فروشگاه اینترنتی جهان یعنی آمازون این راه کاملا برعکس پیموده شده است! آمازون از ابتدا کار خود را در حوزه فروش آنلاین آغاز کرده و در سال‌های اخیر به فکر راه‌اندازی فروشگاه‌های فیزیکی افتاده است. بنظر می‌رسد در خرده‌فروشی پرداختن به هر دو حوزه فروش فیزیکی و اینترنتی مزیت محسوب شده و شانس موفقیت کسب وکار را افزایش می‍دهد.

با ما همراه باشید

درباره‌ی گروه تولید محتوا پایگان

همچنین ببینید

معرفی برترین فروشگاه های اینترنتی دنیا؛ فروشگاه اینترنتی Zappos

معرفی برترین فروشگاه های اینترنتی دنیا؛ فروشگاه اینترنتی Zappos

Zappos فروشگاهی برای عاشقان کفش!! این جمله‌ای است که در مورد Zappos  گفته می‌شود! فروشگاه …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *