خانه / دسته‌بندی نشده / حمل و نقل با سرعت دیجیتالی

حمل و نقل با سرعت دیجیتالی

حمل و نقل یک عملکرد مهم استراتژیک است و اکثریت شرکت ها به شدت با آن موافق هستند اما درصد قابل توجهی از آنها نیز حمل و نقل سازمانی را به شیوه ای که اهداف آنها را پشتیبانی کند، ترتیب نمی دهند.

چه تغییراتی در کسب و کارها در حال روی دادن است؟

  1. تغییر نیاز مشتریان
  2. تغییر استراتژی شرکت ها

 

با گذشت زمان، نیاز مشتریان تغییر کرده است و تنها کسب و کارهایی می توانند موفق عمل کنند که شیوه  کسب و کارشان را با نیاز مشتری همسو کرده و از راه های نوین استفاده کنند. در این میان شرکت هایی مانند آمازون از شیوه های کسب و کار سنتی خارج شده و از مدیریت واقعی زنجیره تامین برای شفاف کردن مرز بین امروز و فردا استفاده می‏ کنند.

حمل و نقل استراتژی مهم برای کسب و کارها:

  1. قیمت محصولات و دریافت سریع محصول، دو معیار اصلی مشتریان برای خرید
  2. تعیین بخش قابل توجهی از قیمت یک محصول بوسیله هزینه های حمل و نقل

 

برخی معتقدند که اهمیت دادن به مشتریان در یک اقتصاد دیجیتال تغییر خواهد کرد. یافته های تحقیق سالانه سال ۲۰۱۷ نشان می دهد آنچه در کسب وکار مهم است، تغییر کرده است. حمل و نقل می تواند بخش قابل توجهی از قیمت یک محصول را شامل شود، همانطور که می تواند بر سرعت اجرای سفارش تأثیر بگذارد.

حمل و نقل با سرعتی دیجیتالی

تحلیل نهایی:

بر خلاف سال ۲۰۱۶ که در آن بسیاری از شرکت ها بر کاهش هزینه به عنوان یک هدف اصلی تمرکز کرده بودند، تحقیقات سال ۲۰۱۷ نشان می دهد که امسال تقریبا به همان اندازه بر روی افزایش خدمات به مشتری (حدود ۳۱٫۳٪) تمرکز کرده اند.

در این مطالعه رابطه بین استراتژی شرکت و ساختار آن مورد بررسی قرار گرفت. در نتیجه این مطالعه بیان شده است اگر جهت استراتژیک و اهداف اصلی سازمان، هماهنگ شود، این بدان معناست که شرکت خود را به گونه ای سازماندهی می کند که به آن اهداف دست یابد. نتایج نشان می دهد که برای تعدادی از شرکت ها شکاف آماری قابل توجهی بین تمرکز استراتژیک و ساختار سازمانی وجود دارد.

به عنوان مثال، شرکت هایی که هزینه های خود را گزارش کردند، به شدت موافق بوده اند که حمل و نقل به لحاظ استراتژیک برای آنها اهمیت دارد. رسیدن به این سطح باعث شده است که شرکت ها یا با ارائه دهندگان خدمات حمل و نقل به صورت برون سپاری همکاری کنند و یا زمان و هزینه ای را برای کسب اطالاعات از آنها، صرف کنند.

در سال ۲۰۱۶، ۳۷٫۷٪ از هزینه حمل و نقل مستقیم به جریان مصرف کننده اختصاص یافته است. در سال ۲۰۱۷ این درصد به ۴۶٫۲٪ افزایش یافت. دیگر گزینه ای برای ماندن با هنجارهای کاری فعلی نیست. باید حمل و نقل را به صورت جدی در نظر گرفت تا ابعاد مختلف خدمات و هزینه را تامین کرد.

تحول در کسب و کار آغاز شده است. در گذشته شرکت ها یک استراتژی را انتخاب می کردند که بر اساس این فرض بود که تصمیم مشتری بر خرید و یا خرید محصول بر اساس هزینه اولیه است. امروزه ما دارای مشتریانی هستیم که مایل به پرداخت بیشتر برای خدمات بهتر یا محصولات نوآورانه هستند. با این حال، ظهور و تکامل مداوم فن آوری، شرکت ها را قادر به توسعه پلت فرم در جایی کرده است که می توانند کالا را به مشتری در طیف گسترده ای از هزینه ها و همچنین خدمات، و گزینه های دیگر ارائه دهند.

مشتریان با پرداخت هزینه بیشتر می توانند کالای خود را یک روزه و درب منزل تحویل بگیرند. اگر قیمت محصول زیاد باشد و برای مشتری اهمیت داشته باشد، گزینه تحویل سریع تر انتخاب می شود. قابلیت های زنجیره تامین شرکت ها با تکنولوژی تغییر می یابند و به آنها امکان می دهند که به مجموعه وسیعی از مشتریان در طیف گسترده ای از  هزینه و خدمات، خدمت کنند.

 

آمازون به طور خاص به مدیریت زنجیره تامین و حمل و نقل نزدیک است، به طوری که بسیاری از رقبا آن را غیرقابل توصیف می دانند. علی رغم پیش بینی شرکت هایی که در تلاش برای مقابله با زمان سربسته بودن سفارشات از دیدگاه خدمات و هزینه هستند، آمازون همچنان برای نشان دادن اینکه این امر امکان پذیر است، در تلاش است.

آمازون تنها شرکتی نیست که در زمینه توسعه و اجرای خدمات ارائه شده برای رقابت در یک اقتصاد دیجیتالی، یک نگرش عجیب و غریب را پذیرفته است. ما بر این باوریم که آینده متعلق به شرکت هایی است که از زنجیره های عرضه خود استفاده می کنند و حمل و نقل را به عنوان یک اصل مهم در نظر می گیرند.

با ما همراه باشید

درباره‌ی گروه تولید محتوا پایگان

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *