خانه / لجستیک / حمل و نقل / شرایط حمل و نقل رایگان سفارشات، در فروشگاه های اینترنتی بزرگ

شرایط حمل و نقل رایگان سفارشات، در فروشگاه های اینترنتی بزرگ

همیشه قدم گذاشتن در راه بزرگان هر عرصه، راه رشد شما را کوتاه تر می کند. در مورد فروشگاه های اینترنتی هم این موضوع صادق است. یکی از موضوعاتی که همواره فروشگاه های اینترنتی با آن مواجه بوده اند، نحوه حمل و نقل سفارشات و شرایط حمل و نقل رایگان بوده است. بسیاری از فروشگاه های بزرگ گزینه حمل و نقل رایگان را بعنوان شعار تبلیغاتی به منظور جذب مشتری، اعتمادسازی بیشتر و افزایش فرهنگ خرید اینترنتی برای مشتریان خود در نظر می گیرند. اما شرایط این کار در فروشگاه های آنلاین بزرگ چگونه است؟

شرایط حمل و نقل رایگان سفارشات، در فروشگاه های اینترنتی بزرگ

شرایط حمل و نقل رایگان سفارشات مشتریان در فروشگاه های اینترنتی آمازون و تارگت

فروشگاه اینترنتی آمازون (Amazon.com)، به مشتریانی که به اندازه‌ی ۲۵ دلار خرید کنند، حمل و نقل رایگان ارائه می‌دهد. این در حالی است که قبلاً این مقدار برابر با ۳۵ دلار بود. این فروشگاه اینترنتی، که بزرگ ترین خرده فروش اینترنتی در سال ۲۰۱۶ بود، از سال ۲۰۱۳ میزان کمترین خریدی که یک مشتری باید انجام دهد تا مشمول حمل و نقل به طور رایگان برای سفارشات خود شود، را تغییر نداده بود. این تغییر بخاطر روند تمایل مشتریان به ارسال رایگان سفارشات اینترنتی بوده است.

به نظر می‌رسد جدیداً میزان خریدی که مشتریان باید از فروشگاه های اینترنتی انجام دهند تا مشمول حمل و نقل رایگان شوند، در برخی از فروشگاه های اینترنتی بزرگ در حال کاهش است. البته فروشگاه اینترنتی تارگت (Target.com) این کار را انجام نداده است. این فروشگاه، در واقع برعکس آمازون، کمترین مقداری که یک مشتری باید خرید کند تا حمل و نقل سفارشات وی رایگان انجام گیرد را از ۲۵ دلار به ۳۵ دلار افزایش داد. در این فروشگاه، از سال ۲۰۱۵، این مقدار ۲۵ دلار بود اما اکنون آن را تغییر داده است. میزان اولیه‌ی آن نیز در ابتدا ۵۰ دلار بود. این فروشگاه اعلام کرده است که در تابستان امسال، سرویس حمل و نقل خود را در شرایطی قرار خواهد داد تا بتواند سفارشات مشتریان را تا ۱ روز بعد از ثبت سفارش، به آن ها تحویل دهد. در واقع، در حال حاضر تمرکز اصلی این فروشگاه، بر روی سرعت تحویل است.

شرایط حمل و نقل رایگان سفارشات، در فروشگاه های اینترنتی بزرگ

چرا فروشگاه آمازون، تصمیم به کاهشِ حداقل قیمتِ خرید برای حمل و نقل رایگان مشتریان گرفته است؟

متخصصان در حوزه‌ی تجارت الکترونیک، تصمیم شرکت آمازون را در این باره، در واقع پاسخی به شرکت والمارت می‌دانند. والمارت – رتبه‌ی ۳ در بین بهترین خرده فروش های اینترنتی- نیز مدل حمل و نقل رایگان خود را تغییر داده است. در مورد شرکت والمارت، این رقم در ابتدا ۵۰ دلار بود و این شرکت در ژانویه‌ی امسال، آن را به ۳۵ دلار کاهش داد. برای شرکت آمازون نیز در ابتدا این رقم برابر ۴۹ دلار، برای مشتریان غیر عضو، بود و به فاصله‌ی کمی پس از آن، آمازون این میزان را به ۳۵ دلار کاهش داد و اکنون آن را به ۲۵ دلار رسانده است. به گفته‌ی شرکت آمازون، بیش از ۵۰ میلیون محصول، کمتر یا مساوی ۲۵ دلار قیمت دارند و در نتیجه مشتریان با سفارش دادن آن ها می‌توانند هزینه‌ی حمل و نقل خود را نپردازند و از حمل و نقل به صورت رایگان بهره ببرند.

این که آمازون این مقدار را به ۲۵ دلار کاهش داد، می‌تواند به این دلیل نیز باشد که این شرکت می‌خواهد افرادی که عضو ویژه‌ی آن نیستند و ممکن است به سمت فروشگاه هایی مثل والمارت و دیگر خرده فروشی های اینترنتی تمایل پیدا کنند را از تصمیمشان منصرف کند؛ به طوری که هم آن ها و هم افرادی که مشتری سایر خرده فروشی های اینترنتی هستند، رغبت پیدا کنند تا از فروشگاه اینترنتی آمازون خرید کنند.

 

مشتریان ویژه در آمازون و حمل و نقل رایگان برای آن ها

مشتریان ویژه‌ی آمازون، سالیانه مبلغ ۹۹ دلار را پرداخت می‌کنند تا از امکان حمل و نقل دو روزه و رایگان محصولات سفارشی خود بهره مند شوند. با این پول، در طول سال هر چه خرید انجام دهند با ارسال رایگان صورت می گیرد. بسیاری از اوقات نیز حمل و نقل برای این مشتریان ویژه، در همان روز و یا روز بعد انجام می‌گیرد (بستگی به محصول سفارش داده شده و محل زندگی مشتری مورد نظر دارد). همچنین این مشتریان ویژه با عضویت ویژه‌ی خود در آمازون، عکس، موزیک و فیلم های رایگان نیز دریافت می‌کنند. بر طبق گزارشات، ۸۰ میلیون مشتری در آمریکا، عضو ویژه‌ی آمازون هستند.

 

اهمیت حمل و نقل رایگان سفارشات اینترنتی، برای مشتریان

حمل و نقل رایگان، موضوعی بسیار مهم برای شمار زیادی از مشتریان اینترنتی است. بر طبق گزارشی که در سال ۲۰۱۷ در مورد مهم ترین فاکتورهای خرید آنلاین انجام شد، حمل و نقل رایگان دومین عامل مهم در خرید اینترنتی مشتریان بود (مهم ترین عامل، قیمت محصول بود). تعداد زیادی از فروشگاه های اینترنتی در حال ارائه دادن حمل و نقل به طور رایگان در شرایطی ویژه هستند و تعدادشان نیز در حال افزایش است. در نتیجه، ارسال رایگان سفارشات اینترنتی عامل مهمی است که فروشگاه های اینترنتی برای رشد سریع تر و موفقیت فروشگاه خود باید آن را در نظر بگیرند.

با پایگان همراه باشید

درباره‌ی گروه تولید محتوا پایگان

همچنین ببینید

فروشگاه تارگت، خدمات تحویل روزانه خود را در سراسر کشور رونق می‌دهد

فروشگاه تارگت، خدمات تحویل روزانه خود را در سراسر کشور رونق می‌دهد

فروشگاه تارگت (رتبه ۱۷ در لیست بزرگترین خرده‌فروشی‌های سال ۲۰۱۸) اخیراً امکانی را برای مشتریان …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *