خانه / تجارت الکترونیک / سرویس پرداخت در محل خدمتی با ارزش افزوده، برای فروش‌های اینترنتی

سرویس پرداخت در محل خدمتی با ارزش افزوده، برای فروش‌های اینترنتی

پرداخت در محل یا (COD (Cash On Delivery نوعی تراکنش مالی است که در آن هزینه محصول در زمان تحویل دریافت می‌گردد. نحوه پرداخت وجه می‌تواند به صورت نقدی یا با استفاده از کارت‌های اعتباری باشد. در بسیاری از کشورها، خرده‌فروشی‌های اینترنتی برای فروش محصولات خود از این روش استفاده می‌کنند.

سرویس پرداخت در محل، خدمتی با ارزش افزوده مناسب برای فروش‌های اینترنتی

اجرای خدمات پرداخت در محل از جانب فروشگاه‌های اینترنتی

این روش بیشتر توسط کسب‌وکارها و فروشگاه‌های اینترنتی استفاده می‌شود. اما هر کسب‌و‌‌کاری که از مشتری به‌صورت غیرحضوری سفارشی را دریافت کرده و ارسال می‌کند می‌تواند از این روش برای ارسال کالا و دریافت وجه آن استفاده کند.

بخاطر گسترش کاربرد این اصطلاح، بهتر است موضوع خدمات پرداخت در محل را ساده‌تر توضیح دهیم.

فروشگاه‌های آنلاین جهت ترغیب مشتریان خود برای اعتماد به خرید اینترنتی، معمولا آفرها و گزینه‌های مختلفی برای آنها قائل می‌شوند. از جمله این موارد می‌توان به وجود پشتیبانی ۲۴ ساعته، ارسال رایگان، تخفیف‌های ویژه فصلی، گارانتی تعویض و یا حتی مرجوع محصول در مدت زمان مقرر اشاره کرد. البته درمورد صحت این قبیل گزینه‌ها، مشتریان در برخی موارد نارضایتی خود را از عدم اجرای آن توسط فروشگاه‌های اینترنتی اعلام می‌کنند. اما یکی از موثرترین اقدامات در این زمینه، که احتمال عدم اجرای آن، تقریبا صفر بوده و فروشگاه‌ها حتما به آن عمل می‌کنند، امکان پرداختِ قیمت محصول، در زمان دریافت آن درب منزل مشتری است که اصطلاحا خدمات “پرداخت در محل” یا “تسویه درب منزل” گفته می‌شود.

در این روش پرداخت، فروشگاه بدون دریافت هیچ هزینه‌ای، محصول را برای مشتری ارسال می‌کند و این اطمینان را می‌دهد که هزینه محصول فقط در ازای دریافت آن درب منزل مشتری دریافت می‌شود. اینکار مشتری را تشویق به خرید آنلاین خواهد کرد.

 

مزایای استفاده از خدمات پرداخت در محل

بزرگترین مزیت استفاده از خدمات پرداخت در محل برای یک فروشگاه اینترنتی، ایجاد اعتماد دوطرفه بین خریدار و فروشگاه است، اعتمادی که خود باعث وفاداری و تبلیغ فروشگاه اینترنتی توسط مشتری خواهد شد. از دیگر مزایای سیستم COD میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

  • توسعه و گسترش فروش با افزایش چندبرابری تعداد مشتریان
  • جلوگیری از اتلاف انرژی و زمان جهت قانع کردن مشتری برای پرداخت آنلاین
  • راحت شدن نحوه ثبت سفارش برای مشتری
  • امکان دریافت مبلغ محصول توسط شرکت واسط لجستیکی و تسویه با فروشگاه

بنابراین یک فروشگاه آنلاین، بهتر است در کنار درگاه پرداخت مستقیم، امکان پرداخت حضوری در محل را نیز فراهم کند، بسیاری از مشتریان به دلایلی مثل نداشتن اطلاعات لازم برای پرداخت آنلاین، نداشتن کارت متصل به حساب بانکی یا عدم اعتماد به فروشنده در عین نیاز به خرید، ترجیح می‌دهند تا اول کالا به دستشان برسد، بعد مبلغ موردنظر را پرداخت کنند.

سرویس پرداخت در محل، خدمتی با ارزش افزوده مناسب برای فروش‌های اینترنتی

اما در کنار این مزایا، استفاده از روش پرداخت در محل مستلزم پذیرفتن درصدی بالاتر از پرداخت‌های آنلاین در مورد برگشتی‌هاست. چون مشتری پولی پرداخت نکرده و ممکن است از خرید خود منصرف شده و محصول را دریافت نکند. البته که میزانی از درصد برگشتی برای سفارشات اینترنتی همواره قابل قبول است. بنابراین فروشنده باید با توجه به نوع کسب و کار خود، نسبت هزینه برگشتی در مقابل تعداد سفارشات بیشتر را سنجیده و با قبول ریسک این هزینه، امکانات پرداخت در محل را برای مشتریانش فراهم کند.

البته اگر فروشگاه اینترنتی در کنار ارائه یک تجربه خرید راحت، محصولاتی با کیفیت و مشابه چیزی که تبلیغ می‌کند را برای مشتری ارسال کند، درصد سفارشات مرجوعی تا حد زیادی کاهش می‌یابد. در این صورت، هم رضایت مشتری جلب خواهد شد و هم فروشگاه سود بیشتری از فروش بیشترش که بواسطه‌ی وجود امکان پرداخت در محل (COD) است، دریافت خواهد کرد.

شرکت پایگان، یکی از شرکت‌های با سابقه لجستیکی است که خدمات پرداخت در محل را برای ارسال‌های سراسر کشور برای فروشندگان اینترنتی فراهم کرده است.

با پایگان همراه باشید

درباره‌ی گروه تولید محتوا پایگان

همچنین ببینید

معرفی و تاریخچه فروشگاه‌های زنجیره‌ای Costco

معرفی برترین فروشگاه‌های اینترنتی دنیا؛ فروشگاه اینترنتی کاستکو (Costco.com)

فروشگاه كاستكو يكي از بزرگترين فروشگاهاي زنجيره‌اي آمريكا مي‌باشد كه علاوه بر امريكا در بسياري …

2 نظر

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *