خانه / تجارت الکترونیک / آمازون و درس های آموزنده به کسب و کارهای استارتاپی

آمازون و درس های آموزنده به کسب و کارهای استارتاپی

آمازون به عنوان بزرگترین خرده فروشی جهان شناخته می شود. جف بروس مدیر عامل این شرکت، جمع‌آوری داده از رفتار مشتریان، تبدیل آن‌ به اطلاعات و استفاده از این اطلاعات برای افزایش فروش را، رمز موفقیت آمازون در خرده‌فروشی می داند.

شرکت آمازون با سرعت خوبی کار خود را آغاز کرده و بخوبی رشد کرد. برای کارآفرینان یا کسانی که ایده های استارتاپی خوبی در سر دارند، الگوبرداری از شیوه عمل این چنین شرکت هایی که راه پیشرفت را درست پیموده اند، راهکار مناسبی برای تعیین خطی مشی کسب و کار و استراتژی آینده شان است.

درس هایی آموزنده از آمازون برای کارآفرینان

  • چالش اصلی که کسب‌وکارهای کوچک امروزه با آن مواجه هستند و آمازون به‌خوبی توانسته است آن را حل کند، داده‌های مشتریان است.

استارتاپ‌ها بر اساس روابط با مشتری‌ها تأسیس می‌شوند. کارآفرینان می‌دانند که موفقیت آن‌ها بسته به خدمات خوبی است که بتوانند به مدت طولانی به مشتریان ارائه دهند. آن‌ها بهتر از هر کسی باید مشتری‌ها را بشناسند و راه‌های برطرف کردن نیازهای آن‌ها را شناسایی کنند.

آمازون بهتر از هر کسی رفتار مردم و مشتریان را می‌شناسد. این شرکت می‌داند که خریداران قبل، در حین و بعد از خرید، چه چیزهایی را مد نظر دارند. آمازون خرید بعدی را به آن ها پیشنهاد می دهد. همین تکنیک باعث شده است که نرخ تبدیل بازدیدکننده به خریدار در این فروشگاه بسیار بالا باشد.

  • آمازون تنها روی فعالیت روی بخشی از بازار که مربوط به خرده فروشی آنلاین بود تمرکز نکرده و حوزه فعالیت خود را به بازارهای آفلاین و ارائه خدمات متنوع نیز کشانده است.

خرید شرکت Whole Foods، کتاب‌فروشی‌های آفلاین و مکان‌هایی برای تحویل خریدهای آنلاین مشتریان، نمونه‌هایی از این فعالیت ها برای کسب سهم بازار آفلاین هستند. حتی سرویس پرایم (آمازون پرایم (amazon prime) : سرویس نقل و انتقالات سفارشات آمازون ) این شرکت نیز کم‌کم به سمت دنیای آفلاین می‌رود. آمازون بعنوان بزرگترین خرده فروشی آنلاین دنیا، سیستم لجستیک و تحویل سفارشات خود را توسط سرویس آمازون پرایم خود انجام می دهد. نکته‌ی مهم این است که آمازون می‌داند چه محصولی را چه موقع و در چه انباری ذخیره کند تا بتواند نیازهای مشتری‌های ویژه‌ی سرویس پرایم را به‌خوبی برطرف کند.

  • آمازون اطلاعات لازم را برای پیروزی در بازار سنتی نیز دارد.

با اطلاعاتی که این شرکت از فروش‌های آنلاین خود و آنالیز رفتار مشتریان کسب کرده است، به‌خوبی می‌داند که هر مشتری چه زمانی چه چیزی را از چه مکانی خرید خواهد کرد. مانند تجارت آنلاین، آمازون در دنیای آفلاین نیز می‌تواند با توجه به تاریخچه‌ی خرید، تاریخچه‌ی مرور وب، نظرات، محصولات مورد علاقه و دیگر اطلاعات، محصول مورد نظر شما را تأمین کند.

در نهایت نکته‌ای که هر استارتاپی باید به‌خوبی به آن توجه کند، شناخت مشتریان، دریافت داده از آن‌ها و استفاده از این داده‌ها برای افزایش وفاداری مشتریان است. ابزارهای تحلیلی زیادی برای دریافت داده از مشتریان برای وب‌سایت‌ها طراحی شده است که کار را برای استارتاپ‌های آنلاین ساده می‌کند. برای کسب‌وکارهای آفلاین نیز حفظ ارتباط مستمر با مشتری، تلاش برای ایجاد روابط دوطرفه و احترام به نظرات و عقاید آن‌ها، راهکارهایی هستند که در دریافت داده‌های بیشتر به کمک صاحبان کسب و کار می‌آیند.

با پایگان همراه باشید

درباره‌ی گروه تولید محتوا پایگان

همچنین ببینید

شرکت بزرگ لجستیکی DHL قصد دارد توانمندی‌های عملیاتی تجارت الکترونیک خود را در شهر فوجیان (Fujian) در بخش جنوب چین گسترش دهد. این تصمیم در راستای هدف بزرگ این شرکت اتخاذ شده است. DHL می‌خواهد راه‌حل‌های حمل ونقل بین‌المللی ساده و مقرون به‌صرفه‌ی خود را برای اتصال تجار چینی برای تبادل کالایشان در بیش از 220 کشور جهان گسترش دهد.

گسترش حضور بخش تجارت الکترونیک DHL در معاملات جنوب چین

شرکت بزرگ لجستیکی DHL قصد دارد توانمندی‌های عملیاتی تجارت الکترونیک خود را در شهر فوجیان …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *