خانه / تجارت الکترونیک / فروشگاه تارگت، خدمات تحویل روزانه خود را در سراسر کشور رونق می‌دهد

فروشگاه تارگت، خدمات تحویل روزانه خود را در سراسر کشور رونق می‌دهد

فروشگاه تارگت (رتبه ۱۷ در لیست بزرگترین خرده‌فروشی‌های سال ۲۰۱۸) اخیراً امکانی را برای مشتریان خود فرآهم کرده است. ۷۵% از مشتریان این فروشگاه می‌توانند حتی سفارشاتی را که بعد از ساعت ۷ بعداز ظهر ثبت خرید کرده‌اند، فردای همان روز درب منزل تحویل بگیرند. استفاده از سرویس جدید Target برای مشتریان این خرده‌فروشی بزرگ، رضایت‌بخش بوده است.

فروشگاه تارگت، خدمات تحویل روزانه خود را در سراسر کشور رونق می‌دهد

تارگت نام برنامه تحویل فوری خود را Target Restock گذاشته و حداقل قیمت خرید برای ارائه این سرویس را از ۵ دلار به ۳ دلار کاهش داده است. در تارگت رِستوک بیش از ۳۵،۰۰۰ قلم جنس وجود دارد که با انتخاب و خرید توسط مشتری، حتی در ساعات پایانی روز، سفارش روز بعد (البته روز بعد غیرتعطیل) به مشتری تحویل داده می‌شود.

تارگت تصمیم دارد سفارشات Target Restock را از قفسه‌های نزدیکترین فروشگاه به مشتری برداشته و ارسال کند. آنها هدف از این کار را سرعت بخشیدن به عملیات برداشت و تحویل سفارش بیان کرده‌اند. در واقع هدف کلی تارگت از اجرای چنین برنامه‌ای این است که مشتری، تارگت را ساده‌ترین مکان برای خرید بداند.

تارگت چند راه دسترسی برای خرید از طریق برنامه Target Restock پیش‌بینی کرده است:

  • مراجعه مشتری به فروشگاه‌های تارگت و خرید از بخش Restock این فروشگاه
  • از طریق آنلاین و مراجعه به سایت Target Restock
  • با تلفن‌های هوشمند و از طریق اپلیکیشن Target Restock

فروشگاه تارگت، خدمات تحویل روزانه خود را در سراسر کشور رونق می‌دهد

اقدامات فروشگاه تارگت در جهت سرعت بخشیدن به خدمات تحویل سفارشات

تارگت برای عملی کردن برنامه‌های جدید خود در ارسال فوری سفارشات آنلاین، نیازمند همکاری با شرکت‌های لجستیکی بود. بر همین اساس همکاری با چند سیستم ارسال را آغاز کرده است.

۱- این شرکت ابتدا برای افزایش توان حمل و نقلی مختص به خود، سهام شرکت حمل‌ونقلی Shipt را در اواخر سال ۲۰۱۷ بدست آورد. این خرید بزرگ برای خرده‌فروشی تارگت ۵۵۰ میلیون دلار هزینه داشت. هدف اصلی Target از خرید شرکت Shipt، افزایش قابلیت‌های تحویل روزانه برای ارسال کالا بخصوص برای سفارشات مواد غذایی از نزدیکترین فروشگاهش بود. درواقع با این کار، تارگت توان عملیاتی خود را افزایش داد.

۲- اقدام دیگر تارگت گسترش پوشش سرویس Drive Up است که در حال حاضر فقط در ۲۷۰ شعبه از فروشگاه‌ها موجود است. تارگت تصمیم دارد این سرویس را در ۱۰۰۰ فروشگاه اجرا کند تا پوشش خدمات Drive Up به ۵۶% برسد.

روش کار در برنامه Drive Up به این صورت است که مشتری بعد از انتخاب سفارشات آنلاین خود از طریق اَپ یا وبسایت، گزینه Drive Up را به عنوان نوع تحویل درخواستی انتخاب می‌کند. تارگت بعد از دریافت این نتیفیکیشن از خریدار، سفارشات او را آماده می‌کند. این کار حدود یک تا دو ساعت زمان خواهد برد. زمانی که مشتری آماده برداشت سفارشاتش باشد، دکمه “I’m On My Way” را از برنامه انتخاب کرده و در موقعیت مکانی و نقطه‌ای که برای تحویل سفارش توسط برنامه Drive Up پیش‌بینی شده، قرار می‌گیرد تا سفارش خود را تحویل بگیرد.

فروشگاه تارگت، خدمات تحویل روزانه خود را در سراسر کشور رونق می‌دهد

تحلیل نهایی

فروشگاه‌های بزرگ و برندهای معروف خرده‌فروشی همگی در یک رقابت شدید قرار گرفته‌اند. این رقابت در ایالات متحده به وضوح مشخص است. اینکه هر روز خبری از یک خرده‌فروشی بزرگ و اقدامی در جهت بهبود خدمات از طریق برونسپاری بخشی از آن و یا همکاری با شرکتی مکمل و یا حتی رقیب! شنیده می‌شود، همگی بیانگر این موضوع است.

نکته جالب اینجاست که در این رقابت، کسی قیمت محصولات را برای فروش بیشتر پایین نمی‌آورد! که البته تاثیر زیادی در جذب مشتری دارد. در عوض دیده می‌شود که برنامه‌های جدید و متنوع بنا بر نیاز هر قشر از مشتریان ارائه می‌شود. بیشتر این برنامه‌ها نیز در مرحله‌ی ثبت سفارش و بعد از آن برای تحویل به مشتری است. تنوع این سرویس‌ها شگفت‌انگیز است. از خدمات متنوع تحویل درب منزل در همان روز گرفته تا تحویل سفارش زمانی که مشتری در خانه نیست! و یا ایجاد کیوسک‌های برداشت سفارشات و همین برنامه Drive Up تارگت برای تعیین نقطه سومی به عنوان نقاط تحویل سفارش به مشتری.

همه اینها برنامه‌هایی است که فروشگاه‌های اینترنتی و یا حتی فروشگاه‌های زنجیره‌ای در ایران نیز می‌توانند با الگوبرداری از آنها، قدمی در جهت ورود به دنیای تجارت الکترونیک مدرن بردارند.

با پایگان همراه باشید

درباره‌ی گروه تولید محتوا پایگان

همچنین ببینید

احتمال همکاری شرکت‌های UPS و Werner در عملیات تحویل گام آخر کالای بزرگ

احتمال همکاری شرکت‌های UPS و Werner در عملیات تحویل گام آخر کالای بزرگ

در سال‌های اخیر، بازار تحویل گام آخر کالا (last-mile delivery) در حال گسترش بوده است. …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *