خانه / تجارت الکترونیک / ثبت رکورد ups و fedex در تحویل به موقع بسته در ایام سال نوی میلادی ۲۰۱۸

ثبت رکورد ups و fedex در تحویل به موقع بسته در ایام سال نوی میلادی ۲۰۱۸

گزارش های جدید نشان میدهد نرخ تحویل به موقع بسته ها در ایام تعطیلات بالا بود و هر دو شرکت لجستیکی ups و  fedex حالا وارد فصل شلوغی برای برگشتی های مربوط به سفارشات آنلاین شده اند.

ثبت رکورد ups و fedex در تحویل بسته در ایام سال نوی میلادی 2018

بلومبرگ گزارش داد شرکت ups و  fedex تقریبا تمام محصولات مردم را در روز کریسمس عرضه کردند، و تقریبا تا اواخر ماه نوامبر این کار را به اتمام رساندند.

ارقام اولیه نشان می دهد که فصل تعطیلات امسال یکی از چالش برانگیزترین فصول برای کار شرکت های بزرگ تحویل بسته به شمار می رفت . بطوریکه میزان فروش در فروش دوشنبه ی Cyber به تنهایی با ۱۶٫۸ درصد افزایش به ۶٫۶ میلیارد دلار رسید. حجم سفارشات در هفته بعد از جمعه سیاه برای ups به بالاترین حد خود رسید و این شرکت برای پاسخ به این حجم از کار مجبور شد در آنتالیا تعدادی از کارکنان بازنشسته و کارکنان بخش اداری خود را برای کمک به بسته بندی و بارگیری کامیون ها راهی مراکز توزیع خود کند.

در وضعیتی که برخی از مشتریان ناراضی در فضای مجازی مشغول طرح شکایات خود بودند، نرخ روزانه شرکت ups برای تحویل زمینی بسته ها در زمان تعیین شده برای مشتری، در هفته سوم دسامبر و دو هفته مانده به سال نو، به ۹۹٫۱ درصد رسید. همین عدد برای فدکس ۹۸٫۷ درصد بود. این میزان توزیع در ۹۰ سال گذشته تنها درمورد حمل هوایی بسته ها اتفاق افتاده بود و در مورد حمل و نقل زمینی و بحث تحویل گام آخر بی سابقه بوده است.

گلن گودینگ، مشاور حمل و نقل در منطقه آتلانتا، می گوید “در سطح کلان، هر دو حامل در سال جاری بخوبی کار کرده اند. این کارکرد خوب بویژه در مناطق کوچک و منزوی از کشور و شهرهای دور افتاده یک موضوع منحصر بفرد است.

ثبت رکورد ups و fedex در تحویل بسته در ایام سال نوی میلادی 2018

چرخه بازگشت محصولات

در حال حاضر و در این فصل از سال، هر دوی این شرکت ها وارد چرخه بازگشت محصولات شده اند و در حال مدیریت سفارشات برگشتی مربوط به فروش تعطیلات سال نو هستند. Ups پیش بینی کرده بود که تا اواسط ژانویه تعداد بسته های برگشتی به ۱٫۴ میلیون بسته می رسد که نسبت به سال قبل ۸ درصد افزایش داشته است. طبق گزارش ups، مشتریان در این ماه روزانه یک میلیون بسته را برگشت داده اند.

این تایم از سال همواره برای شرکت های لجستیکی مثل ups پرترافیک و مهم بوده است. آن ها برآورد کرده اند که امسال ۷۵۰ میلیون بسته را بین عید شکرگذاری و شب سال نو عرضه خواهند کرد که این مقدار تقریبا دو برابر تعداد بسته های توزیعی فدکس است. در سال ۲۰۱۳ شرکت ups نتوانسته بود برخی از بسته ها را تا شب سال نو توزیع کند و همین موضوع باعث انتقاد مشتریان از آمازون (بزرگترین خرده فروشی اینترنتی جهان) شد. یک سال بعد، ups برای جبران این قضیه از کارگران موقت و تسهیلات زیادی بصورت افراطی استفاده کرد و مشاهده کرد که بسیاری از آن ها به صورت کامل بکار گرفته نشده و بیهوده نشسته اند. در واقع مشکل از تعدا کم کارکنان نبوده است، بلکه موضوع مدیریت و برنامه ریزی دقیق کارها در ترافیک های کاری بالا عملکرد درستی نداشته است.

سخنگوی این شرکت اعلام کرد که تا اول ماه فوریه گزارشی از عملکرد این شرکت ارائه نخواهد داد ولی این اطمینان را می دهد که اکثر قریب به اتفاق مشتریان بسته های خود را به موقع دریافت خواهند کرد.

ثبت رکورد ups و fedex در تحویل بسته در ایام سال نوی میلادی 2018

هزینه های اضافه کاری شرکت های تحویل بسته

شرکت ups اعلام نکرده است که چه مقدار هزینه اضافه کاری برای هندلینگ سفارشات این فصل کاری پرداخت کرده است. حداقل چند نفر از کارکنان مجبور بودند روز یکشنبه را نیز کار کنند که برای اکثر افراد روز کاری محسوب نمی شد. ولی به گفته کارشناسان این شرکت می تواند بخشی از افزایش هزینه های مربوط به اضافه کاری کارکنان را با درآمدی که از افزایش نرخ ۲۷ درصدی تحویل بسته ها که در هفته های مشخصی از سال که طبق قرارداد بر عهده فروشگاه اینترنتی است، جبران کند.

Ups به رانندگان خود گفته است که ممکن است ساعت کاری ان ها به این صورت شود که ۷۰ ساعت در طی ۸ روز کار کنند و ۳۴ ساعت بعدی را استراحت کنند.

البته انتقاداتی هم از سوی مدیرعامل ups به مدیر منابع انسانی این شرکت مبنی بر عدم انجام استخدام یا آموزش کافی کارکنان وجود دارد ولی در پاسخ به این انتقاد مدیر منابع انسانی اعلام کرده است که با مشکل تعداد کم کارکنان مواجه نبوده اند. بلکه مشکل اینجا بوده که رانندگان استخدام شده، قبلا کار ۷۰ ساعته در هفته را قبول کرده اند ولی ارزیابی عملکرد آنها نشان می دهد کمتر از ۶۰ ساعت در هفته کار کرده اند.

با پایگان همراه باشید

درباره‌ی گروه تولید محتوا پایگان

همچنین ببینید

فروشگاه‌های اینترنتی هزینه های عملیات کالا را چگونه مدیریت می‌کنند؟

فروشگاه‌های اینترنتی هزینه های عملیات کالا را چگونه مدیریت می‌کنند؟

در موضوعات مربوط به کارآفرینی و شروع کسب‌وکار، معمولا تامین هزینه‌ اولیه برای شروع کسب …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *