خانه / تجارت الکترونیک / در تجارت الکترونیک ، این اشتباهات را تکرار نکنیم

در تجارت الکترونیک ، این اشتباهات را تکرار نکنیم

تجارت الکترونیک به خرید و فروش محصولات یا خدماتی اشاره دارد که از طریق مسیرهای الکترونیکی مانند اینترنت انجام می‌شوند. تجارت الکترونیک اولین‌بار در سال ۱۹۶۰ و از طریق تبادل الکترونیکی داده (EDI) در شبکه‌های ارزش افزوده (VANs) معرفی شد. بر اساس پیش‌بینی‌ها و انتظارات، اقتصاد تجارت الکترونیک به صورت صعودی به رشد سریع خود ادامه خواهد داد.

تجارت الکترونیک

پس اگر فعالیت شما در حوزه تجارت الکترونیک نمی‌تواند به فروش دلخواه دست پیدا کند، باید ریشه‌ی مشکلاتتان را پیدا کنید. شاید شما هم مرتکب رایج‌ترین و خطرناک‌ترین اشتباهات تجارت الکترونیک می‌شوید.

۱- عدم نمایش نظرات مردم

طبق بررسی‌ها، مشتریان بیش از اینکه به بررسی‌های تخصصی وب‌سایت‌ها توجه کنند، به نظرات مصرف‌کنندگان دیگر اعتماد دارند.

پس سعی کنید حتماً در صفحات معرفی محصول خود، از دیدگاه‌های مصرف‌کنندگان و عکس‌های شخصی آن‌ها از کالاها استفاده کنید و به این وسیله اعتماد مشتریان را دوباره به دست آورید. حتی می‌توانید محتوای تولیدشده توسط کاربران را در صفحات اجتماعی یا آگهی‌های تبلیغاتی خود به اشتراک بگذارید.

پشتیبانی سریع

۲- عدم ارائه‌ی پشتیبانی سریع

بسیاری از مشتریان بالقوه ممکن است به این دلیل وب‌سایت شما را ترک کنند که نمی‌توانند پاسخ سؤالات خود را بیابند. درهرصورت، اگر مشتریان نتوانند پاسخی برای سؤالات خود پیدا کنند، از شما خرید نخواهند کرد. شما می‌توانید پشتیبانی خود را به‌صورت چت آنلاین ارائه کنید تا خریداران بتوانند خیلی سریع پاسخ ابهامات خود را دریافت کنند.

 

۳- سیستم پرداختی پیچیده

یک موسسه تحقیقاتی آنلاین می‌گوید ۶۹٫۲۳ درصد خریدارانی که کالاهای خود را از سایت‌های تجاری انتخاب می‌کنند، درنهایت سبد کالای خود را رها می‌کنند، چراکه اغلب وب‌سایت‌ها یا از آن‌ها می‌خواهند که یک حساب کاربری باز کنند و یا فرآیند پرداختی بسیار پیچیده‌ای دارند. بنابراین اگر شما از مشتریان می‌خواهید پیش از خرید در وب‌سایت شما ثبت‌نام کنند، ممکن است آن‌ها را از ادامه خرید منصرف کنید. سعی کنید از گزینه‌های پرداختی کاربر مهمان استفاده کنید، یا این امکان را فراهم کنید که مشتریان با اتصال به یکی از شبکه‌های اجتماعی بتوانند پرداخت خود را انجام دهند.

تحویل

۴- لجستیک ضعیف و عدم تقبل ارسال رایگان

اگر هنوز سیستم انتقال، ارسال و تحویل را در برنامه‌های خود ندارید، بهتر است هرچه سریع‌تر برای آن راهی پیدا کنید. بر اساس یکی از تحقیقات موسسه واکر سندز، ارسال رایگان بالاترین انگیزه‌ی خرید اینترنتی ۱۰ درصد از مشتریان است. بنابراین اگر شما هم می‌خواهید نرخ فروش خود را بالا ببرید، بهتر است خدمات ارسال رایگان را فراموش نکنید.

البته تمام کسب‌وکارهای اینترنتی نمی‌توانند هزینه‌ی سیستم ارسال رایگان را بپردازند. شما می‌توانید برای خریداران خود یک‌پایه‌ی خرید حداقلی تعیین کنید و خریدهای بالاتر از این مبلغ را به‌رایگان پست کنید. در چنین حالتی شما باید مرز خرید حداقل خود را به‌طور دقیق و مشخص بدانید تا هزینه‌ی ارسال باعث متضرر شدن شما نشود.

ارسال سریع و به موقع نیز در وفاداری مشتریان نسبت به شما تاثیر زیادی دارد. اگر حجم سفارشاتتان آنقدر زیاد است که از پس حل و فصل سفارشات بر نمی آیید، حتما با یک شرکت لجستیکی همکاری کنید.

سایت تجارت الکترونیک

۵- استفاده‌ی بیش‌ازحد از عناصر طراحی در صفحات فروش محصول

شما باید طراحی صفحه‌ی اصلی و صفحات معرفی محصولات وب‌سایت خود را مورد بازبینی قرار دهید. تا جایی که ممکن است عناصر افزودنی را حذف کنید و فقط موارد ضروری و موردنیاز را نگه‌دارید. این عناصر ضروری عبارت‌اند از: عکس و ویدیوی محصول، توضیحات محصول، قیمت‌گذاری، اطلاعات ارسال و دکمه‌ی فراخوان (CTA). شما باید تمامی جزئیات دیگر را بازنگری کنید و ببنید چه گرافیک‌هایی ممکن است مشتریان را از مسیر خرید منحرف کنند.

هرکدام از این اشتباهات می‌توانند به شیوه‌ی خاص خود باعث کاهش فروش شما شوند. شما با بررسی و اصلاح  این نکات می‌توانید از زیان بالقوه‌ی خود جلوگیری کنید.

با پایگان همراه باشید

درباره‌ی گروه تولید محتوا پایگان

همچنین ببینید

مراکز آماده سازی سفارشات آنلاین در بزرگترین فروشگاه آنلاین جهان

مراکز آماده سازی سفارشات آنلاین در بزرگترین فروشگاه آنلاین جهان

بهترین فروشگاه آنلاین جهان، الگوی خوبی برای سایر افرادی است که می‌خواهند فروشگاه اینترنتی خود …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *