خانه / اقتصاد / فروش و راه های تقویت و افزایش آن

فروش و راه های تقویت و افزایش آن

امروزه بیشتر کسب و کارها مربوط به فروش است. از فروش اجناس ضروری مردم و خرید و فروش ارز گرفته تا فروش خدمات. شرکت هایی که به ازای انجام کاری برای فرد یا شرکت دیگری، پول دریافت می کنند، درواقع خدمات ارائه شده خود را به فروش می رسانند.

فروش حرفه‌ای یعنی بتوانید در کسب و کارتان به سرعت شرایط خود را با رقبا تطبیق دهید، حرفه‌ای‌ها همیشه در تلاش برای بهبود مستمر و افزایش فروش هستند.

در ادامه مطالب نکاتی را مطرح می کنیم که باعث افزایش فروش و کاهش هزینه های مربوط به آن می شود.

 

۱. دید واقعی و با دقت به آینده داشته باشید

درک کامل از تفکر تجاری شما می‌تواند به افزایش فروش و شخصی سازی راهکارهای افزایش فروش شما کمک کند. پیش از اینکه فروش محصولی را آغاز کنید، زمینه‌های مربوط به بحث ارتباط با مشتریان را کاملا بررسی کنید، سوالاتی را که احتمال می‌دهید مشتریان در همه زمینه‌ها از شما بپرسند، بررسی کنید و بهترین پاسخ‌ها را با صداقت برای آنها مشخص کنید. راه‌های ارتباطی مانند ایمیل، شماره تماس و … را نیز با وضوح تعیین کنید تا مخاطب دچار سردرگمی نشود. رعایت این مباحث که مربوط به آینده نگری کاری شما خواهد بود، به طور قطع به افزایش فروش شما کمک خواهد کرد.

افزایش فروش

۲٫ تلاش برای رسیدن به اهداف مشخص

اهداف کاری‌تان را مشخص کنید تا بتوانید روندهای فروش را به نفع خود تمام کنید. این اهداف می‌تواند شامل؛ پیگیری‌های روزانه، پیشنهادهای ویژه، تخفیفات یا هر چیزی که فکر می‌کنید می‌تواند به افزایش فروش کمک کند، می‌شود. افزون بر این، روند نتایج را درج کنید تا بتوانید میزان پیشرفت را اندازه گیری کنید و متوجه شوید که با هر روشی به چه میزان از فروش می‌رسید.

هدف

۳٫ ارائه خدمات پس از فروش

خدمات پس از فروش، یکی از بهترین راهکارها برای بالاتر بردن رقابت با دیگر هم‌صنفان شما به شمار می‌آید. بسیاری از گروه‌های فروش؛ مشتریان خود را به دلیل عدم پیگیری از دست می‌دهند. برای پیشگیری از این خسارت، بخشی را برای ارتباط با مشتریان ایجاد کنید تا در آنجا بتوانید تاریخ‌های آخرین ارتباط با مشتریان و مسایل مربوط به آنها را همیشه به صورت مداوم داشته باشید. با این روش می‌توانید کاملا به اوضاع مشتریان مسلط باشید. تلاش کنید که در بخش خدمات پس از فروش، با آرامش به پرسش‌ها و مشکلات مشتریان پاسخ بدهید.

در زمان پیگیری، آدرس مشتریان همراه نام‌شان، آدرس ایمیل یا شماره تلفن شان را ضبط کنید و در مکالمات بعدی هنگام صحبت با آنها، از این اطلاعات استفاده کنید، تا مشتریان احساس کنند که برای شما ارزشمند هستند.

 

۴. جایی برای طرح سوالات و رویکردها برای افزایش فروش داشته باشید

با نزدیک شدن به مشتریان می‌توانید سوالات متداول، مرتبط و جالب آنها را پیدا کنید و در جایی همه این‌ها را عنوان کنید. این پرسش‌ها می‌توانند شامل محصولات و خدماتی باشند که بیشتر مشتریان درباره آنها پرسش دارند. افزون بر این، رضایت مشتریان از پاسخگویی به سوالات، سبب جلب اعتماد بیشتر می‌شود و البته موجب می‌شود تا پرسش‌های بیشتری کنند و در خصوص ویژگی‌ها و مزایای محصول یا خدمات نیز بپرسند، پس اگر بتوانید هوشمندانه به این پرسش‌ها، پاسخ دهید می‌توانید گام بزرگی را در جذب بیشتر مشتریان و افزایش فروش داشته باشید.

۵.  مسئولیت پذیری را فراموش نکنید

یک تیم فروش پرقدرت، افرادی دارد که همه به دنبال یک هدف مشترک هستند. مدیران باید حفظ آرامش، از فروش قدرتمند حمایت کنند و اخلاق کاری را در روابط با کارکنان حفظ کنند. درست است که انتقاد از اعضای گروه می‌تواند راه را برای دستیابی به هدف هموارتر کند، اما این مهم است که در شرایط خوب از آنها تقدیر کنید و موفقیت آنها را نادیده نگیرید. در تیم فروش باید تنش‌ها و نگرانی‌ها کنترل شود تا به دیگران منتقل نشود.

۶. بیشترین استفاده از زمان برای بهترین کارآیی

مردم برای مسایل مختلف، زمان خود را مدیریت می‌کنند و با روش‌های مختلف برای دیگران کار می‌کنند. بعضی‌ها برای برنامه‌ریزی زمانی از راه‌های سنتی استفاده می‌کنند، در حالی که برخی دیگر از برنامه‌ها و نرم افزارهای زمانبندی استفاده می‌کنند. در فروش، مدیریت زمان بسیار مهم است و تمرکز بر آن می‌تواند موجب موفقیت شود. پیگیری‌ها، جلسات، بررسی موقعیت‌های جغرافیایی و بررسی مکان‌های فروش و نمایندگی‌ها، بخش عظیمی از روز را به خود اختصاص می‌دهند و ممکن است این روند به فراموش کردن یکی یا دوتا از وظایف بیانجامد. به همین خاطر، مدیریت زمان سبب بهترین استفاده از زمان می‌شود و جلوی هرج و مرج را می‌گیرد.

۷. روند افزایش فروش را هوشمندانه کنترل کنید

اندازه گیری عملکرد فروش می‌تواند به شما کمک کند تا ارزش کارگروه فروش را محاسبه کنید. خیلی از شرکت‌ها، نموداری را برای این موضوع تهیه می‌کنند که در آن روند پیشرفت هر فروشند به دقت ثبت می‌شود. با این روش، میزان فعالیت دقیق یک تیم فروش مشخص می‌شود. شما باید بتوانید همه عوامل مربوط به یک فروشنده را بررسی کنید تا گرفتار قضاوت‌های ناعادلانه نشوید، ممکن است یکی از فروشندگان شما همه مسایل مربوط به افزایش فروش را رعایت کند اما نتیجه فروشش خوب نباشد و عواملی مانند مکان فروشگاه یا غیره در این امر دخیل باشند؛ پس دقت داشته باشید که کنترل و بازرسی هوشمندانه داشته باشید.

۸. هنر گوش کردن

برای جلب اعتماد و توجه مشتری، به صحبت‌های او گوش دهید، میان حرف‌های او صحبت نکنید؛ شما باید بتوانید روی نکات و نگرانی‌های مشتری، تمرکز کنید. در بهترین حالت، می‌توانید با سوالاتی، نیازهای مشتری را بهتر درک کنید و حتی با آوردن یک دلیل شخصی، به مفید بودن محصول یا سرویس برسید.

 

با پایگان همراه باشید

درباره‌ی گروه تولید محتوا پایگان

همچنین ببینید

مهارت های مدیریت کسب و کار

۱۰ مهارت مدیریت کسب و کار برای داشتن حداکثر کارایی

رهبران کسب و کار میزان بهره وری رو با کیفیت و کمیت میزان خروجی کارشون …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *