خانه / تحلیل هفته / برونسپاری لجستیک ؛ راهکاری برای موفقیت کسب و کارها

برونسپاری لجستیک ؛ راهکاری برای موفقیت کسب و کارها

مدیران می‌خواهند همه فعالیت هایشان را با حداکثر بازده و کمترین هزینه انجام دهند، مانند آن دسته از فعالیتهایی که در حوزه‌ی کاری‌ِشان نیستند اما اهمیت بسیاری برایشان دارند، همانند لجستیک و حمل و نقل. مدیران متوجه شدند مزیت رقابتیشان – یعنی آنچه با آن می‌توانند دیگر رقبایشان را شکست دهند- را در حلقه ای به نام برونسپاری لجستیک یافته‌اند. آن‌ها برای انجام فعالیت‌های مربوط به لجستیک و زنجیره تامین با شرکت‌های مختلف در ارتباط بودند، دردسر زیادی داشتند و در نهایت هم هزینه زیادی بابت آن پرداخت می‌کردند. علاوه بر این دلایل، موارد ذیل نیز فشار مضاعفی بر آن‌ها وارد می‌آورد.

اول؛  احساس نیاز به ارائه خدمات مشتریان برتر و اهمیت به درخواست‌های مشتریان. (محققین همیشه حمل و نقل را به عنوان عاملی میدانند که در ارائه خدمات مناسب به مشتریان اهمیت بسیاری دارد).

دوم؛  لجستیک، زنجیره تامین را به راحتی به تولید و زنجیره عرضه متصل می‌نماید و به مدیران اجازه میدهد همه تمرکز خود را بر تولید، تامین و بخصوص فروش و جزئیاتش بگذارند.

برونسپاری لجستیک ؛ راهکاری برای موفقیت شرکت های فروش

سه راهه لجستیکی بر سر راه کسب وکارها !

هر شرکتی، بخصوص اگر کسب و کاری مرتبط با فروش محصولات داشته باشد، برای انجام فعالیت‌های لجستیک و ارسال خود سه انتخاب دارد :

  • اینکه قسمتی مجزا در جدول سازمانی خود به آن اختصاص دهند.
  • شرکت دیگری به این منظور تاسیس یا یک شرکت لجستیک را خریداری نمایند.
  • میتوانند این نوع فعالیت‌ها را برونسپاری نمایند و آن را به شرکت‌های دیگر واگذار نمایند.

نتیجه تحقیقات و بررسی‌ها نشان میدهد در حال حاضر گزینه سوم بیشترین طرفدار را دارد.

 

جاذبه ی برونسپاری لجستیک

از دلایل مهمی که شرکت‌ها را ترغیب به همکاری با شرکت‌های لجستیک و سیستم ‌های ارسال میکند، جذابیتی است که این شرکت‌ها در مدیریت فرایندهای ارسال شرکت های همکار و فروشگاه‌های اینترنتی دارند. بطوریکه فروشگاه‌ها و سایر شرکت‌ها را از فکر کردن در مورد دغدغه‌های عملیات لجستیک فارغ میکند تا تمرکز خود را روی تبلیغات و فروش بیشتر منعطف کنند. از طرفی هزینه‌های سرشکن شرکت‌های لجستیکی باعث کاهش هزینه‌های اضافی برای فروشگاه‌ها و سایر شرکتها خواهد شد.

 برونسپاری لجستیک ؛ راهکاری برای موفقیت شرکت های فروش

نتایج مهم برون سپاری خدمات لجستیک و حمل و نقل به طور خلاصه

  • افزایش رقابت از نظر به صرفه بودن هزینه ها در بازارهای داخلی و خارجی
  • عدم نیاز به پایش مالی فعالیت‌های لجستیک
  • بیشتر شدن همکاری ها با شرکت های لجستیک و حمل و نقل
  • افزایش انتظارات و آگاهی‌های مشتریان
  • تغییر شیوه مدیریتی سنتی به مدرن
  • رفتن به سمت بازارهای ناشناخته و محصولات جدید
  • موفقیت روزافزون آن دسته از شرکت هایی که از خدمات شرکت های متخصص در صنعت لجستیک و حمل و نقل بهره می گیرند.

همانطور که اشاره شد شرکت‌های لجستیک با باز مهندسی فرآیندهای زنجیره تامین، تولید و عرضه و ایجاد ارزش افزوده در محصولات و خدمات در طول این فرآیندها، برای مشتریانشان سودآوری مینمایند، که البته لازمه خلق این ارزش افزوده درک صحیح و مناسب از نحوه ارتباط عناصر موجود در زنجیره تولید و عرضه هر صنعت میباشد.

در مطالب بعدی در مورد معمولترین شرکت‌های لجستیکی، مزایای برونسپاری لجستیک، و مواردی که باید در انتخاب شرکت لجستیک و ارسال در نظر داشت، صحبت خواهیم کرد. با ما همراه باشید…

با پایگان همراه باشید

درباره‌ی گروه تولید محتوا پایگان

همچنین ببینید

فروش اینترنتی گوشت

فروش اینترنتی گوشت و مشکلات و مسائل پیش رویِ بسته حمایتی دولت !

با نارضایتی مردم و مشکلاتی که در پیِ توزیع گوشت تنظیم بازاری بوجود آمد، شکل …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *