خانه / اخبار / ترامپ بار دیگر با انتقاد از سرویس پستی امریکا، نارضایتی خود از آمازون را نشان داد

ترامپ بار دیگر با انتقاد از سرویس پستی امریکا، نارضایتی خود از آمازون را نشان داد

رئیس جمهور دونالد ترامپ دستور داده است که کارگروهی برای بررسی شیوه‌های کسب وکار در شرکت پست ایالات متحده (شرکت USPS ) ایجاد شود. حرکتی که می‌تواند بر یکی از اهداف ترامپ یعنی شرکت آمازون تاثیر بگذارد.

ترامپ بار دیگر با انتقاد از سرویس پستی امریکا، نارضایتی خود از آمازون را نشان داد

در دهه گذشته سرویس پست دولتی امریکا بیش از ۶۵ میلیارد دلار ضرر کرده است. این اتفاق به مرور از زمانی روی داد که مردم امریکا طبق دستورات اجرایی، پیام‌های خود را بصورت آنلاین ارسال کردند. با توجه به این کاهش شدید در سودآوری شرکت، USPS به این واقعیت پی برده است که آینده او متکی به همراهی با بخش تجارت الکترونیک است. رشد روزافزون تجارت الکترونیک در دهه‌های گذشته را می‌توان دلیل این تصمیم دانست. همچنین ارائه مزیت‌های رقابتی _مانند آنچه که شرکت‌های لجستیکی مثل UPS و FEDEX ارائه می‌دهند_ نیز راه‌حل مناسبی برای سرویس پستی امریکاست. شرکت‌هایی که هم اکنون بیش از ۱۵۶ میلیون بسته را بصورت هفتگی به درب خانه مشتریان خود تحویل می‌دهند.

آمازون، غول شماره ۱ خرده‌فروشی جهان در سال ۲۰۱۷، اکنون بزرگترین مشتری سرویس پستی USPS است. در مجله راهنمای خرده‌فروشی در سال ۲۰۱۲ نام حدود ۹۰ خرده‌فروشی لیست شده بود که سرویس پست ایالات متحده را بعنوان حامل اصلی حمل و نقل خود معرفی کرده بودند. این تعداد برابر را ۶۴ میلیارد دلار فروش آنلاین بود. چهار سال بعد ۱۲۰ خرده‌فروش بودند که با مبلغ ۱۳۲ میلیارد دلار در فروش، USPS را شرکت حامل خود می‌دانستند. اما در مقایسه با مشتریان UPS و FEDEX این تعداد خیلی کم بود. برای مقایسه بهتر، باید بگوییم که بیش از ۱۹۳ خرده‌فروش مشتری UPS و ۱۴۴ خرده‌فروش مشتری FEDEX هستند. البته همه خرده‌فروشان اطلاعات شرکت حامل خود را به اشتراک نمی‌گذارند.

رئیس جمهور گفته است: USPS در مسیر مالی بی‌ثباتی قرار دارد. و برای جلوگیری از ضرر مالی سرمایه‌گذاران باید این شرکت را بازسازی و احیا کنیم. کارگروه ایجاد شده در این زمینه برای بازبینی هزینه‌های پستی، سیاست‌های داخلی شرکت و هزینه‌های نیروی کار USPS شروع به کار خواهند کرد.

ترامپ بار دیگر با انتقاد از سرویس پستی امریکا، نارضایتی خود از آمازون را نشان داد

دلایل شکست سرویس پستی امریکا چه بوده است؟

ترامپ در یک سری از پیام‌های توئیتر خود، آمازون را مقصر اصلی این داستان معرفی کرده است. حملات مداوم Trump به یکی از بزرگترین شرکت‌های دنیا، باعث کاهش ارزش سهام آمازون شده و سوالاتی در مورد دخالت دولت در بخش خصوصی مطرح کرده است.

ترامپ ادعا می‌کند که آمازون هزینه‌های زیادی را برای سرویس پستی ایالات متحده به بار می‌آورد. به گونه‌ای که این شرکت چندین مشتری خرده‌فروش خود را از دست داده است. این شرکت مدعی است که به طور متوسط برای تحویل هر بسته آمازون ۱٫۵ دلار از دست می‌دهد. به همین خاطر، ترامپ کسانی را که فکر می‌کنند سرویس پست دولتی امریکا از کار با آمازون درآمد بالایی کسب می‌کند را احمق خطاب کرده است!

بنظر می‌رسد دلایل این ضرر مالی را می توان در :

  • عدم بهینه‌سازی عملیات برای کاهش هزینه‌ها
  • اعتماد بیشتر مردم به شرکت‌های خصوصی ارسال کالا یا همان شرکت‌های لجستیکی
  • بهتر بودن خدمات ارائه شده در شرکت‌های طرف سوم و جذب بیشتر خرده‌فروشی‌ها، دانست.

ترامپ بار دیگر با انتقاد از سرویس پستی امریکا، نارضایتی خود از آمازون را نشان داد

آمازون این ادعاها را رد می‌کند!

جف بزوس، بنیانگذار آمازون که همزمان صاحب روزنامه واشنگتن پست نیز هست، به شدت مدیریت ترامپ را پوشش می‌دهد.

در این روزنامه جف بزوس اعلام کرده که طی قرارداد ۵ ساله‌ای که با شرکت پست USPS برای ارسال بسته‌ها در روزهای یکشنبه داشته است، هر دو طرف معامله در این همکاری تجاری موفق بوده‌اند. هرچند شرایط این قرارداد محرمانه بوده است.

پست ایالات متحده می‌گوید از معامله با آمازون پول دریافت می‌کند اما این پول کمتر از میزان هزینه حمل‌ونقل است و قانونا این کار ممنوع است. سخنگوی سرویس با اشاره به اینکه همه کاربران از مزایای پست بهره می‌برند گفت سرویس پست، درآمد ناشی از تجارت الکترونیک را پشتوانه ضروری برای پوشش هزینه‌های شبکه و انجام تعهدات حمل و نقل جهانی خود می‌داند.

آمازون همواره از خدمات تحویل گام آخر پست استفاده می‌کند. غول تجارت الکترونیک جهان دارای شبکه‌ای از ۳۵ مرکز مرتب‌سازی سفارشات در سرتاسر ایالات متحده است. در این مراکز بسته‌های پستی با کد پستی مرتب شده و تحویل اداره پست می شوند تا تحویل گام آخر را این شرکت انجام دهد.

معلوم نیست که بازبینی کارگروه چه تاثیری در ساختار این شرکت بگذارد. چرا که اغلب تغییرات در ساختار کسب وکار شرکت پستی USPS، نیازمند قانون جدید است. USPS یک سازمان مستقل است و نرخ‌های پستی آن توسط کمیسیون تعیین می‌شود.

با پایگان همراه باشید

درباره‌ی گروه تولید محتوا پایگان

همچنین ببینید

اقدام جدید شرکت ارسال Fresh Direct برای رونق کسب و کار تحویل مواد غذایی

اقدام جدید شرکت ارسال Fresh Direct برای رونق کسب و کار تحویل مواد غذایی

در عصری که زندگی می‌کنیم، در کشورهای توسعه یافته، صنعت تجارت الکترونیک و موضوع تحویل …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *