خانه / لجستیک / انبار / با شرکت های لجستیکی بیشتر آشنا شوید ؛ (بخش آخر) شرکت XPO Logistics

با شرکت های لجستیکی بیشتر آشنا شوید ؛ (بخش آخر) شرکت XPO Logistics

شرکت لجستیکی XPO یک شرکت امریکایی و یکی از ده شرکت بزرگ ارائه دهنده خدمات حمل و نقل و لجستیک در جهان است. این شرکت در حدود ۱۵ میلیارد دلار درآمد سالیانه دارد و به بیش از ۵۰،۰۰۰ مشتری خود در زمینه لجستیک ارائه خدمت می دهد. این شرکت شبکه ای را مدیریت می کند که بالغ بر ۹۵،۰۰۰ کارمند در ۱،۴۵۵ شعبه خود در ۳۲ کشور جهان دارد.

معرفی شرکت :

XPO دومین شرکت لجستیکی از نظر بزرگی در جهان است که هم خدمات کارگزاری حمل ونقل و هم لجستیک قراردادی را انجام می‌دهد. از دیگر ویژگی‌های این شرکت می‌توان به موارد زیر اشاره کرد :

  • دارنده بزرگترین ناوگان حمل ونقل در اروپاست که بزرگترین پلتفرم را برای برون سپاری پردازش سفارشات تجارت الکترونیک کنترل و مدیریت می‌کند.
  • در اروپای غربی، شرکت پیشرو در زمینه انجام عملیات حمل و نقل برای بارهای کمتر از کامیون (LTL) است.
  • در امریکای شمالی، XPO دومین شرکت بزرگ حمل کننده LTL هاست
  • بزرگترین مدیر حمل ونقل‌های فورس و انجام سریع عملیات
  • بزرگترین فراهم کننده خدمات لجستیک گام آخر برای کالاهای سنگین
  • و سومین شرکت بزرگ ارائه دهنده خدمات ترابری است

دفتر مرکزی شرکت XPO در کانکتیکات، ایالات متحده واقع شده و دفتر مرکزی اروپا در لیون فرانسه واقع است.

با شرکت های لجستیکی بیشتر آشنا شوید ؛ (بخش آخر) شرکت XPO Logistics

تاریخچه XPO Logistics :

شرکت XPO Logistics در ماه مه سال ۱۹۸۹ توسط Michael Welch و Keith Avery به عنوان شرکت پیش برنده خدمات حمل ونقل برای موارد اکسپرس و کالای با ارزش بالا تاسیس شد. سپس در سال ۲۰۰۴ توسط یک شرکت حمل ونقل به نام Segmentz, Inc. خریداری شد. در سال ۲۰۰۶ شرکت Segmentz, Inc. نام خود را به راه‌حل‌های سریع اکسپرس (Express Expedited Solutions) تغییر داد که تبدیل به واحد اصلی عملیات خود شد و بعد ها سهام خود را تحت نام تجاری جدید خود یعنی ” XPO” آغاز کرد.

در سپتامبر ۲۰۱۱ یک تاجر امریکایی به نام برادلی جیکوبز، ۷۱ درصد از سهام شرکت را به دست آورد و مدیر عامل شرکت شد و در برنامه های خود، دفتر مرکزی شرکت را از میشیگان به گرینویچ انتقال داده و نام آن را به XPO تغییر داد.

در سال‌های بعد با سرمایه‌گذاری‌های صورت گرفته، شرکت XPO شروع به گسترش خدمات و مراکز خود در سراسر جهان کرد.

با شرکت های لجستیکی بیشتر آشنا شوید ؛ (بخش آخر) شرکت XPO Logistics

عملیات شرکت :

شرکت XPO Logistics یک شرکت طرف سوم جهانی است که مدیریت حمل و نقل کالاها را تا انتهای کار فراهم می‌کند. این عملیات زنجیره تامین، حدوداٌ ۱٫۵% از یک تریلیون دلاری صنعت حمل ونقل و لجستیک را در بر می گیرد و همین امر باعث شده یکی از ۱۰ شرکت برتر ارائه دهنده این خدمات در سراسر جهان باشد.

دارایی های فیزیکی این شرکت عمدتا از طریق خرید بدست آمده است و شامل ۱۰،۰۰۰ پناهگاه در راه آهن، ۳۹،۰۰۰ تریلر برای حمل کالاها، دسترسی به یک میلیون کامیون می شود. همچنین ۷۷۵ انبار با مساحتی بیش از ۱۷۰ میلیون فوت مربع برای انجام عملیات تجارت الکترونیک، لجستیک معکوس، پشتیبانی و خدمات پس از فروش، بسته بندی و توزیع یکپارچه در اختیار دارد. عملیات این شرکت در دو بخش مدیریت کالا و پردازش تجارت الکترونیک انجام می شود :

مدیریت کالا

  • لجستیک قراردادی : XPO دومین شرکت برای لجستیک قراردادی است. مديريت حمل و نقل و لجستيك شركت هاي ديگر در طول زمان ضروري بوده است. خدمات این شرکت در این زمینه شامل اجرای Omni-channel و سفارشان تجارت الکترونیکی می باشد. انبارداری و توزیع، هندلینگ کالاهای بازگشتی (لجستیک معکوس)، بهینه سازی زنجیره تامین؛ و مدیریت حمل و نقل مثل حمل و نقل مواد خطرناک یا حساس به دما. شرکت XPO Logistics این خدمات را به شرکت های خرده فروشی، تجارت الکترونیکی ، فناوری های پیشرفته، فضایی، مخابرات، غذا و نوشیدنی، مراقبت های بهداشتی، کشاورزی وغیره ارائه می دهد.
  • کارگزاری حمل و نقل : یکی از خدمات مهم XPO در آمریکای شمالی و اروپا، کارگزاری حمل و نقل است: عمل اتصال حامل های جاده ای با شرکت هایی که نیاز به حمل مواد خام، قطعات یا کالاهای آماده را دارند. XPO به عنوان یک شرکت لجستیکی طرف سوم (۳pl)، این کار را انجام می دهد و هزینه های آن را برای هر دو فرستنده و گیرنده با استفاده از یک پلت فرم سفارشی، بر اساس مقدار و نوع کالاهایی که جابه جا می شوند، کاهش می دهد.
  • حمل و نقل کمتر از بار کامیون : حمل و نقل پالت ها به مقاصد مختلف با استفاده از سیستم توزیع hub-and-spoke انجام می دهد. این شرکت بزرگترین اپراتور LT در اروپا و دومین در آمریکای شمالی است و حمل و نقل روزانه و دو روزه آن بیشتر از شرکت های مشابه است. در مقایسه با کسب و کارهای دیگر، حمل و نقل بار کمتر از کامیون حدود یک سوم از کل درآمد شرکت را شامل می شود.
  • لجستیک گام آخر: گام آخر، تحویل کالاهای بزرگی است که توسط شرکت های حامل مدیریت نمی شوند. XPO این خدمات را به علت افزایش محبوبیت کالای آنلاین انجام می دهد. تقریبا ۷۷% از جمعیت ایالات متحده در فاصله ی ۱۲۵ مایلی از یکی از مراکز تحویل مایل آخر XPO قرار دارند. این شرکت تصمیم دارد تا پایان سال ۲۰۱۸ این عدد را به ۸۵% افزایش دهد.
  • حمل و نقل بین المللی و تخلیه و بارگیری

با شرکت های لجستیکی بیشتر آشنا شوید ؛ (بخش آخر) شرکت XPO Logistics

پردازش سفارشات تجارت الکترونیکی

XPO با بدست آوردن و جذب شرکت Norbert Dentressangle، تبدیل به بزرگترین شرکت فراهم کننده عملیات تحقق سفارشات تجارت الکترونیک در اروپا شد که کار پردازش سفارشات و توزیع کالاهای با دوام خریدهای اینترنتی را انجام می دهد. بخش عمده ای از رشد شرکت ،XPO مربوط به تعامل آن در عملیات تجارت الکترونیکی (که شامل لجستیک معکوس هم می شود) است. خرده فروشی آنلاین و تجارت الکترونیک، بزرگترین و مهمترین بازار این شرکت است که ۲۶% از فروش را نیز به خود اختصاص داده است.

 

تکنولوژی‌های به کار گرفته شده :

XPO Logistics حدود ۱،۷۰۰ متخصص فناوری اطلاعات را استخدام کرده است و سالانه حدود ۴۵۰ میلیون دلار در چهار بخش تکنولوژی زیر سرمایه‌گذاری می‌کند :

 

اتوماسیون انبارها : این شرکت پلتفرم مدیریت انبارها و بهینه سازی نسخه موبایل آن با نام WMX را توسعه داده است. همچنین برای ردیابی مکان پالت ها، ساخت ماشین آلات رباتیک و هواپیماهای بدون سرنشین با قابلیت های RFID و OCR برای مدیریت بهتر موجودی سرمایه گذاری کرده است.

قابلیت مشاهده و رهگیری : این دستگاه به خرده فروشان اجازه می دهد تا وضعیت محصول را ببینند و مشتریان را قادر می سازد تا کالاهای سنگین خود را جستجو کنند.

بازارهای لجستیکی : سیستم پرداخت سریع با استفاده از پورتال مبتنی بر وب برای مطابقت بارها با حامل ها است.

یادگیری بیگ دیتا و ماشین : برای این کار، XPO بیش از ۱۰۰ دانشمند بیگ دیتا را استخدام کرده است تا دو پلتفرم داده ابری Freight Optimizer و Rail Optimizer را برای پیش بینی قیمت ها و بهینه سازی شبکه شرکت ها توسعه دهند.

 

سخن آخر :

معرفی شرکت XPO Logistics آخرین مطلب از سری موضوعات (معرفی شرکت های لجستیکی) بود. در این مجموعه ارزشمند به معرفی بیش از ۱۸ شرکت لجستیکی بزرگ دنیا پرداختیم و نمایی کلی از گذشته تا کنون این شرکت ها به شما همراهان عزیز ارائه دادیم تا در کنار هم اطلاعات مفیدی از بزرگترین شرکت های لجستیکی و نحوه کار آن ها بدست آوریم.

هدف ما، انجام رسالت پایگان در کمک به صنعت لجستیک کشور و در ادامه تجارت و اقتصاد ایران عزیز بوده و انتشار این اطلاعات، تنها بخشی از این وظیفه خطیر است. امید است در آینده تمام اهداف و مسئولیت های خود را به خوبی به انجام برسانیم تا سهم کوچکی در پیشرفت صنعت لجستیک و آینده کشور داشته باشیم.

شما نیز می توانید در این راه ما را یاری کنید.

تیم تولید محتوای پایگان

با پایگان همراه باشید

درباره‌ی گروه تولید محتوا پایگان

همچنین ببینید

چه شرکت هایی می توانند جایگزین پست دولتی باشند

عملکرد ضعیف شرکت پست دولتی USPS

آمارها نشان می‌دهد که شرکت پست دولتی ایالات متحده در پایان سه ماهه اول سال …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *