خانه / لجستیک / انبار / فدکس خدمات تحویل یک روزه (same-day delivery) خود را گسترش می دهد

فدکس خدمات تحویل یک روزه (same-day delivery) خود را گسترش می دهد

این روزها یکی از نشانه های خرده فروشی مدرن، نیاز در حال رشد این صنعت به تحویل سریع است که در راستای همین نیاز، شرکت فدرال اکسپرس (فدکس) خدمات تحویل یک روزه شهری خود را در ۳۰ بازار و در ۱۸۰۰ شهر ایالات متحده گسترش داده است.

FedEx این سرویس را اولین بار در مارس ۲۰۱۶ آغاز کرد و در بیش از ۲۰ بازار در سراسر کشور ارائه داد. آخرین بازارها شامل شهرهای سان دیگو، ریورساید، ساکرامنتو و کالیفرنیا بودند. استفاده از سرویس SameDay City به این طریق است که راننده های FedEx یونیفرم دار در خودروهای مارکدار و مشخص فدکس بسته ها را تحویل می دهند و مشتریان و شرکت ها می توانند وضعیت بسته را بر روی یک نقشه ردیابی کرده و به زمان تخمینی رسیدن بسته از طریق هشدار تحویل، دسترسی داشته باشند. کسب و کارها می توانند با خدمات وب FedEx SameDay City از طریق یک برنامه رابط کاربردی، یا API برای استفاده از گزینه حمل و نقل، یکپارچه و هماهنگ شوند.

برنامه SameDay City گزینه های زیر را ارائه می دهد:

  • خدمات ویژه که ۷ روز هفته در دسترس است، با حمل و تحویل در زمانی کمتر از ۲ ساعت
  • خدمات استاندارد، که در روزهای کاری و غیر تعطیل ارائه می شود و عملیات حمل و تحویل را در حدود ۴ ساعت انجام می دهد.
  • خدمات اقتصادی که در روزهای کاری و غیر تعطیل فعالیت می کند و تحویل تا پایان روز است
  • خدمات عادی، با شرایط مرسوم که در آن حمل و تحویل بصورت منظم در مکان های مختلف است

ادامه و گسترش این سرویس باعث می شود فدکس بتواند روزانه هزاران بسته را برای افراد و برندهای بزرگ بصورت یکسان جابجا کرده و به مشتریان تحویل دهد. Fedex در حال حاضر براساس گزارش خرده فروشی سال ۲۰۱۷، به بیش از ۳۱۸ خرده فروش اینترنتی ارائه خدمت می دهد.

یعنی FedEx و UPS (United Parcel Service Inc)

فدکس در چه شرایطی تصمیم به گسترش خدمات یک روزه ی خود گرفته است؟

این تصمیم برای گسترش در میان تلاش های مداوم برای گرفتن سفارشات آنلاین خریداران، و سرعت و کیفیتی که آن ها از تحویل بسته انتظار دارند، اتفاق می افتد . همچنین این تصمیم در شرایطی است که برای جذب خرده فروشان، شرکت هایی همچون فدکس، با شبکه تحویل و تحقق سفارشات شرکت بزرگ آمازون رقابت می کنند.

سرویس Amazon Prime Now، که سرویس ارائه دهنده خدمات تحویل رایگان دوساعته آمازون است. خدمات Prime Now برای بیش از ۲۵،۰۰۰ محصول در مقوله هایی مانند کالاهای خانگی، مواد غذایی و هدایا موجود است. البته این خدمات رایگان فقط برای مشتریان Prime است که حق عضویت خود را بصورت ماهانه یا سالانه پرداخت می کنند. البته امازون بعدها سرویس های دیگری را به شبکه لجستیک خود اضافه کرد تا بتواند بازارهای بیشتری را پوشش دهد و با شرکت هایی که عملیات لجستیک تجارت الکترونیک، یعنی FedEx و UPS (United Parcel Service Inc) که عملیاتی مثل برداشت و جمع آوری کالا از فروشنده و تحویل به مشتری را انجام می دهند، رقابت کند.

“پس بنظر می رسد، این فقط آمازون نیست که فدکس و سایر شرکت های لجستیک و حمل و نقل مشابه در حال رقابت با آن ها هستند.”

فروشندگان خرده فروشی نیز از بسترهای مختلفی برای انجام کار ارسال بهره می برند. فروشندگان با رانندگان برای هندل کردن کار تحویل بسته ها قرارداد می بندند. بسیاری از آن ها نیز برای کاهش هزینه حمل و نقل خود از بسترهای حمل و نقلی دیگر مثل شرکت های Lyft یا Uber استفاده می کنند و در شهرهایی مثل نیویورک و سانفرانسیسکو از پیک های دوچرخه سوار استفاده می کنند.

فروشگاه والمارت نیز قصد دارد خدمات تحویل روزانه را در شهر نیویورک به مشتریان خود عرضه کند. به همین خاطر با شرکت متخصص در حمل و نقل و تحویل مواد غذایی یعنی Parcel، برای همکاری مذاکره کرده است. معاون بخش زنجیره تامین تجارت الکترونیک خرده فروشی وال مارت، گفته است: همکاری با این شرکت لجستیکی که در زمینه حمل و نقل مواد غذایی فعالیت دارد، به ما اجازه می دهد تا همزمان با کاهش هزینه های عملیاتی خود، به آزمایش روش هایی برای تحویل سریع تر محصولات خود بپردازیم.

با پایگان همراه باشید

درباره‌ی گروه تولید محتوا پایگان

همچنین ببینید

فروشگاه‌های اینترنتی هزینه های عملیات کالا را چگونه مدیریت می‌کنند؟

فروشگاه‌های اینترنتی هزینه های عملیات کالا را چگونه مدیریت می‌کنند؟

در موضوعات مربوط به کارآفرینی و شروع کسب‌وکار، معمولا تامین هزینه‌ اولیه برای شروع کسب …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *