خانه / دسته‌بندی نشده / بیزینس های تجارت الکترونیکی لجستیک خود را بهبود می دهند!

بیزینس های تجارت الکترونیکی لجستیک خود را بهبود می دهند!

این موضوع غیرقابل انکار است که لجستیک نقش مهمی را در موفقیت هر کسب و کاری بخصوص تجارت الکترونیک بازی می‌کند. فناوری‌های لجستیکی پتانسیل‌های عظیمی برای بهبود بخش تجارت الکترونیک دارند.

شرکت های تجارت الکترونیک در حال رفتن به سمت لجستیک هستند

در مفهوم بیزنسی، لجستیک مدیریت جریان اقلام فیزیکی بین “نقطه منبع” و “نقطه مصرف” به منظور رفع نیازهای مشتریان است.

لجستیک شامل بسیاری جنبه‌ها مثل هندلینگ کالا، تولید، صدور صورتحساب، مدیریت موجودی، انبارداری، حمل ونقل، پرداخت در محل، مدیریت موارد برگشتی و معاوضه و بسیاری چیزهای دیگر است. اما نقش کلیدی لجستیک فراهم کردن به موقع و موثر تحویل کالا است. وقتی مشتری رضایت داشته باشد، خرید خود را تکرار می‌کند و به مشتری دائمی تبدیل می‌شود و همچنین شرکت های تجارت الکترونیک مشتریان بیشتری برای خریدهای آتی خواهند داشت.

شرکت های لجستیک نیز از نرم افزارهای ویژه‌ای برای مدیریت مسائل مربوط به لجستیک کمک می‌گیرند. این نرم‌افزارها مسائل مربوط به ردیابی را کنترل می کنند، مشکلات مربوط به موقعیت مکانی را حل می کنند، نگرانی های سطح موجودی انبار را نیز همراه با مشکلات بسته بندی حل و فصل می کند. شرکت های لجستیکی حرفه‌ای مسئول تحویل و رشد سریع‌تر این شرکت هستند، به همین دلیل شرکت‌های مشهور تجارت الکترونیک اغلب خدمات لجستیک حرفه‌ای را ترجیح می دهند.

برای استفاده از خدمات لجستیکی، شرکت های تجارت الکترونیکی ارائه دهندگان خدمات لجستیکی طرف سوم را انتخاب می‌کنند. اما باز هم برای جلوگیری ایجاد هرج و مرج تامین کنندگان لجستیک طرف سوم، برخی از خرده‌فروشان تجارت الکترونیک به سمتی می‌روند که حامل‌های لجستیکی خود را ایجاد کنند. این کار باعث اطمینان از سرعت، دقت، کاهش آسیب های محصول و صرفه‌جویی در بسیاری از هزینه‌هاست. اما به هر حال مدیریت عملیات لجستیکی برای شرکت‌های تجارت الکترونیکی دشوار است و همین موضوع باعث می‌شود تا این شرکت ها دوباره به سمت فراهم کنندگان خدمات طرف سوم برای هندلینگ سفارشات، موجودی، ارسال‌ها و برگشتی‌ها برگردند.

برای کاهش آسیب های محصول، ارائه دهندگان خدمات لجستیک از مواد بسته بندی خوب استفاده می کنند و برچسب های “با احتیاط حمل شود” را برای محصولات ظریف به کار می برند.

تجارت الکترونیک

چرا خدمات لجستیکی برای شرکت های تجارت الکترونیکی اهمیت دارد؟

اجازه دهید مثالی بزنیم، فردی که محصولات خود را به مشتری تحویل می دهد، ظاهر و چهرۀ آن شرکت تجارت الکترونیک برای آن مشتری است. از آنجا که او کسی است که مسئول تحویل به موقع محصول است، با مشتری ارتباط برقرار کرده و رابطه ای را شکل می دهد.

بنابراین برای یک شرکت تجارت الکترونیک پیگیری کارکنان تحویل دهنده کالا اهمیت دارد. و به همین خاطر، شرکت های تجارت الکترونیک شرکت‌های حرفه‌ای لجستیکی که در کارشان جدی هستند را برای مشارکت انتخاب می کنند.

پورتال های تجارت الکترونیک متعددی وجود دارند که مشتریان آنها برای تحویل در هفته های آینده صبر نمی‌کنند و خواهان تحویل اکسپرس هستند.

همین موضوع یکی از دلایلی است که نشان می دهد لجستیک می تواند برنده بازی را در بازار تجارت الکترونیک تغییر دهد. اگر بازار آنلاین واقعا خواهان آن است که درآمد خود را دو برابر و مشتریان خود را افزایش دهد، دیر یا زود باید خود را با راه حل های شرکت های لجستیکی به روز کند.

با ما همراه باشید

درباره‌ی گروه تولید محتوا پایگان

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *