خانه / لجستیک / سال ۲۰۱۹ میلادی و تغییرات پیش بینی شده در لجستیک

سال ۲۰۱۹ میلادی و تغییرات پیش بینی شده در لجستیک

همانطور که برای دنیای تجارت در سال ۲۰۱۹ تغییرات بسیار زیادی پیش بینی شده است، صنعت لجستیک نیز از این قاعده مستثنا نیست. زمان آن رسیده است تا تغییرات لجستیک در سال جدید را بررسی کنیم. در این مقاله به موضوعات اشاره شده توسط سِدات ساکا (Sedat Saka) مدیر شرکت لجستیکی MTS logistics مطرح شده است، می پردازیم.

سال 2019 میلادی و تغییرات پیش بینی شده در لجستیک

۱- بدون هیچ دلیلی کمبود راننده ی کامیون افزایش میابد

در طول سال گذشته، ایالت متحده ی آمریکا با توجه به افزایش سن رانندگان کامیون فعلی و افزایش تقاضاها با  کمبود راننده مواجه بوده است. در حال حاضر بعید به نظر می رسد که این مشکل به این زودی ها حل شود. علیرغم افزایش نیاز به رانندگان کامیون برای انتقال این واردات و صادرات ها، تعداد رانندگان واجد شرایط تغییری نداشته است.داده های بانک جهانی نشان می دهد که میزان صادرات و واردات در  ایالت متحده ی آمریکا  بین سال های ۲۰۰۰-۲۰۱۶ دوبرابر شده است.

اولین دلیل کمبود راننده، جمعیت شناسی است. بر طبق گزارشات اداره ی آمار (از طریق ان ار پی- رادیویی عمومی ملی) میانگین سن رانندگان کامیون در ایالت متحده ۵۵ سال است . این رانندگان تمایل دارند طی ۲۰ سال بازنشته شوند. بدون اعمال تغییر بزرگی همچون ورود کامیون های بدون راننده به این صنعت، کمبود راننده در سال آینده نیز ادامه خواهد داشت.

 

۲- کلان داده ها و تکنولوژی بلاک چین انقلابی در لجستیک ایجاد می کند

بر طبق گزارش اداره آمار ایالت متحده ی آمریکا در سال ۲۰۱۷، تقریبا ۴۰۸,۰۰۰ شرکت های کوچک و متوسط وجود دارد که صادرات و واردات انجام می دهند. ۹۸ درصد از صادر کنندگان و ۹۷ درصد از واردکنندگان جز شرکت های کوچک و متوسط محسوب می شوند. با توجه به این آمار، شرکت های بزرگ در حدود دو سوم از کل تجارت را تشکیل می دهند، در حالی که شرکت های کوچک و متوسط تنها یک سوم مسئولیت دارند.

با توجه به اینکه شرکت های زیادی شروع به استفاده از خدمات فناوری اطلاعات (IT) در زنجیره عرضه و تامین کرده اند لذا در سال های اخیر تقاضا برای این خدمات افزایش داشته است. این روند به احتمال زیاد در سال ۲۰۱۹ نیز برای واردکنندگان و صادرکنندگان کوچک و متوسط نیز ادامه خواهد داشت حتی با استفاده از کلان داده ها و تکنولوژی بلاک چین.

استفاده از کلان داده ها سبب ایمنی زنجیره تامین جهانی می شود.

سال 2019 میلادی و تغییرات پیش بینی شده در لجستیک

وارد کنندگان و صادر کنندگان کوچک، با توجه به اینکه منابع لازم برای ایجاد یک زنجیره تامین ایمن را ندارند ولی میتوانند از شرکت های لجستکی که خدمات کلان داده را به مشتریان خود ارائه می دهند استفاده کنند. لذا این شرکت ها بیشترین بهره را از این فناوری جدید برده اند.

در سال ۲۰۱۹، بیشتر شرکت های کوچکی که کار واردات و صادرات انجام می دهند ترجیح خواهند داد با شرکت های لجستیکی و حمل باری فعالیت کنند از کلان داده ها با برای حمل و نقل جهانی استفاده می کنند. از این طریق با لمس یک دکمه، شرکت ها میتوانند مشخصات بار خود را از جمله بارگیری و تخیله بار، شرایط بار، دمای داخل کانتینر، تاریخ و زمان تحویل بار را مشاهده کنند. استفاده از کلان داده ها تغییر عظیمی در لجستیک ایجاد می کند.

تکنولوژی بلاک چین باعث افزایش شفافیت عملیات صادرات و وردارت در سال ۲۰۱۹ خواهد شد. این تکنولوژی جایگزین زمان و پرسنل اضافی برای ثبت معملات در زنجیره تامین می شود. در هنگام حمل و نقل در سطح جهانی، افراد زیادی در این بین درگیر هستند بنابراین این تکنولوژی با به حداقل رساندن اختلال در اطلاعات، کاهش درخواست های کاغذی و حفظ دسترسی به اطلاعات اصلی بدون نگرانی در مورد تغییر آن اطلاعات در طول و پس از حمل و نقل سبب افزایش سود دو طرف معامله می گردد. به انضمام اینکه بلاک چین با امکان برقرای ارتباط مستقیم بین دو طرف معامله، واسطه ها را از بین می برد.

طی سال ها تکنولوژی هایی از جمله هوش مصنوعی، اینترنت اشیا، یادگیری ماشین معرفی شده و همچنین در حجم کم توسط برخی از شرکت ها نیز مورد استفاده قرار می گرفت. سال ۲۰۱۹سال تحول دیجیتال در صنعت لجستیک است. لذا پیش بینی میشود تجهیز کامل شرکت های لجستیک به این تکنولوژی ها از موارد قطعی سال جدید باشد.

با پایگان همراه باشید

درباره‌ی گروه تولید محتوا پایگان

همچنین ببینید

مزایای همکاری با شرکت‌های طرف سوم

شرکت های لجستیکی طرف سوم (۳pl) بهترین گزینه برای شرکت های کوچک

شرکت های لجستیکی طرف سوم یا ۳PL شرکت هایی خدماتی هستند که در زمینه انبارداری، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *