خانه / لجستیک / حمل و نقل / عملکرد ضعیف شرکت پست دولتی USPS

عملکرد ضعیف شرکت پست دولتی USPS

آمارها نشان می‌دهد که شرکت پست دولتی ایالات متحده در پایان سه ماهه اول سال ۲۰۱۸ تنها ۱٫۴ درصد رشد درآمد داشته است. این مقدار ، به معنی رشد منفی بوده و در واقع USPS ، مبلغ ۱٫۳ میلیارد دلار در درآمد ۱۷٫۵ میلیارد دلاری خود ضرر کرده است. این درآمد شامل درآمد حاصل از خدمات بسته‌بندی و حمل و نقل در کنار خدمات بین المللی این شرکت بوده است که حجم افزایش یافته در این دو سال بواسطه‌ی رشد حجم معاملات تجارت الکترونیک بوده است.

با این حال، نرخ رشد در دسته‌بندی حمل و نقل شروع به کند شدن کرده است. چون رشد آن از ۱۱٫۵% به ۹٫۵% در سال ۲۰۱۷ رسیده است. در این میان هزینه‌ی روش‌های حمل و نقل بسته نسبت به سایر خدمات بیشتر بوده است. رشد ۱۱٫۵%ای در سال گذشته حاصل شد نیز به واسطه‌ی خدمات تحویل گام آخری بود که در آن شرکت‌های کوریور (courier) مثل Fedex و UPS بسته‌ها را به ادارات پست محلی حمل می‌کردند تا این شرکت فقط کار تحویل نهایی این بسته‌ها را انجام دهد. سود این بخش از خدمات برای USPS کمتر از دیگر گزینه‌های تحویل بسته بوده، اما گزینه‌ای بوده است که خرده‌فروشان بیشتری برای ارسال سفارشات اینترنتی خود به خدمات ترکیبی این شرکت پستی نیاز داشته‌اند.

عملکرد ضعیف شرکت پست دولتی USPS

چرا شرکت پست ایالات متحده عملکرد ضعیفی داشته است؟

در واقع USPS در ارائه این بخش از خدمات با وجود اینکه عملا سودی نمی‌برد، اما اولویت تعداد درخواست‌ها و مشتریان متقاضی تحویل گام آخر برای او بیشتر بوده است و USPS مجبور به همکاری با این مشتریان شده است.

قبلا نیز در مطالب همین وبلاگ خبری از انتقادات شدید ترامپ، رئیس‌جمهور امریکا به آمازون خواندید که به طرفداری از شرکت پست USPS پرداخته بود. واکنش مقامات دولتی نیز بخاطر عملکرد زیان‌ده شرکت پست امریکا بوده است. عملکرد ضعیفی که علی‌رغم همکاری با فروشگاه اینترنتی آمازون_خرده فروش برتر دنیا_ بدست آمده است. پس چرا با وجود شرکای تجاری بزرگ، USPS رشد منفی در عملکرد خود داشته است؟

آمازون مدعی است که پول خوبی برای خدمات ارسال و تحویل USPS پرداخت می‌کند ولی بیشتر عملیات پردازش سفارشات را خوش انجام می‌دهد. همچنین به این نکته اشاره دارد که سالهاست که این شرکت پست دولتی با مشکلات مالی روبروست. بنابراین آمازون را نمی‌توان مقصر این مسئله دانست.

از عوامل موثر در این عملکرد ضعیف می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • عدم توجه به گسترش و نو کردن تجهیزات و استفاده از امکانات قدیمی
  • قدرت مانور کمتر شرکت‌های دولتی در ارائه یا گسترش خدمات
  • قوانین دولتی که مانع تمایل فروشگاه‌های اینترنتی برای همکاری با این شرکت‌ها می‌شود
  • عدم تبلیغات موثر در کنار رقبایی که با ارائه خدمات بهتر در پی جذب مشتری هستند
  • انعطاف‌پذیری کمتر نسبت به مشتریان

علل عملکرد ضعیف شرکت usps

چه شرکت‌هایی توانایی جایگزینی با این نوع شرکت‌ها را دارند؟

شرکت‌های خصوصی در سال‌های اخیر نشان داده‌اند که قابلیت رقابت با موسسات دولتی را دارند. در موارد زیادی هم دیده شده که حتی عملکرد بهتری نیز نسبت به شرکت‌های دولتی ارائه می‌دهند.

در حوزه کسب و کارهای تجارت الکترونیک و لجستیک نیز شرکت‌های پست خصوصی، ارسال و تحویل کالا را در بسیاری از موارد بهتر از شرکت‌های پست دولتی در ایالات متحده انجام داده‌اند. Fedex، UPS و TNT نمونه‌های موفقی از این شرکت‌های لجستیکی هستند. خرده‌فروشان و صاحبان فروشگاه‌های اینترنتی تمایل زیادی برای همکاری با این شرکت‌های حمل و نقلی دارند.

با پایگان همراه باشید

درباره‌ی گروه تولید محتوا پایگان

همچنین ببینید

فروشگاه تارگت، خدمات تحویل روزانه خود را در سراسر کشور رونق می‌دهد

فروشگاه تارگت، خدمات تحویل روزانه خود را در سراسر کشور رونق می‌دهد

فروشگاه تارگت (رتبه ۱۷ در لیست بزرگترین خرده‌فروشی‌های سال ۲۰۱۸) اخیراً امکانی را برای مشتریان …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *