خانه / تجارت الکترونیک / خرید بزرگترین داروخانه دیجیتال ایالات متحده؛ اقدام والمارت برای جنگ با آمازون!

خرید بزرگترین داروخانه دیجیتال ایالات متحده؛ اقدام والمارت برای جنگ با آمازون!

طبق گزارشات جمعیت‌شناسی جدید ایالات‌متحده، جعیت سالمند این کشور در حال افزایش است. با توجه به افزایش جمعیت سالمند، این گروه جمعیتی یکی از گزینه‌های اصلی و جزء مشتریان هدف والمارت هستند. این تعداد از جمعیت سالمند سالهاست که باعث تاسیس بیش از ۴۷۰۰ داروخانه و مرکز خدماتی بهداشتی برای ارائه خدمات به این تعداد از جمعیت سالمند شده است.

والمارت برای جذب این گروه از مشتریان هدف، به دنبال نیازمندی‌های ضروری و ثابت این قشر یعنی دارو رفته است. این گروه جمعیتی معمولا به بیماری‌های بخصوصی که بین سالمندان رایج است مبتلا و مجبور به استفاده از دارو هستند. برای این افراد این موضوع که فروشگاهی با گستره‌ی پوشش کل کشور که امکان خرید انلاین نیز دارد، بتواند داروهای موردنیاز آن‌ها را تامین کرده و در درب منزل تحویل دهد، بسیار جذب‌کننده خواهد بود.

طبق گزارشات جمعیت شناسی جدید ایالات متحده، جعیت سالمند این کشور در حال افزایش است. با توجه به افزایش جمعیت سالمندان، این گروه جمعیتی یکی از گزینه های اصلی و جزء مشتریان هدف والمارت هستند.

حالا والمارت -سومین خرده‌فروشی برتر سال ۲۰۱۷- در حال مذاکره برای خرید یکی از این داروخانه‌های دیجیتال به نام PillPack است. والمارت اعلام کرده است که قیمت مورد بحث کمتر از یک میلیارد دلار است و به همین دلیل درمورد نتیجه نهایی این معامله هنوز قطعیتی وجود ندارد.

شرکت PillPack می‌گوید که تنها در وب سایت خود بیش از ۱۱۸ میلیون دلار سرمایه‌گذاری کرده است. از دیگر ویژگی‌های این داروخانه دیجیتال شخصی‌سازی داروها به زمان و مقدار مصرف آن‌هاست که بسیار خوشایند افراد سالمند و مشتری‌های قدیمی این شرکت است. همچنین دارای نرم‌‌افزار داروخانه‌ای مجهز به داشبورد آنلاین برای استفاده بیماران است. این نرم افزار شارژ مجدد داروها را بصورت هوشمند اطلاع می‌دهد و باعث اطمینان از حمل به موقع داروها به مصرف‌کننده خواهد شد.

شرکت PillPack در حال حاضر در ۴۹ ایالت فعالیت می‌کند. در سال‌های اخیر مشتری‌های ثابت این شرکت به ۴۰٫۰۰۰ مورد افزایش یافته است. و فروش سالانه داروی این شرکت به بیش از ۱۰۰ میلیون دلار رسیده است.

طبق گزارشات جمعیت شناسی جدید ایالات متحده، جعیت سالمند این کشور در حال افزایش است. با توجه به افزایش جمعیت سالمندان، این گروه جمعیتی یکی از گزینه های اصلی و جزء مشتریان هدف والمارت هستند.

اهداف والمارت از خرید شرکت داروسازی PillPack چیست؟

در مطالب قبلی این وبلاگ حتما در مورد اقدامات جدید والمارت خوانده‌اید. این شرکت در سال‌های اخیر یکی از پرکارترین شرکت‌ها در زمینه رقابت با شرکت‌های بزرگ بوده است. شاید به خاطر همین اقدامات و تلاش در بهبود خدمات بوده است که اکنون در جایگاه سوم خرده فروشی‌های برتر سال ۲۰۱۷ قرار گرفته است.

اقدام والمارت برای خرید PillPack هم حتما در جهت همین هدف بوده است. از اهداف والمارت برای این خرید می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مقابله با آمازون که وارد حوزه فروش دارو شده است
  • تلاش برای سودآوری بیشتر به علت اینکه صنعت تولید و پخش دارو سودآور بوده است
  • بدست آوردن بخش قابل‌توجهی از بازار که مربوط به جمعیت سالمندان است
  • گسترش فعالیت‌ها در بخش‌های جدید برای بدست آوردن تجربه‌ای نو

البته شرکت PillPack نیز از اقدام –در صورت توافق دو طرف- سود می‌برد. شرکت PillPack با پیوستن به والمارت در واقع فرصت رشد بیشتری پیدا خواهد کرد. سرمایه‌گذاری والمارت در این شرکت، و فروش محصولات دارویی آن از طریق فروشگاه‌های حقیقی و مجازی والمارت، باعث گسترش فروش PillPack خواهد شد. همچنین استفاده از سیستم لجستیک والمارت برای ارسال داروی مشتریان، برای PillPack مفید خواهد بود.

طبق گزارشات جمعیت شناسی جدید ایالات متحده، جعیت سالمند این کشور در حال افزایش است. با توجه به افزایش جمعیت سالمندان، این گروه جمعیتی یکی از گزینه های اصلی و جزء مشتریان هدف والمارت هستند.

والمارت به دنبال اکتساب آینده برای جنگ با آمازون است!

این طور که مشخص است، والمارت کماکان در وضعیت خرید و اکتساب دارایی‌های جدید خواهد ماند. این شرکت هدف از این فعالیت‌ها را به صراحت اعلام کرده است. یکی از مدیران این شرکت گفته است سرمایه‌گذاری برای خریدهای آینده والمارت، احتمالا در محدوده ۵۰ تا ۳۰۰ میلیون دلار باشد و ممکن است از این مقدار نیز بالاتر رود. بنظر می‌رسد والمارت در تلاش است تا موجودی‌های آنلاین خود را در بخش‌های مختلف افزایش دهد تا به اختلاف قابل قبولی در برابر آمازون برسد.

والمارت اجرای عملیات تجارت الکترونیک خود را بعد از خرید بزرگ سال ۲۰۱۶ خود آغاز کرده است. در این سال والمارت، Jet.com را با حدود ۳ میلیارد دلار بدست آورد. بعد از آن والمارت اقدام به خرید سایر استارتاپ‌های آنلاین کرده است. از جمله اینکه برند تولید و فروش آنلاین لباس مردانه Bonobos را خریداری کرد.

یکی از مدیران والمارت هدف از خرید Jet.com را تجدیدنظر ثروتمندان هزاران ساله در شهرهای نیویورک، سانفرانسیسکو و دیگر شهرهای بزرگ اعلام کرد. شروع وضعیت خرید استارتاپ‌ها با دارایی خود نیز بخشی از این استراتژی است. والمارت اعتقاد دارد، داشتن تعدادی برند برای این استراتژی کافی نخواهد بود!

یکی دیگر از اقدامات رقابتی والمارت، قراردادن گزینه حمل ونقل رایگان در وب سایت خود بدون هیچگونه پرداخت مبلغ اضافی از طرف مشتری است. چیزی که مشتریان آمازون برای حمل و نقل رایگان با پرداخت هزینه سالانه‌ای آن را با سرویس Amazon Prime دریافت می‌کنند.

با پایگان همراه باشید

درباره‌ی گروه تولید محتوا پایگان

همچنین ببینید

Fedex در عصر پیشرفت شرکت‌های لجستیکی همیشه برنده خواهد بود!

Fedex در عصر پیشرفت شرکت های لجستیکی همیشه برنده خواهد بود!

گزارش‌ها حاکی از آن است که حجم بسته‌های تجارت الکترونیک شرکت لجستیکی فدکس ۲٫۲% رشد …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *