خانه / دسته‌بندی نشده / تبدیل مشتریان وفادار به سفیران هوادار برند

تبدیل مشتریان وفادار به سفیران هوادار برند

بهترین راهکار برای کسب مشتریان وفادار بیشتر این است که توسط مشتریان فعلیتان به دیگران معرفی شوید.

البته این مشتریان وفادار باید شرکت شما و آنچه که می‌فروشید را باور داشته باشند. این عده سفیران برند شما هستند. آن‌ها باید به حدی عاشق خدمات و محصولات شما باشند که از تجربیاتشان با محصولات شما به همه بگویند. و این کلید کار است، شما باید با آن‌ها ارتباط برقرار کنید.

افزایش وفاداری در مشتریان

در حالی که شما شخصا نمی‌توانید یک تعامل یک به یک با هر مشتری ایجاد کنید، می‌توانید استراتژی‌هایی ایجاد کنید که برای کل مشتریان اعمال می‌شود. شش روش را برای این کار به شما پیشنهاد می کنیم:

۱- مسیر ارتباطی را برای مشتریان وفادار باز نگه دارید

شما باید مرتبا با مشتریان وفادار ارتباط بگیرید. همیشه روبروی آن‌ها باشید. شما نمی‌خواهید مشتریان وفادار فراموشتان کنند. باید مطمئن باشید که آن‌ها در مورد چیزهای جدید که کسب و کار شما در حال انجام آن است اطلاع دارند. هنگامی در مقابل ذهن آن‌ها خواهید بود که مشتری به صورت مستمر اطلاعاتی در مورد کسب و کار شما ببیند.

وقتی مشتریان وفادار سراغ شما آمدند، سریع پاسخ دهید. مهم نیست با شما از طریق شبکه‌های اجتماعی، تلفن، از طریق ایمیل یا روش‌های دیگر تماس بگیرند. شما باید آماده باشید و نشان دهید که در حال گوش دادن هستید.

۲- به مشتریان وفادار پاداش بدهید

به مشتریان وفادارتان پاداش دهید. این پاداش می‌تواند اشکال مختلفی داشته باشد. می‌توانید کوپن تخفیف، قیمت با تخفیف یا فروش ویژه ارائه نمایید. ممکن است رویدادهای منحصر به‌فرد مانند کمپین و مسابقه برگزار کنید. همچنین ممکن است خبرنامه‌ای ارسال کنید که محصولات یا خدمات شما و عناوین مرتبط با آن را برجسته نموده باشد.

۳- برای مشتریان وفادار خود سنگ تمام بگذارید

یک یادداشت دستنویس در مرسوله مشتری قرار دهید یا شخصا مشتری را در مورد یک مسئله همراهی کنید. می‌توانید به صورت مستمر بروزرسانی‌های مفید در مورد محصولات یا خدمات را برای مشتری ارسال کنید.
مشتریان وفادار، کسب و کارهایی که برایش سنگ تمام گذاشته‌اند به خاطر می‌سپارند. آن‌ها بیشتر راغب می‌شوند تا خرید خود را از همان شرکت تکرار کنند و تجربیات مثبتشان را با دیگران به اشتراک بگذارند که منجر به ارجاع دیگران به خرید از همان مجموعه می‌شود.

مشتریان وفادار سفیران برند

۴- به شکایت مشتریان وفادار گوش دهید

در مواقعی ممکن است مشتریان ناراضی داشته باشید. وقتی این اتفاق می‌افتد، به شکایاتشان گوش کنید. نشان دهید که حواستان به مشتریان وفادار، احساساتشان و خواسته‌هایشان است. صحبت کردن با مشتریان وفادار فرصتی برای راضی کردن آن‌ها و جلوگیری یا به حداقل رساندن نظرات منفی ایجاد می‌کند. همچنین این مکالمه فرصتی برای دفاع از خودتان در مواقع لزوم بوجود می‌آورد، لذا باید آن‌ها را بعنوان فرصت‌های برای رشد و بهبود دید. این اتفاق با توجه به اینکه شخص به احتمال زیاد موضوع را با دوستان، همکاران و اعضای خانواده‌اش مطرح خواهد کرد ارزش کسب و کار شما را بالا می‌برد.

۵- دوست داشتنی باشید

اشتراکات کسب و کار و مشتریانتان را بیاموزید. به یاد داشته باشید مشتریان وفادار شما در ابتدا به دلیلی جذب برند شما شده‌اند. هنگامی که شما بدانید مشتریانتان از چه چیزی لذت می‌برند، می‌توانید از طریق همان علایق مشترک معرفی برند را پایه گذاری کنید.

۶- همیشه خدمات برتر به مشتریان وفادار ارائه کنید

شما باید با همه مشتریان یکسان رفتار کنید. به یکی از مشتریان وفادار بهترین خدمات ممکن و به دیگری خدمات نامطلوب ارائه ندهید. اگر مشتری رفتار خوبی با شما نداشته باشد نباید خدمات شما هیچ تغییری کند. شما هنوز هم باید خدمات عالی ارائه دهید. شما هرگز نمی‌دانید کدام مشتری سفیر برند شما خواهد شد.

با پایگان همراه باشید

درباره‌ی گروه تولید محتوا پایگان

همچنین ببینید

موانع موفقیت کسب و کارها

موانع موفقیت استارتاپ ها

صاحبان استارتاپ ها و کارآفرینان بسیار موفق و برتر، از ابتدای کارشان سعی کرده‌اند از …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *