خانه / تجارت الکترونیک / چگونه در دنیای آنلاین برای مشتریان اعتماد بسازیم؟

چگونه در دنیای آنلاین برای مشتریان اعتماد بسازیم؟

همه‌ی ما همواره با افرادی تعامل داریم که آن‌ها را دوست داریم، به خوبی آن‌ها را می‌شناسیم و به آن‌ها اعتماد داریم. در دنیای آنلاین و کسب و کارهای آنلاین نیز باید همین رابطه برقرار باشد. اگر ما نتوانیم اعتماد مشتری بالقوه‌ی خود را جذب کنیم، نمی‌توانیم با او تعامل داشته و او را به سمت محصول خود هدایت کنیم. مخصوصا اینکه کلاهبرداری در فضای اینترنتی بسیار آسان‌تر است و به همین دلیل افراد به خرید وسفارش‌های اینترنتی زیاد راغب نیستند و سخت اعتماد می‌کنند.

اعتماد به فروشگاه اینترنتی

اگر شما صاحب یک فروشگاه اینترنتی هستید، به نظر ما عوامل زیادی وجود دارند که به شما در این راه کمک می‌کنند. در ادامه ۶ عامل مهم را بیان می کنیم تا حتما این موارد را رعایت کنید.

طراحی وب‌سایت حرفه‌ای برای جلب اعتماد آنلاین

همیشه رابطه‌ی مشتری با برند‌ها در دنیای آنلاین بوسیله وب‌سایت‌ها صورت می‌گیرد. وب سایت حرفه ای نشان از حرفه‌ای بودن کسب‌وکار شما دارد. اگر وب‌سایت شما از گرافیک بالایی برخوردار نباشد، باید منتظر از دست دادن درصد بالایی از کاربران خود باشید. حتی اگر وب‌سایت شما محتواهایی با کیفیت بالا را نیز تولید کند، باز این ظاهر و گرافیک است که در ابتدا حرف اول را می‌زند.

پس حتما طراحی وب‌سایت‌تان را جدی بگیرید و وب‌سایت کاربرپسندی طراحی کنید. مطمئن باشید همین طراحی، کاربران زیادی را به سمت سایت شما جذب خواهد کرد. برای این‌کار می‌توانید طراح وب حرفه‌ای استخدام کنید.

ساخت صفحه‌ی “درباره‌ی ما”

بسیاری از مشتریان بالقوه‌ی برند شما دوست دارند تا در مورد کسب‌وکار و شرکت شما بیشتر بدانند. برای این‌کار می‌توانید یک صفحه‌ی “درباره‌ ما” را طراحی کنید. این صفحه شامل تاریخچه‌‌ی کوتاهی از کسب‌وکار شما، انواع محصولات و خدماتی که ارائه می‌دهید، است. علاوه بر این شما می‌توانید به این صفحه هر گونه دستاورد یا جوایزی که کسب‌وکارتان تا به اکنون دریافت کرده است را نیز اضافه کنید.

اضافه کردن عکس اعضای تیم به همراه بیوگرافی مختصری از هر یک از آن‌ها، در جذب اعتماد مشتری تاثیر زیادی دارد. آشنایی با اعضای تیم باعث صمیمت مشتری و برند شده و توجه آن‌ها را به سمت شما جلب خواهد کرد. اینگونه آن‌ها راحت‌تر به شما اعتماد خواهند کرد.

خرید اینترنتی

اطلاعات تماس برای ایجاد اعتماد

با توجه به اینکه در دنیای آنلاین امروزی، تعداد کسب‌وکارهای کلاهبردار افزایش یافته است، شما باید به مشتری خود ثابت کنید که کسب‌وکار شما قانونی است. شما می‌توانید با اضافه کردن صفحه‌ی “تماس” که باید شامل شماره تلفن، ایمیل، آدرس پستی و دیگر اطلاعات باشد، اعتماد آن‌ها جلب کنید. علاوه بر این اضافه کردن نام کاربری توییتر و لینکدین اعضای تیم، کسب‌وکار شما را معتبرتر نشان خواهد داد و روابط مشتری و برند تجاری شما را بهبود خواهد بخشید.

بسیاری از کسب‌وکارهای آنلاین فقط به یک آدرس ایمیل اکتفا کرده و این را در نظر نمی‌گیرند که این‌کار باعث ایجاد شبهه و شک در دل مشتریان آن‌ها خواهد شد و در نتیجه عدم‌اعتماد آن‌ها را در پی خواهد داشت.

اصلاح لینک‌های خراب

لینک‌های خراب این حس را به مشتری القا می‌کندکه شما توجه زیادی به جزئیات ندارید و یک چهره‌ی غیرحرفه‌ای از کسب‌وکار شما را در ذهن آن‌ها ایجاد می‌کند.

همینطور ممکن است مشتریان شما گمان کنند، کسب‌کار شما متوقف شده و یا اینکه وب سایت دیگری دارید و به این سادگی مشتریان بالقوه‌ی خود را از دست می‌دهید. به همین دلیل باید همیشه وب‌سایت خود را چک کنید و تمام لینک‌ها را بررسی و لینک‌های خراب را اصلاح کنید. پلاگین‌ها و برنامه‌هایی وجود دارند که این چنین مشکلاتی را به صورت هفتگی بررسی و به شما گزارش می‌کنند. می‌توانید از این برنامه‌ها نیز کمک بگیرید.

به روز رسانی مداوم وبلاگ

همیشه وبلاگ خود را به روز نگه دارید. این کار نشان می‌دهد وبلاگ شما به خوبی مدیریت شده و ذهنیت خوبی را از برند شما در ذهن مشتری خواهد ساخت. هیچ وقت از اهمیت به روزرسانی وبلاگتان غافل نشوید.

علاوه بر این محتوای با کیفیت تولید کنید. محتوای شما باید معتبر و قابل اعتماد باشد و توسط متخصصین حوزه‌ خود نوشته شود. به یاد داشته باشید که محتوای بی ارزش برند تجاری شما را بدنام می‌کند. همینطور به روزرسانی وبلاگ در رتبه‌بندی موتور‌های جستجو نیز بسیار موثر است.

نمایش آمار شبکه‌های اجتماعی

اگر کسب‌وکارتان در هیچ یک از شبکه‌های اجتماعی فعال نیست یا تعداد فالورهای خیلی کمی دارد، این تاکتیک به دردتان نمی‌خورد. به هر حال اگر تعداد فالورهای قابل توجهی دارید، آمار رسمی از شبکه‌های اجتماعی‌تان را در وب‌سایت خود نمایش دهید. مثلا در کنار آیکون فیس بوک خود نمایش دهید که ۸۰۰۰ فالور دارید یا ۱۰۰۰۰ فالور توییتر دارید.

این اطلاعات معمولا بالای وب‌سایت در زیر هدر شما یا در بالای اسلایدر قرار می‌گیرد. اینطوری بازدیدکنندگان وب‌سایتان به هنگام ورود به سایت می‌توانند آن‌ها را ببینند. از آنجایی که بیشتر افراد اعتبار کسب‌وکار را بر اساس محبوبیت آن در شبکه‌های اجتماعی ارزیابی می‌کنند، این کار می‌تواند مزیت بزرگی برای جلب اعتماد مشتری‌ها باشد. همینطور دسترسی به شبکه‌های اجتماعی را در وب سایت خود، برای بازدیدکنندگان آسان‌تر کنید.

با پایگان همراه باشید

درباره‌ی گروه تولید محتوا پایگان

همچنین ببینید

اقداماتی که احتمال خرید از فروشگاه اینترنتی شما را افزایش می‌دهد

احتمال خرید از فروشگاه اینترنتی خود را افزایش دهید

تجربه ثابت کرده که هرچه مشتری بالقوه(یعنی همان بازدیدکننده)، بیشتر در سایت فروشگاه اینترنتی شما …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *