خانه / تحلیل هفته / رویکرد شرکت‏ های لجستیکی بزرگ در زمان اوج تقاضا

رویکرد شرکت‏ های لجستیکی بزرگ در زمان اوج تقاضا

شرکت‏ های لجستیکی  در زمان اوج تقاضا می‏ بایست عملکرد متنوع و سریع در مقابل نیاز مخاطبان خود داشته باشند. از این رو دو شرکت Fedex  و Ups با برنامه ریزی دقیق، سعی می‏ کنند این بازه زمانی را با بیشترین بهره وری پشت سر بگذارند.

تاثیر درآمد سه ماهه دوم سال بر شرکت‏ های لجستیکی:

  • تاثیر در قیمت گذاری شرکت‏ های لجستیکی‏
  • الگوهای حمل و نقل متنوع برای شرکت ‏های لجستیکی
  • چگونگی تاثیر شرکت‏ های لجستیکی‏ بر روند اقتصاد کلان کشور

درآمد سه ماهه دوم سال بر بسیاری از شرکت‏ ها در زمینه حمل و نقل و لجستیک تاثیر بسزایی دارد. این دسته از شرکت‏ ها تمایل دارند از روند این تاثیر اطلاع داشته باشند. یعنی آنچه که تا کنون رخ داده و چیزی که قرار است در آینده به وقوع بپیوندد.

Fedex  و Ups به عنوان دو غول در میان شرکت های  لجستیکی چه کرده‏ اند؟

  • افزایش نیرو
  • رویکردهای نو برای پاسخوگویی به نیاز مشتری

شرکت‏ های لجستیکی بزرگ از جمله Fedex  و Ups به دنبال راه حلی برای هرچه بهتر گذارندن این دوره هستند تا بیشترین جذب مشتری را داشته باشند. هرکدام با رویکردی متفاوت سعی دارند تا به عنوان قدرت برتر خود را معرفی کنند.

شرکت‏ های لجستیکی

تحلیل نهایی:

سه ماهه دوم سال یکی از پرترافیک ‏ترین زمان‏ ها برای شرکت‏ های لجستیکی  است و اهمیت بالایی دارد. بررسی شرکت‏ های لجستیکی نشان می‏ دهد که هر کدام رویکرد متفاوتی برای این استفاده از این زمان دارند. در Ups با افزایش قیمت روبرو هستیم که به گفته مدیرعامل شرکت، این افزایش قیمت به دلیل جبران هزینه ‏های مازادی است که در این زمان بر شرکت تحمیل می‏ شود. هزینه‏ های اضافی به دلیل افزایش موقتی ظرفیت شرکت است که برای پاسخگویی به مشتریان، به آن احتیاج است.

Ups با افزایش کارمندان فصلی خود تا ۱۰۰ هزار نفر، ظرفیت منابع انسانی خود را افزایش می‏ دهد. Ups با رویکرد قیمت گذاری قابل مذاکره، به مشتری اجازه می‏دهد تا ابتدا خدمات خود را انتخاب کند، بعد بر حسب نیاز مشتری پیشنهاد قیمتی خود را اعلام می‏ کند. البته این شرکت خاطر نشان می‏ شود که قیمت‏ های Ups قابل مذاکره و تغییر هستند.

در مقابل Fedex   به استخدام نصف نیرو در مقابل Ups می‏ پردازد، ممکن است این امر به دلیل کاهش هزینه‏ ها و استفاده از نوع متفاوت عملکرد آن نسبت به Ups باشد. توجه به سرمایه گذاری کافی برای پاسخگویی منعطف به نیاز مشتریان، از عواملی است که Fedex   به آن توجه کافی کرده است. این شرکت با رویکرد موشکافانه به دنبال این است تا مشکلات و چالش‏های مشتریان را شناسایی کرده و با توجه به آنها به ارائه خدمات بپردازد. بدیهی است Fedex   به دنبال حل مشکلات بزرگ مشتریان خود است تا با چهره‏ ای متفاوت از رقبا خود را معرفی کند.

تهیه شده توسط تیم تولید محتوای پایگان

مارا دنبال کنید

 

درباره‌ی گروه تولید محتوا پایگان

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *