خانه / تحلیل هفته / برونسپاری لجستیک ؛ راهکاری برای موفقیت کسب و کارها

برونسپاری لجستیک ؛ راهکاری برای موفقیت کسب و کارها

مدیران می‌خواهند همه فعالیت هایشان را با حداکثر بازده و کمترین هزینه انجام دهند، مانند آن دسته از فعالیتهایی که در حوزه‌ی کاری‌ِشان نیستند اما اهمیت بسیاری برایشان دارند، همانند لجستیک و حمل و نقل. مدیران متوجه شدند مزیت رقابتیشان – یعنی آنچه با آن می‌توانند دیگر رقبایشان را شکست دهند- را در حلقه ای به نام برونسپاری لجستیک یافته‌اند. آن‌ها برای انجام فعالیت‌های مربوط به لجستیک و زنجیره تامین با شرکت‌های مختلف در ارتباط بودند، دردسر زیادی داشتند و در نهایت هم هزینه زیادی بابت آن پرداخت می‌کردند. علاوه بر این دلایل، موارد ذیل نیز فشار مضاعفی بر آن‌ها وارد می‌آورد.

اول؛  احساس نیاز به ارائه خدمات مشتریان برتر و اهمیت به درخواست‌های مشتریان. (محققین همیشه حمل و نقل را به عنوان عاملی میدانند که در ارائه خدمات مناسب به مشتریان اهمیت بسیاری دارد).

دوم؛  لجستیک، زنجیره تامین را به راحتی به تولید و زنجیره عرضه متصل می‌نماید و به مدیران اجازه میدهد همه تمرکز خود را بر تولید، تامین و بخصوص فروش و جزئیاتش بگذارند.

برونسپاری لجستیک ؛ راهکاری برای موفقیت شرکت های فروش

سه راهه لجستیکی بر سر راه کسب وکارها !

هر شرکتی، بخصوص اگر کسب و کاری مرتبط با فروش محصولات داشته باشد، برای انجام فعالیت‌های لجستیک و ارسال خود سه انتخاب دارد :

  • اینکه قسمتی مجزا در جدول سازمانی خود به آن اختصاص دهند.
  • شرکت دیگری به این منظور تاسیس یا یک شرکت لجستیک را خریداری نمایند.
  • میتوانند این نوع فعالیت‌ها را برونسپاری نمایند و آن را به شرکت‌های دیگر واگذار نمایند.

نتیجه تحقیقات و بررسی‌ها نشان میدهد در حال حاضر گزینه سوم بیشترین طرفدار را دارد.

 

جاذبه ی برونسپاری لجستیک

از دلایل مهمی که شرکت‌ها را ترغیب به همکاری با شرکت‌های لجستیک و سیستم ‌های ارسال میکند، جذابیتی است که این شرکت‌ها در مدیریت فرایندهای ارسال شرکت های همکار و فروشگاه‌های اینترنتی دارند. بطوریکه فروشگاه‌ها و سایر شرکت‌ها را از فکر کردن در مورد دغدغه‌های عملیات لجستیک فارغ میکند تا تمرکز خود را روی تبلیغات و فروش بیشتر منعطف کنند. از طرفی هزینه‌های سرشکن شرکت‌های لجستیکی باعث کاهش هزینه‌های اضافی برای فروشگاه‌ها و سایر شرکتها خواهد شد.

 برونسپاری لجستیک ؛ راهکاری برای موفقیت شرکت های فروش

نتایج مهم برون سپاری خدمات لجستیک و حمل و نقل به طور خلاصه

  • افزایش رقابت از نظر به صرفه بودن هزینه ها در بازارهای داخلی و خارجی
  • عدم نیاز به پایش مالی فعالیت‌های لجستیک
  • بیشتر شدن همکاری ها با شرکت های لجستیک و حمل و نقل
  • افزایش انتظارات و آگاهی‌های مشتریان
  • تغییر شیوه مدیریتی سنتی به مدرن
  • رفتن به سمت بازارهای ناشناخته و محصولات جدید
  • موفقیت روزافزون آن دسته از شرکت هایی که از خدمات شرکت های متخصص در صنعت لجستیک و حمل و نقل بهره می گیرند.

همانطور که اشاره شد شرکت‌های لجستیک با باز مهندسی فرآیندهای زنجیره تامین، تولید و عرضه و ایجاد ارزش افزوده در محصولات و خدمات در طول این فرآیندها، برای مشتریانشان سودآوری مینمایند، که البته لازمه خلق این ارزش افزوده درک صحیح و مناسب از نحوه ارتباط عناصر موجود در زنجیره تولید و عرضه هر صنعت میباشد.

در مطالب بعدی در مورد معمولترین شرکت‌های لجستیکی، مزایای برونسپاری لجستیک، و مواردی که باید در انتخاب شرکت لجستیک و ارسال در نظر داشت، صحبت خواهیم کرد. با ما همراه باشید…

با پایگان همراه باشید

درباره‌ی گروه تولید محتوا پایگان

همچنین ببینید

مزایای همکاری با شرکت‌های طرف سوم

شرکت های لجستیکی طرف سوم (۳pl) بهترین گزینه برای شرکت های کوچک

شرکت های لجستیکی طرف سوم یا ۳PL شرکت هایی خدماتی هستند که در زمینه انبارداری، …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *