خانه / تجارت الکترونیک / فروشگاه اینترنتی / مزایای خدمات شرکت های لجستیک طرف سوم برای فروشگاه های اینترنتی

مزایای خدمات شرکت های لجستیک طرف سوم برای فروشگاه های اینترنتی

امروزه استفاده فروشگاه‌های اینترنتی از شرکت های لجستیک طرف سوم (۳PL) به بخشی مهم از فرایند صرفه‌جویی در زمان و هزینه آنها تبدیل شده است.

هنگامی که مشتری یک خرید آنلاین انجام می‌دهد به اقداماتی که باید از لحظه کلیک کردن او روی دکمه «تکمیل سفارش» تا لحظه‌ای که کالای مورد نظر به پشت درب منزلش می‌رسد، فکر نمی‌کند. اما چگونگی انجام این اقدامات می‌تواند به معنای شکست یا موفقیت تجارت الکترونیک یک خرده‌فروش اینترنتی باشد. شما به عنوان یک خرده‌فروش اینترنتی باید از این موضوع اطمینان حاصل کنید که کالا از لحظه تولید تا ورود به انبار، بسته‌بندی و ارسال روندی یکپارچه را طی می‌کند. این مسئولیت‌ها، جدای از دیگر کارهایی هستند که شما برای هرچه بهتر کردن تجارت خودتان انجام می‌دهید، کارهایی همچون تبلیغ، مدیریت منابع انسانی و حساب مالی. مدیریت کردن یک تجارت اینترنتی کار سختی است، این امری پذیرفته شده است.

تکمیل و پردازش سفارشات در مراکز لجستیک

اما با این حال، تجارت فروشگاه‌های اینترنتی پررونق است. شرکت‌ها با چالش‌های مربوط به انبارداری و ارسال کالا مواجه می‌شوند و برای صرفه‌جویی بیشتر در زمان و هزینه منابع خود را برای هرچه بهتر کردن محصولات و ارتقاء زیرساخت‌ها هزینه می‌کنند. آن‌ها این کار را با واگذاری نیازهای مربوط به انبارداری، بسته‌بندی و توزیع کالا به شرکت‌های متخص لجستیک (Logistics) و استفاده از خدمات این شرکت های لجستیک طرف سوم انجام می‌دهند.

تا همین چند سال پیش، هیچکس به طور عمومی نمی‌دانست که عبارت «مراکز انبارداری، بسته‌بندی و توزیع کالا» (Fulfillment Center) به چه معنایی است. اما با رشد و تکثیر سریع آمازون (Amazon.com)، مفهوم «مراکز انبارداری، بسته‌بندی و توزیع کالا» به بخشی از مباحثات تجارت الکترونیک در سرتاسر آمریکا تبدیل شده است، حتی برای آن دسته از افرادی که شرکت‌های اینترنتی کوچک یا متوسط را راه‌اندازی می‌کردند.

استفاده از خدمات یک ارائه دهنده خدمات لجستیک مستقل برای تمام تجارت‌های الکترونیک (در تمام ابعاد) مزایایی را به همراه خواهد داشت. به طور خاص بهره‌گیری از خدمات یک شرکت ۳PL به شما اجازه خواهد داد تا قدرت خودتان را به منظور دریافت بهترین مسیرهای ارسال کالا و بالاترین سرعت با دیگر تجارت‌های کوچک به اشتراک بگذارید. برای مثال، یک شرکت ۳PL خوب می‌تواند با شرکت‌های بزرگتر مذاکره کند تا از فضای بار اضافه‌ی آن‌ها استفاده کند تا در نهایت در هزینه‌های هر دو شرکت صرفه‌جویی شود. در نهایت، یک شرکت لجستیک مستقل به شرکت‌های کوچک امکان عقد قراردادهایی را می‌دهد که در حالت عادی توانایی انجام آن را ندارند.

استفاده از سرویس‌ها و شرکت‌های لجستیک مستقل طرف سوم

شرکت‌های لجستیک مستقل طی دهه گذشته از منبعی محدود که توسط تعداد معدودی از شرکت‌های بزرگ استفاده می‌شد به جزئی ضروری از ساختار اقتصادی فروشگاه‌ها تبدیل شده‌اند. از سال ۲۰۰۵ تا کنون ارزش شرکت‌های لجستیک تنها در میان ۵۰۰ شرکت برتر آمریکایی بیش از ۷۰ درصد افزایش داشته است.

برای بیشتر فروشگاه‌های اینترنتی استفاده از سرویس‌ها و شرکت‌های لجستیک مستقل و مراکز «مراکز انبارداری، بسته‌بندی و توزیع کالا» از نظر خریداران مخفی خواهد ماند، مگر اینکه مشکلی در این فرآیند پیش آید. این بدان معناست که منابع صرف شده برای موثرسازی لجستیک درون شرکت‌ها هدر می‌رود، چرا که این بخش از فعالیت‌های آنها تأثیر کمی بر تجارت اصلی آنها دارد. اما این تغییر رویه برای این فروشگاه‌ها صرفه‌جویی مالی و زمانی به همراه خواهد داشت.

پایگان، بعنوان یکی از شرکت های لجستیک مستقل، با ارائه تمامی خذمات انبارداری، بسته بندی و ارسال همواره آماده همکاری با فروشگاه های اینترنتی برای کاهش دغدغه ی ارسال و افزایش فروش آنهاست.

درباره‌ی گروه تولید محتوا پایگان

همچنین ببینید

از انبارداری پرسودِ آمازون، تا نارضایتی کارکنان انبار از وضعیت موجود

انبارداری در آمازون این روزها موضوعِ داغ خبرگزاری ها و روزنامه ها شده است. بنابر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonدریافت مشاوره و تماس با پایگان